Blog
Már régóta küzdöttem azzal a problémával hogy nem találtam megfelelő helyet a telefonomnak. Eddig a hamutartó tetején volt egy qi töltéssel is rendelkező lapos telefonpad. Ezzel az volt a gond hogy nagyobb sebességű kanyaroknál simán lecsúszott róla a telefon. Ráadásul ha Waze-el mentem valahova többnyire csak a hangutasítások alapján navigáltam mert nem volt kényelmes mindig lenézni.
Erre a problémára találtam megoldást és letöltöttem, majd kinyomtattam a középső szellőzőbe rakható telefontartót. Szerencsére ennek a furatai megegyeznek a Brodit-hoz tervezett magsafe qi töltők tartójának furataival, így ezt sem kellett terveznem, csak ki kellett nyomtatni egy kis méretre igazítás után.
A töltő/tartó szerepét egy Hama gyártmányú minőséginek tűnő pad látja el. Ez nem volt olcsó, de nem akartam kísérletezni. Sajnos az USB-C kábel fixen be van forrasztva, nem cserélhető, ez nem tetszik benne, de cserébe kisebb lesz a belőle kiálló kábel rész.
Sajnos csak fehér PETG-m volt itthon, ezért ebből nyomtattam majd fekete Hammerite-el festettem. Ez nem műanyagra való, de ez úgyis csak egy tesztdarab. Ki fogom nyomtatni feketéből majd.
Jelenleg mivel még csak tesztelem a kábel sincs a műszerfalban elvezetve és csak egy szivargyújtós aljzatba dugtam amit szintén most kellett vennem, mert nem volt még itthon USB-C-s darabom. Később elvezetem rendesen a kábeleket és rendelek neki egy 12V - 5V 3A feszültségátalakítót. Elvileg erre van szükség mert a töltő egy 15W-os gyorstöltő.




Kicseréltem a pollenszűrőt, és elnyomtam egy klíma bombát a kocsiba.
A második képen a régi koszos pollenszűrő


Még a múlt hónapba, megvolt a 10 ezer km utáni olajcsere. Cserélve lett a levegőszűrő is.
Olaj a szokásos Selenia került bele.
Kép most nem készült.
Km óra állása 267000 km volt.
Kicsit robusztusabbá tettem a fedlapot egy kis munkával, kapott 200 gr-os karbonszövet bevonatot mert eléggé költségkímélő volt gyárilag:-)


Azért, hogy ne kelljen a téli/nyári gumikat mindig szerelgetni, ezért nyárra kapott Rolo Graphite 19" felniket.
Hamarosan az autóra is felkerülnek, de előtte még be kell szerezni a nyomásérzékelős szelepeket.



Az a megtiszteltetés ért, hogy egy május végi veteránautós rendezvény kiállítandó autói közé választották. A jelentkezők közül bekerültünk a 60 legszebb, a rendezvényen megcsodálható jármű közé.
Kakucsringen lehetett érezni valami lógást az első futóműben. Tekintve, hogy minden ki lett cserélve az axiálon kívül elég könnyen rá lehetett jönni hol keresendő a hiba :D
Én már egyszer nekiálltam, de bölcső levétel nélkül lehetetlennek véltem a cseréjét, és ez abba is maradt.
Most viszont újra nekiálltunk apósom segítségével. Számára nem szokott lenni lehetetlen. Azért biztos ami biztos berendeltem egy axiál leszedő szerszámot.
És milyen jól tettem, após is rájött, hogy ez nem GT, itt tényleg hozzáférhetetlen.
Illetve azt sem tudtuk milyen méretű axiál van benne, szóval kirendeltem mindhárom méretet. Meyle volt a legrövidebb, abban biztos voltam, hogy rövid lesz. A többi optimal, nem volt más márka…
Hála isten a Meyle mérete volt a belevaló így az került be. A gyári axiál már tényleg nagyon lityi-lötyi volt. Kapott új harmónika porvédőt is.
A béna AZMT szerszám kiválóra vizsgázott, azt gondoltam az első mozdulatnál eltörik.
Ezzel gyönyörűen, kényelmes tempóban 1.5-2 óra alatt mindkét oldallal megvoltunk.



2
714