Blog

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-07-26

Ha nem vágtak volna le a váltórúd tetejéből, még jó is lett volna a "gyári" váltógomb. Így eléggé instabil. Inkább rendeltem egy olyan rögzítésű gombot, ami előzőleg volt beszerelve. Nagyon masszív hatása van. A krómozott része is műanyag, így talán nem fog túlségosan melegedni a napon.

A jelenlegi rádió, már bekapcsolásnál adja a jelet a motoros antennának. Teljesen mindegy neki, hogy rádióra, vagy CD-re, vagy pendrivra volt kapcsolva. A korábbi Sony fejegység az tudta, hogy csak akkor adjon jelet, ha rádiót halgat az ember. Előzőleg úgy oldottam meg, hogy a jelvezetéket elvezettem a hamutál alá, és ott egy sarus megoldással, ha összedugtam, kiment az antenna, ha szét akkor le, persze bekapcsolt fejegységnél. Menet közben nem volt túlságosan hatékony, ezért rendeltem egy esztétikus gombot. még az lett volna jó, ha valami motoros antenna jel van rajta :)
Igyekeztem diszkréten a középkonzol oldalára helyezni. Gondoltam arra is, hogy akkor világítson, ha ki van nyomatva az antenna, de inkább a felkapcsolt világításhoz kötöttem.

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-07-25

Ez a történet egy kicsit messzebbről indul. Még május végén történt, hogy az M6-oson haladva, egyszer csak minden előzmény nélkül felgyulladt a műszerfalon a karácsonyfa, de úgy, hogy minden hibát kiírt és még váltó sem működött, 6-osban ragadt. Szerencsére épp egy lehajtó előtt voltam, lekanyarodtam a pályáról. Amikor elértem a kereszteződéshez, muszáj volt megállni, de lejjebb váltani még mindig nem tudtam. Ekkor a lefulladás határán, kitette magát üresbe. Gondolom valami lefulladás elleni védelem. Innentől viszont már vissza tudtam rakni D-be és ment a váltó.

Egyből valami elektronikai dologra gondoltam, mert az szokott ilyen tüeneteket okozni. Az út szélén sok mindent nem tudtam csinálni. Kiolvastam az ELM327-es adapteremmel, a hibakód P0562 - "Alacsony rendszerfeszültség" (1. kép). Ránéztem az akksi csatlakozásokra, rendben voltak. Generátor hibára gondoltam még, ha esetleg lemerült az akksi, azt viszont jeleznie kellene a műszerfalon, ha nincs töltés. Jobb híján továbbmentem, bízva abban, hogy nem áll meg alattam. Mert egyébként nem maradt vészmódban az autó.

Nem is tért vissza a hiba, csak úgy 2-3 hét és jó 1000 km múlva, de kevésbé drasztikusan. Csak jött egy check engine és egy 5 percig vészmódban volt. Néhány újraindítás után a sárga tengeralattjáró lámpa is elaludt a műszerfalon. Hibakód ugyanaz. Ezt követően azonban kezdett egyre rendszeresebb lenni a dolog. Mivel július első felében már esedékes volt a 4 éves szerviz, így felhívtam előtte Horváth Laciékat Érden, hogy begurulnék egy hibaolvasásra és állapítsák már meg mi a baj. Ha megvan, akkor a nagyszerviz során ezt is orvosolni lehet.

Így is volt, a hiba oka azonban hosszas keresés után sem lett meg. Kapott az autó egy akkumulátor-menedzsment szoftver frissítést, át lettek nézve a csatlakozások, de semmi elektronikai hibára utaló nyomot nem sikerült találni. Mikor visszakaptam az autót, indítás után egyből be is dobta a hibát. Szaladtam is be a szervizbe, hogy most olvassák ki gyorsan. Jött a diag.-os srác, mutatta a hibakódot: C0047-00. Viszont leírást semmit nem adott hozzá a gyári műszer, egyik nyelven sem. Abban maradtunk, hogy beszél az importőrrel, hogy mi lehet ez a hiba. Az én kiolvasóm által korábban jelzett P0562-t nem mutatta.

Itt már kezdett kellemetlen deja-vu-m lenni, mivel Budaörsön is így kezdődött a dolog, aztán mekkora szívás lett belőle. Elkezdtem feltúrni a netet és egyetlen találat adódott a C0047-00-re, az pedig végül a részecskeszűrő nyomásszenzor hibájára vezette vissza a dolgot. Tehát ugyanaz a szenzor, amivel átvételkor is probléma volt.

