Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-25

Cseréltem négy hidrotőkét a szívó oldalon. Olajcsere után se nagyon akart múlni a hangja, fülre a hármas hengernél volt hallhatóbb. Szétszedés után a hármas, és az egyes henger tőkéi is könnyen összenyomhatók voltak. A 147-es megmaradt hengerfejjéből négy jobbnak ítélt hidrotőkét raktam a helyükre. A pár éves állás után már ezekből is kiszivárgott az olaj nagy része, de emlékeim szerint nem volt szelephangja annak a motornak. A spidernek a motorjában a tőkék szoknyája egy picit hosszabb, de gondolom a megvezetésen kívül mást nem befolyásol. A spiderből amiket kivettem tőkéket, mintha újak lennének. Mikor még csak kézzel forgattam át a motort, az egyes hengernél már fel is keményedtek a hidrotőkék, míg a hármas hengernél még egy kicsit összenyomhatóbbak maradtak. Látszólag feljut az olaj, ahova kell, de lehet, hogy nem elég. Összerakni már az új vezérléssel raktam, vízpumpát nem cseréltem, nem lóg, nem szórja a vizet.

>> Tuning és extrajano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2024-04-26

Éééés igen, kaptam jó áron egy szett 17-es BL felnit.
2 órát kocsikáztunk érte, de ennyiért szerintem jó vétel volt.
Köszi a segítséget hozzá, még kerítek 4 gumit rá, aztán meglátjuk.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-26

Miután a hátsó futóművel végeztem nekiálltam szétszedni és felújítani a bal elejét.
A lengőkar hátsó szilentje, a stabilizátor szilentje ovális volt már. A kormányösszekötő gumiharangja meg volt tekeredve (feltehetőleg túl szorosan volt bilincselve és a futóműállításnál nem foglalkoztak vele), a külső féltengely gumiharang ki volt szakadva, de a csukló jó, a belső gumiharang kisebbik bilincse hiányzott, a gumiharang be volt repedezve, a belső csukló bordás része mozgott. Emellett sikerült találnom raktárkészletről sohasem használt lengéscsillapítót rugóval és kerékaggyal. Mivel ez 5 csavaros ezért nem tudtam felhasználni. A rugó elvileg keményebb mert ez feltehetőleg egy nagyobb motor verzióé, de beépítettem mert kíváncsi vagyok egy keményebb első futómű mit eredményez. (Elméletileg csökkenti az alulkormányzottságot).
Vettem egy új lengőkart, de a gömbfej nem lett jó, mert ezen a 13mmes kónuszos volt, de az autóhoz a 15mm-es kellett.
Az axiális csukló igazából nem volt csereérett és talán a kormányösszekötő is maradhatott volna, de a rögzítő csavart nem tudtam lelazítani és egyébént is ha már minden szét volt szedve jobbnak láttam ezt is cserélni.
A segédkeretet zsír/olaj és rozsdátlanítottam, majd Korant után kapott egy Hammerite-os festést. A kerékjáratban relatív kevés rozsda volt, javítani nem is kellett, csak rozsdátlanítani, alapozni és rücsizni. Ugyanazokat a Body termékeket használtam mint a hátsó futóműnél.
A féknyereg csúszói mozogtak, a gumik leszámítva hogy már festékesek voltak még jó állapotuak. A nyerget és a tartót piros Hammeritel festettem úgy mint hátul is. A fékbetétek különböző márkájuak voltk és minden tiszta rozsda volt. Feltehetőleg a kevés használat sem segített neki. Most új Brembo tárcsa és EBC Greenstuff került a helyükre.
A lengőkart/segédkeretet a karosszériához merevítő vas mindkét oldalon hiányzik, erre még "vadászom".
A költségek nagyrésze már szerepel a blogban mert amikor vettem beírtam. A lengéscsillapító (mindkét oldal) 300 EUR, a belső féltengelycsukló12600 HUF, a külső gumiharang (mert amit korábban vettem kisebb átmérőjű, mindkét oldal) 3000 HUF és a gömbfej (mindkét oldal) 12000 HUF jött hozzá. Természetesen vennem kellett további festékeket is.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-22

Ideje volt venni egy új ablaktörlő lapátot. Az előző már elég régi lehetett.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-05

Vettem ebay-kleinanzeigenről egy a monoblockhoz passzoló 4 csatornás erősítőt. Ez fogja aktívban hajtani a jelenlegi tervek szerint a Steg komponens szettet, ha egyszer eljutok addig.
A 159-esemben egy hasonló erősítő van, azzal elégedett vagyok, ezért kerestem újra ilyet.
115 EUR-ba került postával együtt.

 
>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-25

Mai nap megtörtént a hónap elején feltárt két hiba javítása.
Cseréltük az üzemanyag szivattyút a gyári Bosch alkatrészre (A: 51807864, B:0580200009). Így már megvan a gyári előírt benzinnyomásunk és remélhetőleg megszűnik a ritkán előforduló hidegindítási dadogás is ezzel.

A lyukas klímahűtőt pedig egy festett NRF hűtőre cseréltük (A: 55700406, N: 00035777).
Természetes újra fel lett töltve a rendszer is és ismét lehet majd hűsölni a nyári forróságban. :)

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-23

Érkezett ma is egy kis csomag.
Szelepfedél tömítés, üzemanyagszűrő, 2db stabilizátor pálca előre, olaj (Tutela gi/r) a tetőnyitó szerkezethez, 4db kapcsoló rudazat persely, ezt fórumban olvastam, hogy szeret kikopni. Jó ha van tartalékban...

A tetőmozgató a leirás szerint gondozás mentes, nem kell cserélni benne az olajat, de azért jó ha van benne megfelelő mennyiség. Úgy néztem, ez nálam bőven szint alatt volt. A tető pozícióba állítása után megkezdtem a feltöltést, kereken egy decit raktam bele, így emelkedett a két jel közé szint. Azt írta max jelzés fölé véletlenül sem szabad tölteni. Ezt követően átmozgattam, működik, ahogy kell...

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-23

Eddig csak helyben mozogtam az autóval, akkor is éreztem, hogy nem oké, kicsit hosszabb távon egyenesen katasztrófa, G-szem hiba azonnal kijött, ami 17essel nem érződik. Brutálisan más volt az autó viselkedése, mikor felkerült írtam a postba, hogy nem tetszik, így attól függetlenül, hogy a G-szem cserélve lesz, nem kerülnek vissza.

Oly’ annyira, hogy rögtön el is adtam. Egy laza 350 km-t utaztak érte :)

Visszakerült a 17-es, hiába nézett ki jól a Ti vel, nem ér annyit.

Így már értem az előző tulaj is miért vette le és adta el (főleg eladás előtt) a szintén 19-es Ti-t.
Csak ő azt mondta, hogy azzal “kényelmetlen” volt, nehéz lett volna megmondani az igazat :)))

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-04-22

Végre sikerült eljutni a Grandvoice műhelybe. Az új fejegység bekerült a helyére, közben kiderült, hogy az erősítő gyengélkedik, így az meg kiszerelésre került, javítása következik.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-04-22

A régi már majdnem 10 éves, és egyre inkább érezhető rajta a kor. Lassú, nem csatlakozik Wi-Fi-re, akadozik. Eljárt felette az idő, eljött a csere ideje.
Nem ragaszkodtam volna ismét androidos fejegységhez, de végül úgy alakult, hogy mégis azt vettem.