Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Olaj: Liqui Moly Toptec 4100, szűrők: Mann Filter
Az előző csere óta 10.027 km-t gurultunk.
108.859 km

2022-ben történt a legutolsó bejegyzésem. Azóta átléptük a 90.000 km-t – és semmi különös probléma, meghibásodás nem volt. Olyan – garanciálisan megoldott – dolgokat nem írok ide, hogy bolyhos lett a biztonsági övem, kiszakadt egy kédergumi, vagy épp pont az olajcsere alkalmával berobbant az oldalablak.. 😊
Tehát akkor a 2,5 éve ígért eposz, mert talán a hírek ismeretében aktuálisabb, mint valaha! A hírek, miszerint az új Giulia egy SUV irányba elterelt, Stellantis platform autó lesz. Lehet, hogy nagyon jó lesz, nem tudom – de mai állás szerint az már nem az enyém lesz!
Amerikában volt egy szellemes reklámja a QV-nak, „last chance to drive” szlogennel. Ezzel a sejtéssel vettem meg ezt az autót 2022 elején, és őszintén hálát adok a sors összes közreműködőjének, hogy sikerült ezt ott akkor meglépni!
Minden napi járműnek vettem, annak is használom, és nem bántam meg!
Milyen is az élet egy MY21, még épp a LED fényszórós facelift előtti, de már érintő és szép kijelzős, 280 lovas benzines Veloce Giuliával? Íme:
Reggel hideg, 0 fok alatt a hőmérséklet. A kormányon start gomb, a mutatók végig szaladnak a skálán azon a hátborzongatóan digó módon… életre kel az Alfa Connect, és megszólal a rádió.. vagy próbál zenét játszani a telefonomról – mikor milyen kedve van 😊 Néha lassabban indul el, akkor sötétség után felsejlik és lassan forog az Alfa Romeo csodás emblémája… lefagyott. Valami problémát észlelt a Connect rendszer, menjek dílerhez… nem megyek. Szól minden rendesen, már működik. Újra indult. Ezért nem kell rögtön betépni…
Fékre lépve még egyszer megnyomva a gombot beröccen a technika. Megemeli a fordulatot, nagyon vagány hangja van. Imádom, ahogy ez az elegáns, kecses fehér limuzin kigördül a kapu elé és közben hörögve melegíti magát… emeli az olajnyomást, közben varacskos disznó hangon jelzi a két fekete kályha csövén, hogy ő bizony most ébredt fel..
Gyerekek a fedélzetre. Két kicsi hátra, egy kutyák szállítására szánt ülésvédő átalakítva funkcionál védőszőnyegként a gyerekülések alatt, nehogy nyomot hagyjanak így vagy úgy a gyönyörű, formás fekete bőrben. Indulunk.
Lassan krúzolunk a kertvárosi utcákon, közben benyomom az ülésfűtést (ami placebo, mert majd pár perc múlva önti el forrósággal a szebbik felemet -mintha becsináltam volna), meg a kormány fűtést. Hogy az mekkora találmány! Azt hittem, a világ baromsága, de mióta megvan… milyen jó egy forró valamit fogni a hidegben, mintha egy bögre tea lenne!
A pici kátyúkon, indokolatlanul nagy fekvőrendőrökön óvatosan mozgunk, de se egy nyessz – se egy nyissz… beton merev és nem ér le sehol! A 159-em orrát már 8x odakarcoltam volna… persze, annak nagyon nagy volt az első túlnyúlása, és relatív alacsonyan volt.
Az első főútra kikanyarodva már megjelenik az első reményvonal az olajhőfok jelzőn. Megjön a fűtés is. Gyerekek a célban, araszoljunk a dugóban. Ez is jó! A motor már meleg, lehet gyönyörködni a formákban, hallgatni a zenét – ami azért picit felhangosítva már nem az igazi… de ezen lehet javítani, ha egyszer ráveszem magamat. Nem téma.
