Blog

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-01-28

Voltam ma Zolinál (TZoli155) Tatabányán, beépítettük nála a két feljavított Hella fényszórót. Az egyiket én boltoltam még néhány hete egy autólámpástól, beragadt készlet volt. A másikat Zoli "szállította".
Mindkettőn elvégezte a megfelelő módosítást, a gyárinál minden szempontból jobb távtartókat tett bele.
A "know-how".t is megmutatta, de az titok :-) Akit érdekel hogy mi a trükk, javaslom javíttassa fel a lámpáját Zolival, meg fogja tudni. Aztán meg látni fog, nem is akárhogy! Ha helyére van téve a 146 lámpája, és persze gyári a lámpatest, akkor bizony lehet vele látni is.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2011-01-29

Történt, hogy fel akartam applikálni a 156-os vonószemét a 155-re, mert az átalakított lökös miatt a gyári vonószemet nem tudtam visszatenni! Gondoltam így, hogy fényezésre vár a gép eleje bátrabban "faraghatok" egy kicsit! Hát sajna ennek a nagy bátorságnak az lett a vége, hogy saját balf@szságomból adódóan ki kellett cserélnem a hűtőt, mert kilyukasztottam! Ügyes, így legalább ennyivel is később lehet fényezni azokat az elemeket, amiket az őzike miatt cserélni kellett! :-( Viszont most már ez is új, igaz ez sovány vígasz! :-/
Ráadásul 1-2 liter hűtővíz is elfolyt, mire találtam egy tálkát, amibe a többit felfogtam! Valamennyi meg maradt is benne, majd kiderül, hogy mennyi! Igazából mindegy is, mert már úgy is megérett a cserére a fagyálló is! Egyébként nagy köszönet illeti vmaast kollegát, aki segített beszerezni az új hűtőt igen baráti áron (23.000,-)! Jah, és természetesen Tsiga-t is, aki másnap el is hozta nekem az alkatrészt akihez Marklar-on és két kollegáján keresztül jutott el! :-)) Köszi mindenkinek! :-))
És ha már kint volt a hűtő, akkor már a rozsdás tartóját is kezelésbe vettem! Szépen lecsiszoltam és lefestettem Hammerite-al! Sokkal szebb lett és remélem tartós is lesz! :-) Végül fel lett töltve a rendszer Paraflu fagyállóval (6000,-), amit meg Poló kollegának köszönhetek! A deszt. vizet meg a cégem állta! ;-))))



KM óra állása: 107786 Miles
Régi óra szerinti állás: 214595 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 63722 Km (39595 Miles)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-01-28

Kötelező szerviz letudva. Teljes autó átvizsgálás volt, beleértve a fékeket és a futóművet is. Minden rendben van, de majd idővel egy első lengőkar + stabilizátor rúd csere szükséges lesz. Ki lett tisztítva az EGR szelep, volt egy résolajcső csere, mert ott szivárgott a gázolaj, valamint légzsák hibakód is ki lett ütve. Viszont a bal oldali függönylégzsáknál még mindig jelez hibát, ennek majd tüzetesebben utánanézünk később. Az egyik izzítógyertya meghibásodott, az is ki lett cserélve. Valamint a kötelező dolgok:
- olajszűrő,
- gázolaj szűrő,
- motorolaj csere (ebből szerencsére kevesebb kellett, mert tavaly AlfaCity-ben nyertem 20 litert, most került felhasználásra),
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- fékolaj csere,
- féktisztító,
- váltó olaj csere.

És ezeken kívül még egy apróság: Korábban a jobb hátsó ülés felüli szellőző eltört, nem lehetett rendesen kinyitni. Az is ki lett cserélve. És mindezért hatalmas köszönet Alfaternak, akit nyugodt szívvel tudok ajánlani mindenkinek!

>> Szervizkond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2011-01-28

Nos kétszer lemerült csutkára az előző akksi másfél hónap alatt, ideje volt már cserélni. Az új jövevényről röviden: Bosch Silver 12V 60Ah 540A Jobb+ Éljen sokáig.

