Blog
A lötyögő jobb első lámpára rögzítő fül került, és tartóelem a kocsira. Most jó.
Megnézettem a ventilátor első fokozatot is, egyelőre a szétégett ellenállást cserélték ki, de ettől még nem javult meg, valami szakadás lehet valahol. Ezt kicsit hosszabb idő lesz felderíteni és javítani; nemsokára meglesz. Viszont a klíma most már megy legalább. Tök jó.
A másik oldali gyújtás modul is cserélve lett!
Eljött az idő, lecseréltettem az első lengőkarokat (mind a négyet) és a két kutyacsontot, emellett cseresorba került a két első lengéscsillapító, a kormány szélső gömbfej és egy axiál csukló valamint a gumiharangok a kormányműnél mindkét oldalon. A stabilizátor rúd szilentjeinek cseréje most elmaradt, ahhoz kicsit lakatolni kellene előbb mert a bölcső szélső csavarjainál elfordul a lemez :(
Ezt majd inkább a törött alsógyűrűjű jobb első rugóval és a lambda szonda cserével együtt valamikor ősszel :)
Szerelés után megvolt a futóműbeállítás is és megkapta a Darázs az Ell-től kapott motorvédő burkolatot is a régi szakadt helyére.
Külön öröm, hogy így megszabadult az autó a rég burkolatot tartó dróttól ami mint kiderült dörzsölgette eddig a vízcsövet menet közben.
A futómű sokkal jobb lett, nincs kopogás, nyöszörgés és a kanyarokban is full stabil, nincs sem le-fel sem oldalra hintázás.
Mellékesként kicserélték az első fékek betétjeit mert a bal oldalinál félig levált már a ferrodol, elengedte a ragasztó. Nyárra remélhetőleg ennyi :)
Téli gumival adták át az autót és mivel már június volt, gondoltam itt lenne már az ideje átcserélni az abroncsokat. Az előző tulajtól megkaptam az ő nyári papucsait is (Nokian 215\55 R16) A gumisnál hamar végeztem, de felhívta rá a figyelmemet, hogy nem éppen a legjobb állapotban vannak. A két elsőnek a belső fele erősen kopott. A hátsók rendben. Elvileg ezt a nyarat még kibírják.
2013.07.29. 138200Km! Cseréltem a féktárcsákat (Mikoda GT, fúrt,és mart),a fékbetéteket (Ferodo SL),és a fékolajat ( Tutela Dot 4),egyúttal lefestettem a féknyergeket is szép pirosra...!





Egerszegre menet egyre hangosabb lett ott elöl lent valami. Búgó hang. Gondoltam a gumi az. Hazafelé szakszervíz . Kértem 1 futóműbeállítást, mivel a nyári gumicserénél ez elmaradt. Gondoltam vagy ez, vagy a gumi lesz a ludas. Hát nem. 1 óra múlva hívtak, hogy bár a futóművet beállították, mindkét első kerékcsapágyat cserélni kell. Mondtak egy összeget, jó mondom, még megfontolom.
Másnap dög meleg fogadott minket, de menni kellett, mivel a szabadság rövid, az elintéznivalók listája meg végtelen. DE.......nem jön a hideg. Mi lehet a baj.Ottkint iszonyatos volt a hőség, ezáltal az autóban is. Na irány a Gadácsi. Elvittem megmondtam mi a problémám. 1 óra múlva mentem vissza. Az autóban jéghideg volt. A szerelőbácsi megkérdezte miért akarok ennél is hidegebbet az autóba. Miután elmondtam neki, hogy ez nekem tökéletes, csak ez reggel nem volt ilyen felvilágosított klímahasználatból. Ráhagytam. Legalább korrektek voltak, nem kértek egy fillért sem. Amit nem értek, hogy akkor nekem miért nem működött rendesen. Reggel nálam tűző napon állt az autó, a szerelőnél meg a garázsban. Van összefüggés? Passz!
Update: 2013.07.30. Most blogírás közben néztem meg a blokkot amit kaptam a klímásoktól. 550 g-t nyomtak bele. Kevésnek tűnik. Megyek utánajárni. Jahhhh és azóta folyamatosan játszik velem. Ha nagy melegben indítom el kell várni vele NAGYON sokat mire hideget fúj. Megőrülök
NA megjött a forróság a klíma meg nem mügszik. Szépen felhívtam a Várvölgyi Emberkét, akit a szerelőm ajánlott, de csak a feleségével tudtam beszélni, aki elmondta, hogy max kb 8 nap múlva tud időpontot adni. Az nem jó. Keresgélés, ismerősök, haverok felhívása. Kaptam klímásokat dögivel, csak éppen nem mentem vele semmire. Volt aki nyomáspróbázta, majd közölte, hogy megvan a hiba, de nincs hozzá szerszáma 3000 forintért. Nem értem, miért írják ki, hogy klímás, ha egyszer nem tud javítani szerszám hiányában. Aztán az egyik...sokadik helyen ajánlották a tapolcai klímaszervízt. Elmentünk hát és nyertünk. Másnap reggelre kellett vinni a vasat. Háhhh nekik volt szerszámuk hozzá. Mondták, hogy mi a baj, mennyi időt vesz igénybe a javítás és, hogy kb mennyi pénz lesz. 4 óramúlva telefonáltak, hogy kész a vas, lehet vinni hidegen. Korrektek voltak a srácok és jó munkát is végeztek, ezért dobtam rá egy picit a végösszegre. Hazafelé már működött minden. Végre nem olvadtunk bele a bőrülésbe! :D
Mivel az eladó felhívta a figyelmemet, hogy nem ártana egy olajcsere, (plusz nem működött a parkolóradar és elszállt a klíma is) meg egyébként sem bízok senkiben, de legalább szólt elvittem a kiskeszthelyi szervizbe. Kértem nézzék át az autót és, ha gebasz van csinálják meg, plusz cseréljék le az olajat és a szűrőket. Megbeszéltük a klímát és a parkolóradart is. Másnap délelőtt hívtak, hogy kész, mehetek érte, de azért vannak gondok...DEJÓÓÓÓ! :( Olaj, szűrők cserélve (Selenia WR 5w30). Agond csak az, hogy a radart nem tudják most megcsinálni, mert....(azt nem mondták) rádugták a gépre, de ott kiírta, hogy mind a 4 első szenzor hibás. Megnyugtattak, hogy az nem lehet, de majd máskor tudják csak megcsinálni. A másik problem a klíma volt, mert bár azt is megnézték és látják, hogy hol a hiba, megcsinálni nem tudják, mivel nincs roppantójuk és ők különben sem foglalkoznak ilyen dolgok szerelésével, csak töltésével. Azért kaptam tőlük egy Várvölgyi telszámot, hogy Ő profi és meg tudja bütykölni a cuccot. Ja még annyit hozzátettek, hogy picit lóg a jobb első, de majd ősszel kell rá csak visszatérni.
1
468
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Forma-1
- Alfa-HiFi
- Alfa reklám
- 4C
- Filmek
- 155
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV