Blog

Blogajánló

Magyar megoldás egy olasz helyzetre: ha nincs Blue&Me az autódban, akkor a Loudlink tudja a megoldást. Tapasztalatok Tedi MiTójából rovatunk következik. Tovább

ystuc // 2016-05-30 18:48:19

Az Alfa Amore néhány tagja meglátogatta az aresei Alfa Romeo múzeumot. Íme pár kép és egy rövid beszámoló! Tovább

//
>> Egyébtomie90 // Alfa GT 1.9 JTD 16V M-Jet // 2017-09-20

Közeleg a tél, nekem meg már hónapok óta azon fájt a fejem, hogy milyen gumit teszek fel idén télen az autómra, honnan és mennyiért. Téli gumikkal vettem az autót, Nexen gumikkal, amikkel teljesen meg voltam elégedve, de sajnos az egyiket egy defekt miatt javíttatnom kellett, a másik 3 meg elég kopottas volt, így még egy szezonra már nem tettem volna fel őket. Hosszas rágódás után a választásom egy kicsit költség hatékonyabb gumi márkára esett, de azért kikértem a gumisom véleményét is. Plusz pontként dolgoztam már a Hankook gumigyárban, és használtam már a 156-osomon Hankook téli gumit, így elmondhatom, hogy nem volt vele gondom, tette szépen a dolgát. Idén a GT-re ezúttal a Hankook által gyártott és forgalmazott, mintázatban is megegyező Laufenn márkára esett a választásom is, abból is a 205/55 R16 91T LW31 I Fit típusú gumikra. Hétfőn reggel rá szántam magam, felhívtam a BHP gumiboltot, érdeklődtem a raktárkészlet után, és miután minden fontos infót megkaptam, leadtam a rendelésem egy garnitúrára. Ár érték arányban náluk volt a legjobb áron, ráadásul kedden már meg is jöttek a gumik, aminek nagyon örültem, és teljesen megvagyok elégedve a céggel, mert a legjobb áron, a leggyorsabban friss dot-os gumikat kaptam. Egyelőre még egy ideig tárolgatom őket, de valószínűleg jövőhónap eleje közepe fele felkerülnek, de ezen kívül teljes alváz és üregvédelmet is kap és a futóművet is beállítjuk ha kell, mert nemrég új rugók kerültek az autók alá, és szeretném, ha a lehető legjobbat nyújtaná.

 
>> EseményPeti777 // Alfa 147 1.6 TS ECO // 2017-09-20

Júliusban sikerült eljutnunk Olaszországba. Hogy teljesen stressz- és problémamentesen teljen az utazás, egy nagyszervíz (komplett vezérlés, olajak, szűrők cseréje, szervó olaj folyás megszüntetése) és az indulás előtti utolsó pillanatokban megejtett főtengely jeladó és lambdaszondák cseréje történt. Kapott még egy új garnitúra gumit (Kumho Ecowing- csak hogy stimmeljen a motorral :)), klíma fertőtlenítést-töltést, friss műszakit és nagy levegővel belevágtunk... Összességében kb 2500 km volt a túra, Riminiben volt a szállás, a környék bejárása mellett volt egy kirándulas Firenzébe.
A sima küszöbcserének induló lakatolás (igen, már tudom hogy a 147 küszöb mennyire egyszerűen cserélhető...) határideje az indulás előtti hét volt, természetesen nem is készült el teljesen. A jobb oldali küszöb és a javítások utáni fényezés már nem fért bele a megbeszélt másfél hónapba, viszont ragaszkodtam hozzá, hogy Olaszoraszágba az Alfával megyünk, így ezek még hátravannak. Valahol máshol...
Költségnek pontos összeget nem tudok írni, még mindig idegrángást kapok tőle, viszont minden ráköltött fillért meghálál, és tökéletesen működik.

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2017-08-29

Ideje volt már cserélni a kuplungot, már nem volt az igazi. Kapott egy újat, ami ráadásul ricambi originali :) Csereérett volt a szimering, ill. a váltóolaj is. Egyúttal cserélve lett az olaj, ill. a szűrők is megkapták ami jár nekik. Ráadásul kapott egy új pár első lámpát, amivel láss csodát látni a sötétben ....

