Blog

>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2024-04-11

Kihasználtam a száraz meleg áprilisi időt és elvittem a Q-t egy szlovákiai túrára a gyári szerelésű, kopáshatáron lévő gumi utolsó tizedmillimétereinek elmorzsolásához..
Emellett egy olyan útvonalat is szerettem volna találni, amely összeköti a korábbi bevált helyszíneket a márciusban felfedezettel.
Ehhez összeállítottam egy ígéretesnek tűnő útvonaltervet.
Itthoni szakaszt gyorsan le akartam tudni, hogy a kinti utakra több idő maradjon.
Cél Bánréve. M5-M0-M31-M3-21-23-25-Ózd. Ózd előtt még mindig le van zárva a 25 egy szakasza, így Bekölce felé kellett kerülni.

Bánréve után Tornalja, Deresk (1. kép), Szirk (2. kép), Turcsok, vissza Szirk, majd ismét Turcsok párszor. Az út mentén megritkították a fákat, ijesztő volt a sok tuskó. Miután rosszullétig kanyarogtam, megálltam pár kép erejéig (3. kép), majd az 526-oson indultam tovább nyugat felé.

Egy darabig jó az út Nyusta felé, élvezetesek a kanyarok, de utána romlik a buroklat minősége, ez csökkenti az élményt. Klenócon megálltam enni pár falatot. Ismerős volt a főtér, a 156-tal is itt áltunk meg az első szlovákiai felfedező túrán (4. kép). Az 526-oson egészen Herncsvölgyig mentem. Habár eredetileg Rimakokván le akartam térni a
2724-esre. Majd legközelebb.

Herencsvölgy után 529-esen északra. A Forgácsfalva - Feketebalog szakasz kiváló (5., 6. kép). Új aszfalt, széles út, gyors kanyarok. Annyira tetszett, hogy mennem kellett még egy oda-visszát. Gyönörű táj, a Magas-Tátra megigéző (5.kép Breznóbánya felé).

Breznóbányán tankoltam, utána Garamolaszkánál tovább északra a 72-es úton Királylehota felé. Felejthető szakasz sajnos. Utána 18-ason mentem tovább nyugat felé. Lipótszentmiklósnál tettem egy kitérőt észak felé a kilátás miatt (8. kép). Rózsahegynél rákanyarodtam az 59-esre délnek. Ez az út több szakszon is felújítás alatt volt félpályás útzárral, lámpás tereléssel. Emiatt mély nyomot nem hagyott bennem. Egyetlen pozitívum, hogy a 6 lámpás szakaszból 5-ben én indultam elsőként a lámpától, így két lámpa között zavartalanul haladhattam lényegében egyedül.

Az 59-esről letérve a 14-esen folytattam utam. Ez nagy csalódás volt. A burkolat vacak és még fehér is. Az út ugyan széles, de a kanyarok nagyok és sűrűn követik egymást. Előzni lehetetlen. Megvolt egyszer, elég ennyi.

Ezután 65-ösön délre. Sima főút, haladós. Ahogy elértem a Garamot, letértem a 2492-es útra, hogy elérjem az 51-es utat. Na végre egy kis izgalom. A Szinpetri - Szin szakaszhoz hasonlítanám. Gyors szakasz. Tetszett, oda-visszát mentem és kajálni is itt álltam meg egy viadukt alatt (9., 10. kép).

Bélabánya után a 2538-ason irány Szklenófürdő. Ez kivételesen jó szakasz, már a márciusi túrán is bebizonyosodott. Először elmentem majdnem Geletnekig. Az egy gyorsabb szakasz, de gondoltam a Q-val jó lesz. Egyszer elment, de visszatértem a Szklenó - 51-es szakaszra, az az igazi. 2 oda-vissza után már annyi rovar lett a szélvédőn, hogy alig láttam ki. Közben a gyomrom is felfordult és a nap is lement. Ideje volt haza indulni.

Selmecbánya után az 524-es úton indultam tovább, csakúgy mint legutóbb. A kanyarkövető fényszóró prímán teszi a dolgát. Ez az út is megérne egy oda-visszát.
Bátnál tértem le az 1551-esre, Zsember után 1550, Hontmarót után 66 (seggem a ...), Hont Mo. 2-es főút, Rétságon tankoltam, M2, M0, M5.

Ez a selmecbányai térség messze van a nagy kedvenc rozsnyóitól, és sajnos közte nincs annyi élvezetes út, hogy megérné a kettőt összekötni. Viszont külön-külön járható szerintem. A rózsnyói térség több lehetőséggel kecsegtet, azonban távolságot tekintve kb. egyforma messze van. Mindkét esetben 300 km-t kell autóznom az első izgalmas kanyarig, ha Rózsnyó felé Egertől számítom az izgalmat. Ha viszont szigorúan a szlovák szakasz távolságát nézem 60-80 km-rel többet kell autózni a kanyarokért.

