Blog
Sajnos nagyon rég írtam a V6-projectről, pedig idő közben dolgoztam rajta. Sikerült addig eljutnom hogy elindult a 3.2-es motor és önerőből kiállt a garázsból, majd vissza.
Összefoglalva az utóbbi idők munkáját és a módosításokat:
Beépítettem az új hűtőt. A 2db jó nehéz gyári ventilátort lecseréltem 1 db nagy és könnyűre, csináltam neki 0.8-as takarólemezt. Az olajhűtő ugyanaz maradt, de átkerült oda ahol a GTA-n van gyárilag. Vettem hozzá a levegő rávezetéshez egy gyűjtődobozt, ami majd a lökhárítóból fogja kapni a menetszelet.
Természetesen vettem és beletöltöttem új Motul 10W-60-as motorolajat, Tutela váltó- és szervóolajat és fagyállót.
A Spider "nagy" akkujáról indítottam egy bikakábellel. Először az üzemanyagpumpa relé nélkül az olajat felpumpáltattam, majd mikor a figyelmeztetőjel elaludt raktam vissza a relét.
Mivel a váltó le volt szedve és a munkahengerről le volt kötve a kuplungcső, ezért itt is csináltam egy kis átalakítást. A korábbi pályanapokon néha 7000 rpm-es váltásoknál megragadt a pedál akár 1-2 másodpercekre is benyomott állapotban, ezért korábban cseréltem mindkét munkahengert, a kinyomócsapágy új volt, többször át is mostam a rendszert, de ez sem segített. Fórumokat olvasgatva találtam hasonlót ahol a nyomástároló okozta a problémát. Ezt úgy tudom kiküszöbölni, hogy rendeltem új egyéb típusra való mindkét oldalon M12x1-es kuplungcsövet. Ezzel átkötöttem úgy hogy a nyomástároló ne legyen a rendszerben. Ezután a szokásos RBF660-as feltöltöttem, légtelenítettem, majd a féknyergeket is átmostam vele. Mivel még nem mentem vele hogy ki tudjam próbálni csak annyit tudok, hogy a garázsból kiállásnál hibátlanul működött.
Az új hűtő miatt a légszűrőház nem fért be a helyére, a tartófülekhez kellett nyomtatnom PETG-ből egy adaptert.
A duda le van szedve, ennek még nem találtam meg hol lesz a helye. Az eredeti pozíciójában most az olajhűtő van.
A szervóolaj hűtője is az olajhűtő helyén lenne, ezért ezt is át kellett helyeznem. Most a bal oldali lökhárítótartóra került át, így a hűtő mögötti csövezés kiesett. Amennyiben kevés lesz így a szervóolaj hűtése, akkor ezt valamilyen módon visszakötöm.
A forgattyúház szellőztetése most csak egy olajálló gumicsővel át van kötve a frontrend oldali szelepfedéltől a levegőgyűjtő PCV-jére, ide később be szeretném építeni a lecsapató tartályt.
Ezen a télen kicsit többet szeretném használni az autót mint korábban, ezért kerestem hozzá 4 db használt de 6-7 mm-es Hankook 2020as évjáratú téligumit. Újat nem feltétlenül akartam, mert nálam a kevés km miatt inkább elöregszik mint elkopik.
Ezen a felni szetten egy teljesen lekopott nyári garnitúra volt, ezt leszedettem, fel az "újat" és centríroztattam. Mindez 19ezer HUF-ba került mivel a régi gumikat nem hoztam el.
Ha hegy nem megy mohamedhez...😁 Meglátogattam GT barátomat. Köszönöm a vendéglátást ismét,meg a táblát amit megörököltem 😊
Elvittem idén utolsó körére az autót. Gondoltam gurulok kicsit a városban. Tiszta idő, van 7 fok, napon talán 10 is. Pont alkalmas erre.
Persze, az első 500 méter után éreztem, hogy ebből kell még, ennyi nem elég. Átszellemülök, mikor benne ülök. Már nem az számít hova megyek, csak hogy menjek. Hogy bele tudjak lépni a gázba. Hogy lendülettel tudjak venni egy kanyart. Hogy olyan manővereket hajtsak végre vele, amit egyébként eszembe sem jutna egy utazás során.
Ez az autó bemászik a bőröd alá, bele a tudatodba. Elhiteti veled, hogy amit Ő akar, azt te akarod. Egy számító, agyafúrt nő, aki úgy rendezi a dolgokat, hogy végül a kedve szerint cselekedj. Mint a Kígyó, ami suttog a füldebe, hogy elkövesd az Eredendő Bűnt...
Sokkal több ez autónál... De hogyan lehetne ezt elmagyarázni azoknak, akik sosem érezték ezt? Hogy mondod el annak, akinek az autó csak egy helyváltoztatási eszköz, hogy mi az Alfa Romeo? Hogy magyarázod el a halnak, hogy milyen járni?
Áhh, erre a gépre nincsenek szavak... Technológia és érzelmek alkímiai egyvelege... La meccanica delle emozioni...
Ma megvolt az olajcsere 69100 km-nél.
Duna Autó.
Kiolvasták a hibakódokat, de sajnos a MA rendszer hibáját nem sikerült kimutatni, így egyelőre nem lesz csere.
Ma ez is bekerült.
Nem jó, de van. Jobb, mint a semmi.
Régóta szemeztem már a karbon belsőkkel. Elérkezett az idő így sikerült ezt is megvalósítani. Nem igazán tudtam mennyibe kerül. Egyszer csak szembejött velem egy 159-be való szett, amit Gt árult. Rákérdeztem és megegyeztünk. Nekem a saját váltó konzolt kellett elküldenem így meglett a szett a Brerához. Mivel a 159 és a Brera váltókonzol nem egyforma.
Elérkezetnek látam az időt, hogy felújítom a hátsó futóművet. Az autó Olaszországból jött így szerencsére nem volt sok rozsda. Csak néhol volt rajta. A csavarok sem voltak berohadva. A szilentek közzül csak a lengőkar nagy szilentjét cseréltem ki. A többi nagyon jó állapotban voltak. A lengéscillapító toronyszilentet cseréltem még ki. A fék is felújításra került új Zimmermann tárcsát kapott gyári betéttel. A megcsinálásra takarítással és festéssel együtt 2 hét kellett. A