Blog
Jobb oldali, szèlvèdő dìsz elem. El volt törve a füle ès elállt, csúnyán nèzet ki. Kapott egy gyári ujjat. Ülèspárnával együtt vettem. Első kèt kèpen a törött, utolsón az új van.



Biztos ami biztos ha kell akkor van mihez nyúlni.
Olaszból megérkezett a szett, tökéletes, a helyére éppen csak de befért:-)
Szelepsapkák és védőfólia a kilincsfészkekhez szintén pipa.





16 év, 2 hónap, 5 nap. Ennyi ideig volt nálam a kis kormos. Nagyon szerettem, nem véletlenül maradt ilyen sokáig.
Pontosan érkezett a vevő. Kiálltam a garázsból az autóval, aztán elkezdték nézegetni. Olyan jó másfél órát tartott a mustra, kérdések, válaszok, stb. Kicsit laposak voltak a kerekek, látszik, hogy nem nagyon használtam mostanában az autót. Kerékfújás után a próbaúton mondtam, hogy kicsit lépjen oda a gázra. Megtette. Hát, egyrészt meglepődött, másrészt onnantól fülig ért a szája. :-)
Hazafelé menet kérdeztem, hogy akkor hogy érzi, mi a terv? A válasz az volt, hogy viszi, így megkértem, hogy az utolsó utamat megtenném akkor még vele. Termesztésen nem ellenkezett, megértette. Tettünk még egy kört, picit még autóztunk. Bitang jó verda ez még mindig, nagyon fog hiányozni.
Az új tulajtól ígéretet kaptam, hogy látni fogom még. Regisztrálni fog ide is, illetve találkozókra is jön majd. Mikor hazaért, küldött egy üzenetet, ezt le is mentettem, berakom a blogba.
Mindkét lányom sírva búcsúzott el tőle és én is megkönnyeztem. Kapott puszit a nózijára is.
Üres a garázs. Hiányozni fog...
Egy korszak lezárult, de az élet nem áll meg. Lesz majd, ami az űrt pótolni fogja.


Sajnos a sima egyszerű USB kivezetésről az új telefonok már nem igazán akarnak tölteni, de még ha működik is akkor sem gyorstöltő. Ezért átépítettem a hátsó USB kivezetést gyorstöltősre.
Ehhez rendeltem ebayről 2db USB-C quickcharge modult.
Bemenet DC 8-30V, ezt alakítja megfelelő kimeneti feszültségre attól függően mit kér a telefon.
(elvileg tudja mindhárom szabványt, Samsung és Honor telefonnal próbáltam)
Kimenet: 5V3A, 9V3A, 12V3A, 20V3.25A (itt ez utóbbi nem játszik, mivel 12V-ot kap)
Az eredeti tupla USB aljzat helyére építettem egy dupla USB-C aljzatot, 2db ilyen modullal. Van ott állandó 12V, ezt adom oda a moduloknak egy relével ami a "gyújtásos" 12V-ra kapcsol.








Kisebb szerviznek indult, de sajnos nagy lett belőle. :-(
- 4L Motul 8100 X-cess 5w-40: 12.870 HUF
- Fast olajszűrő: 1690 HUF
- Fast olajleeresztő csavar: 1000 HUF
- olajcsövek tömítései:
- Fast levegőszűrő: 3350 HUF
- Fast üzemanyagszűrő: 3624 HUF
- Fast pollenszűrő: 3490 HUF
- hátsó diffi csapágy csere: 20.000 HUF
- 3L Paraflu up fagyálló: 3770 HUF/L
- 1L ATE 5.1 fékfolyadék: 8970 HUF
- alsó cooler cső: 32.000 HUF
- 4 kerék átnézve, 3 újra centírozva: 6550 HUF/db
- munkadíj: 110.000 HUF
Az alsó cooler cső menet közben lyukadt ki, égtelen sziszegés közepette. Cserélve szilikon csőre. Rázott már egy ideje az autó 60-80km/h között, így a kerekek is ellenőrizve lettek és hát 3-at újra kellett centírozni. Tavaly szeptemberben rakattam fel az új gumikat, köszi AKH gumi!!! :-(










Néha ki szoktam takarítani a forgattyúsház szellőztetés membránját és a házát. Ilyenkor téli időszakban nem csak olajos, hanem kávés színű kicsapódás is van benne. Ez biztosan nem kellemes a motornak ha visszaszívja, ezért beépítettem egy lecsapató tartályt. Már minden volt otthon hozzá, csak régebben még a 156-hoz vettem.

Eltelt majdnem két év. 2023. február 19.én hoztam el a Brerát friss műszakival. Most eljött az első közös vizsga. Még januárban elvittem a szervízbe hátha beleférek az „olcsó műszakiba”.
Sajnos nem így alakult. A szervízbe menet megint előjött a dadogás, füstölés…. Kiderült, hogy a kartergáz visszavezető membrán szakadt. Kicseréltük de a helyzet nem sokat javult. Sajnos a membránt sem lehet már sehol kapni (legalábbis én nem találtam csak ebayen brutál pénzért) Viszont a BMW 540i-be pont ilyen kell és csak 3000 forint 😊.Pótféklámpám nem működött úgyhogy azt rendeltem egyet bontottan, szépen lepucoltam, rögzítő füleket rendbe tettem tehát ez pipa. Elvitték azért vizsgára de a magas CO érték miatt nem folytatták. Ezzel ki is csúsztam a januárból. A szerviz nem vállalta a továbbiakat, úgyhogy elvittem máshová. Diagnózis: az injektorok halottak! Ennyit bírtak a tavaly nyáron beszerzett bontottak. A vizsgára 8 darabból szedtek össze négyet, így most működik, a vizsga pedig sikeres volt. (Ezt leszámítva azt mondták patika az autó)
Mindenképpen be kell szerezzek 4 darab új injektort. Egyelőre csak az Alfisti.net oldalán találok újakat de horror az ár…...(Mondjuk bontottal nem akarok tovább kísérletezni.) Szóval ha valaki tud olcsóbb elérési utat 4 új befecskendezőhöz az mindenképpen szóljon.
Még egy kis pihenő a garázsban aztán jöhet a jó idő…
Kilométer óraállás: 227789 km.
Két év alatt közösen megtett km.: 5065km.




Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a teljes beszerelés menetéről!
Carbon váltókeret videó
A váltó körüli keret sajnos 159/Breránál nagyon gyorsan törik. Nem azért mert előttem basztatták volna hanem ez ilyen. Kedves barátom Gáspár Tamás elkészítette a carbon verzióját nekem egyedileg szürkében. Innen is köszönöm neki mégegyszer 🤝😎🍀 Ez már nem fog eltörni 😉
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Képeket is tettem fel azért 😁😉🍀

