Blog

>> EgyébCsapacs // Alfa 164 2.0 V6 Turbo // 2011-02-04

No, kb 2 hónapja vettem az autót...!! Több ismerősömet, barátomat is rábeszéltem már Alfára, de nekem ez az első...!! Megvettem, és vártam az Alfa érzést...és vártam, és vártam...!! Az Autó nagyon tetszik, kívül szép, belül minden világít..., de ezt tudjátok :) ...az ülések...csodásak ,nem gondoltam, hogy gyártanak olyan ülést, ami az én alkatomat is tartja...!! Mindig azt mondtam, hogy egy autón kell lennie 5 olyan dolognak, amit mindig megnézel rajta, megfogod..., amiért rajongasz...!! Ebben az autóban nem csak ilyen van...!! Ahogy elkezdtem autózni is vele, egyre világosabb lett, miről is beszél megannyi boldog Alfa tulaj....!! Ezen a kocsin nem csak gyönyörködni való van, nem csak tapintani való van, ebben az Autóban Érzés van...!! Ahogy mozog a kanyarban, ahogy nyomja a turbó, ahogy fog az ülés....!! Mindehhez hozzátéve az előtted poroszkáló kocsi hátuljában látott két projektort..., a kis kütyüket..., a kormány és a váltógomb tapintását...!! ....odáig jutottunk, hogy végem van... :) ...sokszor azon kapom magam, hogy azon gondolkozom, mi lesz a következő csinosítani való..., mit fog kapni, ....nem én, hanem Ő :)
Szóval itt az érzés..., egy csodálatos autó, hatalmas Szívvel....!! :) ...mondom ezt úgy, hogy eddig kb 50 autót sikerült hosszabb rövidebb ideig használnom, vagy kipróbálnom....., kevésnek van szíve!! :)
Most röviden ennyi..., de biztos írok még...., nagyon kész vagyok a kocsitól :)

Alfa, Alfa über alles...!! :l

 

Olajcsere történt az összes szűrővel s most nem a gyár által előírt ha nem Japán 5w30-as olaj került a vasba mivel most vettem csak észre hogy a gyári nem tudja a C3-as (korom megkötés) szabványt :((( Arra volt még idő hogy ki lett cserélve az első betét is ATE-ra ma már teszteltem is a pályán nagyon fincsi :) Jah meg a 2db hosszbordás is ki lett cserélve ...

 
>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-02-04

Ma be lett fejezve a belső visszaépítése. Maximálisan elégedett vagyok vele. Annak is örülök, hogy a zajcsillapítási technika bevált: minden kárpit csöndben feszül egymásnak, átlagosan jó úton csak a kulcstartó csörren meg, ha gyorsítok, vagy a kabát zippzárja. Villamossín sem probléma: tup-tup. Persze nem lett RollsRoyce (mintha tudnám milyen), de határozottan ajánlom kipróbálásra, ha éppen darabokban van az autód.
A teszt során sajnos kiderült még két feszültség pont. Mindkét ajtó hátsó-belső sarka hozzáér a külső küszöbhöz, így ott nyikorog. A probléma nem új keletű, hamar kiderült, hogy ez a tipikus keret nélküli ajtó betegség, idővel megeresztenek a zsanérok. Fotón látszik az eredménye. Után állítást igényel.
Na ez hülyeség. A kopást a küszöbre erősített műanyag lemez okozza, amibe bele van nyomva a logó. Ez a hátsó hajlatban nem feküdt fel szépen a sarokívre, így egy fél centit elállt, ami pont elég ahhoz, hogy nyöszögjön és koptassa az ajtót. Ez az elem viszont egyben van a külső küszöbbel is, így az állítása eléggé macerás. Egy gyárinak tűnő pótcsavarral a helyére fogattuk mindkét oldalon és jó lett.

>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-02-04

Haro-nak köszönhetően újra jó a kormány, eszméletlen mennyit számított az a pár dl olaj amit kapott! :D Köszönöm! :)
___________________________
Gege! A kedvedért, még képeket is csináltam, hátha kellenek majd, ha már Csörinél elbénáztam Neked a fékfolyadékot. :)
___________________________
Gege/Gell/Gegee:
Nagyon helyes! :))) Blogodba is nyomd szépen fel, h 2 év múlva majd mosolyogj ezen. :) Nem bénáztál el semmit! :) Csupán az első alkalom teszi. :))) Azóta már nem vagy szűz! Kövi alkalomnál mindenről lesz kép. :D
___________________________
-Így van- :P :D

