Blog
Turbó hordta az olajat, fojtószelepet rendszeresen tönkretéve.
Cseréltem az alábbiakat:
- Kapott egy zsír új felújított gyári Garret turbót
- Selénia WR Pure 5w30 5 L olajat
- Mann Filter olajszűrőt HU/711 4x
- Mann Filter levegőszűrőt C18009
- Victor Reinz turbó tömítés/szerelőkészletet
- Febi tömítőgyűrűt az olajleresztő csavarhoz
- Continental/VDO fojtószelepházat 2803605113302
- Meyle termosztátházat 6282280006
- Parafu UP 1L x 4db hűtőfolyadékot
- Desztilláltvíz 5L JP
- Alsó turbócső Denckermann F100098
- kb 8db féktisztitót
MES-be törölve a hibakódok, fojtószelep kalibrálva, olajcsere intervallum nullázva.
Képek nem igen készültek, szereltem inkább mint fotóztam. Legalább a szerelői költséget megint megspóroltam.
227.620km
Az autó kapott egy szett ATE féket előre.
Km: 212000
2005.10.22. Az autó megszerzi a papírjait a közúti forgalomban való közlekedéshez az Egyesült Királyságban. 20 év pihenő után újra használatban van. Szerencsére az enyémben.
2018. 22222km
2025. 10.19. 50000km
Mivel éppen esedékes volt az éves szerviz, és az autó kényszerből már a szervizben volt, így az olajfogyás okának vizsgálata mellett el lett végezve az éves szerviz, a szokásos olajon és szűrőkön kívül kapott új NGK gyertyákat, kiegyenlítőtartályt és végre a motortartó bak is cserélve lett a módosított verzióra,
Az olajfogyás oka nem derült ki, elképzelhető, hogy lekokszolódtak az olajáteresztő gyűrűk a korábbi hosszabb állás miatt, a turbón semmi nyoma hibának, szivárgás sincs, uh kapott egy komoly motoröblítést Liqui Moly szerrel, majd utána járatva lett a motor egy olcsóbb olajjal, de már adalék nélkül, majd ennek leengedése után került csk bele a Selenia K Pure Energy. Elég költséges beavatkozás volt, remélem ért is valamit…
(a gyári kiegyenlítő tartályt és motortartó bakot én vittem, így a lenti árban nincsenek benne)
125.891 km


Trélerrel (itt is kösz, Dani!) bevittük az autót az Alfa Romeo Szerelemhez, ahol rövid idő után kiderült, hogy nem volt elég olaj a motorban, ezért a MA egység nem tudott megfelelően működni, így ezért állt le a motor. Kapott egy kis olajat, a 3. kísérletre beindult, szépen kisimult a járása. A hiba oka megvan, de hogy miért fogyott el ilyen hamar az olaj, azt még ki kell deríteni…
Ma a feleségem az első kanyarig jutott az autóval, ami először elkezdett erőtlenné válni, majd le is állt a motor. Szerencsére nem jutott messzire, így nem kellett sokat tolni hazáig…
Holnap hívom a szervizt, gyanús, hogy elszakadt a tavaly nyáron cserélt vezérlés. (Azóta már kiderült, hogy nem az volt)

Az autó terpesztett, ki kellett cserélni a hátsó szilenteket. Úgy gondoltam, ezt még idén megoldjuk, mielőtt elmegy az autó téli álomra. Hát, az az igazság, hogy ekkora összegre nem számítottam, kicsit sokkolt a vége. Ráadásul úgy néz ki, hogy még elől egy csonkállvány csere szükséges lesz. De az majd jövőre.
Az első ablaktörlők cseréje történt még meg, mert a jobb oldali már el volt szakadva. Bosch lapátok kerültek az autóra.
Ez a hétvége volt az utolsó lehetőség egy gömöri túrára, ha lehet hinni az időjósoknak. Későn nyolckor indultam bízva, hogy az eső elkerül. Az Alföldön összefüggő felhő takarta a Napot, Eger felé közeledve kitisztult. Korán örültem, mert mire Imolához értem, bizony az eső is eleredt. Nem erről volt szó kérem. Csak Gömörben futottak a záporok a radar szerint, nahiszen, belenyúltam. Kisakkoztam, hogy a Sajó völgyében haladt a zápor, a nyilasi szerpentineken jónak kell lenni az útnak. Szerencsém volt, ezért a délutánt a környéken töltöttem.
Óriási volt, szépen gördülékenyen, szinte magától vette a kanyarokat a kis Alfa. Belejöttem, érezni lehetett, hogy nem kell erőltetni a kormányt, helyén volt az ív, a sebesség, a fék, a súlypont mozgása. Egy ilyen szervó nélküli kormányrendszerű gépen hamar kiadja ha a kormányt nehezebb tekerni. A pedálokon is jó ütemben lépkedtem, szinte beszippantotta a visszakettest, visszahármast, dupla-kuplung gázfröccs azért kell hozzá, akkor gyors. Ha nem kell váltani inkább ballal lassítok. Ennek az autónak olyan pompásan hangolták össze a hajtásláncát, hogy öröm a gépészkedés. Ízig-vérig autózós autó, hibátlan. Vidám kanyarvadászat volt, szinte egyedül voltam a hegyen.
Az éjjelt megint szerény körülmények között töltöttem, most már határozott fagy is volt. Az autót jég borította reggel, vártam míg a Nap leolvasztja. Aztán hajrá.
Az év az 50-es szám jegyében telik nálam, így kíváncsian vártam hol ér majd az 50000. közös kilométer a járgánnyal.
Nos, igazi ajándék volt, pont az egyik kedvenc kanyaromnál, Imolán túl. Fék, átlendít, nagy gáz. Nem is lehetett volna szebben összegezni ezt az időszakot, igazi ünnepélyes pillanat volt.
Őrület ez a járgány, az autómobilizmus nagy korszakából.
délutáni autózós hangulat I
délutáni autózós hangulat II
a hágón
a fagyos reggel
jégvirág
50000
és a kanyar
Szalonnán
Martonyi főterén
Rakaca felé
úttalan utakon
Kőröstetétlenen
50372km



















