Blog

Mára beszéltük meg az évnyitót amit bográcsozással indítottunk. Mindenki hozott valamit.
Két - majdnem OFF - Fiat is jött. Egy Barchetta és egy Spider.
Reggel 9-re odaértem hogy foglaljam a helyet. A többiek sorban érkeztek.
Csatlakozott Kristyion is a csapathoz. Természetesen jól megvizsgáltuk az autóját :-)
Ő is jön a Seleniára úgyhogy ott is bővül a csapat :-)
Főztünk, beszélgettünk, Fiatot mustráltunk, ettünk és kitöltöttük a totókat. A Spider totó nyertesét villámkérdéssel kellett eldönteni. Zselé vitte el a felajánlott szinte null km-es légszűrőt. Köszönet a felajánlónak, Fornitore-nak!
Utána útra keltünk és egy veszprémi megállóval megszakítva (itt Zseléék elköszöntek) elmentünk az immár kihagyhatatlan Ötvös Csöpi emlékpontra.
Innen szétszéledtünk...
266 km-t mentem ma, jó buli volt!
Köszönet mindenkinek aki eljött!

 

A múltkor megállt az ablakemelő és motorcsere lett a vége...
Márk nemrég cserélte az ablakemelőjét és ma megkaptam tőle a motort. Millió köszönet érte!
Van fogaskerekem is, talán eljutok oda hogy összerakjam az eredeti balos ablakemelőmet, amiben megolvadt a próbaként nyomtatott fogaskerék 2022-ben...
Jó lenne az idei Sanremo-i látogatásunkat az eredeti cuccal megtenni...

Egyúttal elvitte a volt motorjáról a kartert és kettő - immáron jó nyomtatott fogaskereket is az ablakemelőhöz. Most nézem hogy már bő 4 éve őrzöm a kartert - mintha tegnap lett volna hogy szétszedtem...

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-04-19

Ezt a leirást követve, nekilendültem a felső cipzárrész cseréjének. Nem vagyok rá büszke, még egyszer hozzá kell majd nyúlnom. Ugyan is bevásároltam tűzőgépből, és mint használat után kiderült nem hozzá való kapcsokat kaptam. Korábban nem volt tapasztalatom tűzőgéppel. ezt leakasztottam a szögről, és próbáltam válogatni hozzá kapcsot, majd jött egy eladó, hogy ami a kezembe van az nem hozzá való, és rámutatott a felakasztottakra, hogy onnan válogassak, és sajnos így tettem. Úgy, hogy lesz még egy köröm a bolttal... Ezek a kapcsok csak 0.75mm vastagok, és ahhez a géphez 1.3mm vastagságú kellene, így ezeket a szögeket duplán lőtte ki, nem túl nagy hatékonysággal. 5mm-es kapcsot a 14mm-ből vágtam, de így az is használhatatlan volt (10.kép). Helyette a 10mm-ből lőttem be és elhajtogattam (8.kép)
A kapcsokat könnyen el lehetett távolítani, mondhatni látszik hogy már elég viseltes a tatő ponyva is, de amíg nagyon nem lyukad ki, nem cserélem.
Ezzezl a módszerrel úgy tűnik, hogy gyárira visszatűzni a tetőponyvát nem lehet, nem is próbáltam, inkább a leirást követtem.
Az eredeti cipzárrész nem középre volt rögzítve, kb. egy centivel volt jobbra elrakva, valószínűleg ezért is gyűrte meg nekem az ablakot (4.kép).
A leirás szerint a ponyva széle szegecselve van, nálam csavar volt ott, de már az előző ponyva sem volt oda rögzítve, ezt én most kifúrtam, és lecsavaroztam (5;6.kép).
Az utolsó képen a hulladék, ebből a fényesek, amik a duplalövés miatt begyűrődtek, vagy épp nem tudta kellően belőni a gép.
Végeredményként sokkal szebben áll az ablak, és csukásnál sem gyűri meg.

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2025-04-19

Nem igazán vezettem a blogot az autóról.

Természetesen minden szezonkezdésnél megvolt az olajcsere, pedig pár száz km-t mentem csak az autóval évente.
Minden alkalommal 10w60 Motul olaj került bele és valami jobb minőségű olajszűrő.
Levegőszűrőt azt nem cseréltem minden évben, de szinte semmi szennyeződés nem volt benne, mert azért ránézni ránéztem.

 
>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2025-04-17

Látszódott a váltóházon, hogy picit szivárog a fékolaj a kuplung munkahengerből. Szerencsére nem volt túl nagy meló kicserélni, minimális bontás kellett csak hozzá, hogy hozzá lehessen férni. Bosch munkahenger került bele.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-04-19

A kommersz PP műanyag fedlapok kaptak 1 karbonbevonatot, alakul:-)