 
>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-02-04

Mióta megvettem az autót nem működött megfelelően a fedélzeti computer. Nem volt eget verően fontos, de azért csak zavaró, ha kb 10-15 perc elmúltával már csak egy nagy piros foltot látsz rajta.
Sok gondolkodás és utánajárás után úgy döntöttem, hogy nem ugyan olyat teszek bele, mint ami volt ( a csak belső faceliftes 156okat egy kicsit nagyobb kijelzővel szerelték, mint az új elejűeket, de valószínű, hogy már új korukban is melegedtek).
Tehát nekiálltam a keresésnek. Érdeklődtem több helyen is, volt ahol 15ezer, volt ahol 30ezerért kínálták. Feladtam itt az amorén egy hirdetést, hogy mit keresek. Másnap este jött is az e-mail, hogy lenne egy 4000Ft-ért. Mivel a bontóban azt mondták, hogy a csatlakozók egyformák, és a szellőzőbox mérete is ugyan az be mertem vállalni a 4000Ftosat.
Postaköltséggel együtt 5700Ftba került (gondoltam, ha mégsem jó az enyémbe, eladom a bontónak, még így is keresek rajta :)
Először a szellőzőbox szélvédő felőli oldalán tart 2 torx csavar. Ezt ha kivettük, kipattinthatjuk óvatosan a boxot, de sokat nem engednek a vezetékek. A kijelző fő csatijához a következőképpen férünk hozzá:
Ki kell hozzá venni a kesztyűtartót. Először az ajtaját tartó 6db csavart vegyük ki, majd óvatosan ki kell akasztani a 2 kis tartófület, nehogy letörjenek! Majd jön az 5 kis csavar, ami a kesztyűtartó belsejét tartja. Ne feledkezzünk meg az immobiliser érzékelőjéről, a kesztyűtartó világításáról és a kis kapcsolójáról.
Ha mindezzel megvagyunk láthatjuk a nagy fehér csatlakozót ami a kijelzőtől jön. Ez kis sínnel van rögzítve (ami lehet, hogy le is törik). Ezzel a könnyebb része meg is van a dolognak.
Jöjjön a kisebb csatlakozó, ami az info + - gombokhoz tartozik a klíma alatt. Ehhez ki kell szedni a cd lejátszót. Kis keresgélés után meg fogjuk találni a kis kör alakú csatit, ezt nőgyógyász mozdulattal 2 kézzel a műszerfalban turkálva széthúzhatjuk :)
Próbáltam a szivargyújtó és a hamutálca felől közeledni, de felesleges, mert hiába vettem ki, le van zárva felülről.
Ezután ki is lehet szabadítani a régi kijelzőt.
Visszafelé sokkal könnyebb minden :) Csatik, csavarok vissza és lehet is örülni az új kijelzőnek. Mindegy, hogy jobb, vagy bal kormányos autóból vesszük a kijelzőt, a szellőző formája ugyan az, a jobbkormáynos változatnál egy nagyon picit az utas felé lesz fordulva a kijelző, de egyáltalán nem zavaró, mindenhonnan jól látható a kijelző.
Mindenkinek jó szerelést kívánok!

>> Szervizcsoki159 // Alfa 147 1.9 JTD // 2011-02-04

Folyamatos leszabályozás, Motor Control, menni nem akaró érzés, lyukas alsó, felső turbó cső.
Köszönhető a turbó 1 Bar helyett 2 Bar nyomásának.
4 nap létezés Alfika nélkül+ 60.000 Ft-os szervízelés és a turbó helyre rakva és kitisztítva. igy kaptam vissza Alfit, és a kicsikocsi újra száguld!!!:)
Hatalmas sebesség, visszatérő pozitív élmény vezetés közben!:)
Imádom az autóm!:)))

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-02-04

Kapott másik váltó meg kézifékszoknyát piros varrással, mivel a gyári elfáradt, meg az nem igazi bőrből volt.

 
>> Autóápolásbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-02-02

Nagyon mocskos volt már kívül és mosóban kellett sajna. Pesti út előtt mostam le, így útközben csak megszáradt a kicsikém :)

>> Eseménybizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-02-01

Párom munkatársa hozott a melóhelyükre csomó megmaradt kacatot. Nekünk - többek között - egy kulcstartót küldött, amit előtte nem nézett meg. Na, mi van a kulcstartón? Igen: Alfa 166 és még a színe is majdnem megegyezik.

>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2011-02-03

Már azt hittem, hogy annyi. Beragad a gomb. Mind a két ajtón. emlékeztem, hogy Admirális oldalán olvastam ezzel kapcsolatosan dolgokat. A leírása alapján szétszedtem a kárpitot, majd az ajtót.
Tehát:
Ha szerencsénk van:

Az ajtó élében van egy csillag fejű csavar. A kilincset tartja. Azt ki, és egy kb 10 cm hosszú fecskendővel benyúlni addig, amíg meg nem akad. Az a zár hengeres teste. Folyékony kenőanyagot benyomatni! Járatni közben a gombot, meg kell javulnia. Ha nem akkor olvasd végig a "Ha nincs szerencsénk" szemelvényt...

Ha nincs szerencsénk:

Belső kilincsben lévő fedél ki, alatta lévő csavar ki. borítás le. Óvatosan! Magas hangsugárzó is jön. Kábelét lehúzni. Nagy hangszóró rácsát pattintással eltávolítani. A kapaszkodó, amin az ablakemelő gombjai vannak kiszerel. Aljában takaró gumi ki, alatta a csavar ki és kijön a gombokkal együtt. eztán óvatosan körbe lepattintani a kárpitot és felfelé kiemelni. Belső Zár gombra vigyázni. Nylon lezakítása. vissza lehet ragasztani, ha nem téped miszlikre. :)
Az ajtóból a lopásgátló műanyag lemez csavarjai ki, lemezke ki. Ablak vezető keret ki (2-3csavar). Kilincs rudazata leakaszt. (2db) Kilincset tartó csavarok ki. 2db. Kilincs gombot benyomva addig forgatni a kilincset, amíg ki nem jön. Csavarjával ne karcold az ajtót a forgatás közben!
Ha már kézben van, látni fogod, hogy a gumi tömítés van elszakadva, vagy csak ki van száradva a szerkezet. Ha a guminak nyekk', akkor vízszerlvény bolt, 20Ft, újat bele és már csak össze kell rakni. :D
Ha nem szakadt, agyonfújni csavarlazítóval aztán kifújkálni. Ezek után tetszőleges kenőanyaggal elárasztás... És már csak össze kell rakni... :D

Na ennyit a kilincsről, amit természetesen meg lehet vásárolni... 25eFt! így is úgy is szét kell szedni az ajtót. A régi javítható, az új drága és dolgozni kell vele ugyanúgy...