Blog

>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2025-10-08

km 194.400

 

Az úticél Somoskő vára és Salgó vára volt.

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2025-10-24

Turbó hordta az olajat, fojtószelepet rendszeresen tönkretéve.
Cseréltem az alábbiakat:
- Kapott egy zsír új felújított gyári Garret turbót
- Selénia WR Pure 5w30 5 L olajat
- Mann Filter olajszűrőt HU/711 4x
- Mann Filter levegőszűrőt C18009
- Victor Reinz turbó tömítés/szerelőkészletet
- Febi tömítőgyűrűt az olajleresztő csavarhoz

- Continental/VDO fojtószelepházat 2803605113302
- Meyle termosztátházat 6282280006
- Parafu UP 1L x 4db hűtőfolyadékot
- Desztilláltvíz 5L JP
- Alsó turbócső Denckermann F100098
- kb 8db féktisztitót

MES-be törölve a hibakódok, fojtószelep kalibrálva, olajcsere intervallum nullázva.
Képek nem igen készültek, szereltem inkább mint fotóztam. Legalább a szerelői költséget megint megspóroltam.
227.620km

 

Az autó kapott egy szett ATE féket előre.

Km: 212000

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-10-22

2005.10.22. Az autó megszerzi a papírjait a közúti forgalomban való közlekedéshez az Egyesült Királyságban. 20 év pihenő után újra használatban van. Szerencsére az enyémben.
2018. 22222km
2025. 10.19. 50000km

 
>> SzervizPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-10-22

Mivel éppen esedékes volt az éves szerviz, és az autó kényszerből már a szervizben volt, így az olajfogyás okának vizsgálata mellett el lett végezve az éves szerviz, a szokásos olajon és szűrőkön kívül kapott új NGK gyertyákat, kiegyenlítőtartályt és végre a motortartó bak is cserélve lett a módosított verzióra,
Az olajfogyás oka nem derült ki, elképzelhető, hogy lekokszolódtak az olajáteresztő gyűrűk a korábbi hosszabb állás miatt, a turbón semmi nyoma hibának, szivárgás sincs, uh kapott egy komoly motoröblítést Liqui Moly szerrel, majd utána járatva lett a motor egy olcsóbb olajjal, de már adalék nélkül, majd ennek leengedése után került csk bele a Selenia K Pure Energy. Elég költséges beavatkozás volt, remélem ért is valamit…
(a gyári kiegyenlítő tartályt és motortartó bakot én vittem, így a lenti árban nincsenek benne)

125.891 km

 
>> SzervizPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-10-21

Trélerrel (itt is kösz, Dani!) bevittük az autót az Alfa Romeo Szerelemhez, ahol rövid idő után kiderült, hogy nem volt elég olaj a motorban, ezért a MA egység nem tudott megfelelően működni, így ezért állt le a motor. Kapott egy kis olajat, a 3. kísérletre beindult, szépen kisimult a járása. A hiba oka megvan, de hogy miért fogyott el ilyen hamar az olaj, azt még ki kell deríteni…

>> EseményPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-10-19

Ma a feleségem az első kanyarig jutott az autóval, ami először elkezdett erőtlenné válni, majd le is állt a motor. Szerencsére nem jutott messzire, így nem kellett sokat tolni hazáig…
Holnap hívom a szervizt, gyanús, hogy elszakadt a tavaly nyáron cserélt vezérlés. (Azóta már kiderült, hogy nem az volt)

 
>> Szervizystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-10-21

Az autó terpesztett, ki kellett cserélni a hátsó szilenteket. Úgy gondoltam, ezt még idén megoldjuk, mielőtt elmegy az autó téli álomra. Hát, az az igazság, hogy ekkora összegre nem számítottam, kicsit sokkolt a vége. Ráadásul úgy néz ki, hogy még elől egy csonkállvány csere szükséges lesz. De az majd jövőre.
Az első ablaktörlők cseréje történt még meg, mert a jobb oldali már el volt szakadva. Bosch lapátok kerültek az autóra.

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-10-20

Ez a hétvége volt az utolsó lehetőség egy gömöri túrára, ha lehet hinni az időjósoknak. Későn nyolckor indultam bízva, hogy az eső elkerül. Az Alföldön összefüggő felhő takarta a Napot, Eger felé közeledve kitisztult. Korán örültem, mert mire Imolához értem, bizony az eső is eleredt. Nem erről volt szó kérem. Csak Gömörben futottak a záporok a radar szerint, nahiszen, belenyúltam. Kisakkoztam, hogy a Sajó völgyében haladt a zápor, a nyilasi szerpentineken jónak kell lenni az útnak. Szerencsém volt, ezért a délutánt a környéken töltöttem.

Óriási volt, szépen gördülékenyen, szinte magától vette a kanyarokat a kis Alfa. Belejöttem, érezni lehetett, hogy nem kell erőltetni a kormányt, helyén volt az ív, a sebesség, a fék, a súlypont mozgása. Egy ilyen szervó nélküli kormányrendszerű gépen hamar kiadja ha a kormányt nehezebb tekerni. A pedálokon is jó ütemben lépkedtem, szinte beszippantotta a visszakettest, visszahármast, dupla-kuplung gázfröccs azért kell hozzá, akkor gyors. Ha nem kell váltani inkább ballal lassítok. Ennek az autónak olyan pompásan hangolták össze a hajtásláncát, hogy öröm a gépészkedés. Ízig-vérig autózós autó, hibátlan. Vidám kanyarvadászat volt, szinte egyedül voltam a hegyen.

Az éjjelt megint szerény körülmények között töltöttem, most már határozott fagy is volt. Az autót jég borította reggel, vártam míg a Nap leolvasztja. Aztán hajrá.

Az év az 50-es szám jegyében telik nálam, így kíváncsian vártam hol ér majd az 50000. közös kilométer a járgánnyal.

Nos, igazi ajándék volt, pont az egyik kedvenc kanyaromnál, Imolán túl. Fék, átlendít, nagy gáz. Nem is lehetett volna szebben összegezni ezt az időszakot, igazi ünnepélyes pillanat volt.


Őrület ez a járgány, az autómobilizmus nagy korszakából.

délutáni autózós hangulat I
délutáni autózós hangulat II
a hágón
a fagyos reggel
jégvirág
50000
és a kanyar
Szalonnán
Martonyi főterén
Rakaca felé
úttalan utakon
Kőröstetétlenen

50372km