Blog

>> Eseménypettinke // Alfa Montreal 2.6 V8 // 2011-04-14

Lukrécia csodaszépen lepucolva áll az Oldtimer Expon az Alfarium standján, arra várva, hogy holnaptól vasárnapig kíváncsi szemek vizslassák és fotósok kukucskálják :-)

Újra nyári gumikon; nem most, hanem már vagy két hete, csak elfelejtettem beírni.
A képen a téli van.

km: 192.065

 
>> SzervizAvion // Alfa 147 1.6 TS Distinctive 120 LE // 2011-04-14

Ma kicseréltettem az lengőkarokat és a stabilizátorokat. Én eddig is meg voltam elégedve a stabilitással, de amikor beültem mintha egy másik autó lett volna, egyszerűen hihetetlen!!! Kibaszott stabil lett!!! Ja és persze megszűnt a kopogás, nyiszogás! Köszönet az alkatrészekért Erhard-nak!

Első alsó lengőkarok (Német)
Első felső lengőkarok (TRW)
Stabilizátorok

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-04-14

Nos, most nekiülök. Szóval az úgy volt hogy.. :)
Mint a korábbi bejegyzésekben olvasható volt, a kocsi érdekes tüneteket produkált. Még novemberben kezdte, 2000-2200 RPM között tehát egy igen szűk tartományban betorpant a kocsi. Mellette a fogyasztás kb. 5L/100km-el megnőtt.
Sokmindenre gyanakodtam, hideg idő, termosztát rossz, lambda szonda, motorhőfok jeladó, akkor még rossz volt a kipuff, régi volt a benzinszűrő.
Decemberben eljött a kipufogócsere ideje, de akkor már éreztem hogy egyre szélesebb tartományban gyengül a kocsi, illetve hidegindítás után erőtlen, egészen amíg úgy 70 fok környékére fel nem melegszik.
Ezután következett a kipufogó és benzinszűrő csere, ami sajnos nem oldotta meg ezt a jelenséget.
Próbálgattam lehúzni a lambdát, a motor hőfok jeladót, de semmi nem történt. Pontosabban egyszer a lehúzott lambdával, másszor a lehúzott motorhőfok jeladóval volt jobb a kocsi. Emellett egyre erőtlenebb lett, szinte már csak 3000RPM fölött élt, pl. emelkedőn ezalatt a fordulat alatt, folyamatosan sebességet és fordulatot vesztett az autó.
Vettem egy Bosch hőfok jeladót, kicserélése után azonban semmi nem változott, eltekintve attól hogy egyre erősödtek a tünetek. A szenzor kicserélése során egy átnézéskor feltűnt hogy a vezérlés oldalról szivárog valahonnan az olaj. Nem tudtam mire vélni.
Ezen a ponton hozzá kell tennem hogy mindez viszonylag sok idő, de kevés használt km alatt ment végbe mivel nem igazán használtam a kocsit.
A szenzor kicserélése után elmentem kipróbálni az autót, és feltűnt hogy menet közben is ciripelő hang jön a motortérből, ekkor még nem tudtam hogy ez szelephang. Próbálkoztam egyébként injektortisztítóval is, de nem segített semmit.
Én még mindig valamilyen a keverékképzésbe belepofázó dologra gyanakodtam. Közeben az autón egyre erősödött a szelephang, amelyet hidrotőke hangnak véltem. Melegen alábbhagyott, de a cicergés bent az utastérben menet közben is megfigyelhető volt.
Újabb tünet, ha hidegen leállítom, vagy lefullasztom (ami egyre könnyebben megy, hiszen alapjáraton semmi ereje a motornak szinte) annyira megszívja magát hogy fél napig nem lehet beindítani.
Levittem diagnosztikára, országút az odavezető út. Magasabb fordulaton nincs baj, de érezni hogy erőtlen a kocsi. Diagnosztikán mindent megnéztünk, minden OK. Érthetetlen. Újabb hibajelenség, alapjáratról ha picit mozdítok a gázon terhelés nélkül, akkor vagy nem reagál csak lassan, vagy rögtön felpörög 2000RPM-ig. Gép még rajta, de a potméter hibátlanul működik..
Hazafelé megállok vásárolni, miután indítok nem sikerül elsőre, így tudom legalább 3-5 óráig nincs esélyem. Pedig meleg volt a motor. Újabb hibajelenség: országúton teljesen visszahűl a kocsi, csak cserés az a termosztát.. + ráadás. 5 hengerezik a motor..
Elkezdek a gyújtótrafóra gyanakodni. Beszerzek Arno mestertől 2 db-ot. Megbontom az első hengersort. Egy trafó gyanús, kicserélem. A gyertyák meglepetésemre nem csúnyák. Megpucolom, nem változik semmi.
Leviszem a kocsit a műhelybe. Borzasztó a hangja, menni nem akar.. Rémálom az a kb. 400m is..
Műhelyben hátsó hengersort megbontom, trafók kiválóak. Gyertyákon semmi rendellenesség.. Akkor mi? Nézzünk kompressziót. Borzasztó. Átlagban 6-os.
2 verzió:
1. hat db gyűrű eltört (nem tartom valószínűnek)
2. elment a vezérlés
- hidraulikus a feszítő, és mint az elején írtam jött onnan némi olaj
- nem a hidrotőke csattogott, hanem a szelep
- ezért tudta megszívni magát

De vannak még itt más furcsaságok is. Pl. azóta leszedtem a vezérlés burkolatát, és olyan válla van a 16K-t megkímélve futott görgőnek, amilyen még a 20K-ért vett ki tudja mennyit futott tartalék motoron sincs.. A szíj is fura. Valami nem kerek itt...

