Blog
25.08.26.-án fékfolyadék csere. DOT-4 222...km.
Dave Garage
25.08.10.-én pollenszűrő csere, és ózonos tisztítás.
Elkeszült a tető oldalléc ismételt újrafényezése. Hibátlan lett, vissza is szereltem a helyére. Ennek örömére gurultam egy kört.





Töltésjelző világításával és egy fura lendkerekes autó hanggal tudatta az autóm ,hogy ugyan nem használom ,de elkölthetnék rá egy kis pénzt újra.
Nagyjából már nincs is olyan alkatrész ami ne lenne kicserélve. Hát ez még nem volt.
Kipuffogó csonkot le kellett venni, majd nyilván nem fért ki. Kivettem az alsó motortartó bakot, nem fért ki. Lejjebb engedtem a motort jópár centivel úgy tűnt ,hogy nem fér ki már a bölcsőt akartam leengedni, de ki tudtam forgatni. (2óra) . A csavarjait kiszedni nem vészes aknából a kiforgatás a nehéz.
Alkatrész megrendelve, nem akartam ilyen lengyel szarokat, nem kívánom többet szerelni.
Magneti Marelli-t megrendeltem, reggel hozta a bárdi.
Az alkatrész nyilván nem jó.
Kiderült, hogy a szíjtárcsája kisebb, illetve 6PK szíjhoz való, az enyémen 7PK van.
Hát a franc se figyelte, a lista szerint persze jó az autóhoz. :D
Sebaj ,keresünk másikat.
Hát, nincs.
Ph2-höz minden van Ph1-hez semmi.
Semmi sem rendelhető, vagy Denso 80ezerért 7munkanap beszerzés..
Képen 7PK-nak tűnt egy A.Z Maistertaile amit utálok és rohadt drága is volt (59k partneri kedvezménnyel), de ez van, kirendeltem. A szíjtárcsa átmérő jó, de még az is csak 6PK-s.
Illetve lityegett-lötyögött a műanyag borítás, elég gagyinak hatott.
Fél estét túrtam a netet. Ebyen olaszországból lett volna valami no name, illetve a szakál-metálnál egy hoffer ,de nem volt vissza áruzható, így nem szerettem volna megrendelni.
Illetve bontott, azt szintén nem szeretnék.
Felújítani se a várakozási idő miatt, plusz kicsit szkeptikus vagyok ezzel.
Végül úgy döntöttem ,hogy szétszedem ,és megnézem a szíjtárcsák átszerelhetőek-e.
Azok.
Így átszereltem a szíjtárcsát, és ment a helyére.
Az autónak szép a hangja, és a töltés is helyreállt.
Ja! A Magnetti Marellis dobozba Denso generátor volt, Magneti Marelli matricával :D
Alul vannak valami merevítő(?) lemezek, ha már aknán volt, le lettek homokszórva epoxy, bázis, lakk , csak a szokásos. :)





Csere érett lett a kettőstömegű. A lendkerék felújításra került, új kuplungtárcsa és kuplungszerkezet lett bele rakva (LUK), cserélve lettek az első alsó lengőkarok, valamint a főtengelyszimering.
Olajleválasztó tartály került beépítésre, a kartergázban lévő olajpára és egyéb dolgok kiszűrésére.
A tartály legnagyobb csatlakozásának átmérője is kisebb volt, mint a szükséges csövek belső átmérője. A megfelelő átmérőhöz az "adapterek" 3D nyomtatással készültek, TPU-ból.
Beszerelés után a motorburkolat is tökéletesen illeszkedik a helyére.









A távolról érkezők miatt délben a rédicsi MOL kúton gyülekeztünk.
Itt rajtunk kívül mindenki tankolt. Mi ezt már a körmendi Shell kúton megtettük.
A napi menetvonalak a térképeken. (1-3. kép)
A kommunikáció megkönnyítésére 4 db walkie-talkie-t vittem, mindenkinek jutott egy. Menet közben a megbeszélt hívójelek az éppen zajló események alapján folyamatosan változtak :-)
Forsberg nem jött így a Legoember hívójel üres maradt a rádión :-)
A “Teknős, füstöl a kocsid!” üzenet a Vizesembertől némi szakmai beszélgetésre is adott okot a szelepszár szimmeringekról.
Mivel a készülék a szabad CB csatornákat használta több ízben is "idegenek" hangját hallottuk. Több ízben bébiőrön szólt be a helyi ifjúság (kíváncsi lennék hogy a mi reakcióinkat hallották-e).
Egyszer meg a szlovén rendőrség hangját hallottuk.
“Dober dan, Bagoly, Teknős, Sas, Aquaman!” volt a válasz. Sose tudjuk meg, hogy azért voltak olyan tanácstalanok a zsaruk körforgalomban, mert alapjáraton ilyenek, vagy nem értették kik ezek… :D
A szállás Unterbergenben volt: Gasthof Hotel zur Post. Itt még rögtönzött sramli bemutatót is tartottak Giuseppe kérésére (4.kép)
Fornitore rögtön a beparkoláskor "kidöntött" egy kandellábert. (5.kép) Sose mossa le magáról hogy nem ő volt :-DD
Megnéztük a Bledi-tavat is, ahol a dugóra való tekintettel a hölgyek kiszálltak fényképeket csinálni. A kinézett parkolóban volt is hely. “Mennyi?! 6 Euro?! Nem a tavat akarom megvenni bmeg, csak parkolnék egy fél órát!!”
Elfogyasztottuk a helyi specialitást a para-krémest. A para jelzőt utólag tőlünk kapta, mert továbbmenve többször hangzott fel a rádióban kérdés: “Bagoly, mennyi még a szállásig??”
A Monte Lussari-ra (7.kép) felvonóval mentünk fel ahol mindenki kiélhette kedvenc hobbiját. Volt aki tériszonnyal küzdött, volt aki ismerkedhetett kedvére :-)
Tarvisioban megemlékeztünk Giuseppe lerobbanásáról és szimpátiából oda parkoltunk ahol ő várta a trélert. (8.kép)
Megismerkedtünk a helyi kajákkal, én a szokásos tenger gyümölcsi spagettit ettem. (9.kép)
A szálláson mindkét estére jutott totó. A végeredmény a 10. képen. A nyeremény egy plüss svéd maci volt az IKEÁ-ból :-)
Volt aki a szálloda wellness szolgáltatásai közül is kipróbált egyet. Nem panaszkodott hogy túl meleg lett volna a víz. (11.kép)
Sokáig dilemma volt hogy hol váljunk szét. Végül is Lentiben a Don Quijote Étterem és Panzióban zártuk az utat. A hely nem arról híres hogy éhes maradsz - 12.kép
Jó buli volt, sokat nevettünk.
A társaságból mi mentünk a legkevesebbet, mi lakunk a legközelebb.
Jövőre újra megpróbálunk egy közös túrát.












