Blog

2 napig ismét Csöri vendégszeretetét élvezte az autó, műszaki vizsga, komplett hátsó fék csere, vezérműszíj csere, jobb első helyzetjelző izzó csere, bal hátsó prizma pótlás, hibakód olvasás+törlés, lambdaszondák ellenőrzése, stb.
Km óra: 159.729km.

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-18

Gondoltam írok egy bejegyzést, ha már a 45/46 topic éppen megint élhetetlen...
Végre eljött a mai nap is, amikor ráuntam arra, hogy minimum 3x kell próbálkozzak a beröffentéssel. Jó esetben 3. indításra elindult, de volt amikor be kellet tolni a dögöt. Természetesen az önindító, amit napok óta emlegetek, volt a szar. Szerencsére jól felkészült arc vagyok, ezért volt itthon még a másikból:) Durván 1 óra alatt ki is lett cserélve, a csavarok se voltak beállva (a legutóbbi csere, decemberben történt, idejük se volt beállni:) Egyedül tömítőpasztát kellet venni, ami nem nagy tétel. Ez volt a kissebbik része a mai buherálásnak....
A második része, a két első lámpa. Kicsit fel akartam turbózni a pilácsokat, ezért beszereztem fényes fekete, hőálló festéket. A nem tükröző felületeket akartam a lámpában átfújni. Előkotortam a régi lámpáimat, amiket kibeleztem, majd kimaszkoltam a szükséges helyeken. Kicsit féltem, hogy ha leszedem a ragasztót, majd jön vele a tükrös felület. Hát igazam is lett. Némi anyázás és a hella mérnökeinek módszeres szidalmazása után, majdnem sírva, a festett cuccok felett, hirtelen az agyamba hasított a gondolat, hogy milenne, ha csak a lámpa elejében levő műanyag lenne fekete? Végül így lettek megcsinálva a lámpák. Úgyis szét kellet szedni, egyúttal cseréltem a törött magasságállítókat és kipucoltam mindent, majd következett a beállítás. Még kell egy kis finomhangolás, de már legalább látom, h merre megyek sötétben:D A lámpákkal lesz majd még dolgom, remélhetőleg a héten le lesz tudva az is. Kapnak egy halvány, szürke fóliát, elöl is és hátul is. Kiváncsi leszek az összhatásra, majd meglátjuk:D

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-16

Andris szombaton megpróbálta megigazítani az anyós oldali ablaktörlőt, hogy egyenletesebben töröljön, egy dologgal nem számolt, hogy kiabálok. Kiabáltam, hogy: NECSINÁLD VAZZE! De csinálta. Eltörte. Szigszalaggal megjavítottam, sárgával. Sokat dobott a kocsi rally image-n.

Viszont várt ránk egy leküzdendő Szombathely Budapest gyors kedden, tudtam, hogy sietnem kell majd, így nem maradt más választás, mint a Sprint bontó Újperinten, ahol tudtam, hogy le fognak húzni. Úgyhogy megvettem lehúzósan, négyezeré' egy Tipo hagyományos karjait, lapátokkal együtt. Full rozsda, de a mocsokból előtúrt lapátok tökéletesen törölnek, úgyhogy ezeknek a megvásárlásával nem kell törődnöm.

Plusz vettem egy liter olajat tartalékba

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2011-05-18

Futómű felújítás után eljött a beállítás ideje

Miskolc, Itálgáz Kft, Farkas Zsolt

 
>> EseményAlfaBoy // Alfa 156 SW // 2011-05-18

Nos, belefutottam... Van ez így :-D
50 helyett 80 = 45.000 HUF

 
>> Tuning és extraAlfaBoy // Alfa 156 SW // 2011-05-18

Végre sikerült befejezni a felniket is, megkapták a színt amit szerettem volna, úgyhogy mehettek is föl rá a Bridgestone Potenza 225/40R18-as taposók... Nem semmi látvány így a vas!!! :-)

 
>> Szervizwilzi // Alfa 156 Alfa Romeo 2.0 JTS // 2011-03-10

Szatyi Kartárs jóvoltából sikerült a motor check kontrol lámpa állandó kivillanásának az okát megszüntetni. A hiba 3 db lamdaszonda hiba! Cserélve újakra (BOSCH)!

 
>> Szervizwilzi // Alfa 156 Alfa Romeo 2.0 JTS // 2011-05-18

A mai napon végre elkészült a futómű javítás: Alsó - felső lengőkar csere, stabpálca csere, fékcsövek cseréje (Minden új és nem a gagyi változat). Futómű beállítva! Motordiagnosztika, az összes csatlakozó átvizsgálása ellenőrzése. Egyszóval most olyan az autó, mintha új lenne. A köv héten olaj csere, majd polírozás és teljes belső kárpit tisztítás. Köszi Szatyi Kartárs! Tényleg mindenkinek ajánlom!

