Blog

>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-09-28

Egy fontos fejezet lezárul az autós életemben.

 
>> Szervizkond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2010-09-28

Miután túljutottam a kezdeti nehézségeken mint az átíratás és a szükséges dolgok beszerzése végre élvezni szerettem volna az új szerzeményem nyújtotta "életérzést". Néhány száz kilométer után egyre hangosabb lüktető hang adta tudtomra, hogy a futómű táján valami nem klappol. Múlt héten autó-doki megnézte, bizony van mit cserélni szegénykén. Két hátsó csillapító és a bal hátsó lengőkar. Október közepére jegyezték elő műtétre, majd írok a lábadozást követően pár kép kíséretében.

 
>> Eseménykond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2010-09-28

Augusztus 20. Budapest, Duna Pláza mellet található OMW kút. Gyors kezelés a tulajjal, néhány szó a kicsike előéletéről majd kis alkudozást követően 450 papír cseréje után megkaptam a kulcsokat. Most már duplán fontos számomra 20-a :D

Külön köszönet GT cartársnak amiért eljött szemügyre venni a jövendőbelim.

 
>> Eseményevike // Alfa 156 2.0 twin spark selespeed // 2010-09-28

hat a nyar hozott meglepeteseket.juniusban franciaorszagban jartunk es hazafele jövet fellfort az alfam hütövize a viztartaly szetolvadt es göz formalyaban a viz tavozott a kipufogon.hat nagy nehezen hazahozattuk az autot majd következett a többhetes buli.a fönököm hozott magyarorszagrol egy szerelöt aki vegülis összerakta a motort d e megsem indult a kicsike,igy hat kerestem egy specilis alfa javitomühelyt es elvontattam az automat.es hat ott kiderült hogy a legtömegmeröm is tönkrement tehat cserelni kell.harom nap mulva kezembe adtak az autom es azota eggyütt rojuk a kilometereket.mar azt hittem hogy soha nem lesszjo az en kincsem,mert hat eztt nem lehet nem szeretni.

 
>> Autóápolásimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2010-09-27

Hadat üzentem a bogaraknak,a fekete fékpornak a felnin és az autó oldalára ragadt beazonosíthatatlan ragacsos (talán béka,és egér mardványok:P) valaminek és vásároltam egy kis Karcher magasnyomású mosót a Metro-ban.
Mivel az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja,hogy az autóm csak akkor lesz igazán tiszta ha magam mosom-sztem-mindenképp megérte ez a kis befektetés:).
Így végre tényleg tiszta lesz a gép mosás után és nem kell egyenként vakargatni a bogarakat az elejéről:-))!

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-09-27

(0927) M4 Alfa Romeo 33.3 litri Sport Prototipo (1971) 1:43

>> AutóápolásBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2010-09-27

Végre sikerült megszerezni a vonószem-takarót hátra.. és mivel fényezni kellett, kapott az autó egy teljes polírt is :) Most örülünk nagyon :)

 
>> Szervizpettinke // Alfa Montreal 2.6 V8 // 2010-09-26

ha minden jól megy, jövő hét elején megkapom a lengéscsillapítókat, és ezzel minden alkatrész előállt a futómű + fék teljes felújításához. meg van ez-az a beltérhez is.
Aliék már talán az új műhelyben tudnak hozzáfogni, ha "lábra állt", akkor el lehet kezdeni tesztelgetni, mit kell javítgatni a motoron, mert pl. "elmászik" az alapjárat. folyt. köv. :)

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2010-09-26

Kis állás után az üzemanyagnyomás mindig leesett, visszafolyt a benzin. Feltételezem megkakkant az AC-m így kikaptam. Még a gyári példány volt benne.
Ha minden igaz, hétfőn kap egy Walbro GSS340-et. :)

 
>> Szervizdfg (Tanárúr) // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-26

