Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-20

Megjött a távirányító.
Jobb, mint gondoltam, még az ablakot és a csomagtérzárat is tudja irányítani.
Már csak ki kell bogozni, hogy hová lehetne bekötni.
Aztán lehet, hogy nem lesz belőle semmi. Minden esetre a lehetőség adott.

 

Ma meghozta a postás a rendelt műanyag fogaskereket.
Az első kép az eredeti, szerintem ez pont olyan. 66 mm az átmérője és ahogy számolom a fogszám is stimmel.

 

Újabb kerek számhoz érkeztünk....7 év 3 hónaposan ez is meglett. Üröm az örömben, hogy a fékek elől-hátul csere érettek hamarosan.

A meglévők elég rosszul töröltek már, különösen a vezető előtti, pont szemmagasságban csíkozott. Kapott egy pár Bosch Aerotwin-t. Kíváncsi vagyok, meddig bírja majd.

 
>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-19

Nekiestem a váltógombnak Droberto infói alapján. A probléma az volt, hogy a váltógomb lötyögött, illetve a kupak is elég csúnyácska volt. A csavar meghúzva. Nekiestem a kupaknak, alkohollal szépen meg lehetett tisztítani, mondhatni újszerű lett. Ismét egy ciripelő hanggal kevesebb!

>> EseményHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2018-02-18

236006, lassan megint olajcsere jön.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2018-02-10

A következő alkatrészek cseréje történt:

Jobb hátsó kerékcsapágy (Starline)
Jobb oldali féltengely külső gumiharang (SKF)
Hátsó fékbetétek (Textar)
Kiegyenlítőtartály (Polcar)

223000km

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2017-11-18

A jobb felső felújított lengőkar gömbfeje kopogott .Cseréltem TRW gyártmányra mindkettőt.
Az alsó motorvédő lemezt is cseréltem egy utángyártottra.
221000km

 

Sajnos kb 1000 km után szétnyílt az alsó turbócső.Kapott újat. Remélem ez bírni fogja egy darabig :)

 
>> Szervizaxel // Alfa 156 2,4 jtd 20V Sportwagon // 2018-02-18

Gondoltam írok pár sort az első javítgatásokról és negatív tapasztalatról.
Januárba volt műszakis a gép, elvittem előműszakira. Jobb oldalon alsó, illetve felső lengőkar csere érett lett a két hátsó hosszkitámasztó kezd öregedni akkor már azt is cseréltem.
Ha már szét kellett dönteni a jobb oldalát a kormányösszekötőt se hagytam fent.
Szerelés megvolt, elvittem futóműbeállításra. Másnap furcsán viselkedett kanyarba a gép, átnéztem picit és amit levettek kereket állításnál tök lazák voltak a csavarok. Kissé ideges voltam azt hiszem.
Műszaki megvolt, kissé furcsa hangja kezdett lenni a kuplungnak, sajnos a kettőstömegű kezdte megadni magát.
Elvittem ahol a futoművet állították mert sajnos nincs helyem, hogy én csináljam. Szétszedték, másnap felhívtak, hogy tényleg kettőstömegű van oda és 500 ezer az anyagköltség de nekem csak 400!!!!! Természetesen mondtam, hogy akkor rakjátok vissza a váltót mert az vállalhatatlan pofátlan összeg. Megvettem a cuccokat akkor már komplett kuplungot és kinyomócsapágyat is kapott szimeringel együtt összessen 252!!!! az egész hát nem fél milla.
Következő feladat volt szerelő keresés.... Találtam egyet vélemények alapján nagyon tuti jó áron. Tényleg normális a tulaj imádja az olasz kocsikat beszélgettünk a lényeg, hogy mennyi a matek tízezer forintos órabérbe dolgoznak 10 óra a norma ideje vagyis egy százas. Udvariasan megköszöntem és távoztam. Nem normális dolog, hogy madárnak akarják nézni az embert. Többet sehova se kopogtatok be az biztos.
Végül ki lett cserélve tökéletes lett minden, újra gyönyörű hangja van.
A tanulság nekem, hogy mindent csinálj magad inkább bérelj egy garázst mert nagyon pofátlanok.