Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
A váltógombon kezdte elengedni magát a bőrnek a varrása, meg egyébként is kissé viseltesnek tűnt, így rendeltem egy újat. Előre nem nézegettem a váltógomb rögzítését, valahogy fejben adott volt, hogy nagy erővel lerántom, majd az újat rányomom, és kész. Jött a meglepetés, hernyó csavarokkal volt rögzítve a gomb, és még volt némi szövetes ragasztószalag tekerve a rúdra. Így az is kiderült, hogy az elvékonyodó részét a rúdnak levágták. Mind ettől függetlenül, az új váltógombot fel lehetett tolni passzosan, de szerintem lényegesen stabilabb érzetet adna, ha meg lenne végig a rúd.
A szivargyújtóból a töltő rendszerint kirázkódott menet közben, és nem volt túl hatékony róla a telefon töltése. Vettem egy vízhatlan, USB csatis aljzatot a helyére, még az akku feszültséget is tudja mutatni. Bekötése nagyon egyszerű, a gyári stekkerben meg kell csaréni a +12V, és a világításnak a vezetékét, és mehet is rá a gyári stekker.








Végül péntek reggel el tudtam hozni az autót. Furcsa volt visszaszokni a külön töltött több, mint egy hónap után, de gyorsan összehangolódtunk. Még aznap szaladoztam vele a városban, majd szombat reggel, miután nem adódott gond idehaza, nekivágtam a 200+ Dunaújváros túrának. Érden csatlakoztunk a konvojhoz, közel 30 autóval indultunk AlfaCity-be.
Hibamentesen teljesített az autó. Az egyik csukló csörög, azt még kicseréljük, aztán mehet tovább minden.

Ma végre felkerült a faceliftes scudetto. Erre a cserére az autó 1 évvel ezelőtti vásárlása óta készülök, uh nagyon örülök neki, hogy végre megcsináltam.
A felszerelés előtt ismét nézelődtem a youtube-on, tök jó, hogy nem vakon kell egy ilyen műveletnek nekiállni. Ahogy másoknak is, nálam is több menetes rézhüvely is elfordult a régi rácsban, ez egy kicsit lassította a műveletet, de mindennel együtt így is kb. 2 óra alatt kész lettem.
Nagyon tetszik az autó frissített arca, sokkal jobb szerintem az összhatás így, nem csak a rács más, az egész formaterv sokkal harmonikusabb és frissebb.




Ismét eltelt ez a kèt nap. Nagyon jól èreztük magunkat ahogy eddig mindig. Oda vissza út zökkenőmentes volt. Ezúton is köszönjük a szervezőknek a hihetetlen munkájukat. Jövőre ugyanitt!






Mikor megvettem az autót, volt benne egy leharcolt, rettenetesen mocskos, szakadt szőnyeggarnitúra, ami ráadásul állandóan csúszkált. Ez nyilván csere érett volt, de nem találtam olyat, ami igazán tetszene. Végül AlfaCityben az Alfadepó standján megláttam azt, ami kell nekem. Szolid és illik az autóba. Fekete szegély, piros cérnával, pont mint az ülések. Tökéletes.

Nagyon jól éreztem magam. Ez köszönhető annak is, hogy az időjárás nagyon jó volt és hogy sok, sok régen látott ismerőssel beszélgettem. Többek között találkoztam MEO-val is, aki osztálytársam volt szakközlápiskolában. :-)
És találtam egy kis csomagot az autóm szélvédőjére rakva, amit külön köszönök. :-)












Olajcsere, pollenszűrő csere, átvizsgálás Budaörsön, minden oké (101e). Az utóbbi időben egy kicsit átalakultak a napok, annyit sem használom az autót, mint korábban. A gyári akksi még mindig bírja.
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Mint ha csak tegnap lett volna, hogy átvettem a gépet és már a 4. szülinapját ünnepli a következő héten. Egy kicsit tartottam ettől a szerviztől, mert egyrészt, csak 3 éves Easy Care-t kötöttem, vége az ingyen szerviz látogatásoknak, másrészt a gépkönyv szerint itt elég sok minden válik esedékessé.
Az olajcserét letudtuk még márciusban. Igaz, azóta beleszaladt 7 ezer km, szóval az önként vállalt 10 ezer km-es csereperiódus lassan újra eljön... De még nem most. Gyertyacsere, 60 ezer km-nél, viszont a gépkönyv kiköti, hogy az évek számától függetlenül, csak a futásteljesítmény számít. Az pedig még csak 43 ezernél jár. Ezt is lehúzhatjuk a listáról. Marad a levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj és amitől a legjobban tartottam: meghajtószíj csere. Ez utóbbi egyébként - az ennél az autónál megszokott költségekhez képest - pitiáner tétel lenne, bruttóban is a 30 ezer HUF eleje. A probléma, hogy az autót zárhídig kell bontani ahhoz, hogy ki lehessen cserélni. Egy napba bele sem fér a bontás és a visszaépítés. Ahogy egy barátom mondta: "Kaptál egy kis Ferraris meg Porsches hangulatot."
Végül egyáltalán nem volt olyan vészes költség szempontjából ez a kör, az éves gumicsere jóval húzósabb. Érden, az Autócentrum Szabónál most is profi kezelésben részesült az autó.
Így 4 évesen eljött az első műszaki vizsga ideje is, így azt is kértem, hogy intézzék el. JSZP-n ránéztem, hát olyan ergya fotók készültek, hogy a traffipax-os fotók ahhoz képest művészképek.
07.07.-én, hétfőn vittem az autót. Úgy volt, hogy kedden már mehetek érte, de végül elhúzódott a dolog és csak szerdán tudtam érte menni. Kaptam erre az időre egy Fiat 500-as csereautót. 71 lóerős hibrid. Városban elég jó, mert kicsi a fordulóköre és kis helyen is elfér. Autópályán azért nem uralja a belső sávot :D



3
543
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- 155
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Szerelőműhely
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8