Blog

>> EgyébChris159 // Alfa 159 2.4 jtd TI // 2016-12-01

következett az átíratás az összeg mondanom se kell h nem egy 1.3-as benzines autó árával egyezik meg.
lebontva:
-törzskönyv: 6000ft
-forgalmi: 6000ft
-vagyontruházási illeték: 100100ft
Eredetvizsgáztatás: 20000ft

 
>> EseményChris159 // Alfa 159 2.4 jtd TI // 2016-11-30

Végre sikerült egy 10 évvel ezelőtti álmom, 159-es alfa boldog tulajdonosa lehetek.
Nem egészen a 2.4 jtd típust szerettem volna de nem bántam meg ezt a választást sem.
Graz mellett volt egy 1750 tbi TI típus de mire kiérkeztem eladta a tulaj ő volt az első kiszemelt.
Mindenképpen erősebb, nyomatékosabb autóra vágytam egy 1.6-os benzines autó után, így jött a választás a 2.4 jtd-re. Az ára elég magas volt a hahun hirdetett többi példányhoz képest, de magas felszereltségű kizárólag TI típusokat kerestem. Tetszett a TI típusok szép felnije meg a kerékjáratoknál nem fér be egy kisgyerek fej :).
Szerintem ehhez az autóhoz már nem kell nyúlni tökéletes minden ahogy a gyárból kijött. Ahogy ismerem magam egy alap modellt ha megveszek a végére ugyanennyibe fogok kijönni mivel felextrázom ahogy nekem tetszik.
Az autót leinformáltam az ismert oldalakon keresztül(autoDNA STB..), törésmentes osztrák első tulajtól származik az autó. KM vásárláskor 153000. Lekérdezések alapján a km is 90%-ban biztosnak mondható.
Szervizzel nem kezdek ismertem a tulajt a számlákat mutatva 152000km-nél volt olajcsere Selenia wr 5w40 olajból.

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-12-05

Cserélve lett a féltengely és mivel velejárója a váltóolaj leeresztése, ezért kapott új váltóolajat is! LIQUI MOLY GL5 75W-80 váltóolajból 2 liter!
Km állás: 185500km

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-12-05

Az autó egy ideje elkezdett rázni, mivel az elejében szinte minden új a féltengelyeket leszámítva, nem volt nehéz kitalálni, hogy mi lehet a probléma. Kis utánaolvasás és teljesen ráillettek a "tünetek", megoldás: féltengelycsere! Kiszerelés után látszódott, hogy teljesen szét van menve a csuklós része, szinte szárazon dolgozott.. Kapott egy új GSP jobb oldali féltengelyt.
Ha már szét van szedve az autó, ajánlatos a váltóhajtásnál lévő szimeringet kicserélni, mert ez akadályozza meg az olajfolyást, és valószínű mire a féltengely kikopott, már ez is elöregedett (1.000ft-os tétel)!!!!
A rázás, remegés elmúlt! Tökéletes lett! :)
Km 185500km

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-11-28

Régóta tervezem, hogy építek valahova egy beállót az autómnak. Még a 146-nak szerettem volna, de mostanra jutottam el a megvalósításig. A terv eredetileg egy külön kocsibeálló volt, de megmérve a 159 méreteit kicsit módosult.

Nyáron amolyan hirtelen félmegoldásként beálltam a két épület közé, napvitorlát feszítettem ki és ott hűsölt az autó.

Aztán rájöttem, hogy alapvetően ez nem is rossz ötlet. Mármint itt parkolni a két épület között. Amúgy is a munkámban is segítség, ha ott a két épület közt van egy hasznos fedett tér. Mellesleg pont megfelelő méretű, kényelmesen be tudok állni az autóval.

Nekiláttam, megrajzoltam az elképzelést, megmutattam egy "mesterúrnak", aki hümmögött, mondott hajmeresztő összeget, meg egy távoli időpontot. És próbált lebeszélni a "lapos tetőről" és a polikarbonátról.

