Blog
P0010 hibakód. Ismerős kód. Solenoid szelepek hibájára utal.
Már cserélni kellett. kb.70.000 km-t bírtak a gyáriak. Most INA utángyártott került bele. Egyszerre cseréltem mindkettőt.
188500 km

A minap olyan furcsa lett az autó.El kellett szaladnom boltba és mintha nem úgy vette volna a lapot mint szokta.Másnap aztán egyértelmű lett,hogy nagyon nem úgy megy mint szokott.Hibakód nem volt.Nem füstölt.Pöccre indult hidegen,melegen.Csak menni nem akart az istennek se.Némi kutakodás után arra jutottam valószínű légtömegmérő.Kitakarítottam hát.Valamelyest javult a helyzet,de továbbra is csak árnyéka volt önmagának.És ekkor már dobta a sárga tengeralattjárót is.Kiolvastam és valóban a légtömegmérőre panaszkodott.Felhívtam Erhardot.Kapott gyári boscht.Ha már csomag akkor a hátsó futómű is kapott egy kis frissítést.Cseréltem a hosszkitámasztókat a stabpálcákat és a stabrúdszilenteket.Végül elvittem egy futóműbeállításra.Alfi ujra száguld😀
Elérkezett a 120 ezres szerviz ideje, gyertyacserével, és meghajtó szíjat is cseréltettem.
Az előző olajcsere óta (2024. 04. 02.) eltelt egy évben mindössze 6953 km-t tettem az autóba. Ezt a jó szokásomat továbbra is szeretném megtartani :)
Gumik: a téligumikon 3483 km-t tettem meg, ez volt a negyedik szezonjuk, összesen 17.837 km-t használtam őket.
A nyári gumiknak ez lesz most a harmadik szezonjuk, eddig 8804 km van bennük.
2023. augusztus 1. és november 28. között 5334 kilométert futottak.
2024. április 2. és október 30. között pedig mindössze 3470 kilométert gurultak.
Az importtuning oldalán volt még outlet motorsportos felni olcsón. Van már egy 9x17-es Enkei szettem, azon most slick gumi van, gondoltam veszek mégegy 9x17-est és erre majd később semi slicket szeretnék. Egyenlőre elrakom, később jól fog még jönni. Ennyiért ritkán lehet venni könnyebb felnit.





2025.04.28.-án bal hátsó fék rezgéscsillapítóról az egyik kis fül le volt törve, ezért tolatáskor hozzáért a tárcsához, és néha fémes csikorgó hangot adott. Én már kétszer is levettem a kereket, de nem látszott semmi. Most el vittem a szerelőhöz, levette a fék nyerget, és kiderült a baj. Szerencsére volt itthon rúgóm ( az előző fékbetét cserétől) és azt berakta.
Váltásoknál, eléggé érezhetően mint ha billegett volna a motor az autóban. A felső kitámasztó határozottan jónak mondható, így kezdtem az alsó középső cseréjével. Lehet még a gyári volt benne, eléggé viseltes állapotban.
Határozottan jobb lett a vezetési élmény :)
Lapátból csak az anyós oldalit cseréltem, hogy az oda való 500mm-es legyen, csak jobban néz ki, mint a 400mm-es...








Halesz megkeresett hogy lenne e kedvem felmenni a kékkel a fent nevezett rendezvényre.Mondtam ha az ég nem szakad le megoldható. Hát fent nem maradt a viz ...Patika tiszta autó azonnal eső, útközben mosas, Pesten újra eső...
Legalább mire beparkoltunk elállt és kibirta mar utána.
Köszi a megkeresést és a kávét Halesz 😉


MOTUL 8100x X-cess 5w-40 5l 15 000ft
olajszűrő 2000ft
KM: 356 500
olajszűrő 1000ft
MOTUL 8100 X-Power 10W-60
5L motorolaj 19 000ft
km: 221 800