Aztán kitisztul a pálya. Van végre egy kis tér, a DNA kapcsoló mehet a pirosba! Wahh de jó hangja lesz ilyenkor! Főleg, mikor visszaváltásoknál ad egy-egy kis gázfröccsöt! A váltó ilyenkor jó igazán! Egyből tudja mit akarok, nem kérdez. N-ben néha indokolatlanul nagyot kell rúgni a gázon, hogy az történjen, amit szeretnék – pl. sávváltásnál -, az picit néha esetlen. De D-ben… ott Giulia igazán! Erre tervezték. Itt mutatja meg, mit fizettél ki – itt nincsenek sallangok, egyedül a menetbiztonsági elektronika vigyáz ránk. Nem is baj az! Néha, ha úgy adja ki, váltunk a fülekkel. Inkább felfele szoktam, ha olyan a szituáció, mert ő huzatná.. Ilyenkor elég tempósan közlekedünk. Fel is tűnik a közlekedőtársaknak, hogy itt valaki fenemód jólérzi magát! Megpróbálj a standard Tesla… kevés! Megpróbálja a zöld rendszámos, három tonnás német SUV – nem is ez a liga, az is kevés. Megpróbálja a tuningolt hot-hatch is – de elkapar, mert nem Q4… 😊
Közben a buszmegállóban egy kisfiú ámulva mutat felénk! A mai gyerekeket már nem érdeklik annyira az autók, de ezt valahogy kiszúrják… villantok neki, szebb lett a napja! Apa kezét fogja, az meg irigy… vagy épp ő is mosolyog, kinek milyen a bekötése ugye.
És akkor eljutunk messzi a várostól, csodás környezetbe egy jó kis szerpentinre. A brake-by-wire fékrendszert nagyon élem! Igaz, már volt 2x első betét, 1x hátsó, és 1x 4 tárcsa csere is – de könnyen rá lehet szokni az F1-es fékezésre, azaz rövid féktáv, nagy rúgás és visszaengedéssel adagolni.. A motor és a váltó mindig partner, mindig ott van a fordulatszám tartomány, ahol nagyon él.
Megérkezve célomhoz leparkolok. A tolatókamera felbontása a Junoszt TV-vel vetekszik… micsoda probléma! Azért megoldjuk a manővert. Az első autóm, amiben első és hátsó radar is van. Egész bátran tudok pici, lehetetlen, budapesti parkolóhelyekre is beállni, ha szükséges – bár inkább sétálok picit többet, nehogy valaki megnyomja vagy rányissa az ajtót. A motort leállítom, a ventilátor még forog, melege van – ez is egy jó menet volt! 😊
Egy korábbi teszt címe az volt – igaz, a QV-ra írta: „Ez nem autó, ez iparművészet!” A mondat minden szava igaz!
Bezárom. Visszanézek rá. Mindig.
Most, hogy a végére értem, visszaolvastam az egészet. Ez kb. Karotta tesztje, ő is ezeket fogalmazta meg. Nekem meg azt mondta egy barátom a végső döntés előtt: „vedd meg b@zmeg, egyszer élsz!”
Ezt tudom javasolni mindenkinek, minden anyagi, biztonsági és egyéb felelősségtudattól mentesen!

2021. záró állás 90.586 km
2022. induló állás: 90.584 km
eltűnt 2 km!
2022 záró állás: 97.426 km
2023 nyitó állás: 97.424 km
eltűnt 2 km!
2023. záró állás: 103.866km
2024. nyitó állás: 103.864 km
Eltűnt 2 km!
2024. záró állás: 111.223 km
2025. induló állás: 111.220 km
Eltűnt 3 km!
PHuBi hamar megkapta anno a távirányítót.
Központi zár-2018.02.20. Megint hozott valamit a postás
Központi zár-2018.04.14. Távirányító
Központi zár-2018.04.30. Távirányító II.
Központi zár-2018.05.01. Távirányító III.
