Blog
Pár napja megrendeltem az Italia Ricambli-n.
Ma megjött.
Eredeti gyári cucc. (NOS)
Kár hogy az ott feltüntetett árak - hála a magyar ÁFÁ-nak - rögtön bő 10%-al magasabbak lesznek ha Mo-ra rendelek.
Ja, a kiszállítás is.
Mindegy, van. Úr aki nem herdál :-)
Akár össze is rakhatnám a teleszkópokat, de nincs kedvem a garázsban fagyoskodni.
- 145000 km. szervíz.
- olajcsere gyárira, Selenia K Pure Energy 5W40
- olajszűrő csere,
- levegőszűrő csere.
- pollenszűrő csere,
- 4 db gyári gyertya csere
- jobb hátsó stab csere,
- jobb első felső lengőkar csere,
- jobb első stabilizátor csere,
- bal oldali kézifékbovden csere,
-
QV ide vagy oda, az alapja és az anyagválasztéka ugyan az mint a mezei Giuknál, így a csomagtér átvezető kábelek meghibásodása sem maradhatott ki a kötelezők közül. A megtörött kábelek miatt már egy ideje nagyon gyatrán működött a hátsó ablaktörlő is, de most végleg bedobták a törölközőt és már a csomagtartót sem lehetett nyitni. Még mindig idő szűkében, kénytelen voltam rábízni ezt az egyszerű műveletet is Mikire, aki ezt gyorsan orvosolta is, így most már újra nyit és zár a csomiajtó és visszajött az ablaktörlő működése is.
A helyszín a tavalyi volt: Tölgyes Csárda, Szentmártonkáta, Szecsői út 70, 2254
Szokás szerint a legmesszebbről érkező volt az első. Mi már délben ott voltunk.
A szokásos dumálós kajálást egy "sárgás olivzöld" Trabant tette színesebbé. Aki akart mehetett egy kört vele. Én kettőt is mentem :-)
A társaság jó volt - mint mindig.
Furcsa hogy az 5 Spideresből csak háromnak van Spidere, de már nem ez a lényeg hanem hogy jól éreztük magunkat :-)
Történt hogy egyik hideg reggel nem indult el az autóm.
Tőltést megmértem, indítás után megfelelő.
Így arra jutottam veszek egy új akumulàtort. Be is tettem.
Tökéletesen működik.
A megvásárláskor kaptam egy olajcserét az Eladótól. Viszont a gázolajszűtő nem volt kicserélve. Így ezt megrendeltem, de előtte készítettem egy szerszámot amivel lebírtam szedni szűrőházat. 50mm kulcs kell hozzá. A szűrőnek gyári UFI-t vettem a Fiatalkatrészek.hu oldalról. Illetve a jobb első emelőpont sérült volt és ezt is megcsináltam.
Első átnézés és szükséges dolgok beszerzése. Sajnos első hosszabb út után volt egy Check engine hibám. De ez is érdekes volt, mert 50 km mentem vele így. Leállítotam. Sógorral kimentünk megnézni és akkor egy újabb hibát generált. Viszont másnap mikor elindultunk haza gyújtásra rakásnál eltüntek a hibák. Olvastam a hozzászólásokat és elég sok embernél cserélni kellett a reléket. Ezeket én is megrendeltem (Meat and Doria márkában amibe MOPAR relék voltak) ami a jobb kerékjáratban volt. Még mind a gyári volt. Kicseréltem őket. A hiba azóta sem jelentkezet. Még tervben van a másik 6 cseréje is. Azt is a közeljövőben megcsinálom. Ekkor átnéztem az autót, itt vettem észre hogy van benne kiegészítő elektromos fűtés aminek a vezetéke hozzáér az alsó lengőkarhoz. Már nyoma van. Szerencsére még nem kopott el a vezeték. Próbáltam arrébb rakni a vezetéket, hogy ne érjen hozzá majd figyelgetni fogom.
A gyárból hazaindultam.
A kijelző közölte velem hogy alacsony a keréknyomás, a kijelzőt álváltva a bal hátsóból 1 bar hiányzott.
A gumis még nyitva volt úgyhogy ambuláns kezelést kértem.
Egy csavart találtak.
Megfoltozták.
Köszönet a gyors segítségért!
A múltkor szétszedtem a bal gólyalábat, ma a jobb volt a soron.
Itt egyértelműen bebizonyosodott a múltkori sejtésem. A toronycsapágy kattogva, akadozva forog. Sajna ezt cserélni kell.
Rendeltem is egyet, amennyiben megjön ez egy másik történet lesz...
Szóval elővettem az új TRW teleszkópokat - amit még szeptemberben vettem - és összehasonlítottam a kiszedettekkel.
Röviden: jól gondoltam, cserés mindkettő.
Bővebben:
A kocsiból kivetteket szinte két ujjal össze lehet nyomni és úgy is marad. A TRW-ket egyértelműen nehezebb és gyorsan vissza is jön. (4.kép)
A két teló látszatra egyforma, egymás mellé állítva a rugótányér kezdőpontja ugyan oda esik. (7.kép)
Ha a beépítési irányba forgatom őket a rugók végei is szimmetrikusak lesznek. (8.kép)
A toronycsapágyakat rápróbálva stimmel minden. Erről nincs képem, mert két kéz kellett tartani a csapágyakat és nem volt harmadik fényképezni :-)
Nincs más hátra:
- lefesteni a rugókat,
- letisztítani a balos toronycsapágyat,
- megvárni az új toronycsapágyat,
- összerakni az új telókkal,
- mindent visszarakni.
Tavasszal még egy futóműállítás is kell.
1
449