Blog

>> SzervizGina147 // Alfa 147 1.6 TS 105LE // 2013-07-07

Hát sajnos cserbenhagyott :(
Haza indultam a páromtól, az autópálya előtt pedig váltás közben recsegés-ropogás, kis égett szag. Az volt a szerencsém, hogy be tudtam kormányozni az autót a maradék lendülettel egy kis utcába, és nem a főúton kellett állnom vele.
Felső munkahenger és kuplungcsere lett belőle... A betét teljesen el volt kopva benne... drága holland elődöm agyon csúsztatta a kuplungot :S
Az a lényeg, hogy még a hazamenetel előtt kiderült a probléma, mert ha a német autópályán történt volna, azt nem oldom meg ilyen "egyszerűen".
Ez a mutatvány 680 euroba került (Hollandia).

 
>> EgyébGina147 // Alfa 147 1.6 TS 105LE // 2013-03-18

Megvettem az autót, kezdetét vette közös életünk. Azt tudni kell, hogy én Hollandiában élek, és májusban vittem haza az autót először. Volt is nagy öröm, megcsodálta az utca :)
Szerelőhöz ott vittem el először átnézetni, szerencsére komolyabb baj nem volt vele. Olajcsere, szűrőcsere megtörtént, pollenszűrő is cserés volt.

Azt tudni kell, hogy itt Hollandiában nem villantanak, integetnek egymásnak az alfások. Hát én erről teljesen megfeledkeztem otthon, mikor is barátnőm rám szólt: "Integess, integess!"
"Micsoda?? Miért?"
Most már tudom... annyira furcsa volt, hogy az otthon töltött maradék 10 napban már figyeltem a cartársakat, és én is tellegettem, mosolyogtam :) Jó érzés :)

 

Ma megejtettük a szokásos szervizlátogatást. Közeleg a 160.000 km a kocsiban, így olaj és szűrőcsere, stb.
Mivel egyre hangosabban fütyül a turbó, hát megnézettem és a következő infókat kaptam miután visszamentem:
- igen, tényleg fütyül, nem kifújást hallani. Ellenőrizték, tömített a rendszer.
- a lapátok nincsenek elgörbülve, lehet használni
- ha megszorul, a kocsi mozgásképes marad, csak nem turbós módjára megy
- olyat még nem cseréltek, amelyik megszorult volna, fütyülőst már igen
- 600.000(!!!!!) Ft-ért tudnak adni gyári új túrót
- 460.000(!!!!) Ft-ért van felújított is
- ha tudok olcsóbban gyárit vinni beszerelik szívesen
Hmmm...
A kocsi értékének több,mint 20%-át ki kellene fizetni egy túróért??????

Update:
A fenti infó nem igaz, el volt görbülve a lapát.

 

Némi utánajárás eredményeként sikerült a szakszerviz árának a feléért hozzájutnom egy vadonatúj turbóhoz és a cseréhez szükséges cucchoz. Szám alapján ez kell bele, remélem tényleg.

 

Két éve voltunk ezen a rendezvényen, idén sikerült újra elmenni.
Nagyon jól sikerült, finom volt a pezsgő, a szendvics, a jégkrém, a süti, no meg a társaság is nagyon jó volt.
Kár, hogy a HiFi verseny elmaradt...

 

Szóval ma megejtettük a turbó cseréjét, nem kis meló volt, 8-ra mentem és fél kettőkor jöttem el.
Persze jött hozzá még bőven más is:
- Hűtő kitisztítása, mert melegedett a Vas, tele volt bogarakkal
- Klíma leeresztés és feltöltés, mert szét kellett szedni a hűtő kiszereléséhez, ja és 100ml gáz hiányzott, pótolva lett
- Egyik ventilátor nem megy, mert meghalt az előtét ellenállás, megrendelve mindkettő
- kitörött a ködlámpám, megrendelve
- Hűtőfolyadék lecserélve, ha már le lett engedve
- friss olaj és olajszűrő
- friss levegőszűrő

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2010-06-22

Szóval tegnap ki lett cserélve.
Korán ment el, pumpálhatta volna lelkesen a levegőt a motorba tovább is. Vajon miért távozott az örök vadászmezőkre??
Akárhogy is próbálom elhessegetni magamtól a gondolatot, de mindig arra jutok, hogy én okoztam. Mégpedig a teljesítmény hajhászással.
Életének utolsó negyedét (43e km) a tuningbox társaságában töltötte. A box ugyan a rail nyomást manipulálja, de a vezérlés igyekszik mindent hozzá igazítani. Ez azt jelenti, hogy gyorsabban és gyakrabban engedi a felpörögni a turbót. (Az utolsó km-eken ezt jól lehetett követni a fütyülésekből.) A felpörgéssel még nem is lenne baj - mert ez normális dolog - de mindezt hidegen is megteszi. Ahogy tette egész télen, ráadásul nem éppen üzem meleg állapotban. Történt ugyanis, hogy a Spider foglalta a garázst, így az olajkályha kint aludt. Minden reggel indultunk melóba, ami 5 km és esélye sincs bemelegedni a motornak, este meg haza. Gyakorlatilag egész télen napi 10 km-t hidegen tett meg a túró, néha forszírozott fordulaton. (Mert ugye OFF-ok is vannak az utakon.) Nem éppen turbókímélő üzem.
Komoly hiba volt télire benne hagyni a boxot...

 

Megismételtük a tavalyi hosszú hétvégét Gradóban. Csodaszép, hangulatos nyaralóhely.
Oda úton Ausztriában megálltunk nasizni és egy szép várat "találtunk" - jövőre egy jó nyitott tetős kirándulási célpont lesz.
Odaérkezvén (500km) sikerült parkolót találni, ott is pihent a hazaindulásig a Vas.
Jó volt a falucskában sétálni, fagyizni, sörözni (titkos tipp a barna sör kedvelőiknek: La Rossa Bierra Moretti), pizzázni vagy egyszerűen semmit sem csinálni. A két és fél nap alatt 428 fényképet készítettem.
Másnap a strandon "beleszaladtunk" egy légi bemutatóba. Még csak hasonlóhoz sem volt szerencsém eddig.
Felejthetetlen élmény volt. Jövőre ugyanekkor, ugyanitt!
u.i.
Mivel nem volt sietős az út, a korlátozásokat szigorúan betartva egy tank üzemanyaggal hazaértünk :-)

 

Itt tartunk :-)
KMW012 - 2010.08.22. - 169.000 km

 

A téli kerekek felrakásakor feltűnt, hogy a féktárcsa belső oldala "érdekesen" van kopva. Gyorsan összefüggésbe is tudtam hozni a fékből néhanapján érkező furcsa hangokkal. Szóval csere érett.
Más zavaró hangok is jöttek előről. A hideg megérkeztével a jobb első lengőkar (még az eredeti!!) olyan hangokat adott, mint a kenetlen szekér. Ha már szétdöntjük a kocsit lecseréljük azt is.
Gyors beszerzés és ma délután meglett a csere is.
Sajnos a fényképen nem tudja visszaadni azokat a mély bordákat, amik a tárcsán vannak. A fékbetétből darabok törtek ki, össze-vissza van repedezve, az okozta az egyenetlen kopást. Nagy valószínűséggel kissé túlmelegedett a német autópályán.
Hazafelé már nyugtató csend vett körül...
Fék futott: 63.000 km
Lengőkar futott: 177.600 km - még mondja valaki, hogy nem bírja sokáig a 156 lengőkarja