Blog

Blogajánló

Magyar megoldás egy olasz helyzetre: ha nincs Blue&Me az autódban, akkor a Loudlink tudja a megoldást. Tapasztalatok Tedi MiTójából rovatunk következik. Tovább

ystuc // 2016-05-30 18:48:19

Az Alfa Amore néhány tagja meglátogatta az aresei Alfa Romeo múzeumot. Íme pár kép és egy rövid beszámoló! Tovább

//
>> EseményPiritu // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2017-05-27

...szóval ott tartottam, hogy "A baj az, hogy nagyon tetszik..."
Elindultunk vadászni. Több hirdetéssel felfegyverkezve bepattantunk a Giuliettába.
Csak pár gondolat.
Elsőre egy "kiváló" állapotúnak hirdetett 191ezret futott autót néztünk meg, amiben cserélve lett a motor és most 61e km van benne. A motorcserekor minden cserélve lett. Vezérlés, balansz, görgők, olaj (váltó is), vízpumpa. Hűtő és az akku új.
Az autót megnézve, kb. 10 perc alatt:
- fékeket cserélni kell, nagyon vállasak,
- a hátsó fék be van ragadva - mint az enyém is volt - alig fog a tárcsán,
- vezérlés módosító cserés (majd fél percig kerreg, de nem hallgat el teljesen),
- hidrotőkék hangosak,
- kipufogó szarrá rohadva, csoda hogy még a helyén van,
- a küszöbön alul vastagon rozsdásak,
- a kocsialja is, de nagyon,
- ülések kiszakadva,
- az öveket barnára fakította a nap és a használat (tuti nem megy át a műszakin),
- a szürke szőnyeg iszonyatosan mocskos, néhol barna rozsda színű,
- a jobb oldali ajtó tele van hupikkal, a gazda szerint vásárlás nyomok,
- a tanksapka környéke lakatolva, festve (szépen megcsinálták, nem látszik),
- motorház festése teljesen ép, nincs rajta kavicsfelverődés (191ekm után valószínűtlen, inkább festve volt),
- klímában nincs gáz.
- kevés a hűtővíz, alig látszik a tartályban ( a régi motor megfőtt).
A gazda tegnap volt vele kocsikázni, szerinte hibátlan.
Mindezért 3.950 Eurót kér.
Próbakörre el se mentünk, megköszöntem a lehetőséget és odébb álltam.

 
>> EseményPiritu // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2017-05-27

A francnak nézegeti az ember az autóhirdetéseket...
Egy berlini kereskedés hirdet egy Spidert:
- 2004/03 (ez szerintem 2003 lesz, mert 2004-ben már faceliftes van),
- 55e km (mint az új),
- aut. tető,
- 17"
- 16 kép,
- 4.999 Euro
Szebb, mint egy álom.
Megindul az agyam.
A Pók már a 20. életévében van, mi lenne ha elcserélném erre?
Írtam a cégnek, majd felhívtam őket. 14:00-ra kértek újra hívást, mert aki intézi nem volt benn.
Sikerült beszélnem vele. A fickónak nem ártana egy német nyelvkönyv. A beszéde alapján helyi erő, de a törökök szebben beszélnek németül. Alig értem, pedig a bajor tájszólás egész jól megy:
- a kocsi tényleg megvan,
- jelenleg nincs felkészítve az eladásra, mert csak akkor teszik ha van vevő,
- vezérlés csere, felkészítés műszakira és friss műszaki lenne a menü,
- telefonos hívásra nem kezdik el,
- ha odamegyek, megnézem, pacsizunk, akkor kb 3-4 nap az egész,
- adnak export rendszámot is.
Kapják be.
Innentől nem érdekelt a dolog.
Mi a francot csináljak 3-4 napig? Mi van, ha nem olyan, mint aminek hirdetik?
A baj az, hogy nagyon tetszik...

 
>> Szervizsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-27

Ma megcsináltam a vezérlés cserét,végre túl vagyok rajta most végeztem(22 óra 10).
Igaz azt írtam korábban szervízben csináltatom,de nem volt türelmem kivárni őket így aztán magam megoldottam.Nem az első vezérlésem volt bár Alfán előtte még sosem csináltam.Cserélve lett még a vízpumpa és a fagyálló is.

