Blog

Augusztus 16-án indult egy hosszú kálvária, ami október 7-én zárult csak le. A történet egy telefonhívással indult, miszerint nagy szívességet tennék kollégámnak, ha másfél órával korábban mennék dolgozni. Bár kedvem nem sok volt, belementem. Ilyenkor jönnek, és tényleg minek, de ha akkor nemet mondok, vagy akkor az utolsó pillanatban mégis a másik bejárat felé indulok a mélygarázsba... De nem így történt, egy figyelmetlen citroen tulajdonos belém kanyarodott, és az alábbi módon megzúzta az autó bal hátsó oldalát. Védett a mackósajt, de ezek szerint nem eléggé, nyoma lett a dolognak. Mögöttem kicsivel rendőrök érkeznek, emberünk első mutatványa, hogy kipattan, és amíg azt nézem mi történt a rendőröket próbálja meggyőzni, hogy én kanyarodtam gyorsan és szűken... Ők sem hittek neki, adtak egy kék-sárgát és elmentek, nem hiányzott nekik a papírmunka. Másfél óra beszélgetés, és kollégám segítségének köszönhetően nagy nehezen elismerte emberünk a bűnét, cserébe kérte, hogy az ő autójával is legyen valami. Nem nyújtom végig az egész sztorit, mert Pulitzert úgy sem adnak érte. A lényeg, hogy a biztosítója az összes lehetséges fronton keresztbe tett, akadékoskodott, kerülni akarta, hogy fizessen, pedig emberünk vállalt mindent. Sok idegeskedés, szenvedés (köztük egy külön kálvária Dekka 33-ásaával...) után végül másfél hónappal később rendeződtek a dolgok, az autóm szép lett, a biztosító még ha nehezen is, de kifizette a jogos kárigényem, csupán a vétkes fél autójának javíttatásával lett vékonyabb a zsebem, no meg két autópálya matricával, és másfél tanknyi megvásárolt, de ki nem autózott benzinnel. Cserébe kaptam egy új sárvédőt, felújított küszöböt, és újrafényezett ajtót. Próbálom pozitívan nézni már a dolgot, durva egy hónap volt, nem kívánom senkinek, nagyon összejött minden. De végre vége, és nagy köszönettel tartozom .-nek, Varga Istvánnak, Dekkának, no meg páromnak/családomnak akik vigyáztak, ne guruljon túl messzire a gyógyszerem... :) Ebben a nagy idegeskedésben a fénypont Gegee barátom esküvője volt, amire bár nem hittem, hogy ilyen nehéz lesz betartanom az ígéretem, mi szerint ott leszek, de sikerült eljutnom, egy estére elfelejtenem mindent, jól érezni magam, és erőt gyűjteni a folytatáshoz. (Ezek után kötelező a hosszú és boldog házasság!;):) Nem mellesleg Jácint és Tibe is sok hasznos tanáccsal láttak el aznap, nagyon kellett minden. :)

Szóval köszi mindenkinek aki segített bármilyen formában is, és egy nagy bocsi azoknak akiknél én okoztam fejfájást ez idő alatt, élükön Dekkával! :)

Olaj+olajszűrő+levegőszűrő kicserélve, finom Seléniát kapott! Köszönet Sityunak! :) (199500)

 

Hétfő este 7-re mentem Csabihoz, a szerelőmhöz.
Mivel elöl már mindkét oldalon volt a lengőkar kiszedve szilentcsere miatt, így nem számoltunk berohadt, vagy gyárilag beragasztott csavarok okozta nehézségekkel.
Szokásomhoz híven a motorvédő leszedése az én reszortom volt, Csabi egyszer azt mondta, ha ő egyszer leszedi, többé nem teszi vissza :).
Kezdtük a jobb oldalt, ott volt több munka.
Kerék le (1. kép), féltengely csavar le, kormányösszekötő ki, futómű szétakaszt (alsó-felső lengőkar), majd a fékolajcsövet és az ABS-jeladó vezetékét kipattintgattuk a kis rögzítőfüleikből, a kerékcsapágyat pedig a féktárcsákkal/féknyergekkel együtt félretettük a kerékjáratban, alápóckolva egy nagy kockafával (2. fotó)
Ezután kiszedtük a lengéscsillapítót. A 3. fotón a bűnös: rommátörött a porvédő rögzítője.
A régi, szakadt porvédőjű lengőkar is könnyen kijött. Hát a porvédő gumi kissé viseletes volt más (4. fotó).
Kicsréltük a lengéscsillapító porvédőjét (5. fotó), majd félretettük mert még ki kellett kapni a "táncot járó" féltengelyt (6. fotó). Jó pár deci váltóolaj kifolyt, amit sikerült felfognunk. Gyönyörű, tiszta színe van még, mondjuk nemrég volt cserélve.
A féltengelynél a hosszú oldalon van egy függőleges rögzítése, egy csapágyban forog. Nos, mi elkövettük azt a hibát, hogy először felraktuk rá a csapágyat, ezután beraktuk az új alsó lengőkart, valamint a lengéscsillapítót. Mindezek után csodálkoztunk, hogy
1) nem megy keersztül a csapágy rögzítőkerete a lengéscsillapító villáján
2) nem pattan a helyére a féltengely a váltóban.

