Blog
Ha már az ülések Sabeltek akkor a csomagtér ajtó behúzót kicseréltem ma szintén Sabeltre:-)
Erősebb, szélesebb jobban kezelhetőbb lecsukásnál.
Egy adag galvánozott csavar is visszaérkezett Attaláról.
Mostanában sok volt az udvaron belüli átállás, minden komolyabb távolság megtétele nélkül, és egyszercsak nehezen indult az alfa, majd szinte egy méter után le is fulladt. Elsőre azt gondoltam elszoktam a kuplungtól és bénázok, de többé nem indult. Az önindító ványadtan tekert, majd egyáltalán nem. Gondoltam akksi, túlélt már 2 generátorhalált, 5 éves kb, ideje volt.
Azért feltettem töltőre illetve a cégnél bemérettem, mondták, hogy jó csak tölteni kell. Büszkén vittem haza, hogy megoldottam a problémát, hát a bánatot. Beleraktam és nem indult. Gondoltam, akkor önindító. Fel is hívtam frissen szerzett szerelőmet, aki SAAB-okon szociálódott, specialista, rokonmotor, és 2 saroknyira praktizál. Ő már telefonban jelezte, hogy ez nem önindító, de azért én hittem.
Átvontattuk az asszony puntójával. Majd gyorsan a szerelő leakasztotta a kipufogót, és csoda... beindult. A diagnózis DPF eltömődés, de az is tünet, szívosor a ludas vélhetőleg.
Lette egy jóképű szívósor javítás, DPF tisztítás, valamint hamár arra jártunk olajcsere, valamint az akku is kapott egy sárga lapot, hogy lehet, hogy meg fog pusztulni hamarost, mert a sok indítgatás miatt szaki szerint kevéssé tartja már magát.
Azért az elméleti oldalon felmerül, hogy az én autóm csak és kizárólag autópályán megy valamint országúton 75-25%ban, a legrövidebb táv 45km. Nem korai a DPF tömődés kicsit?
A szerelő belefogott egy eszmecserébe, mely szerint a lefalazott és szoftveresen kiírt EGR azért okozhat galibát, de ezt a részt nem dekódoltam teljesen.
Ami fix, a szívósort amúgyis terveztem megbontani, hogy lássuk, milyen állapotban van, a többi sajna extra lett.
A téli Hankook + 17-es felni szett felkerült 2024 ősszel is.
Km: 150.226
A nyári Conti 3826 km-t futott.
Előtte nem sokkal értem el a 150.000 km-t, ezt megörökítettem emlékbe.
Megtörtént egy újabb vezérléscsere.
KM: 158151
Vitathatatlanul beköszöntött a hideg a idő. Tegnap még gyönyörűen sütött a nap, és nem is volt annyira hideg, tehát gondoltam egyet és gyorsan lemostam az autót. Előtte kihasználtam még egy kicsit a jó időt és gurultam is egyet idén utoljára a nyári szetten. A héten felkerülnek a téli kerekek, majd rázárom a garázst - élesítem a csepptöltőmet- és várom a jövő tavaszt.... (Persze azért száraz időben biztosan megmozgatom majd...)
Az augusztusi injektor csere óta nem sok kilóméter szaladt az autóba (maximum 150-200) viszont az teljesen problémamentesen, úgyhogy remélem egy jó ideig ilyen gondom nem lesz.
Végre! Cserére kerültek az első stabilizátor szilentek, kutyacsontokkal együtt. 😁
Szilentekből Meyle, stabpálcából QWP került alá. Elmúlt a hangos, folyamatos kopogás. Még nincs teljes csend, a két felső lengőkar is odavan, de hétvégén berendeltem azokat is, toronyszilentekkel együtt; ha már futóműállítás lesz, meg egyébként is tavasszal műszaki, legyen rendben minden.
Megérte ráfordítani ezt a pénzt, a komfort, menetdinamika is egészen más lett. ☺️
Felraktam a téliket. Hátha most se lesz tél...
Kb.25000 van az új nyári elsőkben. Már jelentős a kopás.
De legalább szimmetrikusan..
Jövő hétre fagyot mond, a gumisok előtt kígyózó sorok. De jó hogy végre elhoztam onnan a kerekeket. Pláne, hogy a tavaly őszi kapkodás nyomát is megtaláltam az alvázvédő rétegben. Beletolta a krokodil emelőt..
Itthon mindig van Koralkyd rozsdagátló alapozó, azzal javítottam a hibát. Időben észrvettem, még fényes tiszta fém kandikált ki.
Egyúttal a hátsó keréknél a filc mögött is kitakarítottam a küszöbök végét.
Végül téli kerekek fel, beállítottam a nyomásokat, majd lemostam és elraktam a nyári felniket. Ja, és gyorsan elszaladtam téli szélvédőmosóért, azt is betöltöttem, úgyhogy jöhet a hideg.
Téli gumi felrakás,centirozás, nyári gumi centirozás