Blog
Tavaly amikor összeraktam a motort indításkor kettő hidrotőke ugyan csak megizzasztott. Akkor úgy tűnt hogy megoldódott a helyzet.
Nos nem :-(
Először csak hosszabb állás után, majd már rövid után is képes megszólalni a szíjfeszítő. A Selenia reggelén is így volt, pedig előtte nap majd 350 km-t mentünk.
Felhívtam Erhardot hogy szerezzen egy gyári szettet, ha megyek a Seleniára beugrok érte, az új boltját még úgyse láttam.
A terv az hogy az agyonrángatott szettet a két hidrotőkével együtt lecserélem.
Kezdem a legfontosabbal: GYÁRI SZETT NINCS! Ami még van itt-ott az minimum 5 éves, a szíjat 5 év után le kell cserélni, vagyis nem érdemes felrakni se...
Szóval hozott két olasz hidrotőkét, és egy szettet Dyco szíjjal.
A feszítő román, a görgő NSK.





Fiatalkatrészeken épp akciósak a gyertyakészletek, pont aktuális lesz, bármi is történt odabent. Igazából már sokkal korábban kellett volna ezzel foglalkoznom. A lényeg, hogy berendeltem az oldal által ehhez a motorhoz javasolt szettet, szinte féláron sikerült így hozzájutni. Lesz helye az így megspórolt pénznek.

Nos, kezelésbe vettem a túra végén szerzett sérülést. Egy ideig abban ringattam magam, hogy a törött lámpa foncsorját egy régi azonos búrával összeépítem, de hagytam a dolgot. Halasztom a cikkszámhelyes vásárlást, a jövőre esedékes vizsgára legkésőbb. Az utóbbi években egyre jobban fogynak ezek az üvegbúrás lámpák az autón. Addig beépítettem egy korábban lecserélt jó foncsoros darabot.
A félkörömnyi fényezési hibát pengével felkitteltem , parafadugóra ragasztott papírral óvatosan helyileg becsiszoltam. Vastagon több rétegben ecsettel színeztem, majd csiszolom, lakkozom később, aztán csiszolás, polír . Ez az igazi restaurált autó… Sztem így vállalható lesz.
Aláereszkedtem, átnéztem. Valóban a kipufogón kell igazítani. Normál üzemben jó, de ha emelkedőn, rendesen benyomott pedál mellett megy huzamosan, mondjuk Stósz felett, utána bizony van hogy kopog alapjáraton. 3m hossz, delta 300 fok átlagban az bizony 10mm hossznövekedés a csövön. Az pont kopoghat a feltételezett helyen. Jó lenne megoldani a dolgot.
Kipróbáltam, jól megy.


Valószínűleg nyaralni ment a töltőnyomás jeladó, ezért dobálja a P2563 hibakódokat.
Az alkatrész megérkezett, hamarosan kicserélem.


30 évvel ezelőtt, 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról ez a kis csoda. Még nagyon sok boldog Km-t 🎂

Felkerültek a Maxton Design kiegészítők az autóra. Ehhez sokat nem tudok hozzáfűzni, beszéljenek a képek! :-)












Azt tudtam, hogy az autó jobb eleje volt törve. Meg is lett csinálva, de a sérülés mértékéről nem kaptam tájékoztatást. A jobb első sárvédő picit furán állt, utána kellett járni, hogy ennek mi az oka. Hát, meglepetés fogadott, a szó rosszabbik értelmében. A jobb első dobbetét mögötti részen és a küszöb elején sajnos nagyon kókány munkát találtunk. Ezt nem csinálták meg teljesen, nem is értem, hogy ezt így hogyan sikerült összehozni. Egy küszöbcsere oldaná meg véglegesen a dolgot, de azt most nem akartam, viszont a lakatos srác mindent elkövetett, hogy kihozza a dologból a maximumot. A végeredménnyel tulajdonképpen elégedett vagyok, de idővel azért ezt majd teljesen meg kell csinálni. Hiányzó dolgok is pótolva lettek, egyedül a repedt légszűrőházat nem sikerült kicserélni, mert nem találtam belőle bontottat, a gyári új 200ezer Ft-os árát inkább nem erőltetném...
És felkerültek az autóra a Maxton cuccok is. Erről külön blogot töltök fel.






