Blog

>> SzervizPete145 // Alfa 145 1,4 Boxer // 2010-06-16

Ma ismét megszabadultam egy kis pénztől.
Hidrotőke+dugattyúgyűrű+olaj+tömítések.
A költségek 50000 Ft.

 
>> SzervizPeti 146 // Alfa 146 1.6 boxer // 2010-06-15

néha rángatott a motor, vagy alig ment. a lambda szonda lehúzása után megszűnt ez a hiba jelenség, de hát nem kéne sokáig így járni.
a számítógép hibásnak jelezte a lambda-szondát, így hát kicsréltük.

155300 km

 

Tegnap voltam Csörinél, és kicserélt pár dolgot.
- olaj, olajszürő
- hátsó fékbetétek
- hosszbordásszíj
- baloldali felső lengőkar

 
>> Tuning és extraÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-16

Amikor megvettem az autót GEORGE-tól, mgé szépen világított a műanyag váltógomb, ha előre mentünk zölden, ha hátra, akkro pirosan. Persze gagyi volt, és a gomb maga csúnya, de végülis annyira vicces is volt egyben, hogy hagytam. Aztán pár év múlva előbb a zöld, aztán a piros világítás is eltűnt, egy vezeték szakadt el, meg vaalmi forrsztás is szétjött. Naná, hog ynem jívtottam meg. Viszotn így a váltógomb maga már igen zavart. Kerestem eredeti fát hozzá, párszor fel si tűnt bontott, de sosem voltam elég gyors. Újat nem akartam, mert az túl drága lett volna.
Tegnap este elég kómásan vásároltam a tescoban ahhoz, hogy egy semi-gagyi bőr váltógombot megvegyek. Nem votl túl drága, viszotn valódi bőr, olasz gyártmyány, és a formája sem vészes. Ráadásul úgy sikerütl felszerelnem, hogy most a váltókar maga egészen rövidke (jobban beelcsúszott ez a gomb, mint a régi), és ez így nekem nagyon tetszik.
Szóval nem rossz most már így az egész, a korábban beszerel tfakormánnyal együtt is egészen tűrhető.

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-16

Az 5 éves Sicar akkumulátor pár hete már erőtlenkedett. Egyszer teljesen le is merült, miután 2 hetet állt az autó. ráadásul a negatív póluson lévő saru kettétört. Újítani kellett hát, már csak azért is, mert legutóbb még a garázsból kiálltam vele, de utána újra már nem indult be...
Egy barren akkumulátort vettem, és egy pár új sarut. Sikerült minden thamar kicserélnem, és a kocsi most egészen elfeledett módon indul, simán, minden erőlködés és szenvedés nélkül.
Az akksi 21800 Ft volt (65Ah, 600A), a saruk 1500 Ft.

Érdekesség még, hogy hétfőn bementem az akku boltba, és mondtam, mi kéne. Eladó fazon közli, hogy 29 ezer lesz. De hát a neten 21,8 az ára. Igen, de ahhoz ott előbb meg kell rendelnem. Kérdezem, hogy akkro most it tmegrendelhetem-e? Azt nem lehet. No, mivel nincsne okos telefonom, nem tudtam mégis azonnal rendelni, majd már a kedvezménnyel elvinni (az lett volna csak igazán vicces), hanem csak másnap, miután otthonról megrendeltem a neten. Ugyanaz a fazon, ugyanazt az akksit levette a polcról, rajta a 29 ezer forintos árcédulával, és akkro már 21800 volt. :) Érthetetlen, miér tkell ez a felesleges kanyar; na mindegy.

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-15

Aaasszem, a héten le kell hogy cseréljem az olajat vala.
5000 körül járok vele, de mintha kissé alul teljesítene.
Ma keringtem a belvárosban mint a gólya..., mert össze vissza alakították a Felszab környékét, és mire a motor igen forró lett, az olajnyomás eltűnt, de rendesen. 2000-es fordulaton még épp eléri az 1 bárt, ami nem sok, alapjáraton viszont fittyed a mutató, mint nyugdíjas pornósztár lelkesedése, hajnal négykor...
Holnap megyek Selenia-ért...
Aztán felírom százszor a táblára: "Sosem veszek olcsó olajat"

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2010-06-15

TSW Hockenheim 16x7.5 ET30
215/40 R16

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-06-15

172594 km
Selenia WR 5 liter, gyári olajszűrő, levegőszűrő cseréje.
Az átnézés eredménye:
- a hűtő fokozatosan szétmállik
- olajszivárgás a főtengely szimmering valószínűleg haldoklik
- a szíjfeszítő picit kerreg, de állítólag még OK
- az autó alján rozsdavirágok nőnek

A légkondi kapott FIAMM szénszálas szűrőket és VIRO fertőtlenítést. Most már teljesen felkészültem a nyárra.

 
>> SzervizAtya // Alfa 166 2.0 TS // 2010-06-14

Senki nem jelezte hétvégi bejegyzésemre, hogy ki tudna segíteni (nem ingyen!) gyújtáskapcsolóval.
Így bújtam a netet, és a közeli lehetőségeket keresve P-Lőrincen találtam a bontóban. Úgy beszéltük meg telefonon, hogy talán van. Volt.
Tíz pénz lett az ára.
Haza, autó bont. Valószínűleg többet kellene edzenem, mert sajnos nem tudtam széthúzni a kábelköteget, így a most vásárolt és a régi darab (újból) egyaránt szétszerelésre került. A kettőből lett egy. Működik. De nem tökéletes.
Indítózást követően ugyan magától visszafordul a kulcs gyújtás (MAR) állásba, de még tudok rajta egy leheletnyit visszafordítani a normál pozícióhoz. Tulajdonképpen egyet még kattan ilyenkor.
Holnap lehet, újra szétszedem, és megpróbálom ezt a hibát kiküszöbölni.
Talán nem kellett volna kicserélnem a hozottal az eredetiben lévő kis pöcköt, melyet rugó nyom a tárcsára. Az eredetiben valami kopottasnak tűnő alumínium szerűség van. A bontottban meg ugyan ez réz henger legömbölyített véggel.
Mi lesz még? Készülnék a nyárra, és még az autóm is kikezd velem?
Imádom, szeretem, tudom, hogy nem makk egészséges, de egy kis időt könyörgöm adjon már, hogy pihenhessek is!
Ráadásul kezdem utálni a futómű felől érkező hangokat is. Gépen mind a szílentek, mind a gömbfejek tökéletes mérési eredményt produkáltak. Most mégis szedjem szét, hogy ne nyikorogjon? Nem tud valaki valami gyógyírt a bajra?
És mitől ingadozik az alapjárat? Főleg lassú városi totyorgást követően! Mik a tippek?
Megköszönnék egy pár sort hozáértő szakitól!!!!

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 75 2.0Twin Spark // 2010-06-14

Benn az új motor,de sajna kevés ideig tudtam élvezni a motortér muzsikáját!Hol indul a kicsike,hol nem!A nagy átlaghoz tartozik,hogy nem!Kezdek a türelmem végére érni!