Blog

>> SzervizMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2017-07-15

Bár Szamosiéknál, nem lehetett panasz a féltengelycsillag minőségére, azért nem lett örökéletű a megoldás.. nagyjából 10ezer kmrrel később megadta magát így az NS Autóház (AlfaRomeo Hivatalos márkaszervíz Pécs) szakembereinek a jóvoltából komplett jobb féltengely csere lett az eredmény. Jó fejek voltak, még megcsináltak pár apróságot is a motortérben, illetve befigyelt egy komplett olajcsere is, ezúttal üzemanyagszűrőstül, hiszen aktuális volt. kmállás: 246136km

 
>> AutóápolásMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-11-20

Mivel elérkezett a hideg és idén télen is szükség lesz a kocsira ezért a még nyáron vásárolt felniket felújíttattam, szép ezüst szinterezést kapott és 4 vadonatúj Continental téligumit valamint egy szett Bosch Ablaktörlőt: ez utóbbi máris jól teljesít: szuper, végre tényleg kilátok! :)
237500km

 
>> SzervizMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-11-12

Jobboldali féltengely kezdett hangoskodni, megoldottuk egy féltengely-csillag-cserével.
remélem tartós lesz a megoldás.
236255km

 
>> SzervizLaci82 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 8V ECO // 2018-02-20

237036km-nél kicseréltettem a kuplungot és ami ezzel jár,természetesen a kettőstömegűt is mivel volt már egy kis hangja.Elment volna még,de hosszú távokra használom ezért szeretem ha rendben van.

 
>> EgyébMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-10-28

10.000 kmrrel illetve 14 hónappal ez előtt volt az utolsó olajcsere, nosza csináljuk meg. Selénia 5W-40 mint mindig és persze az összes szűrő, kivéve az üzemanyagszűrőt, azt cseréltük az előzőnél és a következőnél esedékes.
Szépen fut utána? Meghiszem azt! :)

(nem tudom, hogy mi ez de lehet ebben a gyári olaj dologban valami, mert nem fogy, nem csöpög, jól fut, és a turbó kenése is kitűnő..)

 
>> EgyébMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-07-30

Már benne járunk a júliusban rendesen, az autó az elmúlt hónapokban gyakorlatilag állt, az "egészségügyi" járatásokat leszámítva, és nem értettem, hogy miért olyan koszos a blokk oldala/alja, hiszen ebből az autóból eddig soha egyetlen csepp olaj sem folyt, de aztán rájöttem/tünk: az egyik üzemanyagcső repedt el és az lett cserés így 232ezernél..:) soha nagyobb gondot..

 

Az autó kulcsa már elég viseletes volt, úgyhogy megérett a kulcsház a cserére. Ebay-ről rendeltem a házat, az Alfa emblémát rá pedig a Trencsikéktől. Így egymás mellé rakva az újat meg a régit, elég nagy a különbség.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-02-22

Ennyi. Passz hogy mitől. Foglalkozni kellett vele. Nincs kaszni rázó remegés reggel akkor se, ha nem fűtöm elő a vizét.
A hűtővíz csövek viszont kemények voltak megint kicsit, visszavittem hengerfej csavar utánhúzásra. Mondta is a srác, hogy ezt ne hanyagoljuk el, csináljuk meg. Kicsit sokáig halogattam, de ez is rendben, jelenség megszűnt.

Dolgaim végeztével aztán elvittem ápolgatni kicsit, alaposan lemostam a mosóban. Alul, a küszöböknél, kerékdoboknál. Megérdemli, jó kis autó.

>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-02-22

Elkövetkezett,hogy az elejét is rendbe rakjuk.
Nagy meglepetésre a felső lengőkarok tökéletesek voltak, azokat nem kellett kicserélni.

Cserélve lett:

Alsó lengőkar ( jobb-bal )
Kormányösszekötő ( Jobb-bal ) -Ruville-
Stabilizátor pálcák ( Jobb-bal ) -Ruville-
Lengéscsillapítók ( Jobb-bal ) -TRW-
Ültető rugók elöl, hátul. -Eibach
Első nekifutásra hátul nagyon beült, így ki lett cserélve másik ültető rugóra, így most patika a magassága.

Axiál csuklót is vettem ,de az nem stimmelt sajnos, így az maradt a régi ,bár nem volt rossz állapotú.

Jobb külső gumiharang is cserélve lett.

1porlasztóm nagyon elkezdett kifújni, aztán rájöttünk ,hogy a másik is. A harmadiknál volt lerakódás, így azt is kivettük, felmartuk ,és kicseréltük, biztos ami biztos alapon.

Sajnos még mindig kopog, így stabilizátor rúd szilent cserére szorul , nagyon örülünk mondanom sem kell.

Ofkorsz' nem ment minden flottul, nem mostanában lehetett szétszedve az eleje.
9-22-ig tartott a történet.
Köszönet ismét Bognár Zolinak!

-Helló következő tulaj (egyszer biztos lesz) minden zsírozva lett összerakva, nagyon szívesen! :D

243.800km-nél történtek a cserék.
Alakul a verda :)

Vagy 5 centit földhöz lett vágva, iszonyat sokat dobott rajta, tiszta sport autós kinézete lett. Imádom.

 

Nagyszervíz: bal első, alsó és felső lengőkarok (lemförder)
10e km után olajcsere (Selenia WRPE) olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő.
Első fékbetétek és tárcsák cserélve (brembo)
Folyadékszintek ellenőrizve.
Km:238.800