Blog
A hátsó szélvédőre az előző tulaj sablonnal, és egy fehér festékkel felfújta, hogy: Utcai harc - MMA edzés - telefonszám. Az autóeladás alkalmából a telefonszámát lemosta, nekem már csak a harc maradt.
Úgyhogy kromofág, pici ecset, kézi autómosó kombóban finom mozdulatokkal eltüntettem.
Az üzemanyag szintjelzőm egy ideje nem működött megfelelően. Azt csinálta, hogy gyújtásráadás után alsó pontban maradt. Érdekesen általában csak a napi első induláskor. Miután elindultam az autóval, mentem pár száz métert, utána kezdett csak vánszorogni felfelé. Gondoltam szétszedem, befújkálom kontakt sprayvel az érintkezőket és amit lehet.
Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelni a csomagtér kárpit alsó részét, ami a pótkerék felett van és ki kell venni a hátsó ülést. Ha ezek megvannak, akkor még ki kell pattintani a helyéről a síalagutat. Nem kell kivenni, elég ha csak félre van húzva az alsó része.
Van egy burkolat, amit 6 db csavar fog, ez alatt lakozik az üzemanyag szintjelző és az üzemanyag pumpa. Először le kell venni a steckert és az üzemanyagcsövet, majd a henger tetején levő kör alakú izét kell letekerni. Ehhez célszerű egy nagy csavarhúzó és egy kalapács, mert nehezen fog megindulni.
Ha ez lejött, akkor szépen ki lehet húzni az egész üzemanyag szintjelzőt a pumpával együtt.
Én befújtam a szintjelző csúszkáját (2. kép) és a steckert kontakt tisztítóval, majd összeraktam az egészet.
Költségem a kontakt tisztító volt, 700 Ft.
1. Első lépésként kivesszük az ülőlapot. Két darab imbuszcsavar fogja az ülőlap elejénél a lábtérben.
2. Az ülőlapot a lehető legjobban hátra kell nyomni a csomagtér felé, közben a hátuljánál próbálni emelni, össze van akasztva a háttámlával. (1-es kép)
3. Ki kell venni a fejtámlákat, mindegyiknek a szárán van egy-egy gomb, azokat megnyomni, a fejtámlákat pedig kihúzni felfelé. (2-es kép)
4. Kicsavarozzuk a háttámla aljánál levő két darab imbuszcsavart, ezek az én esetemben kicsit be voltak rohadva. Ajánlatos jó minőségű szerszámot használni hozzá, a gagyi eltörik és elcsavarodik rajta. Jó, ha van gömb végű imbuszkulcsunk, mert azzal könnyebben hozzáférünk. (3-as, 4-es kép)
5. A háttámla teteje be van akasztva a mögötte lévő lemezbe. Csak emelni kell a háttámlát és ki is jön. (5-ös, 6-os kép)
6. Összeszerelésnél a háttámla csavarjait megkentem egy kis rézpasztával, hogy legközelebb ne legyen gond a csavarok kiszerelése.
1. Először kivesszük a pótkerék felett található részt, amit 2 csavar fog a csomagtér elejénél. Majd ezt a részét visszahajtjuk, az egészet elfordítjuk keresztbe és így fog kiférni. (1-es, 2-es, 3-as kép)
2. Levesszük a csomagtér pereménél levő műanyagot, 4 db kupak alatt található 4 db csavar).
3. Kivesszük a hátfalnál levő két akasztót is az imbuszcsavarokkal. Így ki fog jönni ez a picike kárpit is. (4. kép)
4. Levesszük a lámpák hátuljánál lévő takarókat, mindegyiket két kis pici csavar fogja, elvileg kézzel meg lehet őket lazítani. (5-ös kép)
5. A kalaptartó alatt levő kárpitot macerás kivenni az elejénél levő két patent miatt, de a hátulján vannak csavar szerű patentok, amiket könnyű kivenni, elég csak ezeket kiszedni. (6-os kép)
6. Az oldalsó kárpitokat már nem fogja semmi, szépen ki lehet őket venni a helyükről.
7. Összeszerelésnél 2 dologra kell ügyelni. Az egyik, hogy a tankajtó zsinór nyitóját húzzuk át a kárpiton, máskülönben bosszúságot okozhat, ha valami miatt nem tudjuk a kúton nyitni a tankajtót. (7-es kép)
8. A másik, hogy a kárpitok szélét szépen a peremek és kéderek alá tegyük. (8-as kép)
Nos, hétköznap, amíg én Kassán teljesítettem szolgálatot, itthon elkészültek a kerekek.... a gumik a felnikre kerültek, lett véve 16 csavar + 4 kerékőr, ma megmostam az autót, és lőttem pár képet: :)
Imádom ezt a verdát, de a megvásárlás utáni költségek az egekbe ugrottak...
Egy sima vezérműszíjat szerettem volna cserélni, ahogy azt illik. Aztán megkapom az értelmes eligazításokat, vezérműszíj, akkor görgők is, meg vízpumpa, meg balanszíj. De akkor már vezérlésmódosító is. Aztán a magyar utakon szintén előjön innen onnan hang a futóműből. Felső lengőkar, alsó lengőkar, stab.szilent, stab. pálca. Hátsó hosszkitámasztó, hátsó fékpofák is.
