Blog
Remélem az autó 100%-os lett.!:)
Hátsó tárcsák szabályozva,betétek újjak(textar) nyergek pirosra le festve.:)
Fékfolyadék csere is meg volt,kapott friss váltó olajat (Tutela cz75 synth)
Váltó olaj le cserélése is teljesen hozzá férhető..:D
A kézifék kötelek is ujjak,mind a két oldalon,ez hamar meg volt:)
Bal oldalt a felső lengőkar szilentezve lett,(Moog)
Úgy érzem,minden kis hibáját sikerült orvosolni,nagyobb gondja nem volt szerencsére,mondhatom azt,hogy az autó "hibátlan" .!:)
A holnapi KPM műszakin úgy is kiderül minden, remelem Aresi gond nélkül veszi az akadályokat,és tényleg minden rendbe van vele:)
Elvittük a vizsga bázis parkolójába,persze lábon..:D A 166 be kísért :) Az éjszakát ott tölti. Azon a 7.4km szakaszon is hibátlanul futott..:D És messze a leg szebb az ott parkoló autók közül..:)




Na kezdjük :)
Hosszas keresgélés után találtam rá Romeora használtautón. Kereskedésben állt frissen behozva Olaszországból, ~138.000 km-es állással, amiben kételkedtem, erre visszatérek. Már a HD képeken is jónak tűnt ,de élőben volt az igazi...:)
Szóval gyerünk Kecskemétre meglesni a verdát, após Lancia Phedra-jával :)Megérkeztünk , egyből kiszúrtam a sorok között az összetévesztethetetlen orrát.Tüzetesen átnéztem a kötelezőket rajta, majd következett a hideg motorindítás, csodálatos hanggal kelt életre a jtd motor, se fehéres se kékes füst. Gyönyörű beltér , semmi furkálás a műszerfalon semmi csálé műanyag elem, ülések is tökéletesek.
Következett a próbakör.....élmény volt vele minden méter megtétele, halkan suhant, futómű koppanásmentes, fékek haraptak , motor dinamikus nyomatékos bár ettől tartottam ,hogy kevés lesz ehhez a kasznihoz ,de nem :)
Kis alkudozás után sikerült megegyeznünk és megvettem életem első alfáját :)
Nem szoktam méregetni, mondván eszik amit eszik, de erről még soha nem írtam blogot! Szóval az elmúlt 5 nap alatt mentem az autóval 450km-t és ez alatt fogyasztott 37 liter jó 95-ös benyát, az az 8,2liter/100km! Ebbe természetesen volt minden, autópálya, autóút és város is! Én meg vagyok elégedve vele hisz a nagyobb kerekekkel azért többet fogyaszt😀 az autó. Szóval nekem tetszik ez a fogyasztás!
Éljen!
Megjöttek a rendelt alkatrészek, amiket szerelőm kért, és amiktől várom a csendes kopogásmentes utazást.
folyt.:
Nos nem lett kopogásmentes. Nincs csendben az új monroe, ruville, ocap trió.
Valahol, fent az un. toronycsapágynál - ami csak egy szilent - nyekereg, nyiszog a bal oldalon. Reccsen. De csak nagyon lassú haladáskor.
Remélem bekopik, addig lassan őszülök kicsikét...
Eljött a kiegészítés napja 2015.07.16.:
A reccsenés feladta. Türelmes voltam és termett az a rózsa. Elhagyta szépen lassan a hangot a gép.
De kapcsolatunk ettől függetlenül nem felhőtlen...
Megvétele óta foltozgatom én, de nem, nem akar szivárgás mentessé válni.
Újonnan 12000.-, bontóban 2500.- Nem kérdés.
Haza, és csere. Azóta Még a hőfoka is jobb. Vagy csak képzelem?
Viszont melegszik az idő! Klíma bekapcsol, és vár... és vár... és vár. Ez nem hűt.
Persze. Nem húz az elektromos kuplung (barna vezeték). Jajj de jó, ismét szerelhetem...
Adok neki villanyt, és húz. Tehát: nem kap villanyt. Nekifeszültem, és elkezdtem keresni a vezeték másik végét a fülkében, csúnyán szétborítva a középkonzolt, és az anyósülés előtti teret.
Kettő barna is van, de egyik sem az. Akkor? Net. A kérdést kilövöm az űrbe ha kell, hátha válaszolnak rá a marslakók - olyan Rapülős módszerrel.