Központi zár-2018.05.23. Távirányító - 2. kör
Kb két éve tűnt fel hogy egyre közelebbről működik csak. Gondoltam elemcsere, de nem. Mintha a vevő érzékenysége ment volna el, a végén már kb. 25 centiről ment. Ha nem tudom hogy hol az egység esélyem se lett volna.
A netet turkálva szembe jött velem egy távvezérlő, megrendeltem.
Délelőtt nekiálltam tesztelni. Majdnem jó.
A csomagtartó nyitásra +12V-ot ad ki, a Spider testeli a nyitógombbal a vezérlést. A régi modulból átszereltem a relét ami ott is a csomitartót vezérelte. Ha meghúz az alaplapon, az 12V-ot ad a plusz relére, az meg testre teszi a vezérlőt. Ha nagyon akarom meg lehetett volna oldani az eredeti relével is hogy ne +-ot hanem testet kapcsoljon, de ahhoz fóliát kellett volna vagdosni. Azt meg nem szeretek.
Bekötöttem a régi helyére.
Akkut visszakötve minden funkció működik :-)
A gyújtást ráadva 111.220 km-t mutat az óra.
A téli álmot 111.223-al kezdtük.
Most 3 km-t tolatott álmában. Eddig csak 2-t szokott.





2025.02.04-05.-én bal hátsó ajtózár csere. A zár a vecsési bontóból 10000Ft, a csere 17eFt. A hátsó gumiátvezetőkbe vezeték köteg csere, plusz a hátsó ablaktörlő nem mindig ott állt meg ahol kell, ennek javítása 45000Ft.
Javította: Budavári Csaba XX ker. Jartronic Kft
Gyorsan beleszaladtak a méterek a Tonale-ba, megejtettük a kötelezőt, kapott friss Selenia 0W20 Eco 2 motorolajat, hozzá olaj, levegő és pollen szűrőt. A klíma is ki lett fertőtlenítve. (23800km.)
Egy csodás Giuliával kevesebb az utakon.
Egy esős szerdai estén a vérét adta, hogy megmentse az életem. Sajnos menthetetlen, az A-oszlopig eltűnt a fél eleje, én viszont kis zúzódásokkal kiszálltam.
RIP SNS-300 2021.03.02-2025.02.26.
Egy ideje bizgatta a fantáziámat, hogy milyen lenne egy Giulietta QV-t birtokolni. Korábban többször vezettem ilyet, és tetszett, de millió ok miatt nem jött el az autócsere ideje. Főleg amiatt, hogy a 156-os nagyon hozzám nőtt és eléggé nehezen szántam rá magam, hogy meghirdessem.
Ennek a QV-nak a hirdetése nagyon felkeltette a figyelmem. Egyrészt az alacsony futása (88000 km), másrészt a magas extramennyiség miatt, bár ez utóbb kiderült, hogy ennek egy része nem volt igaz. Sebaj, ami kell, az benne van. Főleg a tetőablak, ami kitétel volt, hogy mindenképpen kell!
George segítségét kértem, hogy jöjjön el velem megtekinteni az autót. Elég rossz idő volt, egész nap esett az eső, de azért jó alaposan megnéztük. Az ára nem volt olcsó, de nem is volt durván túlárazva. A kocsi átnézése közben apróbb hibákat találtunk, de minden könnyen orvosolható. A legnagyobb hiba, hogy az első fényszórókban a menetfény nem működik. Mivel a lámpa kanyarkövető xenonos, még bontottan is jelentős az ára. Ez egy alkualap volt és emiatt sikerült is komoly összeggel lejjebb vinni az árát. A kereskedés ügyvezetője megértette a problémát, utánanéztek ők is az áraknak, így belementek az alkuba. Nagyon jó fejek voltak, nagyot beszélgettünk velük, miközben az autót nézegettük.
És végül megvettem.
Tetszik. :-)
Az autó előéletéről annyit tudni, hogy anno Németországban lett forgalomba helyezve, majd 2023-ban érkezett Magyarországra, valahol Pécs környékén használták, aztán a tulaj beszámíttatta valami autóba.











