Blog

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2025-06-30

Elrohadt a jobb hátsó ajtó alja, pont a legrosszabb helyen. Cserélve lett. Fényezve lett még a motorháztető és a hátsó lökös is. :-/

 

A nyári túrára való felkészülés jegyében rendeltem két Continental PremiumContact 7 gumit előre. Hátra már tavaly felkerültek de elől hagytam még a régieket hogy kopjanak.
A túra majd 4e km-ét már nem akartam velük bevállalni.

Itt jön a csavar, mert a megrendelés estéjén született meg a döntés hogy a tervezett túra elmarad :-(

Ha már megrendeltem elhoztam a gumikat, de nem rakattam fel.
A garázsban várják a szebb napokat...

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2025-06-26

Reggel leparkoltam a cég előtt, majd 8 órával később ez várt...kép
Egész nap nem hűlt ki a motor, egy pálcányi maradt a hőfokból...

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2025-06-28

Ellátogattunk az eplényi bringapályákra.
Kecskemét-Eplény-Balatonfüred-Kecskemét
316653km

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-20

A tavaszi felkészítés után a huzalos módszerrel beállítottam a futóművet, de azért végre elvittem egy hivatalos lézeres beállításra is.
Az összetartás/széttartás nem is volt rossz, azon nem sokat kellett állítani. Az első dőlés egyforma a két oldalon, mindkettő minimálisan -1 fok felett van, ami nagyobb mint a gyári, viszont nekem jobb is így, mert kanyarban stabilabb az autó.
A hátsó futóműben a jobb oldalon a dőlés kb - 0.5 a bal oldalon kb -1, ezen még dolgozni kell. Emellett a bal hátsó magasság kb 1.5 cm-el nagyobb mint a jobb oldalon. Valószínűleg összefügg a kettő.

 
>> Eseménygyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-26

A 156 V6 sajnos továbbra sincs teljesen készen, de már nagyon vágytam egy jó autózásra, ezért munka után elmentem a slovakiaringre. Győrtől kb 50 perc autózás, de sajnos az utak nem a legjobbak.
Ezen az eseményen az én "futamomban" csak sokkal erősebb és épített autók voltak. Elég sokat kellett a tükröt néznem, de azért élvezetes volt a száguldás.
Az autó szinte teljesen gyári, mégis nagyon jól viselkedik. Enyhén orrtolós a szűk kanyarokban, de apró gázelvételekre szépen mozgatható és teljesen kiszámíthatóan viselkedik. Először kicsit fura a passzív hátsókerék kormányzás, de ezt már a körforgalmaknál megszoktam., viszont szerintem amatőr szemmel sokat segít.
A Bridgestone gumik nagyon jók, érzésre a Michelin CUP-nál egy picit nagyobbat tapadnak, de azt a 156ossal használtam, szóval nem teljesen egyformák a körülmények.
A motor hibátlanul működött, 5500 fölé nem forgattam, mert nagyon-nagyon meleg volt és nincs olajhűtőm, csak a gyári hőcserélő.
A fék képességeit nem használtam ki, de így is látszik hogy jól megmelegedett a tárcsa. Viszont továbbra sem üt vagy ráz, nem ment tönkre. A Brembo xtra betétek ezen a szinten nagyon jók, saját tapasztalat alapján tényleg jobbak mint a sima Brembo betétek és ha nem az utolsó tized másodpercekért harcol valaki, akkor pályanapon is használhatóak.
Egy dolog van amit korábban már tapasztaltam és itt is előjött, hogy a kereket nagy mértékben elfordítva és terhelve valahol beleér talán a dobbetétbe.
Fejlesztési potenciál lehetne egy felső toronymerevítő elöl és egy vastagabb hátsó stabilizátor. Kellemes autózáshoz másra nem is nagyon van szükség.
Időket mértem, de nem mérvadó, mert nem haszáltam ki teljesen az autó képességeit és szintem minden körben jött valaki akit el kellett engednem. kb 1 perccel volt rosszabb mint a V6-al 2 éve.

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2025-06-27

Régóta szemezgettem a GT cloverleaf felniével, de akárhányszor beleakadtam egy hirdetésbe, indokolatlanul drágán akartak tőle megszabadulni. Aztán az egyik délután egy ismerősöm szólt, hogy a facebook GT-s csoportjába hirdetnek egyet aránylag elfogadható áron. Így hát nem maradt más, minthogy kocsiba be...
Az üzlet megköttetett. A gumik eléggé eldobósak voltak rajta, így kapott 4 új gumit és mehetett fel a kocsira. Egész jól áll rajta. Egy kicsit fiatalít a GTV formáján.

ui.: A Blackline az örök szerelem. Sokkal autentikusabb tőle az autó, így marad a háznál az is. :-)

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-06-26

A gumiszettet majdnem kereken egy évvel ezelőtt cseréltettem le Szekszárdon, Béda Lacival. Mivel a gyári homológ Corsa-knál ökölszabály szerint egy szett az egy szezon, így már előre kalkuláltam azzal, hogy a gumikkal kezdeni kell majd valamit.

A múlt héten mentem egy kört Komló-Orfű-Pécs felé és végig éreztem, hogy sokkal jobban megindul a hátulja, mint kéne neki. Miután hazaértem, konstatáltam, hogy a hátsók már a kopásjelzőnél vannak (1-2. kép). Meglepetésemre, azonban az elsőkön majdnem 4 mm minta volt még (3. kép).

Így most pont kapóra jöttek a tavaly kb. élettartamuk felénél ledobott, 4 mm mintával bíró hátsók. Lacival összecsörögtünk délután és egy óra múlva már ott voltam nála. Most is precíz, aprólékos munkát végzett. A kerékagyakat lesikálta és az előző centrírsúly ragasztóját is lepolírozta a felnikről. A kerekek 25 gramm súlyt kértek, ami elég jó.

Ez így ki kell hogy bírja augusztus végéig. Akkor kap egy új szett Corsa-t. Szeptember elején indulunk a Dolomitokba, oda már teljes fegyverzettel indulunk ;)

>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2025-06-26

Tèlen a jobb hátsó burám párásodott. Bal hátsóval úgyanigy jártam, de most nem vettem másikat. A tetejèn a melegtől lett egy kis repedés. Forrasztó pákával összeolvasztottam. Majd mèg pálmatex ragasztóval átkentem. Szerintem ìgy jó lesz. Tèlen kiderül.

 
>> SzervizHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2025-06-26

Kikaptuk az üléseket a fekete donor 145-ből, és mindkét ülésszettel a Bara Kárpithoz vezetett az utam. A két szettből készül majd egy tökéletes állapotú.

Nézd meg a videót a szerelésről!