Blog

A nap egy kiadás fürdéssel kezdődött Salzburgban. Csilli-villi lett a Pók, egészen a város túlsó széléig. Sógoréknál ugyanis divat felmosni az utat egy javítás után. Mi meg persze arra mentünk. A sárgás lé szépen mutat a feketén, a mosás (11Euróért) élt 3 km-t :-(
A Chimsee partján hajóra szálltunk, és ellátogattunk a nagyobbik szigetre, a Férfi szigetre (Herreninsel). Ide építette volna König Ludwigs II. (Neuschwanschtein építője) a Bajor Versailles-t. A francia kastély mását. Egy része el is készült. Hihetetlen látvány az elkészült, dúsan díszített, aranyozott termekből átmenni a csupasz téglafalúakba.
Hajóval visszamentünk a Nők szigetére (Fraueninsel), ahol egy zárda működött régen.
Búcsút intve a szigettől elindultunk hazafelé. A szállástól pár km-re - a szűk, de annál jobb minőségű - kertek alatti út mellett érdekes dolgot találtunk. Egy boltív a patak felett. A boltív a két háború közt tervezett, és elkezdett autópálya hídja lett volna a patak felett. Aztán félbeszakadt az építkezés. Az új pályát, a háború után kb. 2 km-el odébb építették. Érdekes volt látni.
200 km nyitott tetős kocsikázás után érkeztünk vissza a szállásra. Furcsa mód, kátyúval, úthibával nem találkoztunk, pedig csak mellékutakon jártunk.
Csodálatos nap volt.

>> Szervizvespa verde // Alfa 156 1.6 TS // 2013-07-22

Miután időnként a frászt hoztam környezetemre a durrogásokkal eljött az ideje a légmennyiségmérő cseréjének, amit Ell-nek hála olcsón megúsztam és most van egy durrogás (és torpanás) mentes autóm :)
A hét második felében megy majd a Darázs lengőkar, lengéscsillapító, stb. cserére végre.

 
>> EseményBpali // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2013-07-25

Lencsevégre kaptam eme szépséget......
Fenomenális a hangja!!
Achenerland(D)

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-07-17

Még júniusban jártam az Alfariumban, hogy nézzék át a szíjakat ill. a hajtott cuccokat, mert melegen vmi fura hangja van néha.
Én a bordászszíj feszítőre gondoltam, mivel már otthon sikerült megállapítani, hogy a vezérlést védő alső fémburkolat kicsit kiállt, így a bordásszíj feszítő kereke beleért ebbe és meg is olvadt a belső pereme.
Csapágy gondot nem találtak Alexék, de azt mondták, hogy a feszítő már nem feszít rendesen. Emellett a hátsó és a jobb oldali motortartó bakot is cserélni kellene.
Meg is rendeltem a cuccokat Erhardtól, de a jobbos bak máig nem jött meg, a beszállító embere lehet, hogy eladta pár vodkáért útközben. :))
Mindenesetre nem akartam már tovább várni, így megbeszéltük, hogy a meglévő cuccokat Alexék kicserélik, plusz még hozzáteszünk egy szelepfedél tömítés cserét mindkét hengersoron, mert a legutóbbi nem volt sikeres, már 1 hónap után elkezdte kitolni az olajat.
A csavarok most sem kímélték Alexékat. :) Az egyik kipucsavar az első katalizátor után szakadt bele valamint a hátsó szelepfedél egyik rögzítő csavarja lett örökmenetes. Mindkettő megoldva, kíváncsian várom, hogy ez a tömítés mennyire lesz tartós.

>> EseményDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2013-07-24

átment műszakin az autó!E kék címkét kapott!!!

műszaki előtt új szelepfedél tömítés,ajtót beállítottuk, kapott új gyertyákat és egy új gyertya trafót is! végre minden stimmel vele!