Na, akkor féltengelyről csapágy le, majd a csapágy rögzítőkerete felcsavaroz. Csabi aknába le, én tolom a féltengelyt be. Most patent volt minden (7. fotó).
Ezután Csabi elszaladt tankolni a kocsijába nehogy bezárjon a benzinkút (sajna nem non-stop), addig én meghúzgáltam minden csavart.
Ezután helyére tettük a kerékagyat, és összeakasztottuk a futóművet...da alul valami nem stimmelt.
Bakker, a vadiúj TRW lengőkarhoz nem adták a perselyt, ami rámegy a gömbfej pöcsére. Igenám, de a régiről meg nem akart lejönni. Ilyen fasza kúpos módzserrel van rajta, de piszkosul rá volt gyógyulva. Kb. 40 perces sz*pás volt mire lejött. Az első lehúzószerszám megmérettetett és gyengének találtatott. Ezután jött a melegítés, de az sem segített sokat. Ezután egy bikább, kicsit más rendszerű lehúzó oldotta meg a dolgot...bár lehet a melegítés is közrejátszott a sikerben.
Az még hab a tortán, hogy a csavarja tök gagyi, és nem is olyan, mint amilyen idevaló, nincs pereme (8 fotó).
Most, hogy sikerült a jobb oldalt végre összerekni, szétszedtük a balt. Itt viszont sem a lengőkart, sem pedig a lengéscsillapítót nem kellett kiszedni, itt csak a féltengely lett kicserélve. Ez már ment pikk-pakk.
Mostmár csak a váltóolajat kellett Csabinak visszatölteni, amíg én visszaraktam a motorvédőt.
Csabi hozott még nekem a 159-re és a 147-re is hátsó ablaktörlőgumit, amik egyenlőre a csomagtartóban landoltak, majd a hétvégén felapplikálom őket a helyükre.
A munkadíjat már korábban rendeztem, Csabinak készíttettem a műhelybe egy célszerszámot, melynek a költségét én álltam (9. fotó). Ő cserébe elvégezte ezt a szerelést.

A teljes költségvetés:
TRW lengőkar: 52 820,-
lengéscsillapytó porvédő felütközésgátló: 7 915,-
célszerszám Csabinak (munkadíj): 10 000,-
hátsó ablaktörlő gumi a 159-re: 1 167,-
féltengelyek: 50 000,-
féltengelyek elhozatala
pályamatrica: 2 950,-
kávé: 1 200,-
üzemanyag: 12 000,-
összesen: 138 052,-

Eddig az előző, kapcsolódó blogokban feltüntettem 66 150,- Ft-ot, így ide még bekerül 71 902,- Ft.

Még vettem a 147-be is hátra ablaktörlő gumit ( 1 100 Ft), illetve 1 L Selénia 20K olajat 2 477 Ft), arra az esetre, ha után kellene tölteni a TS-nek.

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-10-09

Megint rángatott gyorsításkor, ugyanúgy mint 30ezer km-el ezelőtt. Elvittem szervibe. Mindkét féltengelyt kiszerelték, a jobb oldalinál nem találtak hibát. Azt újra zsírozták és ment vissza. A bal oldali belső csukló "harangján" a múltkori fémszórásból kipattant egy kis darab. Ezt kijavították, zsírzás és ment vissza. Cserélve nem volt semmi. Most megint jó. Fénykép nem készült a javításról sajna.

>> SzervizMárk85 // Alfa 156 SportWagon // 2013-10-09

Km állás: 205 770
-olaj és szűrő csere
-repedt leömlő csere (bontottat kapott) + új tömítés
-stabilizátor szilentek cseréje
-kipufogó tartók cseréje
-nyomásszabályzó csere (megint)

Végre megszűnt a hiba.

 
>> EseményImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-09

Végülis úgy alakult, hogy ezt a példányt sikerült megvásárolni.
Km állás: 237.200

Apró hiba az van bőven, nem is számítottam másra, az autó korát figyelembe véve ez természetes. Már jó néhány dolgot kijavítottam, első embléma csere, hátsó légbefúvó cseréje (törött volt) bőrápolás AutoGlym-es tisztítóval, balzsammal, motortérben ténykedés, ilyesmik.
Ami még nincs elhárítva:
- utasoldali elektromos ablak kapcsoló az ablakot leengedi, nem húzza fel, a vezetőoldalról fel lehet húzni :)
- vezetőoldalról a bal hátsó elektromos ablakot le lehet engedni, föl már nem :), itt is a kapcsoló rossz, hátulról fel lehet húzni.
- hátul a 12V-os csatlakozó kupakja hiányzik
- tolatóradar hangszórója nem jó elmondás alapján, nem jelez, a hangszórót hol találom?? :))
- központi zár megbolondult, a tulaj elmondása alapján a 3 héttel ezelőtti műszaki vizsgán felhegesztett zsír új gyári hátsódob miatt az akksisaru levétele után van ez. Kinyit, bezár, kinyit, bezár, - amikor kinyit, és én is kinyitom valamelyik ajtót, néhányat még zár, de használható. Mi lehet vele? A tulaj küld egy új zárat, szerinte a vezetőoldalit ki kell cserélni. Nem tudom, meglátjuk. A fényezésen is vannak esztétikai hibák, a tükörháromszög igazából zavaró számomra, ott megindult a fényezés rendesen :). Minden más rendben. Alapjába véve egy nagyon jó autót sikerült találni, az én eddigi megállapításom alapján.

