Blog

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2022-12-04

Elsőre nem is gondolná az ember hogy mennyire más a két autó!
Pár gondolat (+ jobb; - rosszabb mint a Super):
- a 19'-es keréken nem nagyon lehet gondtalanul autózni a magyar utakon. Tapadási előnyét a bejáratás miatt nem tudtam kipróbálni
++ A téli gumik "csak" egyszélesek lettek. A Q4 miatt nem érezni azt a kitörési vágyat a hátsó résznél mint a szintén egyszéles 17-eseken a Supernél.
+ "sínautó" a Q4, sose éreztem gyorsításkor azt a "farriszálást" amit a Super produkált,
- néha hiányzik :-)
+ Az egész autó viselkedésre és beltérre is valahogy finomabb lett. Luxusabb érzést kelt. A legjobb példa erre a váltókar. A bőrözése olyan világba visz ami eddig nem hiányzott, de ha már nem lenne akkor hiányozna.
--- a könyöklő alatti vezeték nélküli töltőhely elviszi a tárolóhelyet. Nem fér bele a könyöklőbe ami korábban benne volt. Ráadásul nincs is rá szükségem, mert a teló a Brodit tartóban van és ott csatlakozik vezetékesen a rendszerhez.
--- A váltó "N"-ben is vitorlázik, még az a kevés motorfék sincs mint a másiknál volt. Nem szívesen tenném meg vele a nyári hegyi túrát a francia Alpokban.
+ A telefontükrözés sokkal stabilabb, sajnos a bemondás alapján történő célkeresés itt se működik. Addig működött amíg nem emelték be az androidba a telefontükrözést. Még egy példa hogy a fejlesztés nem előre visz...
+ DAB rádió van, de MINEK? Itthon nincs mert azt mondták anno hogy "nincs rá szükség"
+/- (?) valahogy elrejti a kocsi a gyorsulást. Nem tűnik olyan lehengerlőnek egy -egy előzésnél, pedig DE. Elsőre 5,5-öt mértem 0-100-on ami 1 mp-el jobb mint a Superé volt.
+ Általában halkabb az autó
+ Nyálkás úton királyság elrajtolni a lámpánál. Szinte érezni hogy mikor kezdi el húzni az elejét. Jó páran benézték már. Lehet hogy leszedem a Q4 feliratot :-)
-/+ (?) A központi kijelző elvileg tapicskolós, de hasznát nem sokat veszem mert nem érem el a kezemmel :-DD
+/- Jó játék a plusz információ a amit a központi kijelzőre lehet varázsolni. Ellenben rettenetesen elvonja a vezetésről a figyelmet amíg az ember a turbó- és olajnyomást nézegeti.
- A sávtartó nem mindig hajlandó átvenni a vezetést annak ellenére hogy a csíkok jól láthatóak az út szélén.
-- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben nincs tudhat meglepetéseket okozni.
+ A könyvében ellentétben elég egy kézzel fogni a kormány amikor ő vezet. Jól jön a segítség evés/ivás vagy a központi kijelző rendszerének tanulmányozása közben.
+ Távolságtartó tempomat jól működik, a távolságot is jól tartja. Akár meg is áll és el is indul az előttem menő után.
--- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben csak "sima" tempomat van, izgalmas lesz ha az nem lassul... Jó lenne ha kikapcsolható lenne a követés funkció.
+ A sávelhagyás figyelmeztetés valahogy finomabban működik.
+ A bőrülés csak bőrülés, most jöttem csak rá hogy ez hiányzott a legjobban a Superben.
- A kulcshely a váltó mellett nekem felesleges, a kulcs a zsebemben van mindig.
- A kézifék kioldóját felesleges volt átrakni. A Superben pont kézre esett a könyöklőn lévő kézzel, ez kényelmetlenül messze van. Kiállásoknál szeretem kézzel kiengedni és hagyni kikúszni a kocsit pl. a garázsból.
+ Jó a rekesz a középkonzol elején a pohártartó előtt.
+ Jók a váltófülek, tekintettel ara hogy mások a pedálreakciók itt kellenek. A Superben a gázpedállal lehetett pótolni.
- A gázreakciók kevésbé hevesek mint a Supernél, nagyobbat kell nyomni a pedálon. A régi jobban tetszett.
- Érzésre a féket is jobban kell taposni.
-- Nem oldották meg a radar védelmét elöl. A legkisebb hóesésben is negyed óra után használhatatlan lesz és gyakorlatilag semmi sem működik ami segítene szar időben. Nem marad más mint a kiszállás a hidegbe, lepucolás. Ráadásul a motort is le kell állítani mert ha nem nem sokkal előtte "veszi észre" hogy megtisztítottam minthogy újra használhatatlan legyen.
+ A táblafelismerés egész jól működik, kár hogy a feloldásokat (pl kereszteződés) nem ismeri.
+ Jó hogy van a mobilapp, be lehet csukni a kocsit ha nyitva felejtettem.
--- Sz@r a mobilapp. Nem igazán az érdekelne hogy meddig van a tank meg mekkora a guminyomás, hanem az hogy fel van-e húzva az ablak, vagy be van-e zárva az autó.