 
>> Eseménycseko76 // Alfa 159 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-05-18

2011. 05. 16. -án megtörtént a kiszemelt áldozat megvétele. Előzőekben Whiteshark kolléga tulajdonát képezte.

78.200 km

 
>> EgyébG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-17

Mivel közeledik AlfaCity, és mára nem volt semmi dolgom ha már hajnali 8kor arra ébredtem, h besüt a nap az idióta fejemre, gondoltam, fölkelek és kicsit babrálok a ribancon:) Módszeresen, a belülről kifele munkamenetet követve kezdtem a kormány leszedésével és az alatta levő gyűrű cseréjével. Elég sok problémát megoldott ennek a vacak csörlős akárminek a cseréje, végre fel lehetett rendesen tenni a kormányt, nem ég a légzsák visszajelzője (már az agyamra ment a piros led a műszerfalon:) és végre a dudám is működik. Zárójelben azért megjegyezném, hogy ha szarul van fölrakva a kormány, (igen fel lehet tenni szarul is) akkor olyan érzésed van, mintha vmi tré lenne a kormányművel (imbolyog, kotyog, pontatlan a kormányzás. Ha nem a saját kocsimon tapasztalom, akkor el sem hiszem dolgok közé tartozik.) Végülis pikkpakk megvolt a dolog, de a vége egy majdnem teljes műszerfalszétszedés lett, zörgésmegszüntetés céljából. Na ebből lett minden, csak a zörgések maradtak. A kormányt meg jó szokásomhoz híven megint nem sikerült egyenesen felrakni. Csak még egy ricnit odébb és jó lesz (A f@szomat, azt...:D) A kormány témánál maradva, a Bazsa145-el korábban boltolt kormányban törött volt a duda kapcsolója, de az én régi kopott kormányomban viszont nem. Őszinte legyek, picit izzadtam, mire sikerült kiszedni a régi kormányból sértetlenül a kapcsolókat, de 10 perccel és pár cigivel később már a kezemben voltak a tökéletes gombok:D
Végre visszapattintottam a helyére a géptető nyitóját is, melyet egyik kedves ismerős még egy régi műszerfal összerakás alkalmával sikeresen kiugrasztott. Máig nem jövök rá, h hogy sikerült neki:D
Miután végeztem belül, elmentem ebédelni:D Ahogy leülök csöngetnek. Némi anyázás közben kimentem, haragom alább is hagyott, amit megláttam, h egy zöld transporter, hatalmas MPL felirattal áll a kapu előtt:) Megjöttek a rugóim. Némi királyi valuta átadása után már a kezemben is voltak. Igaz, h csak 2 centivel lesz lejjebb a segge, de az is valami...
Ebéd után folytattam dög orrával a napot. Leszedtem a balos sárvédőt is, kicsit igazítottam a doblemezen, mert akkora hézag volt a géptető és a sárvédő között, mint a grandkanyon. Travis Pastrana már tervezte bele az ejtőernyős ugrást:) Az egész homlokfalat is szétszedtem, a balos lámpám elég bután állt, most ez is ki lett igazítva. Egy szívfájdalmam, h az a rohadt hűtőrács sehogy nem akar állni rajta, kisebb döccenőkön egyből kipattan az alja a lámpa tüskéjéből. Ennyi baja mondjuk lehet, már nem izgat.
A lökibe végre visszakerültek a ködlámpák is, bal oldalt kellet egy csatit forrasztani, mert az még régen valamikor leszakadhatott. A duda is visszakerült a helyére, télen gondolt egyet és leesett. De azt is a legrosszabbkor természetesen. Kapott új csavarokat a régi töröttek helyett, most úgy áll mint Katiban:) és még szól is! (a fényözön mellett ezzel fogok élvezkedni:D)
Az nap megkoronázására beraktam hátra a rugókat. Nagyon nagy különbség nincs, de egy kicsit tényleg lejjebb került a segge. Pont elég ez, hátul /60as gumi van, eléggé kiemeli még ígyis.
Önindítót persze ma se cseréltem, de ami késik, az nem jön hamar, nemsokára az is ki lesz cserélve. (főleg, ha valahol végleg feladja a harcot, mondjuk annyira nem gáz:) A következő project mondjuk lehetne a klíma visszarakása, jön a nyár:D