Elmentünk melózni, gyanúsan melegedett a motor. megnéztük, a víz helyén olajhab...pfff
2010 08. 10
-természetesen mindenki azt mondta, hogy hengerfejes. Átnéztük, jött az ötlet, hogy az olajhűtő a hibás. levettük, hipp-hopp csináltam hozzá adaptert, 3,5 bar nitrogénnel megnyomtam, belevágtam egy órával együtt 40 liter vízbe, és vártunk egy napot. nem engedett.
-hengerfej le, tömítésen nem látszik hiba, de a hengerfejes (aki síkolta) megnyugtatott, hogy nem mindig látszódik az. Felsíkoltattam, kapott új tömítést, és csavarokat.
-közben, amíg vártunk a hengerfejre, átmostam a csöveket, a hűtőt, az olajhűtőt, stb.
-leengedtem az olajat, abban nincs víz.
2010 08. 25
-megjött a hengerfej, Dösö cartárssal feltettük.
-összeraktam a vízrednszert
2010 08 28
-Szolnokról eljöt Youri, és Tibor, összerakták a vezérlést. mivel a szervizkönyv szerint a szíjban, és a görgőkben csak 30K van, így maradnak.
-feltöltöttük a vízrendszert erős trisó oldattal, hogy kimossa belőle a maradék olajat.
-a motor ketyeg, látszólag minden OK
-vízet lecseréltük, ujra trisó, még mindig OK, szépen tisztul a víz
-víz leenged, tiszta víz bele, a motor elkezd melegedni, a hűtő nem nagyon akar melegedni, a motor már 110 fokos.
-ismét tele a víz olajjal.
-sapka, olajosrongy, csavarhúzó, fogók, és minden ami kéznél van, belebasz a kert másik végébe, beleszarik a világba, irgalmatlanul bebaszik.
2010 08 30
-Sikerült végre Pirit elérni, azt javasolta, hogy az olajhűtőt dobjam ki, a nyomáspróba ellenére, és azt mondta, hogy TS motor nem lehet hengerfejes, mindig az olajhűtő a hibás
-a 146 hálistennek az oldalára van borítva, olajhűtő le, 156-rs fel
-uj olaj be a kocsiba ismét, valamint triso
-a kocsi fasza, minden jól működik, egy hibaüzenetem lett a szerelésnél, majd kiolvastatom.
-Mivel a trisó elég agresszíven lúgos, minden este vízcsere, de nagyon nehezen tisztul.
2010 09. 10
-az egyik nyári gumi elkezdte engedni a levegőt, levettem mindet, téligumi fel
2010 09. 15
-kb 2,5 hét önfeledt autózás, és vízcserélgetés után, még mindig PH10, aminek a vízpumpa nem tudott ellenállni, elengedte a vizet
-bekötöttem a slagot a hűtő felső részébe, és folyattam át a hálózati vizet, kb 10 percig.
-Úgy döntöttem, hogy ha már megint szét kell kapni a vezérlést, akkor kap új szijat és görgőket, Gates szíj, SKF feszítő és vezető, Ruville vízpumpa
-Ismét jöttek a szolnokiak, és újra összerakták a vezérlést (2,5 órát késtek)
-desztvíz bele, járat, és láss csodát, PH7-8. még jó lenne levinni minimum PH 6ig.
-a hosszbordás szíj vezetőgörgőjéből viszont kimosta a zsírt a vízpumpából csöpögő trisó, hiába zsíroztam újra, pont annyit ért, mint halottnak a puszi.
-beszereztem a gumicsöveket, ha rendben lesz a víz, akkor lecserélem mindet, mert az olaj sztem kilágyította mindet.


HF tömítés+csavar kis szerencsével, és baráti segítséggel: 7000Ft
HF síkoltatás: 8000Ft
így a HF tömítés cseréje kijött 15K-ból

Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő: 10000Ft
Egyenlőre Agip 10W40-es olaj ment bele, mert nagyon olcsó volt, 2K után lecserélem.

Brigéciol, triso, féktisztító, desztvíz, awab bilincsek, stb: mittomén mennyi.

Szíj, görgők, vízpumpa: 36600Ft
A 146-ból megmaradt két ricambi original balance tengely csapágy, ezeket pont most sikerült eladni, így csak 21000-et fizetem a vezérlésért most.


egy garnitúra kézifékkötél Dösönek a 146-ról, 2 reggeli, 2 ebéd, sok sör, kevés pálinka a szolnokiaknak: x Ft

a segítség amit nyújtottak ők hárman: megfizethetetlen!!! KÖSZÖNÖM!!!!
Dösö, Youri, Tibor