Blog

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2025-05-26

Nem a legszebb kiegészítő, de most erre van szükség...

Nekiálltam hogy visszategyem a gyári ablakemelő motort a bal ajtóba.
Előszedtem mindent ami az ablakemelő téma tartozéka. Megtaláltam a próba fehér műanyag fogaskereket (159) és a 22-ben megolvadt tesztdarabot is. (1. kép) Sőt az esztergályos által soha el nem készített félkész darabot is (3.kép)
Az új darabot sok-sok zsírral berakta a helyére. Az eredeti közdarab gumi helyett egy új került be. Az eredeti már kemény volt, az új jóval puhább. (2. kép)
Kiszedtem az ablakemelő mechanikát és bekerült az új motor. A régi megy a tartalékok közé. (PH1-es motor, még a nyitásra NEM lehúzódó ablakhoz való.)

Külön műtét volt a mikrokapcsoló. A múltkor sikerült elgörbítenem a "szárát". Most nekiálltam hogy visszaalakítsam.
A művelethez ki kellett venni a tengelyét, ami gyakorlatilag szegecselve van. A végét finoman felfúrva sikerült kihúzni és a szárat kiegyengetni. A szegecs nem fog kiesni mert alul a mechanika felől van a talpa. Biztos ami biztos alapon be is ragasztottam.
Mint kiderült túl jó lett az alakja mert a kapcsoló mindig be volt kapcsolva, de a helyén már annyit lehetett igazítani.
Mehet vissza az egész!
Aztán valamiért nem akart összeállni a rendszer...
Két dolog tűnt fel:
- a régi-új motor pont fordítva megy mint ahogy kéne. A felfele húzásra lefelé megy az ablak és fordítva. Valószínűleg a mágneseket fejjel lefelé raktam vissza. Erő van, így egyszerűen megfordítottam a csatlakozóban a két vezetéket.
- Valahogy "lötyög" az egész ablak első része, nem tudom beállítani. Az ok az ablaküveg rögzítőjében keresendő. A csúszka egy csavarral van rögzítve, DE amibe belemegy az is egy csavar. A műanyag betétes rész fogja az üveghez, az lazult ki és magán az üvegen "lötyög" a csúszkát tartó izé. Valószínűleg amikor a csúszka be lett csavarva az kitekeredett. Egy rövid szárú imbusz segített...

Már "csak" be kellett állítani mindkét oldalon az ablakot.
Nem egyszerű, de nem megoldhatatlan. Mentünk egy 50 km-es tesztkört, de az erős szél miatt nehéz volt eldönteni hogy suhog a szél vagy sem. Jobb mint volt...

INFO: Ablakemelő 1x1

 

Tavaly amikor összeraktam a motort indításkor kettő hidrotőke ugyan csak megizzasztott. Akkor úgy tűnt hogy megoldódott a helyzet.
Nos nem :-(
Először csak hosszabb állás után, majd már rövid után is képes megszólalni a szíjfeszítő. A Selenia reggelén is így volt, pedig előtte nap majd 350 km-t mentünk.
Felhívtam Erhardot hogy szerezzen egy gyári szettet, ha megyek a Seleniára beugrok érte, az új boltját még úgyse láttam.
A terv az hogy az agyonrángatott szettet a két hidrotőkével együtt lecserélem.

Kezdem a legfontosabbal: GYÁRI SZETT NINCS! Ami még van itt-ott az minimum 5 éves, a szíjat 5 év után le kell cserélni, vagyis nem érdemes felrakni se...
Szóval hozott két olasz hidrotőkét, és egy szettet Dyco szíjjal.
A feszítő román, a görgő NSK.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2025-05-25

A 60 legszebb autó közé válogattak be minket. A kategória győztese egy ezüst Spider QV lett.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-05-24

A következő nyers műanyag is sorra került már nem olyan nyers:-)

>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-05-22

Fiatalkatrészeken épp akciósak a gyertyakészletek, pont aktuális lesz, bármi is történt odabent. Igazából már sokkal korábban kellett volna ezzel foglalkoznom. A lényeg, hogy berendeltem az oldal által ehhez a motorhoz javasolt szettet, szinte féláron sikerült így hozzájutni. Lesz helye az így megspórolt pénznek.

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-21

Nos, kezelésbe vettem a túra végén szerzett sérülést. Egy ideig abban ringattam magam, hogy a törött lámpa foncsorját egy régi azonos búrával összeépítem, de hagytam a dolgot. Halasztom a cikkszámhelyes vásárlást, a jövőre esedékes vizsgára legkésőbb. Az utóbbi években egyre jobban fogynak ezek az üvegbúrás lámpák az autón. Addig beépítettem egy korábban lecserélt jó foncsoros darabot.

A félkörömnyi fényezési hibát pengével felkitteltem , parafadugóra ragasztott papírral óvatosan helyileg becsiszoltam. Vastagon több rétegben ecsettel színeztem, majd csiszolom, lakkozom később, aztán csiszolás, polír . Ez az igazi restaurált autó… Sztem így vállalható lesz.

Aláereszkedtem, átnéztem. Valóban a kipufogón kell igazítani. Normál üzemben jó, de ha emelkedőn, rendesen benyomott pedál mellett megy huzamosan, mondjuk Stósz felett, utána bizony van hogy kopog alapjáraton. 3m hossz, delta 300 fok átlagban az bizony 10mm hossznövekedés a csövön. Az pont kopoghat a feltételezett helyen. Jó lenne megoldani a dolgot.

Kipróbáltam, jól megy.

 

Valószínűleg nyaralni ment a töltőnyomás jeladó, ezért dobálja a P2563 hibakódokat.
Az alkatrész megérkezett, hamarosan kicserélem.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2025-05-21

30 évvel ezelőtt, 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról ez a kis csoda. Még nagyon sok boldog Km-t 🎂