Blog
Hehééjj. Újra túra a Gömörségben. Kis átnézés után jónak ítéltem az autót, olaj feltöltés, mehet. Fél nyolc volt már mikor elindultam.
A balatoni bemelegítő kanyargós most nagyon bizonytalan volt a fehér aszfaltos csúszós oldalon, mintha jégen próbáltam volna menni, óvatosan feljutottam a hágóra, a túloldalon fogta, kicsit meghajtottam az autót.
Osztottam-szoroztam, hogy mikor tankoljak, karcosnak éreztem a Rozsnyót, így Ózdra szavaztam. Egy gyönyörű arany Giulia Q állt a benzinkút parkolójában. Ez bizony Laci barátom autója. Nem beszéltük meg a találkozót itt, de nagy öröm volt összefutni. Vázoltuk ki merre menne a nap során, megegyeztünk egy kora délutáni ebédben valahol Nyilas felett a hegyen.
Engem most egy kanyarodási technika foglalkoztatott, ezért a Ragály feletti jól belátható, csúszós aszfaltú kanyarhoz mentem. Aztán van még kettő ilyen Kánó mellett, ott is töltöttem egy kis időt. Fel-le ez összesen hat alapeset. Közben újra összefutottunk Lacival, ő már leautózta a teljes Ragály-Perkupa-Ragály kört míg én itt szöszöltem a kanyarvétellel.
(Utána szerencsém volt, hogy felkerestem az aggteleki szállást, mert kiderült, este zárt ajtókat találtam volna. Sikerült elinptéznem. Hiába volt nálam egy hálózsák vész esetére, félek, hogy az nem lett volna komfortos fagypont alatt kint az éccakában.)
A Pelsőc-Páskaháza-Kuntapolca-Csetnek részen még csak egyszer jártam, de ez is igazán nagyszerű vonalvezetésű útszakasz. Csetnek után az erdőn keresztül voltak nyirkos részek. Veszverés-Nyilas remek - most a legnagyobb kedvenc -, utána fel a hágóig az 533-on. Ezen az új, sima, fekete, néhol nyirkos aszfalton nem volt túl jó a tapadás. Volt még egy fél órám, visszamentem a tó felé az 535-ösön. Az micsoda hullámvasút Hollópatakig, mentem kettőt, az a biztos. Elindultam lefelé a hegyről, majd jön amikor jön a Giulia Q, nem lehet eltéveszteni, nem kerüljük el egymást.
Nyilason haraptunk egyet, közben megbeszéltük a tapasztalatokat, hogyan kopnak a gumik, merre mi hogyan volt. Magam részéről összeszoktunk az új abroncsokkal. Ők is idomultak, meg én is. Múlt túrán még sokat küzdöttem a kanyar előtti fékezésekkel, de a hideg, néhol kicsit nyirkos aszfalton nem várhatom el azt amit nyáron még a régi gumi teljesített. Egyébként a Nyilas-Veszverés közötti durva aszfalton nagyon jól ment. Ez maradt a nap hátralévő részére a fő terep.
Készült még pár emlékfelvétel a Q mozgásáról egy jól kiválasztott kanyarban, aztán elváltak az útjaink.
Én maradtam még besötétedésig, vagy három-négyszer végigkanyarogtam a távot, pazar gépészkedés, pont az autónak való útszakasz. Gördülékeny, sima haladás, semmi felesleges gépnyúzás, jól ment, vigyorogtam. Persze ekkor már a madár sem járt a hegyen.
Miután a benzin kezdett elfogyni, el kellett menni Rozsnyóra (bő tíz kilométer), majd kigondoltam, hogy újszerű lesz, ha teljes sötétben megnézem a Krasznahorkaváralja feletti kis keskeny utacskát. Sajnos a korabeli lámpa néhol picit korlátozta a haladást, így csak egy kör lett belőle, meg kellemesen el is fáradtam ekkorra már. Jobb is, nem kellene legyalulni az autó oldalát.
550km
Ózdon
Nyilas felé napsütésben
Ugyanott
Nyilas felé alkonyatkor
Fagyos reggel Aggteleken (másnap)
Kánó felé (másnap)
Szőlősardó után, még soha nem láttam napfényben, mindig délután jártam ott (másnap)
Bekoptatva (másnap)
Torna vára romja (másnap)
Kiskovácsvágása (másnap)
Ma Tihanyban, nem messze az Ötvös Csöpi ponttól elértük a 111.111 km-t.
