Blog

>> EgyébTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-10-28

rendezgettem a képeket. És megtaláltam az első "tekercset" az autómról. A kép, amit csatoltam most elég fájdalmas. Büszke voltam az autómra és nagyon örültem neki. Leültem az aszfaltra és csak néztem. Ma napig emlékszem arra az érzésre. Meg arra a napra, amikor hazahoztam. 2007. április 24-e volt.

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2010-10-27

Mielőtt felkerülnek a téli kerekek-gondoltam-kiegyensúlyoztatom őket,mivel szemmel láthatóan lelesett néhány súly róluk.
Nem úsztam meg ilyen egyszerűen a dolgot,mivel két felni annyira ütött,hogy nem lehetett kicentírozni őket.Csak a görgőzés segített rajtuk.Az egyiket egy kátyú széle üthette meg,a másik pedig egy durvább padkázás során deformálódhatott el -sztem.
Most újra tökéletesen fut mind a négy:-))!

 
>> EseményGery83 // Alfa 155 Q4 // 2010-10-27

Hurrrrá lobog a hajunk. :)

 
>> EseményJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2010-10-27

Csaknem két hónapja használjuk. Probléma eddig semmi komoly. Hidegen néha rakoncátlankodik az alapjárat, és nyekken a futómű. Megértem, mert én sem szeretem a hideg reggeleket. Lecseréltem a gumikat az elsők kopottak voltak, kissé féloldalasan. Megnézték a futóművet, semmi gáz, ergo eladás előtt dobhatták rá egy másik autóról. A téli valami koreai, de állítólag nagyon jó Roadstone Eurowin. Az ár alapján ezt vélelmezem én is. Valamint ezt támasztja alá az is, hogy a nyárikkal tapasztalt elég hangos surrogó hang teljesen eltűnt a csere után. A váltót is flottul tudjuk már használni, csak meg kellett szokni. Ja és még mindig cool, hogy megismerjük egymást az alfásokkal. Bár ma délután Miskolcon kb 10 Alfát láttam, de egy vett csak észre. Nagy volt a forgalom :)

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-10-26

2010.10.26., 183700 km

Az autó másfél éve nem volt emelőn, így addig egyezkedtem Csörivel, míg sikerült egy egész napra kibérelnem a Várpalotai műhelyt az aranykezű mesterrel egyetemben :))

Aprólékosan átnéztük az egész autót és kicseréltünk mindent, amit csak kellett, kivéve a motorháztetőt tartó teleszkópokat, amik nem tudom mikor haltak meg, de már egyáltalán nem tartanak.

Lényegében semmi meglepetést nem találtunk, a lassan porrá morzsoló hűtőről már régen tudok, az olajfolyást a váltó oldalon szintén láttuk már, a lengőkar és kormányösszekötők eddig bírják.

A levegőszűrő meglepően koszos volt, pedig eredetileg nem is akartam cserélni. A klímaszíjat se akartam, de a hajszálrepedések láttán inkább az is cserélve lett. A vezérlést elég lett volna 30e km-el később cserélni, de a 159-es sztorik a vízpumpával elvették a kedvem a kísérletezéstől, lényegében úgyis mindegy, hogy a 60 ezrest most adom, vagy jövőre... A kézifék zsinórok teljesen össze voltak rothadva, amin nem csodálkoztam, a hátsó keresztlengőkar meg már majdnem kiesett a helyéről - ez se volt újdonság.

Újdonság volt viszont az EGR szelep, amit eddig még soha nem pucoltunk ki - annyi kormot kapart ki Csöri, hogy 2 halottas urnát megtöltött volna. A motor felőli toroknál a korom már teljesen elzárta a felső levegőnyílást. Nem tudom emiatt, vagy más miatt, de sokkal, sokkal jobban megy most az autó.

Meglepett az izzítógyertya is - az 1-2-3 még gyári, a 4. cserélve volt. Csöri megállapítota, hogy a 4. teljesen kukás és a 2. már picit döglődik, mindkettőt cseréltük. Eredetileg mind a 4-et cserélni akartam, de Csöri lebeszélt róla.

Sikeresen felkészültünk a télre és a 200 ezredik kilométerre :)

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-10-27

A közlekedési minisztérium sikeresen kiállította szeptember 23-ra az új forgalmit, kijavították az összes hibát, végre FIAT gyártja az Alfát, ami Romeo és nem Tomeo, végre 6-os váltóm van. A szín mizériát lezártuk: az CAC papírban Grigio van, így marad a szürke a forgalmiban. A FIAT képviselet hivatalos véleménye, hogy az arany nem szín, hanem nemesfém, a FIAT Slovakia máig nem válaszolt a kérvényeimre.

Az utolsó pont a rendőrség meglátogatása volt, hogy a címem átírják. Fél nap szabadsággal próbálkoztam, de nem jutottam délig sorra. Ezután 2 hét szünet következett, nem tudtam elszabadulni a munkából. Ekkor már 6 hete jártam forgalmi nélkül, de szerencsére nem állítottak meg. Az újabb próbálkozás keretében egy hosszabb ebédszünetet vettem ki és 10.30-ra mentem a rendőrségre. Alig hittem a szememnek, mikor 12.02-kor sorra kerültem - én voltam aznap az utolsó. Viszont a rendőr nem vett be "mert én most ebédelni megyek..."

Az utolsó próbálkozásom jegyében hétfőn reggel 7-kor már a rendőrségen voltam (7.30-kor kezdenek) és sikerült 19-nek feliratkoznom. Szinte hihetetlen, de 9.50-kor sorra jutottam, az már persze más dolog, hogy 10.15-ig hozzám se szólt, mert gyorsan megcsinált 3 forgalmit a hátsó ajtóban várakozóknak. Szerencsére már semmibe nem kötött bele és 12€ ellenében megváltoztatta a címem, így 6 hét után újra van forgalmim, ami ráadásul hibátlan :)

 
>> SzervizTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2010-10-24

Sajnos egy koccanás során megsérült a gépháztető és az amúgy sem tökéletes vesék is feladták. Így most Gianninak köszönhetően új gépháztetőm van és új veséim. Gianninak utólag is hatalmas köszönet a segítségért.

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-10-26

Ma kicserélték az autón az első lengőkarokat, plusz beállították a futóművet is.
Volt egy kis olajszivárgás egy tömítésnél, így az is orvosolva lett.

>> Eseményosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2010-10-26

Ez is eljött... Majdnem kimaradt a fotó. Megvolt a pollenszűrő csere is. Újra szenest kapott.

 
>> Eseménygyml // Alfa Spider 2.0TS // 2010-10-26

A hétvégén átcseréltem a kerekeket a téli szettre. Persze ez sem ment zökkenőmentesen. A gumis "felütős" sülyokkal centírozta ki. Pár kanyar után kiderült, hogy gyorsabb tempónál eléri a súly a lengőkart. Újra ki kellett centíroztatni és ragasztott sülyokkal már minden tökéletes.