Így vagy úgy, párszor meg fogom még tenni ezt is, azt is. Nagy kanyar volt a mai. Ennyit még nem mentem egyszerre túra kapcsán. Kimerítő volt.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2024-04-12

Ma megtörtént az ébresztő , 4 és félhónap után. Aksi feltöltve berakva és ha mi sem történt volna indult a gépezet.Olaj cserét és szűrőket nem cserélek ebben az évben mert tavaly kevés volt a megtett kilométer. Olajszint maxon és teljesen tiszta (2268 km van benne). Gumik 2,5 bárra vissza engedve egy külső , belső takarítás és indulhat a szezon. Ezen a télen nem ment álmában a kilométer óra😄. Jó utat bátyó a nyáron!

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-04-12

Egy éve készült ez a kép szokatlan témával. Mennyivel nagyobb a 159!

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-04-12

Mérsékelt lelkesedéssel indultam el a szokásos Izsák felé vezető úton egy kis gurulásra. Végül nagy autózás lett belőle. A nyárias melegben az ablakot teljesen lehúztam, füldugó a bal fülembe, napszemüveg, kesztyű, aztán hajrá. Eszembe juttott Davide Cironi Alfa GTJ rövid videója, teljesen hozta az élményt. Remek kis sprint volt egy nagyszerű autózós autóval.
~40km

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-12

Érkezett egy kissebb csomag, Úgy emlékeztem, hogy csak 4L olajam van itthon (közeb kiderült, hogy 8L), így rendeltem még 8L-t, a 147-be, is lassan cserélem. Ugyan légszűrőház még nincs, de érkezett még Champion légszűrő, Ufi olajszűrő, egy pár Tedgum G-szem, Ina vezérlés készlet, Dayco balanszszíj készlet. Vízpumpa az egyik barátom polcán van, így ezt nem rendeltem. Meg érkezett egy pár motorháztető teleszkóp, mert elég gyengusznak éreztem őket.
A teleszkópokat, ki is cseréltem, a többi arra vár, hogy a nevemre írhassam az autót...

>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-11

Megérkeztek a gumik, amiket a hátsó kerekekre rendeltem. Igyekeztem olyat rendelni, mint ami az első kerekeken van. Olyan jól sikerült, még a dot szám is megeggyezik.
Míg az átírást nem tudom rendezni addig, nem lesznek felszerelve...
Kicsit volt kedvem az ülésekkel foglalkozni. Bőr tisztítás, és ápolás formájában. Már későn jutott eszembe, hogy fotozzak is. Első három kép előtte, utsó három utána, de előtte képeken is már a középső, és a háttámlához közelebbi keskeny csíkot már lekezeltem. Nem gondoltam volna, hogy ennyit segíthet majd rajta az ápolás...
Az ülés oldaltámaszán szakadás is van, ennek a javításához már mester embert kell keresni...

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-10

Mosás után, még a ponyván is maradt takarítani való. A hátsó ablaknak nevezett fólián meg kb. semmit sem lehetett kilátni. Alul, mintha valami vízköves lerakódás lett volna, de a vízkőoldó nam bírt vele. Arra gondoltam, lehet a fólia felületét megégette a nap. Aránylag könnyen le lehetett csiszolni, bár ezzel eléggé karcolódott is a fólia. Políroztam is, némit javított rajta. Legalább már kilátni rajta, de hamarosan cserés lesz.

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-11

Ma elvégzésre került az éves szerviz, karbantartás és átvizsgálás.

Visszatértünk a gyárilag ajánlott motorolajhoz: Selénia StAR Pure Energy 5W40, természetesen gyári olajszűrővel (73500049) és leeresztő alátéttel.

Cseréltünk még egy légszűrőt is, melyből szintén gyárit kapott az autó (51854025).

Ezeken felül a még gyári DOT4-es fékfolyadék és Maxgear aktívszenes, gombaölős pollenszűrő is a tételek között szerepelt.

Egy teljes átvizsgáláson is átesett az autó a szerviz mellett és végre remélhetőleg megmutatta magát két hiba is.

Szép lassan, fokozatosan gyengült már a klíma hatékonysága és a tavalyi töltés során meg lett festve UV-vel így most kibukott, hogy a klímahűtőn van egy kis lyuk ahol elszökik a gáz.

Ritkán hidegindítás során dadog az autó és még ritkábban le is fullad. Itt az első tipp a folytószelep volt, hogy nem zár tökéletesen esetleges lerakódások miatt. Tavaly bebizonyosodott már, hogy lerakódásnak semmi nyoma és minden patyolat tiszta. Ma végre tudta úgy produkálni az autó a jelenséget, hogy közben rajta volt a diagnosztikai gép és az élő adatokon látszott, hogy jelentősen alacsonyabb az üzemanyagnyomás a gyárilag előírt értéknél.

Intézem a klímahűtő és az üzemanyagpumpa beszerzését és még ebben a hónapban meglesz a hibás alkatrészek cseréje is.

Aktuális kilométer óra állás: 171.714 km.
Az előző olajcsere óta megtett távolság: 9.935 km.

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2024-04-11

- tankolások száma: 81 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 44787 km
- életkor: 506 nap
- össz. menetidő: 637,02 óra (26,54 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.597,15 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,74 Ft/km
- átlagos napi futás: 88,51 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,25 %