Kn[.]xX - főkép
>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-25

És eljött (1025) a 134000. alfás km is:)

 
>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-23

Nagyon ködös reggelre ébredtünk (1023) és eléggé koszosnak tartottam az autót ahhoz, hogy lemosassam valahol, így alakult, hogy délutánra kisütött a nap, lett vagy 17fok és elvittem a szekeret egy kézi autómosóba itt Gödön. Már harmadik alkalommal mossuk le egymásután nemitthon' hanem kézi mosóban, de itt még nem jártunk. Jól felszerelt hely, hasonló mint a gödöllői mosó, csak nincs annyi állás. De mivel nekünk egy is elég és nem tolongtak, így szépen beparkoltunk az egyik helyre és addig nem is mozdultunk, míg nem lett teljesen tiszta a paripa. Nyolcszor indítottuk el a több féle szórópisztolyból a habot és az öblítővizet mire végre megszabadult attól a sok kosztól, amit útközben összeszedtünk vele. Aztán méltóságteljesen kigurultunk a porszívó mellé és szárazra törötük minden porcikáját. Mikor már száraz volt hazagurultunk és a belsejét is kiporszívóztuk és letörölgettük kicsit. Most mindenhol csillog-villog. Viszont ma bekerültek a gumiszőnyegek is, amik hiába "alfások" nem emelik a beltér eleganciáját.. Remélem jövőre hamar kijön a jó idő és nem kell sokáig bent tartanunk őket. Ez volt a téliesítés első lépése. A kerekek lecserélése a téli ablakmosó folyadék cseréje ill. a fagyállóval való feltöltés még hátra van. Remélem ezzel még legalább egy hónapot várhatunk..

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-13

Alig egy hónapos műszakival vettem az autót kb. két éve, úgyhogy még csak most (1013) estünk át az első közös vizsgánkon. A vizsgáztatást Gerissimo és Alfater végezte, ezúton is köszönöm nekik, hisz azért mint kiderült volt két dolog, amibe bele akartak kötni. De ez belefér így 13-án szerintem.. :) A lényeg, hogy átment, mindenféle kenések nélkül. Tehát az autó műszakilag rendben van. Szerintük. Mert én tudom, hogy lenne még mit faragni rajta. És nem -csak- a lengéscsillapítókra gondolok, ami az egyik kifogásuk volt, hanem a váltóolaj 'folyásra' (ami megállni látszik és azelőtt sose csinálta, úgyhogy nem tudom mitől indult meg és állt el mostanában) ill. a szokásos LMM és lambda szonda csere lehet, hogy szükséges lenne, mert kitudja mikor volt utoljára. Később pedig a fékek és a gyertyák cseréje is elengedhetetlen lesz. Például jövő tavasszal/nyár előn.

Tehát az egyik dolog, ami nem tetszett a T.Vizsgáztatónak az a jobb első lengéscsillapító. Eh.. Erről, talán aki olvasta az egyik nem is olyan régi blog bejegyzésem, az tudja, hogy megvan a véleményem az ilyen rázópados mérésekről. Ahány hely, annyi féle mérés.. Miért jó ez, nem tudom, ill. tudom/gondolom, de ezzel nem is kívánok többet foglalkozni mindaddig, amíg nem érzem az autón, hogy szükséges lenne valamelyik cseréje. Nekem az elejével semmi bajom, a hátsókról már ugyanezt nem mondhatom el, mert ott tudom, hogy a bal oldalon, ha nem is pont a lengéscsillapító, de valami miatt kicsit jobban pattog az autó mint kéne. Bezzeg arra nem mondtak semmit..

A másik, amit szóvá tettek az az, hogy a motoron nem olvasható rendesen a motorszám:) Ez is hihetetlen kicsit, mert akkor mikor megvettem, nem jelezte az eredetiség vizsgáló, hogy ilyen probléma lenne.. Pedig kinek másnak, ha nem neki kellene ezt mondani? Na mindegy.

A lényeg, hogy most két évig nem kell ilyennel foglalkozni, csak építeni, szépíteni tovább az autót. Tehát most friss zöldkártyával, friss műszakival ill. minusz pár tízezerrel rójuk tovább az utakat, ahogy eddig is tettük.



ezen kívül: első szélvédő alatti levélfogó csere (még Erhardtól), váltógomb javítás (mert forgott..), beázás megszüntetése (remélem sikerrel:), váltó olaj csöpögés ellenőrzés (végül a kifolyt olaj letörlése, az újabb cseppeket pedig figyelemmel fogom kísérni), bal első ajtó jobb első ablak emelőgombjának cseréje (mert lefelé megadta magát a napokban..), munkadíj, stb.

>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-11

Hévízről hazafelé (1011) egy Alfa Romeo 8C 2300 Monza (Bburago 1/18, Gold collezione) tulajdonosaivá váltunk. :)

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-11

(1008-1011)

sződ-nevelek - budapest (autómosás) - tihany - nagyvázsony (kinizsi vár) - hévíz (hotel) - keszthely (festetich kastély) - szigliget (vár) - tapolca (pizza, tavas barlang) - sümeg (vár) - hévíz (hotel) - kaposújlak (KÚL) - kaposvár (kaja) - hévíz (hotel) - keszthely (balatoni sétahajózás, kastély cukrászda) - tihany-sajkod (romtemplom) - budaörs (vásárlás, 8C:) sződ-nevelek

mindösszesen 794km, 8,xx l-es átlagfogyasztással

[Költségeim: kézi autómosás 300Ft]

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-10

És eljött (1010) a 133000. alfás km is:)

 
>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-08

Mai napon (1008) elvittem az autót, hogy megcsináltassam az új zöldkártyát. A művelet 7300 jó magyar forintba és kb. fél órámba került Sződligeten, krecsi cartárs segítségével.

[Költségeim: a zk-nál]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-05

Beszerelésre került (0905) a nem régen vásárolt Waeco Magic Comfort MSH50 ülésfűtésem az első két ülésre a bőr üléshuzat alá. Csak a képen látható két kétfokozatú kapcsoló árulkodik a fűtés bent létéről. Egyébként sehol nem látszik, hogy megbontották volna az üléshuzatokat. Igényes, szép munka.

[Költségeim: munkadíj 13000Ft]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-02

Ablakmodul üzembehelyezés + csomagtér világítás javítása (1002) egy felsőgödi autóvillamossági szerelőnél.

[Költségeim: munkadíj 3800Ft]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-09-29

LCD monitor beépítés napellenzőbe, Paradox Autóhifi (0929) Szada
..beépítve, de még nincs az autóban.

Igényes, szép munka.

[Költségeim: munkadíj 9000Ft (2 munkaóra)]