Blog
Bár Szamosiéknál, nem lehetett panasz a féltengelycsillag minőségére, azért nem lett örökéletű a megoldás.. nagyjából 10ezer kmrrel később megadta magát így az NS Autóház (AlfaRomeo Hivatalos márkaszervíz Pécs) szakembereinek a jóvoltából komplett jobb féltengely csere lett az eredmény. Jó fejek voltak, még megcsináltak pár apróságot is a motortérben, illetve befigyelt egy komplett olajcsere is, ezúttal üzemanyagszűrőstül, hiszen aktuális volt. kmállás: 246136km
Mivel elérkezett a hideg és idén télen is szükség lesz a kocsira ezért a még nyáron vásárolt felniket felújíttattam, szép ezüst szinterezést kapott és 4 vadonatúj Continental téligumit valamint egy szett Bosch Ablaktörlőt: ez utóbbi máris jól teljesít: szuper, végre tényleg kilátok! :)
237500km
Jobboldali féltengely kezdett hangoskodni, megoldottuk egy féltengely-csillag-cserével.
remélem tartós lesz a megoldás.
236255km
237036km-nél kicseréltettem a kuplungot és ami ezzel jár,természetesen a kettőstömegűt is mivel volt már egy kis hangja.Elment volna még,de hosszú távokra használom ezért szeretem ha rendben van.
10.000 kmrrel illetve 14 hónappal ez előtt volt az utolsó olajcsere, nosza csináljuk meg. Selénia 5W-40 mint mindig és persze az összes szűrő, kivéve az üzemanyagszűrőt, azt cseréltük az előzőnél és a következőnél esedékes.
Szépen fut utána? Meghiszem azt! :)
(nem tudom, hogy mi ez de lehet ebben a gyári olaj dologban valami, mert nem fogy, nem csöpög, jól fut, és a turbó kenése is kitűnő..)
Már benne járunk a júliusban rendesen, az autó az elmúlt hónapokban gyakorlatilag állt, az "egészségügyi" járatásokat leszámítva, és nem értettem, hogy miért olyan koszos a blokk oldala/alja, hiszen ebből az autóból eddig soha egyetlen csepp olaj sem folyt, de aztán rájöttem/tünk: az egyik üzemanyagcső repedt el és az lett cserés így 232ezernél..:) soha nagyobb gondot..
Az autó kulcsa már elég viseletes volt, úgyhogy megérett a kulcsház a cserére. Ebay-ről rendeltem a házat, az Alfa emblémát rá pedig a Trencsikéktől. Így egymás mellé rakva az újat meg a régit, elég nagy a különbség.


Ennyi. Passz hogy mitől. Foglalkozni kellett vele. Nincs kaszni rázó remegés reggel akkor se, ha nem fűtöm elő a vizét.
A hűtővíz csövek viszont kemények voltak megint kicsit, visszavittem hengerfej csavar utánhúzásra. Mondta is a srác, hogy ezt ne hanyagoljuk el, csináljuk meg. Kicsit sokáig halogattam, de ez is rendben, jelenség megszűnt.
Dolgaim végeztével aztán elvittem ápolgatni kicsit, alaposan lemostam a mosóban. Alul, a küszöböknél, kerékdoboknál. Megérdemli, jó kis autó.

Elkövetkezett,hogy az elejét is rendbe rakjuk.
Nagy meglepetésre a felső lengőkarok tökéletesek voltak, azokat nem kellett kicserélni.
Cserélve lett:
Alsó lengőkar ( jobb-bal )
Kormányösszekötő ( Jobb-bal ) -Ruville-
Stabilizátor pálcák ( Jobb-bal ) -Ruville-
Lengéscsillapítók ( Jobb-bal ) -TRW-
Ültető rugók elöl, hátul. -Eibach
Első nekifutásra hátul nagyon beült, így ki lett cserélve másik ültető rugóra, így most patika a magassága.
Axiál csuklót is vettem ,de az nem stimmelt sajnos, így az maradt a régi ,bár nem volt rossz állapotú.
Jobb külső gumiharang is cserélve lett.
1porlasztóm nagyon elkezdett kifújni, aztán rájöttünk ,hogy a másik is. A harmadiknál volt lerakódás, így azt is kivettük, felmartuk ,és kicseréltük, biztos ami biztos alapon.
Sajnos még mindig kopog, így stabilizátor rúd szilent cserére szorul , nagyon örülünk mondanom sem kell.
Ofkorsz' nem ment minden flottul, nem mostanában lehetett szétszedve az eleje.
9-22-ig tartott a történet.
Köszönet ismét Bognár Zolinak!
-Helló következő tulaj (egyszer biztos lesz) minden zsírozva lett összerakva, nagyon szívesen! :D
243.800km-nél történtek a cserék.
Alakul a verda :)
Vagy 5 centit földhöz lett vágva, iszonyat sokat dobott rajta, tiszta sport autós kinézete lett. Imádom.







Nagyszervíz: bal első, alsó és felső lengőkarok (lemförder)
10e km után olajcsere (Selenia WRPE) olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő.
Első fékbetétek és tárcsák cserélve (brembo)
Folyadékszintek ellenőrizve.
Km:238.800