Km.: 229.780

 
>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-09-19

A téli szettet már kicsit "untam" ezért sikerült hozzájutnom ehhez.
Frissen fényezve.... :)

 
>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2017-09-18

Mikor még erősen kezdő alfás voltam, egy nálam okkal tapasztaltabb cartárs azt mondta, hogy a márka amibe frissen beleszerettem, olyan mint az igazi luxusprostik. Ha nem sajnálom a pénzt rá, akkor páratlan élményt ad, de ha sajnálom, akkor jajj nekem... Nos, tavaly hosszú idő után lakást tudtam vásárolni, így se előtte, se utána nem tudtam komolyan költeni az autómra. Ő így is kitartott mellettem, ameddig csak bírt. Ez január 27-e volt, a sors fura poénja, hogy míg délután autókáztunk, este már nem mozdult, váltó szigorúan kettesben. Vártam, egyeztettem alanyt és állítmányt, majd március elején elgurultunk Zéhez, kettesben, kettesben. Az idő kegyes volt, mert nagyon szépen sütött a nap, így bár belül sírtam, az arcomon mosollyal gurultunk végig a városon. Mivel épp akkoriban kaptam céges autót, így azt mondtam Zének, hogy nem sos, de azért gyors lefoglaltam a kétliteres váltót nála. :) Ma munka után végre elmehettem érte, minden összeállt. Kapott szép új váltót, teljesen új első fuóművet, és bár a sok ácsorgás egyikőnknek sem esett jól, ma hazafelé már úgy jöttünk, mint ha nem is lett volna ez a több hónap külön. 2010. április elsején hívtak, hogy mehetek érte. Azóta 1-2 hónapnál többet nem töltöttünk külön, azt sem sokszor. Ma legalább annyira izgultam, mint Pécsen 2010-ben. Ahogy "Karcsik" is mondták, főnix a hamvaiból, megint! :) Most már tényleg minden fel lett újítva vásárlás óta, és ismét bebizonyítottuk, hogy megállíthatatlanok vagyunk! :) Az alkatrészek elkopnak, de ez az érzés, hogy milyen is életem első saját autóját újra vezetni, újra alfásként közlekedni, örülni egy régi igaz barátnak, na ezek sosem! Rég írtam már blogot, most is inkább az érzéseim mentem ide, de fura érzés, hogy újra ekkora emocionális élmény lehet az autóvezetés amint visszaülök abba az autóba, ami életem majd egyharmadában eddig a társam volt...

>> Egyébtesznye // Alfa 159 SW // 2017-09-18

Már 26 napja itthon van az autó Svájcból. Másnap az ocsmányirodában kezdtem a származás ellenőrzéssel. Azóta várok. Kétnaponta beülök a ház előtt, beindítom és nyomkodom a navit :D Jó lenne már beülni és napi rendszerességgel használni.
Minden ismerősöm próbál még mindig lebeszélni, hogy csak Alfát ne! De hát ha egyszer beleszerettem....

A szomszédnak megemlítettem, hogy hazafelé jövet az egyik benzinkúti dohányzásnál feltűnt némi hólyagosodás a bal küszöbön hátul. Valamennyit ért az autókhoz, leguggolt és azt mondta rohad a küszöb :S. És tényleg. Egy 200 forintos nagyságú lyuk tátong a szép kis autómon... Kissé elkeserített, de remélem ez lesz a legnagyobb bosszúságom a szerelem hátralévő részében.
Most lakatost keresek a környéken, hogy ne kelljen vidékre mennem a sajátomhoz kockáztatva a büntit.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2017-08-25

3db motortartó bak újra cserélve, újszerű szervós kormánymű beszerelve, gumicsövek cserélve, Dex II-vel feltöltve.
A hátsó motortartóbak cseréhez természetesen ki kell venni a motort.

 
>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20V M-JET // 2017-09-18

Beújítottam egy világosszürke bőrgarnitúrára :-) Kellett vele dolgozni rendesen, mire így néz ki. Ajtókárpit is van, de a fotón még nincs beszerelve.

És még: rendeltem gyári (!) termosztátot, azt is beépítettem, még az eredeti volt benne, igencsak ráfért a csere.

 
>> Tuning és extraBalint // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2017-07-26

Kezdtek a gyári hangszórók nagyon csúnyán szólni és a vezető oldali magassugárzó már inkább csak recsegett, így beruháztam egy első szettre meg ami kell a bekötéséhet, csak jó minőségű kábeleket használtam.
Hertz ESK F165.5-öst választottam, mert többen is ajánlották és tényleg nagyon szépen szól. Elég sok idő volt a bekötés, talán az ajtóba behúzni az erősítőtöl a vezetékeket volt a legnehezebb (ki kellett fúrni).
Szinte végig bebandázsoltam a vezetékeket és ahova kellett védőcsövet is raktam nehogy megsértse valami a vezetékeket.
Már csak bitumen lapozás és egy új fejegység kéne mert a 4 RCA-val már nem fér be a helyére 90 fokos RCA csatlakozókkal sem.

 
>> EgyébBalint // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2017-09-18

Elkészült a fényezés és a lakatolás!
Kicsit elhúzódott, de szépen megcsinálták. A kasztnis szerint mostmár rozsda és lyukmentes az alja is.
Kapott egy polírt is, így már elég feltűnő a különbség a fényezés előtti állapothoz képest.