Blog

>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-23

Felragasztottam az ismert, ebayről beszerezhető öntapadós alcantara(-szerű) utasoldali légzsák borítást, hogy megóvja a fedelet az UV-sugaraktól, hőtől és így a felpúposodástól és kirepedéstől.
Asszem 34€ volt ingyenes szállítással.

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-23

A kilincsekről mállott le a festék, így a csere mellett döntöttem.
Színben így végre harmonizál a kilincs, a visszapillantó és a pajzs.

>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-20

A régi borításról pikkelyesedett a fényes krómbevonat, ami amúgy sem tetszett, így adta magát a csere a matt (szatén) krómra. A cserét a youtube-on található videók segítségével végeztem. Nem nagy ügy, de azért kell egy kis türelem és kézügyesség hozzá. Nekem a bal oldalinál el is tört a tükörlap, mert a másik oldali siker után elbíztam magam és kevésbé voltam óvatos. Így vehettem egy tükörlapot is pluszban, ami miatt másodszorra is neki kellett ugranom a mutatványnak.
Minden jó ha a vége jó! Tetszik az eredmény, ezzel a kis lépéssel is frissebb és újszerűbb állapotú lett az autó.

>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-08-23

Augusztus 20 Pápa -The Beach márka független találkozóra is kivittük a kéket.
Köszi a képeket Bence.

 

Szeptember végén lejár PHuBi műszakija, ma bejelentkeztem Topiékhoz.
Szeptember 2-án várnak 7:00-kor.

 

Idén megkockáztattunk egy autós nyaralást. Egyik gyerek sem bírja igazán a hegyek között autózást, de Szlovénia annyira hívogatott minket, hogy megpróbáltuk. Kicsit aggasztott, a Giulia csendesebb, kényelmesebb, jobban viseli a család. De ez van, Chilit pakoltuk tele, beültünk, mentünk. Nem volt mit gondolkozni ezen, hála az égnek, hogy a "másod" autónk ilyen könnyen hadrafogható.
Odafelé Ausztria felé mentünk. Hajnalban indultunk, átcsúsztunk az M0-án a reggeli csúcs előtt, és onnantól kényelmes utunk volt.
A cél Bovec volt,és a Soca (Isonzó) völgye. Ezt az utat simán bírta a család, és az autó is. Meglepett, hogy agyig pakolva, három gyerekkel sem karistol be hátul a kerék mint anno a 159-nél. Meglepett, hogy nem lett a plusz súlytól halovány gyenge a kis 1.4, és méretéhez képest tökéletes egyenesfutással szaladt. A tempó 145km/h körül volt, addig meglepően csendesen duruzsol a kis motor. Csupa meglepetés, ugyanis az elmúlt 5 év alatt, ezzel az autóval soha egy métert sem mentünk autópályán. Pedig teljesen szuper.
Élveztem vezetni, egy rossz szavam sincs, ez az autó így jó ahogy van. Az ülése hosszú távon kényelmesebb mint a Giuliáé...
Odafelé úton beugrottunk Olaszországba is egy kávéra (Tarvisio), majd irány Bovec.

Bovec és környéke gyönyörű, számomra szebb mint a tengerpart. Aki teheti nézzen ott szét, megéri. Kicsit az árak német turistásak, de a szolgáltatások is. Ejtőernyőzéstől a kanyoning-ig minden van. Nekünk kezdőknek a rafting elég volt elsőre, örök élmény.
Pár vízesést is meglátogattunk, és kis szurdokokat, fantasztikus látvány.

A hegyek közül aztán lementünk a tengerhez. Na ez fájt. Nem az autó miatt, hanem egyszerűen a gyerekek nem bírták. Rossz úgy szerpentinezni, hogy minden kanyart a legegyenesebben próbálsz venni, átlógva a szemközti árokig is ha kell, és mindegy.. dőlnek jobbra balra, megállunk, pihenünk, kínlódunk. 5 és fél óra volt a Google szerint 2 órás út. Az autó szerette pedig. És én is bírtam volna, ez a pici motor egy csoda. Ennek full mindegy, hogy 10% emelkedőn koppintok neki oda, ugyanazzal a kis mérges lelkesedéssel lódul neki, ugyanazzal a kis morci hanggal támad. Azzal a különbséggel, hogy terhelés alatt folyamatosan hallani a wastegate működést. Ahogy engedi el a fölösleges nyomást sssssz... és gázelvételre tüsszent egy diszkrétet. Húúú de bírtam.

