Blog
Az egész első futómű felújítás,olaj csere, szűrők cseréje.
tisztára mosva, meg sk tisztára nyalva, telibewaxolva (turtle wax, a spriccolós fajta)
meg utol értem már magam a belső rend kategóriában, tisztítás, meg volt egy kis retek...ergo kárpittisztítás
HoZé közreműködésével elkészült (0507) a két első féknyereg upgrade. Bár a kerekek levételével kicsit megszenvedtünk - egy kerékkulcsot eltörtem :) - de a végeredmény szerintem egész jó lett. A két hátsó nyeregre nem volt idő, de legközelebb azt is kezelésbe veszem. Köszönet GT-nek is az Alfa Romeo feliratért.
[Költségeim: féknyereg festék 1890 matricák(sok:) 800]




Ma leugrottunk Friedrichshafenbe a mar fentemlitett esemenyre,es ott keszült par kep Alfakrol.Mint dsejtettem nemsok digo vas diszelgett a sok nemet offos között,dehat eztmar idekinn megszoktam...











Lucifer hazatért, félig-meddig meggyógyulva. Kicserélésre került a hengerfej-tömítés, az összes kis vízcsatorna be volt dugulva, amik ki lettek tisztítva. Mivel az olajban is víz volt, olajcsere szintén megtörtént. A nívópálca-tartó is kicserélésre került, el volt törve. Ami nincs kész: a hűtőventilátorom nem kapcsol be, + még klímám sem tökéletes, ezek jövő héten kerülnek ellenőrzésre. Hőmérséklet jeladó új beépítve. Nyári papucsok fent.

Mióta a 146 le volt fóliázva, nagyon hozzászoktam, h nem látnak be avatatlan szemek az autó hátuljába. Eljött az idő, hogy a 156is megkapja a magáét :)
Nagykállóban csináltattam, nagyon korrektek és profik voltak a srácok.
A 3 hátsó üveg lett volna 18.000Ft
De közben úgy gondoltam, h 70%os mehet az első 2re :) összesen 25.000Ftba került a művelet.
A régi gumikat már nem rakta fel a gumis, újak után kellett nézni. A Falkenre esett a választás, abból is az erősített verzióra. Megvolt az ilyenkor szokásos felni görgőzés és futómű állítás is. 288000 van a gépben.
Az egész történet az autó vásárlásánál kezdődött.
Volt kollégám Vale7 (szintén 145 tulaj) elkísért Bp-re, mielőtt megvettem volna a "kicsit" átnézte nekem.Már ott mondta, h váltó szimering, csöpörészik az olaj.
Aztán telt-múlt az idő, cserélődtek az alkatrészek (vezérlés, fékek, olajok,szűrők stb) de a váltóolaj valahogy mostohagyerek volt...
kb 3 hete rászántam magam:
- motorolaj+szűrő (8e)
- váltóolaj (3e) thx B16A2!
- légszűrő (3e)
Elvittem cserére. (4e)
A váltóból kb 2-3 dl !!! olaj jött ki leeresztéskor...
Mondom "ez aztán tényleg nem sok", 2 liter friss olaj ment a helyére.
Másnap reggel melóba menet alánéztem, h mennyire csöpög
Ennyire O_o :
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750474-5134-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750504-5134-blog.jpg
Ennek a fele sem tréfa!!
Vale7 segítségével elvittem a kocsit 1 miskolci alfaszakihoz Czap Petihez.
B16A2 (biga) hozott ismét olajat nekem (3e)
3 nap a "kicsi" nélkül, pont aznap mentem dolgozni, buszozás..... :(
Eredmény:
Féltengely gumiharang volt kiszakadva, cserélve mind2oldalon (4e*2)+ munkaköltség, összesen (15e) aminek nagyon örültem (reménykedtem, h a váltót nem kell szétkapni mert az zsebbenyúlós lett volna)
Ennek a kis malőrnek köszönhetően a váltó átmosva :)

