Blog

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2025-07-20

Holnap lesz 5 éve, hogy megérkezett hozzánk Chili, nagyon megszerettük és nagyon bevált. Napi használatú autó, kell vele foglalkozni, hogy jó formában maradjon. Ma is csinosítottam rajta, kipöttyöztem 3 kavicsfelverődést amit találtam rajta, kapott egy motortér tisztogatást (nedves rongyos törlést, én nem mosok motort). A rendszám dolog mellett még volt egy dolog ami rég zavart. A két első oldalsó index be volt ragasztva, mert valaki letörte a rögzítőfüleket róla. Nyilván amikor a jégeső után javították, ide nem telt az igényességből. Mostanra elkezdett itt-ott elengedni a ragasztás, nem nézett már jól ki.
A két gyári új index lámpa persze 3 éve a fiókban pihen... nosza most ezt is kicseréltem. Megnyugtatóan normálisan néz ki végre a helyén a két irányjelző.
Ezen kívül az éves szokásos pollenszűrő csere, klíma tisztítás is megvolt. Fél órás munka, megéri.
Ezzel kapcsolatos tapasztalat: A Febi aktív szenes(nek kinéző) pollenszűrő egy nagyon más minőségi kategória, mint amiket eddig használtam. Vastagabb, plusz réteg van az aktív szenes szűrőanyagon, robosztusabb az egész. Kicsit nehéz begyűrni a helyére, mert vastagabb is. Viszont befér, és egész biztosan komolyabban szűr, mint a gyári dobozos amit eddig használtam.

Utolsó képen a két doboz cucc amit még beépítésre/betöltésre vár.

U.i. A Firanto javítóstiftet nagyon tudom javasolni! Van ecsetelős része a nagyobb plezúrokhoz, és egy hajszálvékony fém cső vég is van rajta, kavicsfelverődést pöttyözni. Nagyon jól, könnyen használható, és pontos a szín.

2 hete kezdett el a jobb eleje kopogni az autónak rosszabb úton.
Átnézettem a futóművet, illetve már műszaki vizsgára is mivel jövő hónapban műszakis lesz autó.
Jobb felső lengőkar lett csere érett.
Egyébként műszakira mást nem találtak.
A lengőkar csere orvosolva lett.
TRW lengőkar került bele

 

Egy ideje az olajlecsapatónál könnyedzett az olaj, ezért rendeltem a fiatalkatrészekről egy gyárit, a csere megtörtént.
Illetve a szívósorra rámenő levegőcső tömítése lett cserélve szintén olajpára miatt.
A tömítésre is ráfért már a csere, mert az idő megette.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2025-07-19

5 éve, amikor elhoztuk, kétoldalas ragasztóval felpattintottam a rendszámot ideiglenesen. A svéd pici rendszám pici helyére. Jól nézett ki, csak kicsit hülyén..Később vettem rendszám tartó műanyag toldatot a normál nagy méretű rendszámhoz. Ezt el is vittem lefényeztetni színkód alapján. Majd négy és fél évet pihent a műhely polcomon.
Valamiért ma volt az a nap, hogy leszedtem az ideiglenes megoldást, és végre feltettem normálisan a rendszámot. Újra kétoldalas ragaccsal, hiszen bevált.
E-Bay-ről rendeltem javító stiftet is, és az orrán levő két kis plezúrt is gondosan kijavítottam. Meglepő, alig látszik. Kapott egy waxot is. Még mindig szép nagyon ez az autó.

>> SzervizGeorge1990 // Alfa 147 1.9jtdm Q2 // 2025-07-18

Jó ideje nem volt semmi gond az autóval, gondoltam leszervizelem.Kapott olajat , szűrőket.
Jobb első felső lengőkart.
Stabpalcàkat.
247500km.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-07-17

A nyári napsütésben a váltógomb fém része annyira fel tud melegedni hogy kellemetlen hozzáérni ha sokáig áll az autó zárt tetővel a parkolóban. Szerettem volna egy gyári bőrös megoldást. Találtam is egy használt 5 sebességeset. Sajnos ez a facelift előtti verzióba való, de ezt el tudom fogadni. A beépítésnél viszont szembesültem vele, hogy valaki levágta a váltókar végét mikor az utólagosat beépítette. Így most nem is szorul rá rendesen és mivel a végéből hiányzik a fém, ezért hajlik a teteje egy kicsit és bizonytalan a váltás érzete.

 
>> SzervizFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2025-07-17

Motorolaj (Liqui Moly racing 10W60) és szűrők cseréje.

Km: 213.583

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-07-15

Ez is nagy nap volt. A két öreg Alfa először gurult együtt.
Kecskemét-Izsák-Kecskemét
48082km

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-07-14

A váltógombon kezdte elengedni magát a bőrnek a varrása, meg egyébként is kissé viseltesnek tűnt, így rendeltem egy újat. Előre nem nézegettem a váltógomb rögzítését, valahogy fejben adott volt, hogy nagy erővel lerántom, majd az újat rányomom, és kész. Jött a meglepetés, hernyó csavarokkal volt rögzítve a gomb, és még volt némi szövetes ragasztószalag tekerve a rúdra. Így az is kiderült, hogy az elvékonyodó részét a rúdnak levágták. Mind ettől függetlenül, az új váltógombot fel lehetett tolni passzosan, de szerintem lényegesen stabilabb érzetet adna, ha meg lenne végig a rúd.

A szivargyújtóból a töltő rendszerint kirázkódott menet közben, és nem volt túl hatékony róla a telefon töltése. Vettem egy vízhatlan, USB csatis aljzatot a helyére, még az akku feszültséget is tudja mutatni. Bekötése nagyon egyszerű, a gyári stekkerben meg kell csaréni a +12V, és a világításnak a vezetékét, és mehet is rá a gyári stekker.

>> Eseményjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-07-14

Végül péntek reggel el tudtam hozni az autót. Furcsa volt visszaszokni a külön töltött több, mint egy hónap után, de gyorsan összehangolódtunk. Még aznap szaladoztam vele a városban, majd szombat reggel, miután nem adódott gond idehaza, nekivágtam a 200+ Dunaújváros túrának. Érden csatlakoztunk a konvojhoz, közel 30 autóval indultunk AlfaCity-be.
Hibamentesen teljesített az autó. Az egyik csukló csörög, azt még kicseréljük, aztán mehet tovább minden.