Blog
Engem is utolért. Egy előzés közben csipogás és keressem fel a dílert felirat közepette. Utána turbó nélküli lett a gép.
Körülnéztem itt a blogban hogy másoknál mi volt. MAP-szenzor pucolás és a geometria szabályozó mágnesszelep eltömődött szivacsszűrőjének cseréjére voltam hajlandó ebben a hidegben. Azóta megkergettem párszor, úgy tűnik rendbejött. De a szívósort a nyáron ki kéne pucolnom, brutál ahogy kinéz...


Az úticél a balatonalmádi "Kocsonya és disznótoros Fesztivál" volt. A rendezvény felejthető, egy gyengébb falunaphoz tudnám hasonlítani. Eddigi életem legdrágább sültkolbászát sikerült itt elfogyasztanom 😂 De legalább finom volt és az időjárás is kellemes volt.





2025.február 07-én hiba nélkül sikeresen levizsgázott.
Km: 112.362
Érvényes: 2027.februar 25-ig.
Az előző vizsga óta 5.580 km-t ment.

jobbos balos csapágy csere (hátsó)
Délután nekiugrottam a termosztát (Vernet TH6490.83J) és vízpumpa (Fémlapátos KAM-T0012) cserének.
Öröm az ürömben, hogy a vízpumpát még sem kell cserélnem. Viszont a termosztát felső csavarját túl húzták, és nem fogta a csavar. Lehet ezért is volt annyira megpasztázva.
Most nem is raktam össze, mert holnap javítom a menetet.
Update 02,08
Ma sikerült végezni a cserével. Tizes menetet fúrtam a hengerfejbe, és egy sima tizes csavart kapott. A termosztát furatát épp csak egy kicsit kellett bővíteni, hogy könnyedén menjen át rajta a csavar. Kapásból túltöltöttem folyadékkal a rendszert. Melegítésnél már ment lejebb a szint, mire elérte az üzemi hőfokot, legalább is, ahol nyitott a termosztát, már lement max jelzés alá. Közben a fűtés szabályzót is megmozgattam, bent is tolta a jó meleget. Leállítás után, mire nagyjából visszahült, le is ment a minimum jelre a szint. Egyenlőre csepegést, folyást nem látok. Remélem így is marad.
Vízpumpát így ki se bontottam, csak a dobozból vettem ki, egy fotó erejéig. Ez mehet vissza a polcra :)
Update 02,09
Maxra töltöttem a hűtőfolyadékot, szivárgást továbbra sem látok...












A garázsban valaki véletlen (gyalog) beleakadt az első rendszámtáblám bal szélébe, amivel ezen az oldalon sikerült is leszednie. Eddig kétoldalas ragasztó tartotta. Nem akartam újra ragasztani, kellett egy jobb megoldás. A SimpleFix rendszámtartó mellett döntöttem, remélem jól.





A kormánygépre rá kellett már újra nézni miután nyáron a fedél négy csavarjából kettő meglazult. Ez nem egy ismeretlen probléma a Burman kormánygéppel szerelt korai 105-ösöknél. Az amúgy a 1750gtv-vel bevezetett megerősített váznyúlvány sem bizonyult elég jónak. Idővel a ponthegesztések ugyanúgy fellazulnak, a kormánygép tekeredik-csavarodik használat közben, ahogy a váz gyengül, egyre jobban. 2017-ben ezt észrevettem, kapott szakasz hegesztéseket a fáradt részeken, de a kormánygép háza is megkapta a plusz terhelést.
Indokoltnak láttam, hogy újra belenézzek.
Tehát kioperáltam. Ehhez a kipufogó leömlőket is le kell szerelni, hogy kiférjen, illetve a kormányoszlopot pár vezeték lecsatolasával is ki kellett emelni.
Pozitív hozadéka a dolognak, hogy így legalább a kipufogórendszert lefesthetem, igény a jövőre esedékes ot vizsgára.
A kipufogó a klasszikus 4-2-1 szerinti. 4x34, 2x38, 1x47mm átmérővel. Lehet rajta még javítani, mert a leömlő hosszak nem egyformák, de azért így sem rossz. 118 (majd 122) lovat 1.8-ból nem sokan kínáltak széria autón akkoriban.
A leömlőknél vegyszeres rozsdátlanítás mellett döntöttem.
18x1.5 is felkerült, lehet rendesen légfelesleget mérni.
A kormánygép összeszerelését, beállítását szakemberre bíztam. Kellett még csapágycsésze az orsóhoz, nem volt egyszerű felhajtani. Szerencsére sikerült szerezni, így lehet, hogy még újra 57 évet ki fog bírni.
Próbakör megvolt.
Folyt.köv.




Rendeltem a kulcsáruházból tartalék kulcsot, ma megérkezett. Nem pont olyan mint a képen, de célnak megfelel. Már csak másoltatni kell a mintát a tollra, és egy chipet kell bele klónozni.
Hétvégén belestem az autó motorterébe. Határozottan csepeg a termosztátból a fagyálló. Ebből már vettem újat, alkalom adtán cserélem. A kiegyenlítő tartály peremén is felfedeztem némi fagyállót, de itt nem találok rendellenességet, viszont mint ha több folyadék hiányozna a tartályból, mint ami elcsepeghetett a termosztátnál. a kocsi alá nézve, a vezérlés alatt van egy kisebb tócsa. Lehet a vízpumpa is elfosta magát így idő közben. Vezérlés cserénél ezt sajnos nem cseréltem. Már ebből is megvettem az újat. Már csak hűtőfolyadékot kell vennem frisset, és mehet a rendbetétel...
Update 02,05:
Voltam kulcsmásolónál, és ott szembesítettek, hgy a nyers kulcs még sem olyan mint a gyári. Némileg eltér a toll, és ezért nem is másolták át a mintát. Közben Aliexpressen találtam kulcsot (Type C azonos az enyémmel), csak itt a minimum rendelés 10db. Ennek viszont csak úgy lenne értelme, ha kilencet meg eladnék belőle...