Ajtóhatároló kalasnyikov szerű hangjának megszüntetésére, megvásárolni a határolókat. Hátsó ablak manuális, bowden szanaszét rozsdásodva, Még kell lőnöm valahonnan...
Eddig ennyi.
Három éve "vagyunk együtt" Babuval. Eddig sosem hagyott cserben, és ezt mindig is büszkén hangoztattam. De ez ma megtört. :( Kicsit haragszom is rá, bár igazságtalanul, mert ha meg kellett történnie, legalább így - minden baj nélkül - történt.
Ugyanis, ma dicső feladatot kaptam: család fuvarozás, méghozzá több felvonásban. Az első menetet teljesítettem is - Anyut leszállítottam Szolnokra. Eddig minden rendben is volt, orkán erejű szélben még az idő rekordomat is megdöntöttem. :D
Aztán következett volna Apu, aki ezzel a mondattal állított be indulás előtt kb. 20 perccel: "baj van". Nézek kérdően, Úristen mi történt? A Piros - Apu néha csak így hívja - totál lapos --> defekt. Én rohanás ki, dehát egy fél órája még semmi se volt vele. :(
Gyors kerék csere, én persze aktívan közreműködtem: a jelenlétemmel emeltem az esemény fényét. :D :D
Kerék 10 perc alatt lecserél, Babu némi kegyveszetettséggel garázsba be.
Nem vállaltam 140 km-t max 80-nal. Maradt a családi Octavia, ami nem is volt olyan rossz. Bár abszolút márkahű vagyok, be kell vallanom, kicsit élveztem is.
Szóval holnap kerék javítás, semmi kedvem pótkerékkel visszamenni Pestre.
A végén levonnám a konzekvenciát: ha a defektnek meg kellett történnie, nem bánom, hogy így történt; az Octavia nem is olyan rossz; és ettől még Babu marad számomra a világ legjobb "társa"!!!! :)
136600 km
Csörinél a következők lettek szervizelve:
- bal első ködlámpa szakadt kábele
- bal első fényszóró motorja kicserélve
- a kalaptartó egyik tartópöcke eltört, ezt is cserélte
- jobb első külső féltengely gumiharang csere
Előszó
Nem cél a 100%-os fényezés elérése, csak egy elfogadható szint.
Mit jelent a 100%? Természetesen a 100%, az az, amit egy jó kezű fényező jó felszereléssel, tisztességes időráfordítással és korrekt munkára való törekvéssel el tud érni.
Erre sajnos nem garancia az, hogy valaki hivatásos fényező.
Hogy miért hámlik az én lökösöm? Mert a fenti paraméterek nem mind teljesültek. És az egészben az a szép, hogy az ilyen probléma nem azonnal jön ki.
Úgyhogy úgy döntöttem, hogy adok magamnak egy esélyt.
A projekt
Folyamatban van az első lökhárító megszépítése. Elsősorban a lepattogó festék által okozott esztétikai hibák lesznek kijavítva. Ha jobban belegondolok már 6 napja gittelek és csiszolok... Hiába a jó előkészítés fél siker. Amúgyis ez a dolog teszi ki az idő kb. 70-80%-át. A 10% a maszkolás és 10% a fújás.
Hozzávalók:
- fényezendő elem
- türelem
- még 1 kis türelem
- kézügyesség
- színre kevert festék (spray-ben, vagy festékesdobozban)
- átlátszó védőlakk (szintén spray-ben, vagy festékesdobozban)
- lágyító (opcionális)
- edző (opcionális)
- csiszolópapírok 240/400/600/800/1000 finomságban
- finomtapasz + edző
- műanyagalapozó
- szórógitt (opcionális)
- fényezőpisztoly + kompresszor + védőmaszk (ezek a profibb megoldást jelentik)
- papír a takaráshoz + festőszalag
- sör (opcionális)
A scudetto mögötti rész majdnem kész, már "csak" készre kell polírozni. Még narancsos a felület. A védőlakknak legalább 72 órára (vagy hőkamrára) van szüksége a kikeményedéshez.
A készrepolírozás vszínüleg csak Esztergom után történik meg...
A jobboldali ütközőcsík kiglettelése majdnem kész. Viszont úgy döntöttem, hogy otthon, pisztollyal fogom lefényezni. Szóval sajnos Esztergomban nem lesz túl fotogén az autó. Ez van. :(
Update: Mivel volt 1 apró baleset, úgy döntöttem, hogy egyben lefényezem az egész első lökhárítót. Előtte persze orvosoltam a rendszám feletti ütközőcsík körüli hámlást. Az eredmény elég jó lett (bár nem tökéletes). És ami a legfontosabb: nagyon sokat tanultam ebből a munkából. Kép jön...
Csiszolópapírból elég sokra szükség van, a szükséges mennyiséget a saját tapasztalatom alapján nagyon könnyű alábecsülni. Még az is kiderült, hogy a fényezési szakboltban kapható 3M papír sokkal használhatóbb, mint az OBI-s Lux papírok. Valahogy többet lehet vele csiszolni. Talán jobb az "öntisztulása". Mindenesetre valami trükk biztos van benne. Ha tehetem, legközelebb 3M-ből fogok betankolni.
Folyt. köv.
Kieg.: fony72 cartárs blogját is ajánlom tanulmányozásra! :)