Jött komment: van benne gáz? Passz. Jó akkor majd feltöltés lesz mikor kinyögöm az eddigi tartozásaimat, amit ide költök egy ideje, és kissé egyenesbe jövök, de akkor még kellene 4db nyári pacsker is, (már nem is gondolkodok újban) ... soroljam?
Jobban jártam volna, ha csak adok neki villanyt, és megy.
Bakker! Kezdek félni. Szinte minden pénzem erre a gépre megy el.
Azon kapom magamat, hogy esténként eladó autókat nézek (Yaris, Clio, Jazz, régi Brava, Fiat Cupé,)
Szeretek bütykölni, de ez már sok kezd lenni. Mindegy. Rendbe rakom, amit megvettem már azt beépítem és használom. Aztán majd meglátjuk... :-(
Meglátogattuk Csöri mestert egy izzó cserére, és a vezető oldali belső kilncs rugójának renoválására, ugyanis már egy ideje eltört és kezdett már zavarni a kilincs "lifegése".... Köszi Csöri!

Eljött a nap. Végre neki állhatok, hogy rendbe vágjam a bal hátsó lengőkart. Vettem egy csavart bontóban, ha mégis drasztikus megoldás lenne a vége, illetve egy lengőkart, meg egy első alsó kereszttartót, mert látott már egy pár padkát, és hát messze nem úgy áll ahogy kellene.
Okos enged... gondoltam, mikor a csavar kijött az amúgy elég komoly nógatásra. Görbe. Nembaj, majd az új. Az is. Kezdem azt hinni, hogy direkt, azért, hogy lehessen állítani az összetartást. Mindegy is, a lényeg, hogy a lengőkar mostmár a helyén van, nem pedig valahol máshol szétszaggatva magát. Még kicseréltem a kereszttartót is a hűtő alatt, és láss csodát, a lökhárító felfogatásai (már amennyi van még) mind helyére talált erőltetés nélkül. Aztán próbakörön, mintha balra húzna. Lehet, hogy az út? Lehet. Na majd mikor az eleje is ki lesz cserélve, kap egy ajándék futómű állítást is. Addig marad.
Mindez egy szombat délelőtt akna nélkül, földön fekve, néha egy kölyökkutya által megnyalogatva. :-)
A jó hír későn este érkezett a szerelőmtől: nem kell turbót cserélni, csak kipufogó csövet, meg tömítést. Örültem intéztem, rendeltem, megjött beépült.
Ettől függetlenül közölte, hogy a turbó árát azért az első futóműre rá fogom költeni. Valahol tudtam, kicsit készültem is még anno, csak a felső lengőkarok hiányoztak, meg pár gumi a lengéscsillapítóra.
Vezérlés csere után nincs nyikinyiki, kipufogó és tömítése után nincs visítás, és még halkabb is. Nahát van ilyen? Van!
Nos. Műszaki vizsga. Ezt is, mint oly sok mindent magam intézem.
Szerelőm korrekten elmondta mi minden vár még cserére, sőt lett egy általa meg nem oldott dolog, a bal hátsó futómű egyik lengőkarja nem a helyén van, de szétszedni lehetetlen úgy össze van rohadva. Melegíteni, csiszolni, vágni? Na majd...
Ez és az első kuka futómű, no meg a vonóhorog tudom is én hogy működik-e a villanya tudattal mentem, és... átment.
Vizsgáztató az autó alól úgy jött ki, hogy az egyik oldali kormányműharang nincs a helyén. Megvilágosodott előttem, hogy ez is, mint oly sok más, csak a pénzbeszedésről szól.
Nem lettem boldogabb, pedig átment, de a hibák maradtak, és bele gondoltam, hogy hány ennél talán sokkal rosszabb állapotú autó szalad az utakon. Nem baj, csak lehessen büntetni. :-/
Több mint két hét után eljött az ideje az első szervizlátogatásnak. Nem húztam volna eddig, de vagy én voltam elhavazva, vagy a szerelő, így nem tudtuk előbb összehozni.
Szerencsére minden rendben van a járgánnyal, szépen kerepel a motor, futóművek, fékek rendben, szóval örülünk! :)
A kötelező kezdő szerviz elvégezve:
- Vezérműszíj
- Vezető görgő
- Vízpumpa
- Olaj (Selenia 5w40 WR)
- Olajszűrő
- Levegő szűrő
- Pollenszűrő
- Sebváltóolaj
Amikor vettem nem akart benne menni a Xenon mosó, cseréltem biztosítékot, feltöltöttem, de akkor sem. A szerelő nem csinált vele semmit, de ma mégis működött mind a kettő, legalábbis a lámpát összeköpködte. Lehet meghálálta a törődést. :)