Blog

>> SzervizHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2024-10-30

Újra téligumikon gurulok. Nem akartam még ilyen hamar felrakatni őket, de ha már úgyis vittem szervizbe az autót egy kézifékpara miatt, megcsináltattam ezt is.

Az új nyári gumiknak ez volt a második szezonjuk. Eddig fél szezont (5334 kilométert) futottak, 2023. augusztus 1. és november 28. között. A 2024-es szezonban mindössze 3470 kilométert gurultak, április 2. és október 30. között.

A téliek negyedik szezonja jön már, eddig összesen 14.354 kilométert használtam őket.

A kéziféket néha nem húzta be automatikusan az autó, több helyen olvastam, hogy ez típushiba, így cseréltettem mindkét oldalon a kézifékkábeleket. Most már ez is jó, jöhet a tél.

 

Az AlfaDPF és az AlfaOBD alkalmazásokhoz vettem.

 
>> EseményPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2024-10-29

Majdnem pont Halloweenre lett meg ez az ördögi szám 🙂

 
>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2024-10-23

~164.700 km
A nyáriakba most kb. 8100 km került, összesen ~37.500 km van bennük.
A téliek ~22.800 km-el kezdik a szezont.

+ Alfacity után megadta magát a bal hátsó ablakemelő szerkezet. ez is cserélve lett a nyár folyamán Magneti Marelli-re.

 

Kb 26-án eszembe jutott, hogy hoppá, idén lejár a műszaki! Hú de eltelt két év megint...viszont 5 nap maradt az érvényességből. Mindez persze jó ha pénteken jut az ember eszébe, lehetőleg délután 4 körül. Na de gond egy szál sem, átsétáltam a közelben lévő vizsgabázisra. Hogy miért nem ide hortam eddig is, nem is értem. Adtak is időpontot ma reggelre. A felkészítés annyi volt, hogy szép tisztán vittem az autót pontban 9-re. Sütött a nap, kint nézegettük az autókat a parkolóban, műhely mögött a gyerekkel. Megcsodáltuk, hogy az ott ácsorgó Giulia Veloce fékje milyen újszerű :-))) Aztán fél 10-re friss műszakival otthon is voltunk. A 13 éves autó még most is hiba nélkül vette az akadályt. Remélem az OT-n is így megy majd át...

>> EgyébPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2024-10-03

Ezen a párás-esős reggelen ismét előjött a már korábban tapasztalt jelenség, indítás után egyenetlenül járt a motor, mintha 2 vagy 3 henger ment csak volna, gázra nem nagyon reagált, rángatott, rázta a kasznit. Próbáltam újraindítani, de nem segített, így végül óvatosan elindultam a mellékutcákban, hogy hátha magára talál, de nem segített. Jópár utcával arrébb egy újabb indítási kísérlet után végül minden korábbi tünet nélkül, ismét szépen járt a motor.
8-ára kaptam időpontot a Duna Autóban, ahol a Multiair szűrő eldugulását diagnosztizálták. Abban maradtunk, hogy egyelőre nem nyúlnak hozzá, de küldenek egy árajánlatot, ami fura, mivel a motorra 5 év garancia van. Egyelőre jó az autó, még gondolkodom, hogy mi legyen…
(10.28-án írom a bejegyzést, mostanáig nem jött elő a hiba)

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-10-21

A gyárilag beépített 5”-os Uconnect helyett a nagyobb, 6,5”-os fejegységre szerettem volna váltani, mert erre már rá lehet tenni a tolatókamerát, illetve egy külön eszköz segítségével a Carplay is menni fog rajta.
Egy nagyon jó ajánlatot sikerült elcsípnem.

A beépítést a Jartronic végzi majd később.

Göngyölített vételár: 3.659.000 ft

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-09-11

Hónapokig vadásztam 8C felnire, végül sikerült egy szettet megszerezni, de mivel már jön a hűvösebb idő, idén már nem fognak felkerülni az autóra.
Hibátlan sehol nem volt (sőt, leginkább sehol semmilyen…), ha meg már úgyis javítani kell, akkor mindegy, hogy hány helyen van a perem lehorzsolva, uh végül egy nem túl szép esztétikai állapotú szettet vettem.
A fejújítást a Cultcar Bt. végezte. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szépek, teljesen gyári új állapotúak lettek a kerekek, alig várom, hogy tavasszal felkerüljenek! A 18-as szett felújítása 60e ft volt. Kapnak majd faceliftes kupakokat is.

Göngyölített vételár: 3.599.000 ft

 
>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-10-28

Sikerült elütni egy kismadarat, pont a bal első parkradart kapta telibe, de úgy hogy semmi nem látszott körülötte, csak belökte a radart. Levettem a kereket és a doblemezt így hozzá lehetett férni. Gyárilag csak oda van melegítve a radar tartója a lökhárító belsejéhez, nem egy sztrapabíró megoldás...
Először úgy gondoltam megragasztom, de nem tudtam volna rendesen odarögzíteni amíg megköt, így maradtam a gyári megoldásnál. Forrasztóval "odasütöttem", aztán ment minden vissza a helyére. Működik! :)

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-10-28

A másnap megint fagyosan kezdődött, jeges ablakok vártak az autón, így azt eszeltem ki, hogy a reggelt csavargással töltöm míg felszáradnak a hegyi utak. Szádvár, Torna vára, Dernő, Lucska, Andrássy-mauzóleum Krasznahorkaváralján. Jól elment az idő ezzel, egyik ámulatból a másikba estem. Gyönyörű vidék.

Csak nem hagytam annyiban és felmentem kétszer a kis keskeny utacskán, tényleg jobb így napfényben, bár nagy előnye az esti autózásnak, hogy jó előre látja a szembe haladót az ember.

Beugrottam Rozsnyó főterére is, majd Nyilas felé még párat fordultam a durva aszfaltoson, készült is egy emlék videó a gépészkedésről. (nagyon lapos és hitvány leképezése a valós élménynek, csak arra jó, hogy segitsen előhozni az emlékeket)

Elkeveredtem Rudnára, amint a guglit böngésztem, hogy ez hogyan sikeredett így, egy versenyautó csinált három fánkot a község közepén feltartva három-három autót a főúton, majd kilőtt. A szemben lévőket nem láttam a gumifüsttől. Ez kemény mutatvány volt, de lehet csak nekem tetszett...Fél perc múltával mire felocsudtam, lefotóztam a helyszínt. A füst lassan oszlott csak.

Hazafelé Csetnek, Pelsőc, Ragály, Gömörszőlős, Serényfalva, Farkaslyuk, Szilvásvárad. A főszezon ünnepélyes lezárásaként Mónosbélen Gombóc Artúr Vidéki Nyalodájában fagyiztam egyet. A tulaj nagy olasz autó rajongó, volt miről beszélgetnünk.

Sötétben hazabotorkáltam a szokásos Jászapáti, Újszász, Kőröstetétlen útvonalon.

1058km
46235km

Lucska felé
Lucskán
Lucskán
Vasgyár Dernőn, ahol a Lánchíd lánc készült 1844-ben
Andrássy-mauzóleumnál
Krasznahorkaváralja feletti kis utacskán délben
Dénes felett
Ugyanott, csak lentről felfelé nézve
Rozsnyón
Valahol Rudna előtt
Oszladozó gumifüst Rudnán
Gömörszőlősön uzsonnáztam