Blog

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2025-02-16

Egyik pillanatról a másikra lement a fékpedál a padlóra. Szerencsére pont induláskor Krisztián barátom házáék előtt. Aztán láttuk,hogy a bal első keréknél folyik a fékfolyadék a földre. Másnap kerestük mitől lehet ez,lehetetlen helyen a tűzfal aljánál szétrohadt a fém fékcső a mellette lévő hibátlan állapotban volt. Valószinüleg megsérült rajta a bevonat.
A hátsó fékkörhöz tartozott így elszorítottuk és irány a szerelő.Végül teljes hosszában az ABS kockától végig a hátsó féknyergekig kicserélte a fém csövet.A 2db hátsó nyerget is cerélte a bal oldalival amúgy is megszenvedtünk a fékbetét cserekor,bevolt már állva alig tudtuk vissza tekerni a dugattyút. Igy arra számítottam is. Kicserélte a gumii fékcsöveket,rendszer feltöltve új fékfolyadékkal és az egész légtelenítve lett.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-05-10

Egy ideje hallottam hogy a flexicsőnél kifúj a kipufogó. Ez kissé meghamisítja a kontrollszonda jeleit is, ezért a csere mellett döntöttem. Az eredeti (valószinüleg már cserélt) darab ovális alaku, mindkét végén ovális csatlakozással. Én csak kör alakut tudtam venni, ezért ezt egy satu segítségével oválisra kellett alakítani és az első oldalon élbe hegeszteni, a hátsó oldalon ráhúzva hegeszteni. Szerencsére nincs még a cső elrohadva, ezért egy alapos tisztítás után könnyen hegeszthető. Mivel ebben nem vagyok gyakorlott, ezért beletelt egy kis időbe, de sikerült tömítettre megcsinálni.
A kész leömlő kapott egy hőálló festést is.

 

A történet ott ért véget, hogy Márk nekem adta a kicserélt jobbos emelőből a motort.
Ma megvizslattam a szerzeményt...
Elsőre összehasonlítottam az enyémmel mert Giovanninál sose lehet tudni. Olyan mint az enyém.
Első gondolatom az volt hogy akkor ez mehet a helyére így ahogy van. Viszont nem hagyott nyugodni hogy milyen lehet a belseje.
Szétkaptam és meglepődtem. Szarabbul néz ki mint az enyém! Az egész belseje szétrohadva. Azaz mégse, kettő rozsdamente alkatrész van benne egyedül, a két rugó!!! (6.kép)
Innentől már egyértelmű volt a dolog. A sajátom belsejét kipucoltam, lefestettem majd összeraktam a két tuti rugóval.
Van egy tuti motorom, már csak össze kell rakni a nyomtatott fogaskerékkel, de az már egy másik projekt lesz...

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-05-08

A hátsó szélvédőm már kis túlzással abszolút nem volt átlátható. Volt otthon egy tartalék még gyári fóliás, de ez pedig be volt már repedve.
Egy kamionponyvákkal és teraszponyvákkal foglalkozó cégnél van ismeretségem, és ők bevállalták hogy megjavítják a tartalék darabot. Körbe lett vágva az eredeti és ehhez lett hozzá varrva az új víztiszta átlátszó ponyva. Beépítve nem is látszik hogy javított, csak nincs benne a gyári logó.
A másik darabot is meg szeretném majd csináltatni velük és elrakom tartalékba.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-05-11

A nyers műanyagok már nem nyersek, megkapták a karbonszövet bevonatot, kicsi
hozzáadott érték pipa.

>> AutóápolásGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2024-11-20

Régen voltunk már bőrápoláson. Tisztán tartom, nincs sérülés, de vezetőülésén azért kezdenek látszani a használat külső nyomai.
Viktorhoz vittem, ahova régebben is.
Bőrülések, oldalkárpitok takarítása;
Bal első ülés perem festése,
Jobb ajtó behúzó festése történt.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2025-05-05

Féktárcsák elkoptak. kb.70000km van bennük.
Régóta szemezek az EBC fékekkel. Így EBC szettek kerültek be.
EBC első tárcsák
EBC hátsó tárcsák
EBC Yellow stuff betétek.

DZ-nél cserélve. Vizsgáztatással egyidőben.

189050 km

>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2025-05-05

Levizsgáztatva.
Átnézve, semmit nem kellett javítani, cserélni.
189050 km

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2025-04-28

P0010 hibakód. Ismerős kód. Solenoid szelepek hibájára utal.
Már cserélni kellett. kb.70.000 km-t bírtak a gyáriak. Most INA utángyártott került bele. Egyszerre cseréltem mindkettőt.

188500 km

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2025-05-10

A minap olyan furcsa lett az autó.El kellett szaladnom boltba és mintha nem úgy vette volna a lapot mint szokta.Másnap aztán egyértelmű lett,hogy nagyon nem úgy megy mint szokott.Hibakód nem volt.Nem füstölt.Pöccre indult hidegen,melegen.Csak menni nem akart az istennek se.Némi kutakodás után arra jutottam valószínű légtömegmérő.Kitakarítottam hát.Valamelyest javult a helyzet,de továbbra is csak árnyéka volt önmagának.És ekkor már dobta a sárga tengeralattjárót is.Kiolvastam és valóban a légtömegmérőre panaszkodott.Felhívtam Erhardot.Kapott gyári boscht.Ha már csomag akkor a hátsó futómű is kapott egy kis frissítést.Cseréltem a hosszkitámasztókat a stabpálcákat és a stabrúdszilenteket.Végül elvittem egy futóműbeállításra.Alfi ujra száguld😀