 
>> Eseménybizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-01-28

Első hosszabb út előtt tankolás, szinte teljesen üres volt már. Tankolásnál para nehogy benzint töltsek bele megszokásból. A pisztoly nagyon enyhén ferdén, nem függőlegesen tettem be. Ott állok mellette, mert 146-osnál a legtöbb kútnál hamarabb megáll és őjból be kell akasztani a "ravaszt". 56l, 57l, 58l, fröccs,fröccs, mire észbe kapok és eldöntöm mit csináljak szerencsére megállt, de fél liter kifolyt a kocsira...
Út közben állandóan trutyis lett a szélvédő, mert előtte hó/eső volt. Ablakmosó többször kiakadt és jött egyfolytában az áldás. Persze az utasoldalon nem jön a folyadék és persze nem működik a kifogyás jelzője (ugye alfáról van szó). Benzinkútnál kiderült, hogy valszeg amit nem állt le az ablakmosó, mert az egyik lámpánál kiakadt a mosó. Vettem ablakmosót, de nem találtam hova kell betölteni :) Kézikönyv persze otthon, mert még olvasom. Miután nem találtam meg, mentem még 30 km és amikor már nem láttam semmit megálltam lesz, ami lesz alapon. Cigi és tescobull végére nagy nehezen megleltem, minek elrejteni a borítás alá? És azt is megtqanultam, hogy kell venni tölcsért, mert iszonyat pici a nyílás és nagyon pici lyukon jön vissza a levegő, ami szétfröcsköli a löttyöt.
Szóval kalandos volt az első nem autópályás utam :) De az út többi része csodás volt!

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-01-27

Ma is haladtunk az autóval. Először is, készen lettek a tartókonzolok galvanizálása, és megvettem a csavarokat is.
Minden csavar helyére amit kitekertem új került. A kipufogó összetételei kivételével mindenhová saválló. Ezek javarészt 8-asok, 3 db 6os.
Az összetételekhez 8.8-as kerül, önzáró anyával, rugós alátéttel.
Ezeket fel is szereltem.
Sajnos fél időben lemerült a fényképező akksija, így nem tudtam mindent megörökíteni.

"Csöves Imi" is haladt, bár elég lassan, nagyon szöszmötölős munka az első csövek pontos leméretezése, beállítása.
Estére készen lett gyakorlatilag a katalizátorig mindkét cső, flexibilis elemekkel, talpakkal, mindennel. Csak készre kell őket varrni.
Elkészült a középső dob is, illetve ahogy az utolsó képen látszik a hátsó dob rezonátor csöve is félig. Azzal még lesz munka.
A hétre sajnos ennyi idő hiány miatt, szóval csak jövőhéten folytatódik a munka..
Kell még vennem tömítéseket, gumi bakokat, tűzkarikát.

 
>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2011-01-27

2011.02.01.-én sikeresen megtörtént a vezérlés és olaj csere.Természetesen ebben értendő vezérműszíj,3 görgő,vízpumpa,hosszbordás szíj.Plusz egy baki miatt az olajgomba.

 
>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-01-26

Ma jelenésem volt Csöri Mesternél, ugyanis eljött a 280 ezres szerviz ideje. Megkapta a Csinos a majd 6 liter Selenia-ját, az olajszűrőt, gázolajszűrőt, pollen és légszűrőt. Hirtelen felindulásból a nyomás szenzor is ki lett pucolva.

 
>> SzervizLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2011-01-27

A műszaki vizsgán kiderült lengéscsillapító problémám immár a múlté,hétfőn bekerült 2db első LIP(nem a legmárkásabb de a réginél jobban dolgozik) márkájú lengéscsillapító.Remélem egy jó darabig nem lesz velük probléma.Ha már így szétbontottuk kicseréltük a bal oldali féltengely gumiharangját is!Köszönöm Runyónak, Jozsikának,és Tominak a segítséget!!!

 
>> EseménySzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-01-27

nos a generál után tesztüzemben és bejáratáson a kicsike....... a tapasztalatok azt mutatják, hogy szépen megy, viszont ha hideg a motor, olajszaga van, ha 2000 ford/perc felé pörgeti az ember, ez számomra nem probléma, mert én tudom hidegen nyugisan hajtani, viszont apám hidegen vígan 3500-as fordulattal gyilkolja... le lesz tiltva :)