A sebességkorlátozó tábla alapján működő tempomatról nem tudok nyilatkozni, azt még az átadóhelyen a szalonban kikapcsoltam :-)

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2022-12-04

Idén ezt a gumicserét se kapkodtam el. A Marso majdnem 3 hétre előre adott volna időpontot, úgyhogy inkább mobilgumist hívtam. A ház előtt történt a műtét, pikkpakk.

Durva, hogy a műszaki óta nem állt az autó másfél hónapot. Sőt, az utóbbi pár napban is használtam egy kicsit. :)

Kilométeróra állása: 228 375

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2022-12-04

Ma nekiálltam az igazi szívásnak.Az előző tulaj még csak nem is hallott arrol,hogy ennek a motornak gyíkja az egr hűtő fedél repedése.Kicseréltem.Anyázás az volt bőven.Csak igazi mazoistáknak ajánlom a műveletet😂.Hogy mért kell a leg szarabb helyen lévő csavar alá még egy csőtartó bilincset is betenni,az számomra örök rejtély marad.A vákumpumpánál és az olajbetöltőnél elég rendesen engedte az olajat.Ezek tőmítését is cseréltem.Aztán még gyorsan feldobtam az új gázolajszűrőt és mára ennyi.Még egy jó nekifutás,és a nagyfiú harcra kész.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-12-04

Jó beültetem míg a többit öltöztetjük.
Erre egyszer csak hallom szól a zene és nagy erőkkel tekerget:D
Mikorra benézek mit látok?

Egy pillanatra megállt bennem az ütő hogy mit resetelt le:D
De szerencsére a gyári beállításokka használtam eleve:D

 
>> Tuning és extramesa // Alfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2022-12-04

1. kép
Madaras tescoban akciós volt a csomagtérháló, ennyiért ajándék, gondoltam kipróbálom... Négy helyett csak kettő akasztót találtam a csomagtartóban, így muszájból az üléstámla akasztón vezettem át két sarkát és vissza bilincseztem önmagához. Dinnye elgurulás ellen pont jó lesz, már csak háromnegyed év és kiderül! :D

2.. kép
Kormányon a bőr fényes volt, azt gondoltam, kopott. Aztán véletlen a kezembe akadt a csodaszivacs, amit egyszer rendeltem és el is feledtem, gondoltam, kipróbálom, ér-e valamit. Bakker! Kiderült, hogy nem kopás miatt fényes a kormány, hanem emberi tenyérzsiradék volt rajta. Szépen le is gyurmázta róla, mintha most jött volna ki a gyárból, olyan gyönyörű matt lett a bőr. öt percet megért az időmből foglalkozni vele :-)

3. kép
Depeche Mode forever! folytatódik "Túrógombócon" is. ;-)

>> Autóápolásmevibogyi // Alfa Giulietta Distinctive 2.0 Jtdm 140 LE // 2022-12-04

Bányai Sanyinál volt az autóm, polírozáson és waxoláson.
Sanyi nagyon szép munkát végzett, innen is köszönet neki!