Ezt kissé furcsálltam, mivel a tünetei nem annyira hasonlítottak az akkori tünetekre, ráadásul nem is ugyanazt a hibakódot dobta. De elég meggyőzőnek tűntek a bizonyítékok. Elküldtem a szerviznek, hogy mit találtam. Igyekeztem minél jobban alátámasztani, mert aki beszélt már szervizessel, az tudja, hogy tikkelni kezd a szemük, ha az ügyfél azzal kezdi, hogy "Azt olvastam a fórumon, hogy...". Az info viszont a Stellantis IOP Service Manual-jából származott, annak elég meggyőzőnek kell lennie (2-3. kép).

Amikor vittem a nagyszervizre, ránéztek erre a szenzorra is, el volt törve. Na, ez megkönnyebbülés, akkor meg is van a hiba. Az alkatrészt megrendelték, viszont Olaszországból érkezik, csak a következő hétre ér ide. Addig pihent egyet az autó a garázsban.

Később megbeszéltünk egy péntek délutáni időpontot a cserére. Szerencsére viszonylag jól hozzáférhető helyen van a szenzor, gyorsan végeztek a munkával.
Indítás után minden rendben volt, nem jött vissza a check engine figyelmeztetés. El is vittem az autót letesztelni a Bajna-Héreg szakaszon, oda-vissza (4. kép). Tökéletes, ismét.

>> Autóápolásliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-07-18

A vezető oldali első ajtón voltak enyhe, a lakkfelszínt érintő horzsolások, karcok. Becsiszoltam, kifényesítettem.

A sárvédő alján színnel bedörzsöltem az aprócska lyukakat, a felesleget levitte a polír .

A bal oldal nagyon rendben lenne, de a napon két karc még észrevehető . Majd később.

 
>> Egyébliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2025-07-23

317879km

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2025-07-23

A klíma rendszer átnézésre került, cserélve lett egy O gyűrű és fel lett töltve a gáz. Át lett nézetve az autó egy hosszú, 2000 km-es németországi út előtt. Kiderült, hogy a főtengely szíjtárcsa ismét cserére szorul a hosszbordás szíj automata szíj feszítőjével együtt. Vélhetően a lassan csere érett kettős tömegű okozza, hogy most már másodszorra kell őket cserélni 1-1,5 éven belül. Így cserélve lett a főtengely szíjtárcsa és a szíj feszítő is, valamint az első-felső lengőkar szilent is. Kettőstömegű és kuplung felkészül...

 
>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-07-22

Lezajlott a teljes folyamat, minden a helyére került. Az autó azóta is hibátlanul működik. Néha roppan valamelyik csukló még, ha olyan állapotba kerül, elviszem majd újra, ebben is maradtunk. Egyelőre nagy a boldogság. Bár húzós ára volt.
Remélem még sok-sok kilométert megyünk majd együtt.

 
>> EseményBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2025-07-22

Mint minden évben , most is meglátogattuk a Szalki szigetet. :) Nagyon jól éreztük magunkat, láttunk sok szép autót, találkoztunk sok ismerőssel.
Köszönjük a szervezőknek a fáradtságos munkát :) Megérte !
Jövőre is megyünk mindenképpen de már sátorral ! :)

 
>> AutóápolásBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2025-07-22

Tavaly csak , bőrápolást kapott a vas, ezért úgy gondoltam hogy itt az ideje egy kicsit alaposabb tisztításnak is. Meg is rendeltem gyorsan az Auto Glym leather cleaner-t. Ez a cucc tök jó. Kárpitra fújva kis ecsettel felhabosítottam és gyönyörűen kihozta a piszkot . jo alapos tisztítás után letöröltem , majd mehetett a tavalyról már ismert balzsam. az eredmény tökéletes. megérte rászánni az időt.
Most már szép tiszta , és matt a bőrkárpit. minta új lenne . :)

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-07-21

Újragondoltam a motortér designját.
Kapott uj tűzfalszigetelést is.

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-07-12

Idén is részt vettünk Alfacityn.Haleszéknak köszi a szervezést,Koziéknak meg hogy becsövezhettem hozzájuk a sátorba meg hogy pecsételhettem 😁