- futómű rendben, koppanásmentes, új poliuretán szilentek hátul (tartalékba is kaptam)
- motor-váltó-kuplung rendben, 1 évvel ezelőtt volt minden cserélve, a váltó természetesen bontott autóból származik
- a vezérlésben 30-40000 km van
- az autóban más minden (nem) elektromos egység megfelelően működik


3 szett kereket kaptam az autóhoz, 16"-17"-18"-ban, 2 nyári, egy téli.
Profi zene van félig kivitelezve, csak be kellene kötni, kondi, mélynyomó, erősítő, minden megvan hozzá.

Nagy az öröm, sose gondoltam volna, hogy ennyit tud nyújtani ez az autó, fantasztikus, hihetetlen, fenomenális. Ez a 166 V6 formája!!!

 

Kisautó átírva! Most már hivatalosan is az enyém!

 
>> EseménytheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-10-08

Ez is megvolt, most már a KUL szüzességem is elvesztettem!

Kicsiny falunkból 3 autóval indultunk a ~130km-es útnak.
Gonosztevővel, és Ákos156al!

3-an mentünk egész Keszthelyig, ahol még csatlakoztak hozzánk 4 autóval, így 7-en mentünk Kaposújlakig.


Odaérve parkolás után picit tettünk-vettünk, én ablakot pucoltam, majd Ákossal azon tanakodtunk ,hogy nem gyorsul senki...

Eltelt még vagy 10 perc, majd szóltam Ákosnak, és Gonoszak ,hogy menjünk ,még melegek az autók, majd megjön a kedvük!

Így is lett, első futamot 3-an futottuk.

Körbe vettek a benzinesek :)))

Aztán szép sorjába jöttek az autók, én is mentem vagy 10-13 kört ezzel-azzal.

Az autó jól szerepelt, egy kis gondot kivéve...
A sebességváltóval van valami probléma, kb. 4x verseny közben nem tudtam kettes sebességi fokozatot azonnal kapcsolni.

Utcai használatban soha nem fordul ez elő, régebben mikor kihúzattam előfordult már, teljes csere alkatrész is megvan már vagy fél éve, de még azóta sem lett kicserélve, de most már tényleg nem ártana, mert szégyenbe maradok megint :)

Az autó teljesítménye is a várton felül teljesített, nagyon elégedett vagyok vele.

Első KUL-om, én azért mentem, hogy versenyezzek, meg a versenyt nézzem , tehát volt mindenben részem, számomra ez egy tökéletes nap volt!

Köszönöm ,hogy megszervezték ezt, jövőre ugyanitt (erősebb konfiggal) :)))

 
>> EgyébGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2013-10-08

Nem vagyok az a típus, ha meglátok egy mellettem parkoló alfát, blogot írok róla, viszont rég nem volt bejegyzés és nem kis utat tettünk meg 3 hét alatt a verdával. Kicsit több mint 3000 km-tert futott a verda, 2 fővel, megpakolva, 7,2-7,7 átlagfogyasztás, 95% pálya és 110-130-as átlagtempóval. Érzésem szerint, igen is jó átlagfogyasztásnak mondható ez, főleg egy 120 le TS-től. Olajfogyást nem tapasztaltam, annyi volt benne érkezéskor, mint mielőtt nagy útnak indultunk volna. Nívópálca nem hazudik. 60000. kmert is átugrottuk. Róma közlekedése katasztrofális. Jobbnak láttam a szállodánál hagyni a vasat és buszozni. Rengeteg Alfa, Fiat, Lancia van, de szó szerint keresni kellett a sérülésmentes autókat, mert az volt a ritka. Ha letörik a visszapillantót... sebaj, megoldják olcsón. :) Lásd 3. kép.

 
>> EseményMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-09-12

Mentem egy kört a faluban és mikor kiszálltam láttam, hogy a bal hátsó ablakot elfelejtettem felhúzni. Megpróbáltam, hát nem elfelejtettem, hanem sajna tönkrement. A motor forog, azzal nincs gond, valami műanyag kütyü valószínűleg eltörött. Kézzel felhúztam és átmenetileg papíralapú ragszalaggal rögzítettem. Utánanéztem, otthon nettó max 15000.- forintér megcsinálják. Megvárom.

Update:
Kíváncsi voltam, hát megkérdeztem ittkint mennyibe kerülne a szerviz:
Ablakemelő szerkezet: 180 Euro
Munkadíj: 70 Euro (mert, hát az Alfákat nehéz szerelni...illetve Ő még nem szerelt!!!) :D
Marad az otthoni javítás!