Blog

>> Szervizszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-12

Az előzőekben megállapítottam, hogy tűzoltás gyanánt még két művelet elvégzése SOS szükséges, hogy nyugodt szívvel neki tudjak a nyári szezonnak indulni. Az egyik a motorvezérlés burkolat cseréje, míg a másik a felső motorkitámasztó bak felújítása volt.

Szóljon ez a bejegyzés elsőként is a motorvezérlés burkolat cseréjéről. A félelmem az volt, hogy mivel a felfogatási pontok egy része az előzőnél törött volt és a vezérműtengely fogaskerék is beledarált már, nem mertem megkockáztatni, hogy a menetszél vagy bármilyen külső körülmény a vezérműszíj alá kotorja és megugrassza vagy elszakítsa. A csere nem tartott tovább fél óra negyven percnél, házilag is kivitelezhető, de kell elszántság hozzá, hogy megfelelően a helyére sikerüljön pattintani. Bontott, de hibátlan állapotú darabot sikerült szerezni, emlékeim szerint 6000Ft körüli összeg volt postával együtt. A képeken jól látszik a különbség.

A képeken a régi és az új látható, illetve a csere előtti és utáni állapot.

 

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-14

Hiányzott egy tartófület rögzítő csavar. Szerencsére akad szinte minden méret készleten, így hamar orvosolva lett a hiba. Lassan minden rejtélyes ciripelésnek lesz gazdája.

 
>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-02-12

A szélvédőjavítást összekötöttem egy autómosással. Gondoltam, gépi mosóba megyek, mert a fényezésnek már úgyis mindegy, de legalább leszedi a sót az Alfa aljáról. Nemcsak azt szedte le. Lepattant az első rendszámkeret, az utánam érkező autó meg szépen átment rajta. A keret apró darabokra tört, a rendszám meg kissé összegyűrődött.

Csak annyi értelme volt visszamenni érte, hogy elveszett rendszám helyett sérültet kell pótolni az okmányirodában. "Imádok" sorbanállni és ügyintézni... hiányzott, mint mókusnak az erdőtűz.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-02-12

Lassan kopó-fogyó alkatrésznek számít a szélvédő. Amióta megvan az autó, a harmadikba sikerült krátert ütni. Mivel most nem volt se túl nagy, se túl rossz helyen, csere helyett a javítást választottam. Háromnegyed óra alatt megvolt, annak is az UV fény alatt történő száradás volt a nagyobbik része. Nem tűnt el nyomtalanul a kráter, de a repedés megállt és a szembejövők fényeit se szórja szét. Szódával elmegy.

>> SzervizZsiri13 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2018-01-14

Mivel az autó érvényes Olasz műszakis volt, így csak honosítani kellett.Az Olasz műszaki Január 12-én járt le.
Tudtam, hogy van egy kis baj a járgány füle mögött, a hátsó lengéscsillapítók már nem voltak túl jók, dobálta az autó a hátulját.Terveztem a cserét,de bíztam benne, a vizsgán még "átcsúszik.A másik bibi az első kipufogócsővel volt.El volt repedve, kifújt.A műszaki végűl meglett, de csak az említett alkatrészek cseréje után.
Műszaki vizsga: 23000
Első kipufogócső: 24000
Hátsó lengécsillapítók: 28000×2=56000
Hátsó stabilizátorkar: 6400
+munkadíj: 23600

 
>> SzervizZsiri13 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2017-10-14

Hétvégén loholok haza, vajon mi lett az autóval.Motornak alapjáraton kerepelő hangja van.Már a szerelőnél volt, párom levitte.Találgatás, kiolvasás, majd bontás...Megvan a bűnös!!!!
Főtengely-szíjtárcsa: Breda
Gumibetét ment tönkre...😐😐

 
>> SzervizZsiri13 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2017-09-28

Az autó megvétele után, egyből a szerelőhöz vittem, végezze el a kötelező cseréket, az általam vásárolt alkatrészekkel.
-Olajcsere Selenia Wr 5W40 olajjal
-Olajszűrő: MANN-FILTER
-Gázolajszűrő: Mahle
-Légszűrő: Alco
-Pollenszűrő: Febi
-Vezérlés csere: Gates vezérműszíj, görgők
-Ablaktörlőlapát: Bosch

