Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-05-19

Szerdán hazafelé régi ismerősöm, a csodalámpa ismét ragyogásra adta a fejét. Menet közben egyszer csak sípolás, villogás lepett meg. Félreállva alapjáraton a motor egyenetlen járásából gyanítottam, egy henger nem megy. Felnyitottam a géptetőt, és valóban, majd kiugrott a blokk a kaszniból. 🙁
Szép finoman hazazötyögtem vele.
Másnap délután a hátsó lengéscsillapítók és alkatrészeik érkeztek meg a Bárdiba, délután kollégám segítségével sikerült átvenni őket, az autót nem akartam emiatt mozgatni.
(2 Magneti Marelli kerül bele, MONROE toronygumikkal és ütközőkkel, Febi stabpálcákkal.)
Sikerült szereznem szakit kompressziómérésre, de titkon azért bíztam benne, hogy a gyújtáskimaradás hibaüzenet csak a gyertya, vagy a trafó miatt jött elő. Azonban amekkora szerencsém van az autókkal, természetesen távolról sem így lett.
Az 1-es henger szabadságra ment, 0, azaz nulla végnyomás van benne.
Még másnap sikerült szerelőt találni, aki vállalta, hogy leveszi a hengerfejet.
Ismét itt tartunk. Bízom benne, hogy csak a szeleptányér égett be, azonban rosszat sejtet, hogy az olajnak üzemanyag szaga van.
Meglátjuk.
Első képen a 2-es, másodikon az 1-es henger sűrítési végnyomásának értéke, a harmadik és negyedik képen a 4 henger nagy gyertyái vannak. Elég ramatyok.

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-05-17

ellátogatunk a fent nevezett találkozóra.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-05-18

Nezegettem hátul a csomagteret.A hátfal takaró műanyag alu részei karcosak voltak.felpoliroztam.ugyse tetszett.Aztan ugye a muanyag resze se volt tökéletes.Eszembe jutott hogy van itthon műbőr, ragasztó.Nekilattam megcsináltam,es tetszik ,sokkal homogenebb a kép.Aztan ezen felbuzdulva a síalagút kerete is erre a sorra jutott.

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2025-05-17

170000-es szervíz egy hónap és 800km csúszással letudva. Lehet hogy öregszem, valahogy nem inspirál már a szerelés. De meg kell csinálni, na!
Nem tudom a kuplung meddig húzza, egyre remegősebben lehet megindulni. Nézegezem a szet-árakat...

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2025-05-17

Cserélve lettek:
Első rugók Sachs 99839@6
Toronyszilent Monroe MK362
Lengéscsillapítók elöl Magnetti Marelli 3558030700000
Porvédők Japanparts KTP-0203

Vezérlés INA komplett szett vízpumpával 530 0624 30@6
Vezérműtengely szimering Victor Reinz 81-17 539-50
Szelepfedél tömítés Victor Reinz 71-38204-00

Olaj, szűrők:
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X
Üzemanyag: Champion CFF100502
Pollenszűrő: VALEO VA715533
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L
7645km telt el az előző csere óta, 2 évbe még benne voltam bőven

226480km

 

Sajnos elszakadt, megette az idő. A csere 15 perces művelet.

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2025-05-16

Olajcsere ismét esedékes lett. 1 év 8000km.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-15

Kecskmét-Kocsér-Jászapáti-Eger-Balaton-3x-Ózd-Ragály-Imola-6x-Aggtelek-Tornanádaska-Rozsnyó-Szomolnok-Stósz-3x-Rozsnyó-Nyilas-Sedlo Grajnár-3x-Hollópatak-3x-Nyilas-Veszverés-2x-Henckó-Csetnek-Lubény-Szirk-Kövi-2x-Süvete-Özörény-Csoltó-Kövecses-Bánréve-Szilvásvárad-Felsőtárkány-Bükkszentkereszt-Eger-Jászapáti-Kocsér-Kecskemét