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2013-07-24

Lassan itt az idő, hogy bele kerüljön az "új" motor. Szereztem 15" os BORBET A felniket. Ezek lesznek a téliek.
E:205/50R15"
H205/55R15"
Téli gumikkal. Szó-szó. Mire kész, már csak 1-2 hónap lesz a téli szezonig. Így már marad is. Megspóroltam egy szezonnyi nyári kereket. :/

 

Hol máshol, mint Zé.-nél (is) praktizálgat egy ideje időnként Tibi, a klíma-guru. A nuvolát már nem működő klímával vettem még tavaly, azonban most jött csak el az idő, hogy rábízzam a hiba oknyomozását és esetleges rendberakását egy szimpatikus, hozzáértő emberre. Így is történt, szerencsére csak egy nyavalyás O-gyűrűt kellett cserélni a kompresszornál. :)

Mélyhűtőláda lett a verda, a 166 klímája - ha jó - brutálisan képes hűteni, ellenben a 156-tal.

Festékanyag is lett betöltve, ha esetleg valahol majd még szivárogna a rendszer ( nem fog ), nyomban meg is mutatja a gyengéjét.

A mai nap kötetlen csavargással telt Salzburgban. Felszálltunk a "Hopp on, hopp off" járatra (sárga busz) és ha valami megtetszett leszálltunk és megnéztük.
A Póknak csak 45 km oda-vissza szerepe volt. Napközben a Helbrunn-i kastély parkolójában pihent.

>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2013-07-23

Az egész úgy kezdődött hogy a gyári sima műanyag nem tetszett meg karcos isvolt így le szerettem volna cserélni. Első körben találtam is egy bontottat ami bézs színű volt nem fekete meg is vettem hogy majd jol fog mutatni, de nem tetszett. Ez után nagy nehezen meg rendeltem a zsír új küszöborítást fekete színben. Természetesen ez nem ment ilyen könnyen mert itt Pécsen még nem rendeltek ilyet ,elöször rosszat rendeltünk meg utána hála Gege-nek aki megadta a cikkszámokat megjött az amit szerettem volna. Csak a vezetőoldali van meg eddig mert így látatlanban féltem berendelni mindenhová. Meg a GELD is közrejátszott azért ...

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-07-23

Semmilyen megoldás nem vezetett a célhoz, így vettem ma fél méter vászonnal bevont benzincsövet, az összetétet nem tudtam könnyen megoldani, ez volt a legbosszantóbb az egészben, ugyanis egy fém toldatot szerettünk volna berakni, amire 2 bilinccsel rászorítjuk a két csövet, de csak nem sikerült a műanyag cső tökéletes szorítása, csak a milliomodik alkalomra. 10 liter benzint tankoltam mielőtt elkezdtük ezt az egészet, s annyiszor volt szétszedve, annyit párolgott, hogy maradt kb. 5 liter... :) Ma volt az első tesztkör, eddig nem szivárog és a nyomást is bírja. A szilikon csövekkel az volt a gond, hogy nem bírták a benzinnyomást és sorra eldurrantak még a tankban.

2013. 07. 30.

Vettem még 1,3 métert ugyan abból a csőből, mert megelégeltem, hogy nem találom meg a megfelelő toldatot. A benzintankot kicsit leengedtem, csodálkoztam, hogy az anyák könnyedén megengedtek. Kiszedtem a gyári műanyag csövet, majd levágtam róla a csatlakozót. Erre a csatlakozóra szorítottam rá a benzincsövet, ami a másik végén közvetlenül a szivattyú kivezetésére csatlakozik. Eredmény: Az utastérben véletlenül sem lesz benzinszag, a csatlakozási pont nagyon jól szigetel, maradt fél méter benzincsövem, amit a motortérben cseréltem ki, mert ott is 3 darabból volt összetákolva eddig a benzincső. A motor köszöni szépen most már jól van, ami érdekes, hogy a városban azt hiszik 3 literes benzines... :)