 
>> EgyébBagee // Alfa 145 QV // 2018-02-11

2018.02.11 megöregedett :( 285353km

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-02-13

A hengerfejezés óta hallok egy fura hangot, ami eddig nem volt. Én porlasztó hibára tippeltem, ezért is vittem át a múltkor a négy porlasztót, ma pedig az autót Józsibá'hoz a dízelszakihoz. Itt lakik négy háznyira, igazán nincs messze.
Eddig két szerelőnek mutattam azt, amit szerintem hallok. Olyan fura kis csörgés szerű hang túl kemény járással keveredve. Mindkét szerelő kb legyintett, hogy ez ilyen. Fiat dízel, keményebben jár.

Na most ehhez képest Józsi bácsi kinyitotta a kaput, betolattam és ezzel fogadott:
" Te, ezzel a motorral valami nincs rendben, nem jó a hangja".
Ez a mondat nekem már megérte. Él a Földön másik olyan ember, aki hallja :-D

Mondom ezért hoztam a porlasztókat, és be kéne mérni az autóban lévőket is.
Hallgatja, hallgatja... aztán megszólal. Ááá, ennek nem az a baja. De azért megnézi a porlasztókat. Megnézte, nem az a baja. Mind a négy teljesen hibátlan.

Kérdeztem mi lehet? Olyan kimerítő választ kaptam csak a hang alapján, hogy csak figyeltem. Ilyen szaki nincs már ma, aki fülre diagnosztizál. A mai autókkal biztos nem is működik a dolog. Volt szó káros térről és előtöltésről is, de a lényeg, hogy az első számú tipp, hogy egy foggal el van téve a vezérlés...

Úgyhogy pénteken átgurulok az autóval, ellenőrzi a vezérlést, illetve az adagoló beállítását is. Kiderítjük a hang okát, ugyanis Józsi bácsi szerint amint ez helyre kerül, nem fog ennyire remegni hidegen, mert ez sem normális dolog.

Na erre így kíváncsi leszek..

UPDATE: a vezérlés a helyén.
Az előtöltés nagyobb, mint a gyári érték, gondolom hengerfejezéskor tették hátrébb a szakik, mert észlelték, hogy előtöltés hiányos tünetekkel indul be (fehér füst).
A kicsit csörgősebb hang emiatt van, viszont a gyári értéket nem szereti a motor valamiért. Egyelőre nincs meg az oka.
Egy próbát tettünk, megemeltük az adagoló nyomását. Ettől kisimult a hideg alapjárat, viszont elment az autó egyébként elég jó nyomatéka és hát a hangja az szörnyű lett.
Úgyhogy adagolónyomás vissza gyári értékre, annyi trükkel, hogy nem a saját nyomásszabályzója lett visszaállítgatva (mert az hosszadalmasabb), hanem a Jorjie által küldött donor adagolóból tettük át a nyomásszabályzó szelepet.
Most lenne jó tudni, hogy milyen vastag tömítés került a hengerfejbe..
Mivel az autó igazából működik, csak óvatosan nyomozgatunk. Az egész inkább csak az általános "mi legyen az autóval hosszabb távon" dilemma része.

Még updétebb
Ma reggel indítottam, és bár volt előfűtés is, de stabil 950 körüli alapjárata volt az autónak. És nem ugrott lejjebb attól, hogy hozzáértem a gázpedálhoz. Tegnap a nyomásszabályzót én cseréltem vissza, aztán jól meghajtottam az autót, hogy átmelegedjen rendesen, majd belőttem az alapjáratot, mert azt is elpiszkáltuk. Érdekes volt, mert hiába vettem lejjebb egy idő után, az alapjárat ragaszkodott a 950 fölötti értékhez, onnan csak feljebb tudtam tenni. Úgyhogy azt csináltam, hogy forró motornál kitekertem addig, amíg ezt a 950-et elérte, ahonnan hatástalannak tűnt a tovább tekerés.
Hogy a rendesen meghajtás, vagy a csavar tekergetés, esetleg a nyomás szabályzó csere volt hatásos, azt nem tudom, de most jó. Áhhh. olasz.. :-)