 
>> EgyébJCsabi // Alfa MiTo 1.4 TJet 155Le // 2022-12-04

Néhány napra száműztem a GTV-t a garázsból, hogy foglalkozzhassak a kis zsebrakétával.
Először egy teljes belsőtakarítás jött, mert bármihez nyúltam koszos volt. Aztán jött egy kis tuning, mert az első lökös eléggé meg van sérülve (ehelyett majd be kell szerezzek egy bontott szép állapotút). Fekete gumis spray-vel lefújtam az alját. így kevésbé látszik, hogy nincs rajta festék. Száműztem a rendszámkereteket.
Végezetül még a Giuliettára vettem két QV emblémát, de arra sose került fel. Így hasznosítottam :-)

Na jöjjenek a tételek:

- jobb oldaloi küszöb végénél megindolt a rozsda. Ezzel tavasszal foglalkozni kell. ✓
- első lökhárító sérült
- motoros tükörbehajlás nehézkesen megy (szétszedve, takarítva, zsírozva) ✓
- a csomagtartó azt jelzi, hogy nyitva van (volt némi kábelszakadás az átvezetőben) ✓
- váltógomb csúnyán lekopva (gyári újra cserélve) ✓
- váltóbowden szorul
- a féknyergekről le van kopva a szép piros fényezés ✓
- motortérburkolatot megrágta valami (cserélve gyári újra) ✓

Szóval lesz mit csinálni rajta.

Km állás: 212.800km

 
>> EseményJCsabi // Alfa MiTo 1.4 TJet 155Le // 2022-12-04

Szóval úgy kezdődött a dolog, hogy ilyen-olyan körülményeknek köszönhetően a 147-es helyett ki kellett találnom valami alternatívát. Nézegettem Giuliettákat, 156 SW-ket, de az előző jelenleg irreálisan drága, a másodikból pedig nagyon nehéz épkézlább darabot kifogni. Aztán egyszercsak bevillant a látóterembe a Mito. Szinte mindenki le akart beszélni róla, mert csajos, kicsi, stb.
Nem hallgattam rájuk. :-) Néztem 1.3JTD-t, viszont mivel 80%-ban városban használnám, ezért ezt elvetettem. Cseffó barátommal egyeztetve azt a tanácsot kaptam, hogy kerüljem a multiair-eseket. Szóval szűkült a kínálat. Számomra így már csak egy motor jöhetett szóba. 1,4 Tjet 155LE.
Nem sok ilyen motoros volt a HaHu-n. Megnéztem párat, aztán az egyik hirdetés megfogott. Különleges pezsgőmetál szín, barna bőrbelső (és végre nem piros vagy bordó műszerfal) és helyben Miskolcon volt. Gyors telefon Pisti barátomnak, hogy esetleg nem szerelte-e ezt az autót, aztán kiderült, hogy dehogynem. :-) Így a szerviztörténete is ismert lett számomra. Elmentem, megnéztem, megegyeztünk.
Persze nem is én lennék, ha nem olyan autót vennék, amivel foglalkozni kell. Ezzel is így van, de azt majd a következő bejegyzésekben kifejtem.

 

Hideg motornál nagy volt a vibrációja a motornak. Kiolvastam a korrekciós értékeket, és az 5. hengernél kiugróan magas volt. Mindegyik porlasztót bevizsgáltattam és a három gyengébb fel lett újjíttatva.

325 471km

>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2022-12-04

Ma nekifogtam a nagyfiú rendbeszedésének.Az utastérben túl sok minden nem történt.A váltógomb nagyon el volt ronygyolódva,így kapott újat a Royal tuningtol.Mivel jó áron volt hozzácsaptam egy váltó és egy kézifék szoknyát.A jobb oldali féltengely gumiharang szakadt volt.Cserélve.Ezen az oldalon elég érdekesen állt a gumi fékcső is.Áldassék a keze aki ezt így feltette.Cseréltem mindkét oldalon.Valamint az egész fékrendszerben lecseréltem az olajat.Eztán felbakoltam az autót és kezdődött a többi.Vezérműszíj és hosszbordás cserélve az összes görgővel,vízpumpával.Rá tudtam nézni a turbóra is.Semmilyen lógása nincs,amit örömmel konstatáltam.Kapott két új első dobbetétet is,mivel mindkettő gyalázatosan törött volt.Folyt köv.