A tengerpart.. na az is csodás. Izola, Strunjan Beach, Piran, meg kell őket nézni. Ami a legjobban tetszett, hogy nem volt turista tömeg. Egyszerűen a maga szépségében láttunk mindent. Kicsit kevesebb étteremmel, talán kevesebb szolgáltatással, de nekünk így jött be jobban. Piran valóban gyönyörű, és mediterrán városkát még sosem tudtunk megcsodálni brutál embertömeg nélkül. Itt akár üres utcákba is botlottunk, kanyarogtunk a kis sikátorokban egyedül. A populárisabb részeken voltak emberek, olyan komfortos nyüzsgésnek mondanám. Nagyon jó volt, szerintem jövünk még.

Hazafelé még Mariborba ugrottunk be, szintén szép város, szintén normális nyüzsivel, nagyon jó megállónak bizonyult.

A haza út sima volt, a teljes táv amit mentünk, 1989km volt. A fogyasztás a teljes útra 7.8l/100km.
Az autó hiba nélkül teljesített, igyazából sokkal többet mutatott mint vártam. Nagyon simán csendesen futott, még most is nagyon újszerű autó feeling volt. Szélzaj sem volt, 35 fokban gond nélkül mászott fel elképesztő szerpentineken, és végig valahogy érződött rajta egy magabiztosság, hogy bármit dobhatok neki, ő csak vidáman megoldja. Mintha meg sem érezte volna a plusz súlyt, az emelkedőket.
Utólag most örülök hogy kipróbáltuk hosszú úton, úgy ahogy van jó kaland volt.

>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-08-17

Idén a Márkafüggetlen Garage szervezésében vonult ki egy nagyobb csapat ,levittük a kéket is a partra.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-08-18

Kaptam. :-)
Köszönöm WarbiRunner (Gyuri)!

És most kiderült, hogy a bal oldali is rosszul van felrakva. De hamarosan ismét mindkét oldalon fent lesz a QV embléma.

>> SzerviztheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2025-08-18

A hiba leírása ,hogy az autó nem indul.
Ha áramtalanítom 10percig akkor indul, viszont ha még egyszer ráadom a gyújtást már nem. Beírja a hibatárolóba az "electronic key" hibát, és nem engedélyezi az indítást.

Vicces, mert kakucsringi pályanapon is az immo emulátor volt a motorvezérlőben, és tökéletesen üzemelt az autó. Viszont mostanság szinte sosem indult el másodszorra...


Mindent átellenőriztem/kicseréltem már, csak az maradt ,hogy a motorvezérlőt, immo boxostól ,kulcsostól kicseréljem.


eBay-ről vadásztam egyet Angliából.
Motorvezérlő van "olcsón" több is, de komplett szettet ritkán árulnak.
A vám+áfa kellemes volt, de az alkatrész kell.

Megérkezett kb. 2hét alatt, ma nekiálltam kicserélni. A gyujtáskapcsoló egyszerű művelet, a motorvezérlőt már rutinból kikapom egy perc alatt.

Az immo box förtelem, mini crovával fértem oda, nagy szívás kiszedni.

Minden össze, próba, és egyelőre tökéletes az autó. Kopp-kopp, mert immo boxal is volt,hogy napokig üzemelt probléma nélkül. De vélhetően az volt a baja...

Ez az akció 92.000 forintba fájt, de ha megoldódik amivel 1 éve szivat, azt mondom "megérte" . Ami borzasztóan nem tetszik ,hogy a "szetthez" az ajtó zárak nem jártak, így lehet több kulcs egy kulcstartón ,mint valami Ladának... Sajnos ennyi kompromisszumot be kellett vállalnom ,de van ötletem a megoldásra (régi gyújtáskapcsoló vissza, mostani immo chip klónozás, aztán kulcsmásolás). Viszont jelenleg az huszadrangú probléma. :D