PHuBi immáron többet ment nálam mint a korábbi gazdáinál. 55.500 km-el vettem anno...
2024.06.20 / Csörgő Autószervíz Kft/ (203 672 km) 180 000.-
• Első – Hátsó féktárcsa és fékbetét csere
2024.09.04 /Kipufogó klinika/ 90 000.-
Hátsó gyári dob felrakása és flexi csere
2024.09.30 - 10.04 / Csörgő Autószervíz Kft/ (204 641 km) 150 000.-
• Műszaki vizsga
• Klíma töltés
Hét óra előtt indultam. Hideg volt, Kocsér felé deres volt a határ mikor a Nap pont szemben kelt fel. Balatonnál a keleti oldal nagyon bizonytalan volt, ezért a nyugati durvább aszfaltoson mentem kettőt ráhangolódásnak. Az új gumi itt hozza amit várok tőle.
Ózdon tankoltam, aztán irány Imola és Kánó a remek kis belátható kanyarokhoz egy kis kanyarodástechnikai gépészkedésre. Három ilyen kiemelt állatorvosi visszaketteses kanyarom van. Oda-vissza hat féle eset. Lehet tanulmányozni az ingamozgást.
Nagy nyugalom volt Szepesremetéig, utána fel a hegyre, majd beugrottam Imrikfalva felé egy darabig, ahol a legjobb a hullámvasút, nem lehet kihagyni, van gyorsulás minden irányban. Hehh, naggyon kemény, ilyet még. Kettőt kellett mennem.
Nyilas és Veszverés közötti szerpentin tetszett most a legjobban, forgalom sem volt, így jópárszor megfordultam rajta. Alkonyodott, de előbb elfogyott az üzemanyag mint az autózási kedvem, elugrottam gyorsan Rozsnyóra, aztán vissza. Jól kigépészkedtem magam míg tök sötét nem lett és a lámpa kevésnek bizonyult. Az új gumikat becsülettel felavattam, kicsit billegve, de maradhatnak. Persze jó húsz fokkal hűvösebb is van már, az elvárást is igazitani kellene ehhez. Végső ítéletet majd jövő nyáron tudok mondani.
600km.
A másnap meglepően fagyosan indult. Sétáltam a határban egy órát mire kilencre a reggeli napon leolvadt az autó és útnak indultam. Felkerestem a régi kedvenc rég nem látott utakat: Nyustya, Szirk, Turcsok. Kár, hogy a Rákos-Nyustya útburkolat nem százas, pedig nagyszerűek a hosszú hármasos, rövid négyeses kanyarok. Felfedeztem, hogy milyen klassz a Nandrás-Rákos és a Kövi-Süvéte útvonal is. No és Deresk-Rákos örök kedvenc szakaszon is voltam párszor.
Kocsér felé
Serényfalván a templom mellett
Ugyanott
Áj melletti vízesések
Alkonyatkor Nyilas felé a hegyen
Utolsó előtti kör során a hágón
Aggteleki reggel, szivatóval alig indult
Jegesen
Megint Kövi mellett a mezőn
Lévárton
Süvétén
Nyustya és Rákos között
Kecskemét-Jászapáti-Ózd-Serényfalva-Ragály-Aggtelek- Ragály-Imola5x-Kánó5x-Perkupa-Torna-Áj-Szepsi-Stósz3x-Imrikfalva-Nyilas-Veszverés3x-Rozsnyó-Nyilas4x-Rozsnyó-Aggtelek
Aggtelek-Pelsőc-Gice-Jolsva-Nandrás-Rákos-Kövi-Lévárt-Kövi-Süvéte-Kövi-Rákos-Nyustya-Szirk-Jolsva-Süvete-Kövi-Nandrás-Jolsva-Gice-Pelsőc-Aggtelek-Imola5x-Kánó5x-Ragály-Ózd-Jászapáti-Kecskemét
1127km
45177km
Őszi átnézés
185.050 km
Olajcsere: Selenia Star Pure Energy
Olajszűrő: Mann
Levegőszűrő: Ufi
Pollenszűrő: Ufi
Első fékbetét csere, közepes minőségűre, mert hamarosan tárcsa csere lesz és akkor kap minőségit.
Elektromos kábel szigetelés javítás,
Hűtővíz szelep csere
Olajcsere szűrővel, légszűrőcsere,gázolajszűrő csere.
Km:263360km
Kerékcsapágy csere, bal hátsó, GSP
Olajcsere Motul ,olajszűrő csere, kamoka.
