Blog

>> EseményHalesz // Alfa 145 1,4 Junior // 2025-04-24

Nincsen projektautó donorautó nélkül! És mi jobb egy donorautónál? Kettő donorautó! :) Úgy hozta az élet, hogy lett még egy 145-ösöm, ráadásul egy olyan, ami még simán közúti forgalomban tartható, amíg nem lesz szükség az alkatrészeire...

Ez a 145-ös 2011 és 2025 között Kami autója volt.

Jerke (JRK) történetét, és hogy hogy került hozzám, megismerheted ebből a videóból!

Egy ideje volt néhány hibája az autónak, csak idő hiányában várattak magukra, de közben az alaktrészeket begyűjtöttem hozzájuk (gumi membrán a kartergáz visszavezetéshez, parkradar, xenon szintező, z-kar). Ha valaki keresné a gumi membránt, akkor azt a litván ebay-en tegye, ott fog találni!

A kartergáz visszavezető kupakjával legalább fél órát eltöltöttünk nehogy eltörjük, de sikerült a műtét, a régi gumi (narancssárga), gondolom még a gyári, már szakadt volt, szélétől befelé kb. 1 centi volt a hiba. Remélem minden anomália megszűnik, gondolok itt az olajon szelepfedélre, az ingadozó alapjáratra.

A xenon szintszabályzó cseréje jóval egyszerűbb volt, kapott új Z-kart is, mert alig mozgott a régi. Egy ideig senki se fog villogni, hogy megvakítom.

A jobb hátsó parkradar volt elfáradva, 15 fok felett működött, alatt pedig nem. Sajnos ez esetben le kell kapni a hátsó lökhárítót, ami viszi az időt.

Most minden működik remélem egy ideig így is marad. :D

Km: 203500

>> EseményLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2025-04-23

Eljött a műszaki ideje. Rég húzódó apró javításokkal felhoztam alfa állapotát a jeles napra.
-Xenon tompított jobb oldalon villogott, kapott egy új trafót, miután izzó, és trafó cserélgetéssel kiderült, hogy az a ludas. Dt xenon adta a trafót, ajánlom bárkinek. Közben a fényszórót is felpolíroztattam.
-A tavaly őszi indítási nehézségek, a tél, meg a mostani lámpajavítás együttesen megeszegették az akkut, kapott hát egy újat.
-Régebben a jobb hátulja találatot kaphatott, a javítás egy kicsit hanyag lehetett, vagy időközben lett elhagyva a gumidugó a küszöbből. Sajnos bevert a víz, mire kiderült, addigra átrügyezett a festéken. Ki lett lakatolva, illetve kapott új fényezést az elem-
Makulátlanul vizsgázott a jármű, 2 év letöltendőt kapott.

>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2025-04-23

Újabb 2 évre letudva a műszaki vizsga.

>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2025-04-18

~169.400 km
A téliekbe most kb. 4700 km került, összesen ~27.500 km van bennük.
A nyáriak ~37.500 km-el (5-6 mm) kezdik ezt a szezont.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-04-21

Vettem egy csomagrögzítő hálót. Gondoltam, kell egy ilyen, jó, ha van.

>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-04-21

Időközönként ahogy anno a 156 nal is eszembe jut hogy a mi lenne ha ... aztán jön a barkács.Most épp a show and shine jutott eszembe.Lênárd barátommal agyalàs barkàcsolás ,vagas ragasztas , festés,lézer..minden be lett vetve.Ez kell belőle,uvegszalas reflex láda benne ,illetve rajta audiobahn aw1251t , kék betetekkel, hozzá kék,ezust dietz kábelek,minden szigoruan Oldschool.

 
>> SzervizÁki // Alfa 159 1.9 Jtdm Automata // 2025-04-20

Megtörtént az első szerviz. Miután hazahoztuk sejtettem, hogy a váltóhoz hozzá kell majd nyúlni mert nem voltak tökéletesek a váltások. Nem volt komoly gond de 3-ból 4-be néha érezhetően váltott és alacsony sebességnél hirtelen terhelésnél is ütött néha. Ezek mellett az első féktárcsák már nagyon kopottak voltak és a vezérlés csere is aktuális volt. A vezérlés csere nálam amúgy is minden használtautó vásárlásnál az első lépés.

Dudás Zolinál DZ-nél kapott új vezérlést, első féktárcsákat, új olajat szűrőkkel, a váltóba új vezérlőtömböt és természetesen új olajat.

A váltó sokkal jobb lett de még egy újra kalibrálás ráfér mert még nem tökéletes. Az új olajjal halkabb is lett a motor, most úgy érzem, hogy ott minden rendben van. Az átnézésnél kiderült, hogy a kettő hátsó rugó alsó karimája el van törve. Típushiba a rugók törése és ebben az autóban már cserélték is de most újra szükség lesz rá. Ezt leszámítva semmi komoly gondot nem találtak a Zoliék az átnézést követően. A tesztelése az autónak most kezdődik, remélem nem tartogat sok meglepetést. :)

 

Mára beszéltük meg az évnyitót amit bográcsozással indítottunk. Mindenki hozott valamit.
Két - majdnem OFF - Fiat is jött. Egy Barchetta és egy Spider.
Reggel 9-re odaértem hogy foglaljam a helyet. A többiek sorban érkeztek.
Csatlakozott Kristyion is a csapathoz. Természetesen jól megvizsgáltuk az autóját :-)
Ő is jön a Seleniára úgyhogy ott is bővül a csapat :-)
Főztünk, beszélgettünk, Fiatot mustráltunk, ettünk és kitöltöttük a totókat. A Spider totó nyertesét villámkérdéssel kellett eldönteni. Zselé vitte el a felajánlott szinte null km-es légszűrőt. Köszönet a felajánlónak, Fornitore-nak!
Utána útra keltünk és egy veszprémi megállóval megszakítva (itt Zseléék elköszöntek) elmentünk az immár kihagyhatatlan Ötvös Csöpi emlékpontra.
Innen szétszéledtünk...
266 km-t mentem ma, jó buli volt!
Köszönet mindenkinek aki eljött!

 

A múltkor megállt az ablakemelő és motorcsere lett a vége...
Márk nemrég cserélte az ablakemelőjét és ma megkaptam tőle a motort. Millió köszönet érte!
Van fogaskerekem is, talán eljutok oda hogy összerakjam az eredeti balos ablakemelőmet, amiben megolvadt a próbaként nyomtatott fogaskerék 2022-ben...
Jó lenne az idei Sanremo-i látogatásunkat az eredeti cuccal megtenni...

Egyúttal elvitte a volt motorjáról a kartert és kettő - immáron jó nyomtatott fogaskereket is az ablakemelőhöz. Most nézem hogy már bő 4 éve őrzöm a kartert - mintha tegnap lett volna hogy szétszedtem...