Blog

>> Tuning és extraHege // Alfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2024-03-16

Egy újabb project ami happy end-del zárult. Az autóban nem volt sky window. Most viszont lett.😁 Elég leharcolt állapotban sikerült venni egy bézs mechanikát (ami szét volt esve, illetve a csúszkából is hiányzott négy elem) egy bézs tetőkárpitot és egy sima mennyezett lámpát (amibe nem volt kapcsoló) mert sajnos az nem volt meg a szetthez. Tervem a mennezetlámpával az volt, hogy a sajátomból és a vásároltból csinálok egyett. A kapcsolót 3d nyomtatással készítettem el egyik ismerősömmel aki az elektronikát is megcsinálta. Igaz nem úgy néz ki mint a gyári, de a funkcióját ellátja. A csúszka volt a legnagyobb kihívás. Ilyet gyáriba nem lehet kapni. Viszont ami meglepő volt a Peugeot 407 is ugyan ilyen csúszkát használ. Az eBayen sikerült venni komplett szettet. Azért ez sem volt tökéletes, de legalább sikerült venni. Egy kicsit meg kellett csiszolni, mert volt olyan ahol az készítésnél maradt egy kis sorja. Illetve szoros volt a sínbe a csúszó rész is. Ezeknek az oldalából kellett egy kicsit leszedni. Négyszer kellett szétszednem meg összerakni mire már megfelelően tudott dolgozni. Az elektronika segítésébe Ferenc Mészáros segített aki készséggel megmutatta az autója mennyezeti lámpáját. Ezt utólag is nagyon köszönöm neki. Mivel az alap lámpába is benne van a komplett nyáklap csak be kellett forrasztani a mikrokapcsolókat illetve egy ellenállast. (Ezért vettem egy másik sima lámpát. Ugyanis ebböl került kiépítésre a mikrokapcsoló.) A végén elvittem kárpitoshoz is aki feketére áthúzta az egészet. A mennyezet lámpát lefestettem a belső konzolok színére így teljesen egy színű a belső rész.

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2024-12-17

Pár hete kigyorsításoknál valami vibrálást éreztem a futómű felöl.Csöri megnézte és a féltengelyre gyanakodott. Az is volt a hiba. Szerencsére elég volt a csillagot cserélni és megoldotta a problémát. A javítás alatt észrevette hogy a főtengely szíjtárcsa is a végét járja,ezért az is cserélve lett.

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2024-12-17

Minden rosszban van valami jó azt mondják! Elkészült az autóm, ráadásul a vezérlés segregátor feszítők és minden egyéb cserélve lett a generátorral együtt. Igaz egy részét nem terveztem egy részét később. De így is nagy a boldogság hogy be tudta zsúfolni Csőri az év végi teendői közé. Ezer köszönet érte. Igaz a kis Punto most nem hozzá került. Otthon meg lett oldva a szervize. Az helyett lett a Giulia berakva bár a két dolog illetve a rá fordított idő kb mint Makó Jeruzsálem távolsága.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2024-12-11

Hihetetlen, hogy mindig van valami. Most a kardántengelyen volt a sor. Sebességváltáskor mindig egy jó nagyot csattant, még kis sebességnél is. Először a keresztre gondoltunk, de aztán kiderült, hogy a a ricnis összeillesztésnél volt a hiba. Szétszedéskor egyszerűen csak szétcsúszott, pedig szorosan kellene illeszkedniük egymásba, van, hogy szétkalapálni is alig lehet. Erről a két részről a netről csentem a képeket. Szóval itt megoldották a problémát, legyártották a kérdéses részt ugyan, de nem kevés pénzért. Kicentírozták és már mehetett is vissza a helyére. Közben előjött még egy anomália, izzításkor elkezdett villogni az izzítás piktogram a műszerfalon. Kiderült, hogy az izzító "relé" rakoncátlanodik, plusz ki lettek mérve az izzítógyertyák is és az egyik már hibás volt, szóval ezek is miond cserélve lettek. Elegem van... kari aji meg van... idén már nem költök rá többet... majd januárban. :-DDD

költségeim:
- kardántengely: 165.000 HUF
- Bosch izzító "relé": 25.000 HUF
- Bosch izzítógyertya: 6500 HUF/db
- gyertya kiszedés: 10.000 HUF/db (félő, hogy beleszakad)
- munkadíj: 34.000 HUF

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-12-12

A téli átállás megtörtént. Ahogy néztem, a nyári gumikon még egy szezont kibír majd a minta. A szélét kicsit eljátszottam, de összességében jó lesz ez még.

>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2024-12-10

Történt a dolog hogy a Westend mélygarázsában a kereszteződés közepén megállt az autó. Egy rántás és kész. Újra akartam indítani de nem volt áram az akkumulátorban. Hívtam Csörit. Adott pár jó tanácsot így sikerült az autót arrébb tolni majd a garázsból ki imádkozni az épület elé mert az autómentő nem tudott bejönni. Aztán egy kis cserével fogadta is az autót bár ez jóval nagyobb meló mint amit terveztünk volna. Mint kiderült a generátor szabadonfutója teljesen megállt és rendet rakott maga körül. Még jó hogy nem nagyobb sebességnél történt. bár azt nem értem miért nem jelezte ki hogy nincs töltés. Így addig tudott menni még volt elég árom az akkumulátorban. Így generátor csere + ha már úgyis szét van szedve ki lesz cserélve a vezérlés is meg minden más amit kell.
Ja és ez a születés napomon természetesen amire egész mást terveztünk. Így elhoztuk az autót Fehérvárig majd kedden levittük Várpalotára.

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2024-12-10

Voltunk kötelező szervizen amit megint elfelejtettem megírni. Hiába, öregszem. Gyorsan pontosan mint mindig, természetesen Csőri Várpalotán.

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2024-12-10

Most már nemcsak korban, de km-ben nagykorúak lettünk. :-)

 

- Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30 olaj
- gyári olajszűrő

 

P2573 hibakódot nyertem. Egyelőre eseti hiba és töröltem.