Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> SzervizBagee // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 MY20 // 2025-10-18

Gyertyacsere NGK ILZKR7G7G

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 2003 // 2025-10-18

MRJ is benne!

 
>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa Giulia Q4 INTENSA MY25 280 LE // 2025-10-17

Gombhoz a kabátot.
Remélem az autó is megjön végre!

 
>> SzervizPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2025-10-17

2025 őszén az alábbiak lettek cserélve:

• Paraflu UP - 2 liter
• Termosztát O-gyűrű
• Termosztát - 55215006 (a víz hőfoka jelezte, csereérett)
• Gyújtógyertya - 55210685 + 4 db Bosch trafó a gyári száma szerint 552 299 59 - (trafó hiba miatt gyújtás problémát dobott az autó, ezért mind a 4-et kicseréltettem)
• Tágulási tartály - 50509771 (nem volt gondom, csak már nem tetszett a régi)
• Gyújtótrafó csatlakozó - 71752816 (az egyik viseltesebb állapotban volt, ha már trafót és gyertyákat is cseréltettem, ezt is)
• Olajbetöltő kupak - 55222036 (itt sem volt gondom, csak a korábbin - akkor csak azt lehetett rendelni - rossz az olaj jelölés, így nem bántja a szememet)
• Oldalindex jobb és bal - 50522993/994 (esztétikai okokból)
• Pollenszűrő - 50511785
• Levegőszűrő - 51854025
• Olajszűrő - 73500049
• Motorolaj - Selenia K-Pure 5W-40

alkatrész összesen 162.000 HUF

km: 156.547

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-10-17

Ezzel a bloggal adós vagyok egy ideje, szóval még júliusban úgy kaptam vissza az autót, hogy az vészmódban ragadt. Így lett, hogy Chilivel mentünk nyaralni.
Szeptember elején volt egy fontos üzleti utam, árut is vinnem kellett. Föci barátom vette át az árut Vecsésen, és fel is ajánlotta a furgont, menjek fel vonattal, megoldjuk. Azért én csak felszívtam magam kicsit...itt egy autó amiben céges pénz áll, fizetem a cégautóadót és vonattal menjek?

Úgyhogy bár lett volna jobb dolgom, nekiálltam felfogni, hogy mi okozza a vészmódot. Sokáig tartott, kb két napom ráment az agyalásra, próbálkozásra. Aztán meglett.

Hogy ennek van e köze ahhoz, hogy lóg a wastegate, na abban nem vagyok biztos. Ez itt konkrétan egy másik hiba. Kimértem, 4.7mm-rel kereste arrébb a null pozícióját a wastegate-nek, vagyis az aktuátor nullpont kalibrációja ment el. #nemkicsitnagyon

Persze ekkor már ki volt írva az autó turbócserére, csak épp októberre igérték az alkatrészt, nekem meg kellett az autó. Vészmódban pedig nem akartam használni, nem kéne kinyírni a motort.

Nos a kényszer megszülte a megoldást, az autót életrekeltettem ideiglenesen. A dolog hozománya volt, hogy be tudtam állítani, hogy a wastegate rendesen, erőből zárva legyen.
Na innentől tudtam, hogy ez a turbó így ahogy van nincs rendben. 3-4 deci fogyasztás csökkenés, és érezhetően élénkebb gázreakcó bújt elő egy kétfilléres tákolástól.

Így meghempeszkálva mentem vele kb 1500km-t, majd szeptemberben hívtak, hogy idő előtt itt az új turbó.

Az Autócentrum Szabó előtt ismét le a kalappal. Olyan szinten korrekt munkát és tényleg teljeskörű megoldást kaptam, hogy huhh.. tényleg köszönet nekik. Daninak, aki szervezte és Csabának aki elvégezte a cserét. Amikor megláttam a munkalapon, hogy ez a beavatkozás milyen tétel volt, elkerekedett a szemem.

Hazafelé már éreztem, hogy igen, az a bizonyos élénk gázreakció megmaradt, és az alacsonyabb fogyasztás is. Itthon másnap első dolgom volt megnézni, hogy vajon tényleg lógott a régi? Tényleg kisebbet kottyan az új? És hát tényleg. A nyikorgó milliméternyi mindenfelé bólogatás helyett egy határozott "koppanós" billegése van.
A kézzel ráírt contolowa qualita szám helyett (a gyárin így volt) egy QR kódos nyomtatott számsor az aktuátoron.
Láthatóan valamilyen upgrade is történt az aktuátor körül, másképp néz ki a csap amire a kar rámegy.

Ez így most nagyon megnyugtató, az autó fantasztikusan csendes, élénk, jó vele autópályázni. Nem mondom hogy újra... mert szerintem sose volt ilyen.

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2025-10-16

Jobbos, balos

Km: 348500

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2025-10-16

Km: 348500

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2025-10-15

Ma elgurultunk Csörihez és megejtette az éves szervízt. A kilométer számláló 42334 km mutat így 1 év alatt 6865 km sikerült bele tekernem. Olaj és olajszűrő lett cserélve csak. Attila azt mondta szemrevételezés alapján levegő és pollen szűrő szinte új állapotban van. Hátsó fékek még új szerűk , elsők fékek fél úton jàrnak , akkumlátor 54% .Jövőre szíj és gyertya cserék is esedékesek lesznek. Minden hibátlan az autón jelen állapotban még reméljük így is marad sokáig. Ismét köszönet a Csörgő autószervíznek.

 
>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2025-10-13

Nem éppen ezzel a bolggal akartam folytatni... Még rendesen be sem építettem az új fejegységet az autóba, a hajnali órákban belementek...
Ez az utcán parkolás ára...
A kézifék be volt húzva, nem volt sebességbe rakva a váltó...
Még egyezkedem a károkozó autó tulajával, de úgy néz ki biztosító lesz belőle...
További részletek később...