>> EseményPiritu // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2017-05-27

...és a 546. napon eléré a számláló a 70.000 km-t...
A háromnapos túra keretében megtettünk 2.175 km-t és ellátogattunk több érdekes helyre.
A legtávolabbi pont Einbeck volt, ami pont 1.000 km-re van. A legismertebb talán Fulda városa.
A többit az izéé.... nem is tudom milyen blogban...

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-05-27

Elkészült a pár ülésoldal és a km óratakaró, alakulgat a beltér.
/ Nem fólia nem VTN. /
Mörus Carbon Arte újabb darabjai.
Élőben megszólalnak:-)

>> SzervizJani7212 // Alfa 159 3.2 Q4 // 2017-05-27

Folytatom a javítási blogomat... Gyülnek az alkatrészek, az ACL csapágyakról letettem, mert a beszállító teljes mértékben kiszámíthatatlan sajnos 2 hónap alatt nem jöttek meg a megrendelt alkatrészek! Ezért a King csapágyai mellett döntöttem. Jövő hétvégén megyek haza és próbáljuk a gépesekkel a csapágy illesztéseit, ha minden ok akkor induhat a szerelés!!! Mégis van remény a cityre :)

 

Tegnap este Zse_145 segítségével bekerült pár már elhasználódott/javításra szoruló alkatrész helyett egy csomó teljesen szuper állapotú egy bontott 145-ből.
Csomagtartó-teleszkópok
Leömlő-hővédő pajzs
Motorháztató-kitámasztó
Ablaktörlő motor
Csipogó-hangszórók (mindkét oldalon)
Két új Alfa Romeos rendszámtáblakeret

 
>> Eseménysparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-05-26

Elvittem a gépet műszakira.
Tökéletes volt minden.
Kép most ilyen sikeredett.

253.000 km

 
>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-26

475,4 km-re tankoltam 59,06 l MOL 100-ast, ami 12,43 liter/100 km. Kb. 200 km autópálya és autóút, a többi város.

 
>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2017-05-26

Előzmények:
- 2017 január:
"Hétvégén eléggé beijesztett a kocsi, 2.4 Q-tronic...
Úton Eger felé egyszer csak elkezdett villogni a kijelző, hogy a gearbox-szal baj van, Hill Holder, ASR, VDC meg egyéb dolgok "unavailable" és hogy menjek a szervizbe azonnal... rángatott is kicsit, meg az üzemanyagszint jelző is ugrált össze-vissza.
A váltó ezután már nem működött rendesen, nem váltott lentebb/fentebb. A fordulatszámot is össze-vissza mutatta... Leálltam, vártam kicsit, újraindítottam a kocsit és rendben volt minden újra kb 20-30 percig...
A visszaúton másnap (Eger-Debrecen) kb 50 km-ig tökéletes volt minden aztán megint elkezdte a dolgot, nyomtam vagy 3x leállítás-újraindítást, mire hazaértünk végre."
- Pár nappal később:
"Túrtam tegnap reggel a fórumot rendesen és többen számolnak be hasonló hibajelenségekről, mint amiket én autóm produkált, csak az én kocsimnál az automata váltó is bekrepált és nekem ez okozta a fő problémát a hazajutásban.
Többen írták, hogy miután megpiszkálták/megtisztították az injektor elektromos csatlakozóit, egyből eltűnt minden probléma. Nekem teljesen más volt a hibakód, mint a többieknek, de a problémák ugyanazok voltak. A csatikat megmozgattam, kontakt spray-vel befújkáltam és helyrejött azonnal minden."


Április vége felé sajnos újra előjött a probléma (mondjuk sejthető volt), szóval úgy döntöttem, hogy új csatlakozókat veszek. Néhány hétig használtam még a kocsit, mire megjöttek az új csatik, eközben néhányszor előjött a probléma, de a csatlakozók mozgatásával ideiglenesen helyre lehetett hozni a dolgokat. Amikor végre megjöttek a zsír új, gyári csatlakozók (5000 ft/db postaköltséggel), akkor WarbiRunner (Gyuri) kolléga segített a precíz felforrasztásban (profi cuccokkal), mert neki az a kisujjában van :)
Azóta minden tökéletes, szerintem így is fog maradni, mivel az új csatikkal sokkal egyenletesebben jár a motor, egyenletesebben gyorsul a kocsi gázadásra, szóval mindenképp kellett a csatik cseréje...
Fotón jelölve a szóban forgó csatlakozók (5 db), illetve az új csatlakozók még csomagolásban.