Sajnos nem sikerült korán induljak, Egerig soha nem látott forgalomban utaztam, így csak 9 előtt értem el az első dombokat Kerecsendnél. Balatonnál a szokásos ráhangolódás a járgányra. Később szépen felmentem a serényfalvai templomhoz, készítettem néhány képet és aztán csaptam a homlokomra, bizony az ebéd otthon maradt. Igazából Serényfalva után lehetett először megmordintani a kis négyhengerest. Kecsőnél felkoppantam a lezárt határátkelőnél, így egyben le is mondtam a kétnapos túráról, az aggteleki szállással együtt. Tornanádaska felé mentem, remek volt újra a Jósvafő, Szinpetri részen menni, jó pár túra alkalmával nem jártam arra.
Stósz ragyogó mint mindig. Nyilas felé egy nagyobb veterános csapattal találkoztam, öröm volt mindenkit üdvözölni, voltak legalább egy tucatnyian. Verseny Skodák, Rapid is, mogürtös? okker ezerkettes Lada, Ferrari, sokféle csodagép jött szemben, míg én ereszkedtem le a hágóról Nyilas felé. Nyilason a szokott helyen végre ételhez jutottam aznap először.
Hollópatak felé a kis bekötő kivételes, gyorsulás minden irányban, majd fel a hágóra, a világos aszfaltos rész is jó volt. Ősszel ott tapasztaltam, hogy a gumi kérdéses, de most nem éreztem rossznak. Már öt óra körül volt mikor kicsit szemerkélt az eső, de addigra itt már eleget kanyarogtam. Szerencsére a hegy túloldalán nem esett, kétszer is végig szaladtam a szerpentineken.
Már kezdtem érezni, hogy aznap volt elég kanyar, de a Rákos-Kövi nagy kedvenc igen meghozta a kedvem, kétszer fordultam.
Hétkor Süvetén vacsora a kerek templomnál. Kieszeltem, ha már ma hazamegyek, akkor milyen lenne megnézni a Bükköt éjszaka. Csodálkoztam is, hogy este 10 óra körül tizenöt autót, egy buszt és egy versenybringást is számoltam, de csak két őzet.

A kormánymű frankón működik, a gumik betörtek, eléggé megismertem mit tudnak, egyáltalán nem rosszak, sőt, lehet nagyszerűt autózni a géppel. Sokat szöszöltem Imolánál a kis kanyaroknál, csiszoltam a kanyartechnikát, tetszett. Őrület ez a gép, nem lehet megunni, ezekre az utakra való. Sajnos oda jutottam, hogy máshol már nem is nagyon szeretnék vele menni. Nyilván a köridő már nem kimagasló, de élményre nekem nagyon bejön. Csodálatosak a fiatalabb Alfák is, viszont határozottan érezni rajtuk, hogy az idővel egyre szűkülnek a vezetés közben ért ingerek köre. Egy ilyen öreg sportos járgányt kezelni nagyobb élményt jelent nekem, olyannyira, hogy alig akarok megállni, csak menni-menni vele a kanyarokban..szinte rogyásig.

982km, benyúlt a másnapba mire hazaértem
47844km

Sajnos megtörtént, ami mindig is benne volt a pakliban. Éppen azon örvendeztem magamban, hogy milyen szép a telihold világa, legalább jobban látok, aztán hoppá, korm … fé … bummm . Az első fényszóró bánta.

Kép 1,2 Serényfalván
Kép 3 Dénes felett
Kép 4 Nyilason az első szünet
Kép 5.Csetnek
Kép 6 Süvete felé
Kép 7 Süvetén a kerek templomnál
Kép 8 ugyanott
Kép 9 ugyanott cockpit & pilot cake
Kép 10 ...

 
>> EgyébMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2025-05-13

Megvettem az olajcseréhez a kellékeket
Olaj,olajszűrő,pollen és levegő és pluszba még ablaktörlő lapátot előre