Az öreglány ma ismét döccenő nélkül ugrotta a műszaki vizsgát.Újabb 2 évig róhatja az utakat.
347000 km
Kicsit későn, hét előtt tudtam indulni. Meglepett a heves zápor Eger fölött, a balatoni szerpentin mint egy jégpálya, harmadikban pöccre kipörgött. Óvatosan felballagtam a hegyre, közben szurkoltam, hogy a túloldalról senki ne csússzon elém. Ózdtól tiszta minden. Serényfalvától lehet autózni.
Ragály felett a másfél sávos utat javították, szerencsére a kanyarok szabadok voltak, párat mentem, még emlékeztem a kanyarvétel mikéntjére. Ez mindig nagy móka.
Csetneken keresztül mentem az erdei úton, sajnos itt-ott még nedves volt az út a korábbi eső miatt. Ez az abroncs használhatatlanul érzékeny, ha vizzel érintkezik. Egyszerűen rettenet. Igaz a Falken No.1 elkényeztetett két és fél szezonon keresztül. Az egy klassz cucc volt. Ha tudtam volna ezt előre, két szettet is veszek akkor...
Aztán igyekeztem Nyilas felé, ahol pár sporttárssal találkoztunk a hágón. Rövid beszélgetés után ki-ki a saját tempójában elindult Szepesremete felé. Köszönet Ferinek a szervezésért.
A borzasztó vizes élmények után maradtam ezen a környéken. Az említett hágón túl leszáradt az aszfalt a napsütésben. Rengeteget mentem Sedlo Grajnárig. A nap nagy kedvence azonban a hollópataki hullámvasút bekötö volt. Le se irom hányszor mentem ott.
Késő délután visszamerészkedtem a hágó Veszverés felöli oldalára. Ekkor már mindenhol fogta a gumi, élvezet volt kanyarogni a szerpentinen.
Lassan elfogyott az üzemanyag, vissza kellett menni Rozsnyóra. Nem túl jó híreket kaptam a stószi szakaszról, de magam szerettem volna meggyőződni minderről. Úgyhogy fel Dénes felé, pár fotó az örökzöld témával. Kár, hogy felkerült a korlát, meg nem adja vissza a teret a fénykép. Csodálatos völgy, csodálatos útszakasz.
Stósznál a felső részt apró murvával felszórták a bitumenezés után, a közepe még mindig nedves volt itt-ott, alul tudtam élvezetesen menni. Két és fél körre futotta a kedvemből ezúttal.
Visszafelé Andrási felett megvacsoráztam az esti napsütésben.
Nem rohantam haza, Aggteleken szerény körülmények között éjszakáztam, de a másnap csodálatos napsütést hozott, kár lett volna kihagyni.
Pelsőc fölött a borzovai elágazónál kiszúrtam, hogy átlátok a Felvidéken, déli határtól az északiig. Frankón látszott a Magas-Tátra vonulata. Hurrá.
Borzováig elmentem, remek az út. Megismertem jópár dolgot Borzováról és az ott élőkről Gábor jóvoltából.
Nem akartam küzdeni a nyirkos utakkal, ezért irány újra Nyilas és környéke. Számtalanszor föl-le, koptattam a nyamvadt gumit, lehessen már cserélni. De mire?!
Korai hazaindulás. Kelemérnél üdv egy gyönyörű középszürke 155 tulajnak. Mónosbélen Gombócartúr Vidéki Nyalodájában egy szeronbúcsúztató fagyit elnyaltam.
Kormánygép jó, kardán jó, autó a legjobb. Nagyszerű volt. Nagyot ment a kis zöld GTV.
Most csak 1057km
Kis találkozó (köszi Feri a képet)
Dénes felett aź örökzöld témával
Vacsora csomagtartóból Andrási felett a napsütésben
Még fagymentes másnap reggel
Autó Magas-Tátrával - Felvidék keresztmetszete
Délelőtti autózós hangulat
Hullámvasút 1
Hullámvasút 2
Forrás
Borzován (köszi Gábor a képet)









