ystuc ajánlásra ellátogattunk Dinamitékhoz (0611), ahol remélhetőleg még a nyáron elkészül az új kipufogó rendszer, dupla kivezetéssel, az alábbi képekhez hasonlóan. Már várom! :)
Elkészültek (0611) az egyedileg gyártott hátsó gátlók, rövidítve a rúgóút, keményítve (+50%) a nagyobb kanyarsebesség elérése miatt. :] Délután el is szaladtunk érte Gödöllőre, már csak be kéne szerelni. Erre talán jövőhéten sor is kerül Gergőéknél a lengőkarokkal együtt. Kíváncsi vagyok a végeredményre.
Csomagom érkezett szerdán (0603) Erhardtól, benne az új lengőkarokkal, de nem voltunk itthon, így a postára kell érte mennem majd valamikor. De ebbe inkább bele sem megyek, hogy hogy tud az emberfia elmenni egy csomagért hétköznap, munkaidőben, mert ugye a posta is akkor van nyitva nálunk, egy perccel sem tovább, vagy még akkor sem.. Mindegy, megoldottam, hétfőn (0608) elhoztam a cuccot, köszi Erhard, minden rendben találtatott. :) A jobb alsó (első) OCAP, a jobb felső (első) pedig gyári darab lesz. Jövőhéten reményeim szerint beszerelésre kerülnek.
[Költségeim: OCAP alsó 26.000Ft, gyári felső 15.900Ft, összesen: 43.000Ft postával együtt, előre utalva.]
Mai napon (0607) leadtam a tartalék gátlóimat Raj Tamáshoz Gödöllőre, hogy gyártson belőle nekem egy megfelelő hosszúságú és keménységű gátlót hátulra a mostani elfáradt lengéscsillapítók helyett. Pár hete még Monroe-n gondolkoztam, de szerintem ezzel jobban járok, mert ez az autóhoz és az igényeimhez lesz szabva, nem pedig egy valahogyan beállított gátlót teszek be, legyen az Monroe, vagy akármi más. Mivel a nagy kerék, kis oldalfalú gumikkal párosítva és az ültetés (rövidebb rugók) miatt eléggé 'sportos' a benne utazás - kb. nulla rugózás - ezért kénytelen voltam valami megoldást keresni, ha nem akartam még jobban tönkretenni a futóművet ezeken a szuper utakon.. Pár nap alatt elkészülnek, meglátjuk majd hogy vizsgáznak az új gátlók.
Az 'auto ohm'-os bejegyzésből kiderült, hogy szerintük' szar az ablakmodul, amit vettem, hát elmentem, hogy szerzek nekik egy másikat (0605). Egy ugyanilyet, ugyanis a kábelezés már készen van. Állításuk' szerint csak az egységet kell kicserélniük és működni fog minden. Nagyon kíváncsi leszek ebből mennyi lesz igaz. Az viszont tény, hogy többet nem viszem hozzájuk a vasat.. ez volt az utolsó csepp. A modult ingyen kaptam, annak fejében, hogy vissza kell vinnem majd a 'rosszat'. Vannak még rendes emberek..
Épp egy előadáson ültem (0604), mikor megszólalt a telefonom. A szívbaj jött rám, mikor megláttam, hogy az autó hív "Alfa 156". A nem régen beszerelt Pajzs rendszernek köszönhetően kaptam a hívást az autóból, hogy éppen riaszt. Hirtelen azt sem tudtam mihez kezdjek, kit hívjak fel. Páromnak szóltam, hogy nézzen rá, mi van az autóval. Tartottam attól, hogy a múltkori szelepsapka tolvajok piszkálják megint, de szerencsére minden rendben volt.
Mint ahogy a 'gátlók+stab csere+statisztika' blogomban olvasható is volt, a kormányműből valahonnan csöpög az olaj (bal oldalon). Eddig ezt nem lehetett látni, de most már (0601) jókora folt van a kartervédő lemezen.. ahogy Gergőék megjósolták. Ennek is utána kell járni legközelebb rendesen, hogy mi okozhatja. De azt hiszem erre már csak akkor kerül sor, mikor az új lengőkarokkal és a lassan készülő hátsó gátlókkal együtt elviszem hozzájuk az autót. Remélem minden rendben lesz addig is.
Pajzs Technológia, bővebben itt.
2009.05.27-én (szerda) reggel 8:30-ra mentünk.. ..és du. fél 4-kor már készen is volt.
A norauto-ban járva (0526) találtam rá az új szelepsapikra. 290Ft-ba került (5db!), krómozott sima sapi. Na ezt elvihetik, ha valakinek megtetszik. De azért erre is ráhúzok kulccsal, hogy ne legyen olyan egyszerű. :P Az alfás pedig marad ünneplős darab, csak találkozókon teszem majd fel. A szelepsapikon kívül vettünk még egy flakon bőrápolót, mert a régi elfogyott és egy felnitisztító szivacsot is, mert az előző csupa kátrány lett..
[Költségeim: 5db króm szelepsapka (TP) 290Ft, bőrápoló 1490Ft, felnitisztító 590Ft]
Leadtam az autót (0525) egy autóvillamossági/klímás műhelybe Dunakeszin, klíma ellenőrzés-tisztítás-feltöltésre, pollenszűrő cserére, ablakfelhúzó modul beszerelésre, fényszórómagasság állításra és futómű beállításra.
Másnap (0526) elhoztam, az alábbi észrevételekkel:
-jobb oldali (első) lengőkarok (alsó-felső) cserére szorulnak, ezért nem lehet beállítani rendesen a futóművet.
-új modul szükséges, mert állításuk szerint hibás, amit vittem. Majdnem egy napjuk ráment a próbálkozásra, hátha..
-fényszórómagasság-állítás a xenon miatt nem megoldható.. (?!)
[Költségeim: klíma ellenőrzés-tisztítás 4500Ft, gázzal való feltöltés 8000Ft, ablakmodul beszerelés-előkészítés (3 munkaórát felszámolva) 13500Ft]
A klíma egy éve sincs, hogy töltve és tisztítva lett. Hová lett belőle a gáz, hogy mindet cserélni kellett?! Leginkább sehová, mert működött rendesen, csak kértem, hogy tisztítsák ki és HA szükséges töltsenek rá. Na és 13500Ft-ot elkérni egy 4500Ft-os cucc beszereléséért?! Az a minimum, hogy felhívnak, hogy megéri-e ez így nekem, nem pedig a fizetésnél derül ki.. pláne, hogy még nem is működik..! Hihetetlen, de igaz. Többet nem viszem hozzájuk az tuti, lehúzás az egész. 26eFt-ot kifizettem a nagy büdös semmiért.. a pollenszűrőt én is ki bírtam volna cserélni.. ennyiért meg pláne, 2 nap alatt..