Napok óta nem esett és a hőmérséklet is megfelelő a Pirelliknek. Kihasználtam hát az októberi kellemes időjárást, hogy megmozgassam az autót a hegyekben. Pontos terv nem volt, de ismerős utakon akartam hajtani.
M43-M5-M0-M3 eseménytelen, kivéve, hogy elfelejtettem a 21-esre fordulni, így Eger felé mentem tovább. Ott rendületlenül dolgozott a civil A3 és több járőr is volt. Mind éppen fogott valakit. 25-ös tele volt, vonatoztam. Balaton felé már egyedül mentem, de a hegyen olyan nyirkos volt a fehér aszfalt, hogy az autó fara gázadás nélkül is elindult.
Az ózdi mol egy fix pont. Oly annyira, hogy sikerült időpont egyeztetés nélkül találkozni Kornél barátommal, aki az öreg járgányt hozta bevetésre. Később volt tervben összefutni, valahol a hegyekben, de midketten örültünk a véletlennek.
Aggtelek környékén kezdtünk. Kornél Imola (1-4. kép) felé gyakorolt, én a gyorsabb Jósvafő - Szin irányt céloztam. Előbújt a nap is végre.
Innen Pelsőc felé mentünk át Szlovákiába. Megbeszéltük a későbbi találkozó helyszínét: NyIlas és Szepespatak között az 533-ason a pihenőnél. Időpont ismeretlen, ki-ki saját tempóban, választott útvonalon.
Pelsőc után 587-en Csetnekre mentem. Jó kis hullámvasút van arra, tempós, élvezetes. Utána 526-on Jolsva. Ilyen irányban még nem mentem, sokkal jobb. Az út Nandrásig kiváló, utána a szirki elágazásig döcögni kell, majd újra jó aszfalton folytatódik a kanyargás. Elvétve még nyirkos volt az út a fák között, de tapadásban nem volt hiány. A szirki lurkók újjongva integettek.
Már visszafelé tartottam Csetnek előtt, amikor Kornél csörgött, hogy a megbeszélt helyen van. Uh, nagyra sikerült a kerülő, a GTV meg gyors. Nyomás 587 majd 67, Veszverés 533, Nyilas. Húzok a hegyre, ismerős járgány jön szembe. Várakozás helyett jobb a kanyargás.
Végül Nyilason álltunk meg ebédelni és beszélgetni késő délután. Kellemes volt a csönd, rajtunk kívül nem törte meg a vidék nyugalmát senki. De szerintem az autóinkból jövő élvezetes hangorkánnal nem is lehetne jobb szolgálatot tenni a helyieknek.
Rövid pihenő után ezen a szakaszon élvezkedtünk tovább. A déli oldalt preferáltam. Váltakoztak a gyors, intenzív terhelésváltós és a lassú visszafordítós kanyarok. Párszor megálltunk egy-egy fotóra, videóra (5-6. kép). Megvitattuk a tapasztalatokat, vizslattuk a gumikat. Az aszfalt érdesnek tűnik, tapad rendesen, de eszi is a gumit. Az első gumiknál kívülről a második blokk már alacsonyabb, mint a többi. 2-3 mm lehet még a jelzésig. Most van benne 10k km. Még egyszer ennyit elmegy.
Az idő rohant, a benzin fogyott, már csak 21 km hatótávot láttam a kijelzőn, aztán már azt sem. Az E pirosra váltott én meg még fent csapatok a hegyen.
Rozsnyón van kút legközelebb, addig viszont lejt az út, csak elég lesz odáig. A-ban 80-nal elcsorogtam a kútig. Sima (7. kép).
18 óra volt ekkor, besötétedett, haza is kellene érni 22 előtt. Sajnos a Mecenéf Szomolnok Stósz szakasz így kimaradt. De az élmény megvolt Nyilas alatt.
Érdekes módon az alkaromban éreztem fáradságot. Sokat tekergettem és szorítottam a kormányt ma.
1150 km, 14,5 l/100km átlag
Közben meglett a 45k km. Éves szerviz következik.
Eljött egy újabb olajcsere ideje.
Költségeim:
- 5L Motul 8100 X-Power 10W 60 motorolaj: 18990 HUF
- Filtron OP520/1 olajszűrő: 1487 HUF
Km óra állása: 153692 Miles
Régi óra szerinti állás: 288776 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 137901 Km (85688 Miles)
Következő olajcsere: 159906 Miles óra állásnál.