Blog

>> SzervizJAKra // Alfa 156 2.0 JTS // 2013-03-09

Az elozo lakohelyemen egy zsakutcaba parkoltam mely szuk volt es viszonylag sok kocsi jart meg be. Szoval a jobb turkot legalabb napi 2x be kellett csuknom es ki kellett nyitnom.
Egyik nap eszrevettem hogy nincs tartasa. Nagyon egyszeru kimozditani a helyerol, akar kanyarban is elmozdul/lotyog.
Elso utam szervizbe, gondoltam meghuznak 1-2 csavart rajta es viszonylag gyorsan es olcson meguszom.
Szervizes srac: hat rendelni kell egy gyarit, ez nem javithato+szinre fujni+szerelesi koltseg oraber. Mar rendeli is a gyari jobb oldali tukor burkolatot.
En: Ho-ho-ho, aljon meg a menet. Nincs nekem 50.000 forintom csak ugy pikk-pakk tukorre,festesre, stb.Elobb hazamegyek, szetszerelem es megprobalom megjavitani en.
Szervizes: nem fog sikerulni, ok sem tudjak megcsinalni, gyarilag bele van preselve.
Sokat szenvedtem vele, de sikerult. :)

Vicces hogy a szereles legnehezebb resze nem is a rugot osszepreselni es a helyere tenni, hanem a tukor feluletet ugy kivenni, hogy ne torjon. Na ezzel vagy egy orat babraltam mig sikerult kipattintani a tartojabol.

Van egy rugo ami nyomas alatt tartja az egesz burkolatot es egy femgyuru ami a helyen tartja a rugot. Ez a femgyuru a gyakori hasznalattol feladta a szolgalatot a fulek amik tartottak elengedtek es ezzel a rugo is elengedett. Ezert lotyogott a tukrom.
A rugot otthon osszeszoritottam, nem birtam osszeszoritva tartani es szerelni is ezert a szerszamot kabelkotegelovel leszoritottam. A rugonak egyik oldalat szepen "becsomagoltam". :D Karacsonyi ajandek, voros, szeles szallaggal osszekotoztem. Elengedtem a szerszamot a rugo ugy maradt. Ugyanezt megismeteltem a rugo masik oldalan is. Igy a rugo osszepreselt "gyari" allapotaba kerult. :)
Azert fontos hogy veknoy legyen a szallag mert a rugo bele kell ferjen egy szuk sinbe, ha sok lett volna a szallag vagy vastagabb drottal szoritottam volna ossze, akkor nem fert volna a helyere.
Szoval, rugo a helyen a fem tarto karikat bekalapaltam a helyere probaltam kiegyenesiteni a tarto fuleket minnel jobban. Mikor ezzel megvoltam, elvagtam a szallagot a rugo kiengedett es a tukor szorult ahogy annak szorulnia kell.
Megjegyzem hogy csak az egyik szallagot vagtam el a 2 kozul mert nem akartam hogy tul eros nyomas nehezedjen a fem karika tartora. Ha ez kevesnek bizonyult volna elvagtam volna a masik szallagot is, de nem, ez igy tokeletes tartast biztosit. Remelhetoleg hosszabb ideig.
Mar elkoltoztem onnan es mar nem csukom nyitom annyit mint azelott, de kibirt meg vagy 2honap gyakori hasznalatot mig ott laktam + neha azert hasznalom most is.

A legjobb, hogy megtanultam szerelni a tikrot is es megsporoltam 50.000Ftot.:)

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-07-26

Komplett futómű cserét kellett eszközölni.
Cserélve lett: alsó lengőkarok, felső lengőkarok, stabilizátor rudak, féltengely (csillaggal együtt).

Plusz egy vákuumcsövet is cserélni kellett.

Km.: 203946

 
>> Tuning és extraJAKra // Alfa 156 2.0 JTS // 2013-02-23

Kiegett a fordulatmero oran a felso vilagitas.
Azonnal meg is rendeltem egy specialisan erre kialakitott LED keszletet.
Piros szinben, amirol kiderult, hogy nagy hiba volt. :)
A vilagitasnak feher(semleges) szinunek kell lennie.
Megjott a piros, felszereltem, pocsekul nezett ki es halvany is volt. A voros LEDeknek koszonhetoen a tavolsagi fenyszoro jelzo valamilyen ocsmany narancssargas-zoldes szinben villagitott. Ami alapbol kek.
Szoval, rendelve es beszerelve uj szett feher vilagitas. Igy mar jobb, de meg mindig nem az igazi, nem eleg eros a feny. Jobban vilagito LED mar megvan, meg nem volt idom azokat is lecserelni. A sebesseg es fordulatmero orakbol viszonylag egyszeru lecserelni. A kozepso konzolbol nem egy kis feladat, mindent ki kell szerelni.
Tipp: A LEDnel szamit a polaritas, mielott helyere szereled az orakat teszteld le hogy azok tenyleg vilagitanak.

