Blog
Három ajtókárpit beszerezve, a negyedik kedden jön.
Megrendeltem minden használt autó vásárlás után kötelezően cserélendő cuccot.
- olaj: Selenia 20K 5L+1L
- olajszűrő: Armafilt
- légszűrő: SCT
- pollenszűrő: Armafilt
- gyújtógyerták: NGK
Megérkeztek a régóta várt "extreme performance summer" gumik. Végül nem az erdetileg tervezett yokohama AD08-ok, hanem a kumho ecsta KU36 XS gumija. A váltás oka egyszerű, a yokohama gumikat nem tudtam beszerezni idehaza, külföldről meg nagyon magas lett volna a szállítási költség, az esetleges garanciális ügyintézésről nem beszélve.
Szóval ezek a gumik nem hagyományos utcai gumik, hanem inkább pályára való, de azért mintázattal rendelkező, utcán is használható keverékek. Belinkelek néhány tesztet:
http://www.modified.com/tech/modp-0905-kumho-ecsta-xs-tire-review/index.html
http://www.youtube.com/watch?v=uJ5lZt80bg4
szerk.: ha nem megy a link, csak másoljátok be a böngésző sorába. :-S
végül egy rövid összefoglaló:
What We Liked: Excellent ultimate dry cornering traction
What We'd Improve: Wet traction and steering precision
Conclusion: The perfect tire for drivers wanting ultimate dry cornering grip
Ja és a felnik :-)
Team dynamics pro race 1.2 gold 7.5*17 et37 darabja 8.9 kg szintén rendelésre :-)
Ezzel az idei fejlesztések befejeződtek, legalább is a költség oldalról :-))))
Olajcsere és a szokásos cuccok cseréje: pollenszűrő, levegőszűrő, olajszűrő, üzemanyagszűrő.
Az Autóház Budaörsnél egyébként már működik az Alfa Amorés alkatrészkedvezmény, ezt ki is használtam most.
A mai napon végre elkészült a vas. Sajnos a vezérlésem nem bírt csak 4000 km-ert.
A feszítőgörgő megadta magát. A szerencsém volt mivel ez kb.20km/h sebességnél történt és így nem lett nagyobb baj. 3 hétig állt a kocsi ez miatt mert nem lehetett tudni, hogy mekkora kárt okozott a törés. A diagnosztika végül csak ezt az egy hibát dobta ki.
Kapott a kicsike új olajat. 10W60 Castrol edge RS. Új levegőszürőt is. Motortér kitisztítva.
Flexibilis kipufogócső csere. Ki volt repedezve. Subaru-hang eltűnt, Alfa vissza:))) Termosztátot is cseréltünk, mert 60fokon állt, ha kell hanem. most 80-90 között duruzsol...Szerelő ingyen segített az operációban ...mert vannak a jóbarátok...
Teljes futómű beállítás. Kerék balanszírozás.
Megműtésre kerültek, az előző tulaj hangszóró ki/beszerelésének áldozatul esett hangszórófedelek.
Maguk a fedelek, sajna át vannak vágva középen, ezt takarta egy Kenwood feliratos kör alakú rács, a két dolgot egyetlen helyen beleerőltetett csavar tartotta össze, illetve az egyetlen tessék lássék összefogatás biztosította, hogy ne csak simán zörögjenek, hanem lehessen velük tapsolni is.
A meglévő elemekből építkezve, PG-6000 szabvány szerint tutifixre rögzítettem a két össze nem illő fedelet, ügyelve a szabvány által előírt esztétikai követelményrendszerre.
Zsírkároly lett.
A kocsi elejéből kopogást hallottam kormányzáskor alacsony sebességnél. Már azt hittem, eljött a féltengely cseréjének ideje, de a szerelőm teljesen mást állapított meg. Egy hosszú listát írt a cserélendő alkatrészekről:
-2 db alsó lengőkar
-1 db féltengely gumiharang
-1 db axiál csukló
-1 db kormány gömbfej
-stabilizátor rúd
Ha már szét lesz szedve, bekerülnek az új első lengéscsillapítók, Monroe márkájúak, plusz a torony szilentek. Utána futómű beállítás. Az Érdi Teamhez viszem a XV. kerületbe, mert az őszi beállítással elégedett voltam.
Kirándultam egyet, a tetőn vittem a biciklimet magammal.
Elvittem a gumisomhoz a nyári szettet, hogy cserélje le a télieket.