Folyt.köv.

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-04-14

Hivatalosan is nyugovóra tért a verda, fél év (egyenlőre) ideiglenes forgalomból kivonás.

>> Egyébspero84 // Alfa 147 1.9 Jtdm // 2011-11-22

Felkerültek a nyári felnik, az új nyári gumikkal, sokat gondolkodtam milyen méret legyen, de végül
225/45/17 került rá, majdnem nagy lett, 3-4mm hogy nem éri el a belső fele a futóművet.
Meglátjuk, hogy muzsikál az új méret, kinézetre kicsit furcsa, mint egy Gokart :)

Ez az ötlet sajnos nem jött be mert a 7 széles felnire nem igazán jó a 225/45/17 egyrészt nem is váltóméret, imbolyog vele az autó, mert nem tud a felnire rendesen ráfeszülni a gumi ezért lötyögős marad az oldalfala, legalább is nálam ez volt,

Vadásztam egy 8 széles Atp felnit ami még a gyárinál jobban is néz ki így már másabban muzsikál:)

>> EseményGyörgyusz // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2011-04-10

A defektes gumim kuka :( Ismétlem magam, még jó, hogy nem út közben. Ugyanis peremnél szálszakadás, vagy valami ilyesmi. (nem értek én az ilyen dolgokhoz, én csak egy "egyszerű" könyvelő vagyok. :D
A szép az egészben az, hogy a gumi szettet egy hónapja vettem - igaz használtan, de azért reménykedtem hosszabb élettartamban.
Jelenleg Babu 3/1 arányban visel egyforma gumikat, ami eléggé elkeserítő. De még így is szeretem! :D
Köszönet a kedves gumis srácnak, aki vasárnap soron kívül rendbe tette az én Kicsikémet, hogy ne kelljen kényszerpihenőre ítélnem. :)
A végső megoldás még várat magára egy kicsit.

 

Hali! Voltam fékfolyadék-cserén :-)
Öröm-bódottá. :-)
Az autó 10 (mondom tíz) éve nem volt szervízben.
Gyorsan megvoltak vele, és kaptam féktesztet is. A teszt felemás eredményt adott. Az első fék kegyetlen jól fog. A bal oldal 1,88kN-nal fogott, a jobb 1,82kN-t produkált. Az testvérek között is 2%-os eltérés.
Viszont a kézifék szokásos. A bal 1,51kN-t tud, de a jobb 0,12-t. Ez már 91% :-(
Tehát jobb féknyereg cserét kell eszközölnöm.

A hozzáadott általános teszt viszont felszínes.
Minden O.K., még az első helyzetjelző is. Pedig a bal lámpában nincs is izzó, mert megolvasztotta a műanyagot és nem lehet beletenni másikat.

Behívtak a szerelőcsarnokba. Pontosabban az egyik szerelő behívta a másikat, hogy nézze meg ezt az öreg (anyjukat! ) Alfát alulról. Erre bementem, mert azt hittem, hogy baj van. De mindenki meg volt rökönyödve. Nem találtak egy fia rohadást sem az alján. Én csak mosolyogva közöltem, hogy ez nem off opel, hogy rohadjon. Azt már viszont nem mondtam, hogy rossz helyen keresték a rohadást. A hátsó keréknél van és az "A" oszlop tövénél a csepptálca széle.

Az egész kaland 4190 Ft-omba fájt. A csokit és a capuccinot nem veszem ide.

>> SzervizSKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2011-04-09

2 hét (egyáltalán nem hosszú) használat után, sikerült összehozni az első meghibásodást. A külső tükröket állító kapcsoló beadta a kulcsot és lefelé irányban nem hajlandó működtetni a tükröket. Rendkívül bosszús voltam, mert ha ez egy tizenéves autóval történik azt mondom rnedben, de ha ez 5 - 6 használat után esik meg, akkor az bizony rosszul esik az embernek :( Szépen elballagtam a márkaszervízbe, megmutattam a problémát és megrendelték az új kapcsolót. Amin meglepódtem, hogy jó magyar szokással ellentétben, rendkívül kedvesek és segítőkészek voltak a szervízben. Ettől függetlenül, bízom benne, hogy az elkövetkezendő évek során, garanciális (és bármi más) probléma miatt nem kell látogatást tennem ismét náluk :)

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2011-04-12

Megint futómű szabályozás volt, miután a lengőkar és társai le lettek cserélve.