Blog

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-02-09

Kis apróságok bekerültek ma is, gyári / Mopar / gumiszőnyeg szett, fedélzeti kamera, USB elosztók.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2025-02-09

Engem is utolért. Egy előzés közben csipogás és keressem fel a dílert felirat közepette. Utána turbó nélküli lett a gép.
Körülnéztem itt a blogban hogy másoknál mi volt. MAP-szenzor pucolás és a geometria szabályozó mágnesszelep eltömődött szivacsszűrőjének cseréjére voltam hajlandó ebben a hidegben. Azóta megkergettem párszor, úgy tűnik rendbejött. De a szívósort a nyáron ki kéne pucolnom, brutál ahogy kinéz...

 

Az úticél a balatonalmádi "Kocsonya és disznótoros Fesztivál" volt. A rendezvény felejthető, egy gyengébb falunaphoz tudnám hasonlítani. Eddigi életem legdrágább sültkolbászát sikerült itt elfogyasztanom 😂 De legalább finom volt és az időjárás is kellemes volt.

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2025-02-07

2025.február 07-én hiba nélkül sikeresen levizsgázott.

Km: 112.362

Érvényes: 2027.februar 25-ig.

Az előző vizsga óta 5.580 km-t ment.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2025-02-08

jobbos balos csapágy csere (hátsó)

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-02-07

Délután nekiugrottam a termosztát (Vernet TH6490.83J) és vízpumpa (Fémlapátos KAM-T0012) cserének.
Öröm az ürömben, hogy a vízpumpát még sem kell cserélnem. Viszont a termosztát felső csavarját túl húzták, és nem fogta a csavar. Lehet ezért is volt annyira megpasztázva.
Most nem is raktam össze, mert holnap javítom a menetet.

Update 02,08

Ma sikerült végezni a cserével. Tizes menetet fúrtam a hengerfejbe, és egy sima tizes csavart kapott. A termosztát furatát épp csak egy kicsit kellett bővíteni, hogy könnyedén menjen át rajta a csavar. Kapásból túltöltöttem folyadékkal a rendszert. Melegítésnél már ment lejebb a szint, mire elérte az üzemi hőfokot, legalább is, ahol nyitott a termosztát, már lement max jelzés alá. Közben a fűtés szabályzót is megmozgattam, bent is tolta a jó meleget. Leállítás után, mire nagyjából visszahült, le is ment a minimum jelre a szint. Egyenlőre csepegést, folyást nem látok. Remélem így is marad.
Vízpumpát így ki se bontottam, csak a dobozból vettem ki, egy fotó erejéig. Ez mehet vissza a polcra :)

Update 02,09

Maxra töltöttem a hűtőfolyadékot, szivárgást továbbra sem látok...

>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2025-02-07

A garázsban valaki véletlen (gyalog) beleakadt az első rendszámtáblám bal szélébe, amivel ezen az oldalon sikerült is leszednie. Eddig kétoldalas ragasztó tartotta. Nem akartam újra ragasztani, kellett egy jobb megoldás. A SimpleFix rendszámtartó mellett döntöttem, remélem jól.

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-02-06

A kormánygépre rá kellett már újra nézni miután nyáron a fedél négy csavarjából kettő meglazult. Ez nem egy ismeretlen probléma a Burman kormánygéppel szerelt korai 105-ösöknél. Az amúgy a 1750gtv-vel bevezetett megerősített váznyúlvány sem bizonyult elég jónak. Idővel a ponthegesztések ugyanúgy fellazulnak, a kormánygép tekeredik-csavarodik használat közben, ahogy a váz gyengül, egyre jobban. 2017-ben ezt észrevettem, kapott szakasz hegesztéseket a fáradt részeken, de a kormánygép háza is megkapta a plusz terhelést.
Indokoltnak láttam, hogy újra belenézzek.
Tehát kioperáltam. Ehhez a kipufogó leömlőket is le kell szerelni, hogy kiférjen, illetve a kormányoszlopot pár vezeték lecsatolasával is ki kellett emelni.

Pozitív hozadéka a dolognak, hogy így legalább a kipufogórendszert lefesthetem, igény a jövőre esedékes ot vizsgára.
A kipufogó a klasszikus 4-2-1 szerinti. 4x34, 2x38, 1x47mm átmérővel. Lehet rajta még javítani, mert a leömlő hosszak nem egyformák, de azért így sem rossz. 118 (majd 122) lovat 1.8-ból nem sokan kínáltak széria autón akkoriban.
A leömlőknél vegyszeres rozsdátlanítás mellett döntöttem.
18x1.5 is felkerült, lehet rendesen légfelesleget mérni.

A kormánygép összeszerelését, beállítását szakemberre bíztam. Kellett még csapágycsésze az orsóhoz, nem volt egyszerű felhajtani. Szerencsére sikerült szerezni, így lehet, hogy még újra 57 évet ki fog bírni.

Próbakör megvolt.
Folyt.köv.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-02-03

Rendeltem a kulcsáruházból tartalék kulcsot, ma megérkezett. Nem pont olyan mint a képen, de célnak megfelel. Már csak másoltatni kell a mintát a tollra, és egy chipet kell bele klónozni.

Hétvégén belestem az autó motorterébe. Határozottan csepeg a termosztátból a fagyálló. Ebből már vettem újat, alkalom adtán cserélem. A kiegyenlítő tartály peremén is felfedeztem némi fagyállót, de itt nem találok rendellenességet, viszont mint ha több folyadék hiányozna a tartályból, mint ami elcsepeghetett a termosztátnál. a kocsi alá nézve, a vezérlés alatt van egy kisebb tócsa. Lehet a vízpumpa is elfosta magát így idő közben. Vezérlés cserénél ezt sajnos nem cseréltem. Már ebből is megvettem az újat. Már csak hűtőfolyadékot kell vennem frisset, és mehet a rendbetétel...

Update 02,05:
Voltam kulcsmásolónál, és ott szembesítettek, hgy a nyers kulcs még sem olyan mint a gyári. Némileg eltér a toll, és ezért nem is másolták át a mintát. Közben Aliexpressen találtam kulcsot (Type C azonos az enyémmel), csak itt a minimum rendelés 10db. Ennek viszont csak úgy lenne értelme, ha kilencet meg eladnék belőle...