Blog

>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-06-09

Kicsit fóliázgattam.Egy gyenge sötétítés a lámpákra,kis karbon fólia a teleszkópokra.Az első lökös scudetto körüli része mar mióta nálam a kocsi viseltes volt, most szép idő volt gondoltam megpróbálom élen lemaszkoltam és fúj.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-05-25

Vettem a szokásos Sonax bőrápolóból egy újabb flakonnal és bekentem a bőrt. Az üléseket kétszer is mert azonnal beitták a cuccot. Másodszorra már nem sajnáltam...

 

Májusban ott tartott a történet hogy Erhardnál jártam.
a menetrend a szokásos:
- kocsit felemel,
- jobb első kerék le, dobborítás ablaka ki,
- A duda projekt miatt a sárvédő borítása is lejött.
- hosszbordás le (forgásirányt megjelöl), feszítő és görgő ki,
- vezérműszíj borítás le,
- szelepfedél le, 1-es henger gyertya ki (Semmi lerakódás),
- főtengelyt felső holtpontra állít,
- vezérlésrögzítőt felrak,
- balanszszíj le, forgásirányt megjelöl,
- vezérműszíj le, feszítő és görgő ki,
- szívóoldali vezérműtengelyt kiszed,
- két gyanús hidrotőke most bezzeg kemény mint a beton, de kiugranak.
- Az új hidrotőkékből leeresztettem a gyári olajukat és motorolajjal feltöltöttem őket. A két új tőke kicsit már mint a gyáriak, de a mérete stimmel. A szoknyája kicsit hosszabb, talán jobban megvezeti. A belső mag is egy kicsit "vastagabb". (5-8.kép)
- Vezérműtengely visszakerül,
- Vezérműszíj feszítő és görgő bekerült a régiek helyére. Mindkettőben valami kosz van, olyan mintha a csapágyból kijött volna a zsír és az összeszedte volna a szöszöket. A feszítő ugyan olyan a görgő más. (3.kép - 9-10.kép)
- Szíj fel, feszítőt beállít, amit később az átforgatásokkor meg kell ismételni.
- Balanszszíj felkerül.
- Balanszszíj feszítőjét is többször kell beállítani.
- A motort átforgatva a feszítőket lehet korrigálni. (Mintha a szíjak megtalálták volna a helyüket a síkban, mindegyik lazul.) (11-12.kép)
- Gyertyák visszakerülnek.
- A szelepfedélbe új tömítést tettem (volt itthon), mert a bal első sarka kicsit nedves volt.
- Szelepfedél, gyertyák, stb. vissza.
- Hosszbordás görgő, feszítő, szíj visszakerült.
- Indításpróba - pár fordulatig hallani a tőkét, aztán elhallgat és mint a Doxa :-)
- Dobbetét és kerék vissza.
- Kocsit bakról le.

A duda projektből nem lett semmi mert az emag-on vett retro kürt hangját alig hallani a gyári duda mellett.

 
>> SzervizDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2025-06-06

Tegnap megejtettük a szokásos éves szervízt. Olajcsere természetesen Selenia Star 5W40 olajjal, levegőszűrő-pollenszűrő-olajszűrő csere, valamint komplett átvizsgálás.
Mellécsaptunk egy klímaellenőrzést és tisztítást is. Minimális gázt után kellett tölteni, de azt mondták ez jelentéktelen mennyiség volt.
Ami plusszban jött rá, hogy az előtét ellenállást cserélni kellett mert a ventilátor legnagyobb fokozata nem ment. Ezt gyorsan megoldották a srácok, úgyhogy indulhat a szezon.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-05

2010-ben vettem az autót, de nem kaptam meg hozzá a vonószemet. Eddig nem zavart, de azért most már vettem egy újat hozzá. Remélem nem hoz balszerencsét.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-06-05

Hát, bekerült a helyére. Egyelőre 90%-osnak mondom, pár apró módosítás még kell. A beszerelést Budavári Csabi végezte. A gyári fejegységgel AUX-on keresztül kommunikál, a hangja elég jó. Ja, és tolatókamera is lett felszerelve.
Valamint bekötésre került a diffúzoron lévő lámpa, illetve kapott az autó USB portokat is, az egyszerűbb telefontöltés érdekében. Elől a gyári szivargyújtó helyére, hátul pedig alul középen a hamutartóba lettek beszerelve.

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-02

Az eddig használt ATE hátsó fékbetét még 50%-os volt, de már kb 10 éves. A tárcsának szinte abszolut nincs még válla ezért ezt nem cseréltem.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-06-02

Újra tűztem a hátsó ablakot, M53 a tűzőgép, és a kapcsok is. Így már sokkal jobb volt dolgozni vele. Így már hasonlít a tűzés a gyárira, és szép feszes lett az ablak is.
Még volt egy kis időm, kicseréltem az üzemanyag szűrőt is. Ez már tavaj április óta várt a polcon a cserére...

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-02

A könyv szerint 40 ezrenként kellene levegőszűrőt cserélni, én kb 20 ezrenként szoktam. Olajcseréhez nem kötöm mivel évi 3-4 ezer km-t megy maximum az autó ennek ellenére évente cserélem az olajat, de a szűrő 5 éve került bele.

 
>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-06-01

Elhoztuk. 16 báros kompresszió volt minden hengerben, a beindítására is volt lehetőség, nem füstölt, szépen járt. Szép állapotúak voltak a gyertyák is, látok rá halvány esélyt, hogy minimális lesz az olajfogyasztás. 🙏
Végül pénteken hívott a srác, hogy ha nincs szükségem a kárpitokra, ülésekre, azokat kiárulja ő, annyival pedig kevesebbért adja ide az autót, így 80 lett a vége.
Csak az átnézéskor derült ki, hogy sötétített hátsó lámpasor van benne, illetve fekete hátteres az óracsoport, ezeket át fogom tenni az enyémbe.
A hangfalak is nagyon szépen szólnak, azt is berakom majd, a mostaniak már annyira recsegnek, hogy jóformán hallgathatatlan.
Egy helyi öreg nyugdíjast bíztunk meg a fuvarral, 200 ft/kilométer áron hozta el, így pár Mátyás híján 70-ért jött haza. Majdcsak visszatermel azért valamennyit.
Még aznap lebontottuk az apró sallangokat a motorról, vasárnap pedig összejöttünk néhányan és barbár módon, flexszel, kalapáccsal, a féltengelyeket, lengőkarokat vágva kivettük a szívét kuplunggal, váltóval együtt. A futómű alkatrészeit teljesen megette a rozsda, a bölcső is nagyon csúnya, gyanítom, ez volt a kivonás oka odakint. A héten bízom benne, hogy lejut a szerelőhöz, aztán majd összematekozza.
Kicsit megnyugodtam. 🙄
1. képen az autó a telepen, vásárláskor. 2-3 kép a kiemelt motor, 4. pedig a karosszéria a kiemelés után.