Blog
Történt a dolog hogy a Westend mélygarázsában a kereszteződés közepén megállt az autó. Egy rántás és kész. Újra akartam indítani de nem volt áram az akkumulátorban. Hívtam Csörit. Adott pár jó tanácsot így sikerült az autót arrébb tolni majd a garázsból ki imádkozni az épület elé mert az autómentő nem tudott bejönni. Aztán egy kis cserével fogadta is az autót bár ez jóval nagyobb meló mint amit terveztünk volna. Mint kiderült a generátor szabadonfutója teljesen megállt és rendet rakott maga körül. Még jó hogy nem nagyobb sebességnél történt. bár azt nem értem miért nem jelezte ki hogy nincs töltés. Így addig tudott menni még volt elég árom az akkumulátorban. Így generátor csere + ha már úgyis szét van szedve ki lesz cserélve a vezérlés is meg minden más amit kell.
Ja és ez a születés napomon természetesen amire egész mást terveztünk. Így elhoztuk az autót Fehérvárig majd kedden levittük Várpalotára.
Voltunk kötelező szervizen amit megint elfelejtettem megírni. Hiába, öregszem. Gyorsan pontosan mint mindig, természetesen Csőri Várpalotán.
- Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30 olaj
- gyári olajszűrő
A jármű megfelel a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomba tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírásainak.
Következő műszaki vizsga időpontja: 2026. 12. 10.
A 3as sebességi fokozat szinkrongyűrűje nem tökéletes, viszont sikerült találnom egy újat. Remélem tényleg passzolni fog a váltóhoz. Csere jövő tavasszal várható.
78 EUR
Ment a GT mellé Debrecenbe, kis ékkőnek:-)
Nagyon korrekt és fürge, megbízható volt.
Most / még / üres a garázs...
Az októberben kezdődött kalandom a generátorral a végéhez közeledett. Az első cseredarab hibás volt sajnos. Az állórész tekercselése nem ehhez való volt, alapjárati fordulatnál nem gerjedt fel. A feketére festett tekercses a friss beszerzés. Szemmel látható az eltérés. Eltérő huzal átmérő, eltérő menetszám. Kifogtam.
Az első felismerés után ki kellett szerelnem a generátort, hogy padon is meg tudják vizsgálni. Az alapjáratinál nagyobb, kb. 1200-as fordulaton kezdett csak tölteni. De amíg az újabb csere megjön, ezt kell visszatennem. Hurrá, már 2 le-felszerelésnél tartok. Minden hétre egy csere. Repkednek a kipufogó tömítések.
November végén érkezett meg a friss generátor. Hamar le is teszteltettem a mérőpadon, jó-e. Rendben, mehet a másik helyébe.
Áramtalanítás. Kerekek, alsó és oldalsó motorburkolat, kipufogók le. Hosszbordás feszítő kiakasztva. Alagút leengedve. Bölcsőt rutinosan csak résnyire utána, éppen kiférjen a generátor. Féltengely leoldva, félrefordítva. Vezetékek leszedve. Kis játék a motor fel-le emelésével, hogy kijöjjenek a csavarok. Már a kezemben is van. Visszafelé fordított sorrendben. 2 óra alatt megvolt az egész. Persze, hiszen erre gyakoroltam október 2. óta :D
Próba, működik, hurrá. Egy dolog nem tetszik csak. A fesszabályozó a zsigulis korszakot idézően működik. Gázfröccsre emelkedik a fényerő, későn vagy lassan szabályoz. Valami noname, Bosch-t már nem kapni sajnos. Ez van.
265614 km