A pótkulcs elkészítése során derült ki, hogy az ajtó zárját nem nyitja a kulcs mechanikusan, más a zár benne, mint a gyújtáskapcsolóban. Távirányítóval nyílik, így ez eddig nem derült ki, viszont most, hogy már tudtam róla, zavart a dolog, mert mi van, ha lemerül az akksi a kocsiban, vagy elromlik valami a központi zárban, így a zárbetét átalakítása (átlamellázása) mellett döntöttem. Szerencsére elmeséltem a sztorit egy barátomnak, aki egyből az Autókulcs Centrumot ajánlotta, mivel már csináltatott velük ilyet.
A zárhengert az Autokulcs Kft. webshopjából rendeltem innen.
4500 ft volt maga az üres zár, 1500 a GLS boxba szállítás, és másnap reggelre már nálam is volt a cucc, így be is adtam a kulcs-specialistához a Népstadionhoz. Másnapra el is készült, 11000 forint volt az átalakítás, így már csak a beszerelés volt hátra. Ez sokkal egyszerűbb volt, mint gondoltam, a Youtube-on talált videók segítségével csináltam. Egy T20-as torx kulccsal kell a zárat kilazítani oldalról az ajtó peremén lévő lyukon benyúlva, majd lazítás után kissé befelé kell nyomni a csavart a csavarhúzóval, így a zár elenged, szépen ki lehet húzni az ajtóból. A kilincset nem kell kiszedni.
A zárhenger cseréje már nem volt ilyen könnyű, erről nem néztem videót, úgyhogy jobban szétbontottam, mint kellett volna, de végül nagy nehezen össze tudtam szerelni. Utána egy perc alatt ment vissza a helyére és szerencsére tökéletesen teszi a dolgát.
Nagyon örülök, hogy egy újabb hibát vagy hiányosságot húzhatok le a listaról.

>> SzervizPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-04-09

Közepesen szar a kocsit vezetni, érezhetően lehetne jobb, úthibák után balra elhúz, nagyobbakon eldobálja a hátulját és ehhez még csak gyorsan sem kell menni, így vártam már a tavaszt, hogy eltűnjenek a kátyúk az utakról (persze nem tűntek el…), és végre legyen értelme hozzányúlni a futóműgeometriához. Az új gumik felszerelése előtt mindenképp be akartam állíttatni a futóművet, hogy ne kopjanak félre a vadiúj gumik, végre ennek is eljött az ideje. Már korábban utánaolvastam az ajánlott futóműveseknek és szerencsére az egyik jó hírű műhely itt volt nem messze tőlem, így bejelentkeztem. Ők a Gumisch nevű műhely, vagy más néven a Schirger Gumi.
Minden a megbeszéltek szerint zajlott, kicsit hamarabb érkeztem, de nem várattak, hanem egyből nekikezdtek a műveletnek. A műhelyen magán is látszik az igényesség, amit a munkájukba is beletesznek: patyolat tisztaság van, minden újszerű és kultúrált, mindenki előre köszön, kényelmes váró áll rendelkezésre, ahol autósújság és szűrt víz van bekészítve. 10/10.
Komoly melót tett bele a kisöreg az állításba, kb. 45 percig dolgozott az autón. Azt mondta, káosz volt az egész, semmi nem volt a helyén, de végül mindent sikerült a tűrésen belüli értékre hoznia, ráadásul mindenhol középen volt a helyén az érték, tehát nincs a futómű elmászva, aminek nagyon örülök, mert a vezetési élmény alapján rosszabb visszajelzésre is fel voltam készülve.
A lényeg, hogy a precíz munkának köszönhetően a kocsi szuper lett, teljesen más volt hazafelé vezetni, szépen egyenesen fut, úgy mozog, ahogy az ember azt egy Alfától elvárná 👌
Nagyon meg vagyok elégedve a műhellyel, biztos jövök még hozzájuk, legközelebb a nyári gumik felrakását fogom rájuk bízni.
Elérhetőség: Gumisch

Sajnos egy kulccsal jött az autó.
Mindenképp pótolni kellett a hiányzó pótkulcsot, mert ha elhagyom az egyetlent, akkor szívás van.
Fb-on jött szembe egy hirdetés, egy Rinkóczi Laci nevű srác és Csaba barátja járják az országot, és a megbeszélt találkahelyen az autójuk csomagtartójában lemarják a kért kulcsot, majd felprogramozzák vagy klónozzák a másikról.
Mivel az én autómhoz a diag szerint hozzá volt rendelve mégegy kulcs (valszeg az eredeti pótkulcs az előző tulajnál maradt), ezért fennállt a veszélye, hogy a régi kulccsal kinyithatják és akár el is vihetik, ezért töröltük a régi kódot, és a régi és a másolt kulcs is új kóddal lett a kocsihoz illesztve. Minden klappolt, indult a régi és az új kulccsal is az autó, de amikor az ajtózárba belepróbáltuk az új kulcsot, azt nem nyitotta. Majd kiderült, hogy a régi kulcs sem nyitja mechanikusan, csak a távirányítóval. Ekkor esett le, hogy kicsit más színű a bal első ajtó, valószínűleg a kontárok kicserélték az ajtót, és benne hagyták a saját zárbetétjét, így az autó kulccsal nem, csak távirányítóval volt nyitható/zárható és ez mostanáig nem derült ki.
Mivel pótkulcsnak nem távirányítóst kértem, így erre valami megoldást kell találni, mert ezzel a kulccsal csak akkor érek valamit, ha már bejutottam az autóba. Megbeszéltük a srácokkal, hogy ha jobb megoldás nem lesz, akkor készítenek nekem kedvezményesen egy távirányítós kulcsot. Ez is egy megoldás, de zavarna, hogy nem lehet kulccsal nyitni az ajtót.
A srácokat ajánlom, profi eszközökkel dolgoznak, kenik-vágják a témát és jutányos áron dolgoznak. Elérhetőség fb-on.

>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2025-04-17

Nyári kerekek felrakva.

109.118 km