Blog
Holnap lesz 5 éve, hogy megérkezett hozzánk Chili, nagyon megszerettük és nagyon bevált. Napi használatú autó, kell vele foglalkozni, hogy jó formában maradjon. Ma is csinosítottam rajta, kipöttyöztem 3 kavicsfelverődést amit találtam rajta, kapott egy motortér tisztogatást (nedves rongyos törlést, én nem mosok motort). A rendszám dolog mellett még volt egy dolog ami rég zavart. A két első oldalsó index be volt ragasztva, mert valaki letörte a rögzítőfüleket róla. Nyilván amikor a jégeső után javították, ide nem telt az igényességből. Mostanra elkezdett itt-ott elengedni a ragasztás, nem nézett már jól ki.
A két gyári új index lámpa persze 3 éve a fiókban pihen... nosza most ezt is kicseréltem. Megnyugtatóan normálisan néz ki végre a helyén a két irányjelző.
Ezen kívül az éves szokásos pollenszűrő csere, klíma tisztítás is megvolt. Fél órás munka, megéri.
Ezzel kapcsolatos tapasztalat: A Febi aktív szenes(nek kinéző) pollenszűrő egy nagyon más minőségi kategória, mint amiket eddig használtam. Vastagabb, plusz réteg van az aktív szenes szűrőanyagon, robosztusabb az egész. Kicsit nehéz begyűrni a helyére, mert vastagabb is. Viszont befér, és egész biztosan komolyabban szűr, mint a gyári dobozos amit eddig használtam.
Utolsó képen a két doboz cucc amit még beépítésre/betöltésre vár.
U.i. A Firanto javítóstiftet nagyon tudom javasolni! Van ecsetelős része a nagyobb plezúrokhoz, és egy hajszálvékony fém cső vég is van rajta, kavicsfelverődést pöttyözni. Nagyon jól, könnyen használható, és pontos a szín.







2 hete kezdett el a jobb eleje kopogni az autónak rosszabb úton.
Átnézettem a futóművet, illetve már műszaki vizsgára is mivel jövő hónapban műszakis lesz autó.
Jobb felső lengőkar lett csere érett.
Egyébként műszakira mást nem találtak.
A lengőkar csere orvosolva lett.
TRW lengőkar került bele

Egy ideje az olajlecsapatónál könnyedzett az olaj, ezért rendeltem a fiatalkatrészekről egy gyárit, a csere megtörtént.
Illetve a szívósorra rámenő levegőcső tömítése lett cserélve szintén olajpára miatt.
A tömítésre is ráfért már a csere, mert az idő megette.




5 éve, amikor elhoztuk, kétoldalas ragasztóval felpattintottam a rendszámot ideiglenesen. A svéd pici rendszám pici helyére. Jól nézett ki, csak kicsit hülyén..Később vettem rendszám tartó műanyag toldatot a normál nagy méretű rendszámhoz. Ezt el is vittem lefényeztetni színkód alapján. Majd négy és fél évet pihent a műhely polcomon.
Valamiért ma volt az a nap, hogy leszedtem az ideiglenes megoldást, és végre feltettem normálisan a rendszámot. Újra kétoldalas ragaccsal, hiszen bevált.
E-Bay-ről rendeltem javító stiftet is, és az orrán levő két kis plezúrt is gondosan kijavítottam. Meglepő, alig látszik. Kapott egy waxot is. Még mindig szép nagyon ez az autó.





Jó ideje nem volt semmi gond az autóval, gondoltam leszervizelem.Kapott olajat , szűrőket.
Jobb első felső lengőkart.
Stabpalcàkat.
247500km.
A nyári napsütésben a váltógomb fém része annyira fel tud melegedni hogy kellemetlen hozzáérni ha sokáig áll az autó zárt tetővel a parkolóban. Szerettem volna egy gyári bőrös megoldást. Találtam is egy használt 5 sebességeset. Sajnos ez a facelift előtti verzióba való, de ezt el tudom fogadni. A beépítésnél viszont szembesültem vele, hogy valaki levágta a váltókar végét mikor az utólagosat beépítette. Így most nem is szorul rá rendesen és mivel a végéből hiányzik a fém, ezért hajlik a teteje egy kicsit és bizonytalan a váltás érzete.



Motorolaj (Liqui Moly racing 10W60) és szűrők cseréje.
Km: 213.583
A váltógombon kezdte elengedni magát a bőrnek a varrása, meg egyébként is kissé viseltesnek tűnt, így rendeltem egy újat. Előre nem nézegettem a váltógomb rögzítését, valahogy fejben adott volt, hogy nagy erővel lerántom, majd az újat rányomom, és kész. Jött a meglepetés, hernyó csavarokkal volt rögzítve a gomb, és még volt némi szövetes ragasztószalag tekerve a rúdra. Így az is kiderült, hogy az elvékonyodó részét a rúdnak levágták. Mind ettől függetlenül, az új váltógombot fel lehetett tolni passzosan, de szerintem lényegesen stabilabb érzetet adna, ha meg lenne végig a rúd.
A szivargyújtóból a töltő rendszerint kirázkódott menet közben, és nem volt túl hatékony róla a telefon töltése. Vettem egy vízhatlan, USB csatis aljzatot a helyére, még az akku feszültséget is tudja mutatni. Bekötése nagyon egyszerű, a gyári stekkerben meg kell csaréni a +12V, és a világításnak a vezetékét, és mehet is rá a gyári stekker.










Végül péntek reggel el tudtam hozni az autót. Furcsa volt visszaszokni a külön töltött több, mint egy hónap után, de gyorsan összehangolódtunk. Még aznap szaladoztam vele a városban, majd szombat reggel, miután nem adódott gond idehaza, nekivágtam a 200+ Dunaújváros túrának. Érden csatlakoztunk a konvojhoz, közel 30 autóval indultunk AlfaCity-be.
Hibamentesen teljesített az autó. Az egyik csukló csörög, azt még kicseréljük, aztán mehet tovább minden.

2
484
Fórum
Friss topicok
- 155
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Spider
- Junior
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV