Blog
Kakucsring után októberben elraktam. A télen kb havonta bemelegítettem, és ennyi.
Most márciusban szóltak egy pénteki nap, hogy vasárnap Pannóniaring? Há, hogyne!
Kocsit elővettem, leakartam vinni a műhelybe, majd megint elkezte, hogy nem indul. Áramtalanítás után indul, de ha leállítom utána csak teker. 15perc áramtalanítás kellett neki. Így Pannóniaringre a Teslával mentem (érdekes élmény volt :D) A súlyához és a teljesítményéhez (450lóerő, AWD, Dual Motor 600nm) a 340-es 4 dugattyús fékek kevesek. Brutál tempót lehet(ne) menni a célegyenes végén, de a megállásra is gondolni kell. Amúgy tetszett, fura módon a hang hiánya egyáltalán nem zavart. Hűtőkör nélkül mentem vele végig, a negyedik kör vége fele írta ki, hogy a fékek túlmelegedtek. Utána sokkal többet használtam a regeneratív fékezést, és nagyon hamar visszahült, fékerőt nem vesztett, és a tárcsák se hullámosodtak be. A hátsók picit lilultak, de semmi dráma. Lényegében nem rossz, de ezzel a célegyenesben egy 220körüli tempot el lehet érni én 185-ig mertem tolni első bálozóként :D na de térjünk vissza az Alfára.
Elkezdtem nyomozni, nekem megint az immohiba jutott eszembe, túrtam az angol fórumokat, visszavittem a motorvezérlőt ahol az immo emulatort berakták. Nem találtak benne hibát. Tanácstalanná váltam, ezért berendeltem egy főtengely jeladót, amit amúgy nemrég cseréltem (mondom tanácstalan voltam :D) illetve a főreléket. A relék cseréjével kezdtem, és azóta tökéletesen indul. 🤷🏻
Pályanapokra kötelező a vonószem. Az enyémből hiányzott. Se a 156 se a MiTo-é nem jó bele. Nagyon rövidek. Hiába találtam gyári cikkszámot, nyilván nem kapható, és méret sehol nem volt. Rendeltem egy gyári citroen jumper vonószemet, mert az több, mint 20 centis. Gyári MOPAR csomagolásba jött :D Ha hosszabb lenne 1centivel nem bánnám, de jelenleg ennek is örülök, mert ennek a vadászatára is elcsesztem egy estét.
Bosch relék kedvezménnyel 5500, vonószem 7500ft.




Megkapta nyárra a Spider gyári kerekeit. A nyomtáv szélsítőket nem akartam felrakni hozzá, ezért kellett vennem még 8db (28mm menethossz) kerékcsavart. A 146-ról maradtak meg csavarok, de csak 12db (30mm menethossz) volt egészséges. A Biohazard felnik csvarjai szóba se jöhettek, mert csak 22mm hosszú rajta a menet. El sem érték a menetet a kerék agyban...
(1. kép) balra az új csavar 17 fej, jobbra a 146 csavarja 19 fej.




Felkerült a nyári szett 19-es TI alufelni garnitúra.
Kapott az autó 4 új nyári gumit.
Kormoran márka, méret 235/40R19
Km óra állása: 270673



Az elmúlt egy évben 10 ezer km-ert mentem az autóval, így megejtettem az aktuális olajcserét.
Ismét Selenia olaj került bele 5w30.
Km óra állása: 270673 km


Már PHuBi vételekor volt egy csúnya kavicsfelverődés a szélvédőn, de a műszakin azt mondták hogy őket nem érdekli mert nincs a látómezőben és javítva is van. Egy Alfás matrica takarja. Egy másik kisebb javított viszont mágnesként vonzza a tekintetemet. A sok-sok apró pöttyről nem is beszélve. Szóval már régóta keresgélek.
A múlt héten Zselé talált magának egyet. Gyorsan megkértem hogy nekem is vegyen egyet. Így is lett.
Ma elmentem érte.
A jövő téli projekt az optika lesz. Szélvédő, bőrbelső esetleg egy fekete metál fólia...





A hátsó féknyergek porvédőit megette az idő, a pár hete rendelt alkatrészeket most cseréltük ki.
A vákuumpumpa alatt felfedeztük, hogy két érzékelő kábeleinek burkolata elporladt. Ezek is javítva lettek.
A nyestriasztó fixtápos bekötése is megtörtént.



Egyetlen helyen fogyott az olaj a motorból, ez pedig a kipufogó leömlő tőcsavarjainál van. Az alsó sorban az összesnél (4db) szivárgott, a felső sorban 1-nél. Ezeket a tőcsavarokat kicseréltem újra és bekentem menetrögzítővel.
Tesztkörként elmentem lemosni egy távolabbi mosóhoz. A javítás nem sikerült teljesen, 1 tőcsavarnál láttam egy csepp olajat újra mikor hazaértem. Ezt majd megpróbálom újra letömíteni.





Még két éve rendeltem a 147-hez, de azon még mindíg jók a lapátok, itt a spideren meg már akkor sem töröltek valami szépen, mikor hozzá jutottam. Most kicseréltem szépen töröl, észrevehető, de nem zavaró, hogy az utasoldali tíz centivel rövidebb...




Rendeltem Alfaalkatrészekről egy szett irídiumos gyári NGK gyertyát. Most Bosch-t használtam, kb 20-25 ezer km alatt kicsit elkopott az elektróda de hibátlanul működött. Lehet csak placebo hatás, de mintha a friss gyertyákkal egyenletesebben járna a motor és kicsit más lenne a hangja is. Persze ezek ha valósak akkor is csak minimális változások.





2
715