A LEDek nem dragak, ha az ember eltalalja egybol a megfelelo LEDet akkor ez kijon olyan 2-3000Ft-bol. En sajat karomon tanultam.

PS. Ha mar szetszedtem a kozepso konzolt, kiszereltem a klima vezerlo egyseget es azt is darabokra szedtem.
Az anyos ules oldali klima beallito/tekero nem erzekelt. Magyarul, hiaba tekergette az asszony hogy neki "mutasson" hidegebbet vagy melegebbet az nem valtozott.
Az erzekelo labai le voltak torve, ujraforrasztottam, jobb mint ujkoraban. :)

 

A Pók ma 1.478 napja van meg, ez idő alatt:
- Megtett út: 29.543 km
- Napi átlag: 19,99 km/nap
- Tankolt üzemanyag: 2.485,43 liter
- Tankolt üzemanyag ára: 929.958 Ft
- Átlagfogyasztás: 8,41 liter/100km
- A legnagyobb fogyasztás: 12,32 liter/100km (a téli leállás alatti szerelések miatt)
- A legnagyobb úton mért fogyasztás: 10,00 liter/100 km
- A legkisebb fogyasztás: 7,00 liter/100 km
- Átlagos üzemanyagköltség: 31,49 Ft/km

>> AutóápolástheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-07-25

Az üléseim mikor már megvettem meg voltak kopva, most újrafestettem.
Bár ezzel is megvolt a magam harca. Először is kell egy szer ami letisztítja a bőrt, majd bőrfesték utána meg valami ápoló olaj.

Mondom ,hogy ne üssön el a színe újrafestem az egészet.

Igen ám ,de úgy fogott utána ,mint a franc. Mondom biztos nem száradt meg, várok. Vártam ,2 hét után is fogott.

Nekiestem ,hogy leszedjem valamivel.

Habos víz, meg körömkefe kombóval adtam neki, vagy 2 óra sikálás után vissza szedtem gyárira. Most csak oda festettem ahol ki volt kopva, oda is nagyon vékonyan, így jó, és nem is üt el...

A végeredmény sokkal jobb, bőrápolóval is lekentem.

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-07-25

Szokásos Wurth kis palack. Mondjuk a 155-tel szoktuk meg. Ennek ez az első, nálam.

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-07-25

Ez flottul ment. Ennyi pénzért naná. Mondjuk itt most örültem a szerény 120 lóerőnek...
A költség tartalmazza a törzskönyv és forgalmi árát is.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-07-25

Ma átvizsgáltattam az autót. Jobb később, mint soha... Talán jobb lett volna előtte... De ugyanitt lennénk akkor is. Az autó jó, de a pénzét talán nem érte meg. Majd bizonyíthat. Kiderült, sokat nem is csavartak vissza az óráján; az a 40 ezer km barátok között is csekélység... :( Pár apróságot javítanom kell, de egyik sem vészes. Viszont a klíma hol jó, hol nem jó; azt hiszem, a ventillátorral összefüggő, és éppen nem tökéletes elektronika hülyíti meg. Orvosolva lesz.

A nap egy kiadás fürdéssel kezdődött Salzburgban. Csilli-villi lett a Pók, egészen a város túlsó széléig. Sógoréknál ugyanis divat felmosni az utat egy javítás után. Mi meg persze arra mentünk. A sárgás lé szépen mutat a feketén, a mosás (11Euróért) élt 3 km-t :-(
A Chimsee partján hajóra szálltunk, és ellátogattunk a nagyobbik szigetre, a Férfi szigetre (Herreninsel). Ide építette volna König Ludwigs II. (Neuschwanschtein építője) a Bajor Versailles-t. A francia kastély mását. Egy része el is készült. Hihetetlen látvány az elkészült, dúsan díszített, aranyozott termekből átmenni a csupasz téglafalúakba.
Hajóval visszamentünk a Nők szigetére (Fraueninsel), ahol egy zárda működött régen.
Búcsút intve a szigettől elindultunk hazafelé. A szállástól pár km-re - a szűk, de annál jobb minőségű - kertek alatti út mellett érdekes dolgot találtunk. Egy boltív a patak felett. A boltív a két háború közt tervezett, és elkezdett autópálya hídja lett volna a patak felett. Aztán félbeszakadt az építkezés. Az új pályát, a háború után kb. 2 km-el odébb építették. Érdekes volt látni.
200 km nyitott tetős kocsikázás után érkeztünk vissza a szállásra. Furcsa mód, kátyúval, úthibával nem találkoztunk, pedig csak mellékutakon jártunk.
Csodálatos nap volt.

>> Szervizvespa verde // Alfa 156 1.6 TS // 2013-07-22

Miután időnként a frászt hoztam környezetemre a durrogásokkal eljött az ideje a légmennyiségmérő cseréjének, amit Ell-nek hála olcsón megúsztam és most van egy durrogás (és torpanás) mentes autóm :)
A hét második felében megy majd a Darázs lengőkar, lengéscsillapító, stb. cserére végre.