Nos én nem tágítottam, nekem a laposnak álcázott kis lejtésű tető és a polikarbonát által beengedett fény kellett és kész. Úgyhogy hetekig gyűjtöttem az információt a polikarbonát lapok típusairól, terhelhetőségéről. Aztán megterveztem magamnak. Aztán vagy 4 hét alatt szabad óráimban meg is építettem. Van benne sok szokásostól eltérő megoldás biztosan, de ez így biztosan olyan, ami nekem tetszik. Biztosan olyan, ami gondosan lett lekezelve, kimérve, felépítve. A két épület természetesen se nem egyforma hosszú, se nem párhuzamos. Kellett kattogtatni a lézeres mérőt, és számolgatni, precízen levágni a hosszakat, hogy szépen el lehessen csalni. Sok munka volt, de így volt igazán öröm először beparkolni alá :-)

És picit több mint harmad, jóval kevesebb, mint féláron épült meg az árajánlathoz képest úgy, hogy az anyagminőségen nem spóroltam. Borovi fenyő gerendák, Tikkurilla faolaj, Clima Control-os Makrolon polikarbonát lemezek, aluprofilok.

2017.12.20. A világítás is végleges formát öltött. Maradék gerenda darab, egy használaton kívüli inox lekvár tölcsér és egy Xiaomi Yeelight izzó kompozíciója :-)
Az utóbbi izzó jó móka, sőt itt még haszna is van.

>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-12-05

Ma Megérkezett a xenon szett.
-Tompítottba 5000K
-Reflektorba 5000K
-Ködlámpába 6000K
Egyenlőre a Tompítottba cseréltem csak az ízzókat ki.
Nekem túlságosan kékes, úgy hogy az 5000k helyére 4300 ast rendelek, a 6000helyére pedig 3200
-1 kép Osram Cool Blue Xenon Lock Tompított és helyzetjelző
-2 kép 5000K Xenon tompított és Canbus led helyzetjelző (nincs hiba kód)

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-12-05

A hideg beálltával sajnos már esett vissza a csomagtérajtó, ezért cserélni kellett a telókat. Két bontott érkezett Mifitől... most jó. :)

>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2017-12-05

Felkerült 4 db zsír új 205/55R16 T W452 Winter iCept RS2 Hankook téligumi
80.000 Ft + 8000 Ft szerelés

211.694 km

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-12-04

A slusszkulcsról szépen lekoptak a jelek, kapóra jött, hogy a fórumon tamás927 hirdetett fekete és piros színű gumit. Rendeltem, hamar megjött.

 
>> EgyébMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-12-05

Pár napja elvittem a téli kerekeket centríroztatni, mert a gumis műhelyeknek most nincs kapacitása másra, két hetes várólisták vagy a halál. Centrír után gondoltam akkor felrakok én mindent, legalább alapos leszek, réz pasztázás meg minden. Rendeltem is egy 2.5 tonnás ültetett kroki emelőt, 2 tonnás bakokat és egy Yato keresztkulcsot, kértem havertól egy garázst is kölcsön. Levettem a jobb első Ti kereket, felraktam a 17", egy csavar és körbeforg.... Porca madonna! A ragasztott súly beleér a féknyeregbe. Kerék le, Ti fel, két első kerék be a csomiba, irány a gumis. A srác átragasztotta beljebb, ott már csaknem fog hozzáérni, de még beljebb nem meri, mert elmehet a centrír. Garázs, emelő, Ti kerék le, másik fel, egy csavar és forg... akku*va jó ... beleér. Kerék vissza, csomi, bezár, gumis. Mondom tegyük be középvonalra. Vonakodott, dehát én temetésem, ha majd ráz visszajövök. Harmadik próbára már jó lett, elfordul kényelmesen a nyereg mellett a súly. Kerekeket felraktam, minden csavart rézpasztáztam szépen, az emelő is jól szolgált. Az egyik ideges elforgatásos körben sikerült odacsuknom a mutatóujjam a küllő és a féknyereg közé, lendületből. Én mondom, ezeken a nagyfékes autókon kevés ott a hely :)) még most is fekete a körömágy.
Az eszes német gumis után takarítva lepucoltam a kréta írást a gumik külsejéről (!), izopropyl alkohol, szivacs és szilikonzsír a végén, hogy ne szárítsa.