Blog
Sikeresen fél napig ápolgattam a kis paripámat :) Természetesen lemostam , lebőrápolóztam , motortér át lett törölgetve , és természetesen mindent átnéztem rajta : Olajszint OK , Hűtővíz OK , Ablakmosó OK , Szervó olaj OK :) Remélem hogy szombaton nem fog esni az eső mert nagyon sokat dolgoztam a paripán !



Láttunk már elrettentő képeket 156-ról, aminek itt-ott szétmállot a fenéklemeze. Nos egy lehetséges ok, ha el vannak tömődve a vízkifolyók. Ekkor garantáltan megáll a víz (pára) a fenéklemezen, pontosabban a zajcsillapító szövetben.
Azt javaslom mindenkinek, hogy vessen egy pillantást a padlókárpit alá. Ez tekinthető szerintem a karbantartás részének is.
A kifolyók amúgy önmagukban is hajlamosak a rozsdásodásra, a kis "fül" miatt. Ennek éles peremei vannak, amit a legnehezebb rozsda elől védeni. Megkockáztatom: nincs olyan 5 évnél idősebb 156, aminek ne rozsdásodnának ezek. És a barna pestis csak terjed... Aki nem hiszi, nézze meg alaposan a saját autóján! (A látszólag épnek tűnő gyári alvázvédelem ne tévesszen meg senkit. Ez alatt könnyedén lehet akár nagyobb felület is rozsdás.)
Ha még nincs előrehaladott stádiumban a (nem látható) rozsdásodás, akkor a rozsdát belülről is lekaparva több réteg spec. festék, illetve repedezésre nem hajlamos (!) alvázvédős kezelés javallott. (A szerekről már írtam korábban.)
És akkor azt javaslom "vesszünk el a részletekben"!
Az első képeken látszik, hogy egyik vízkifolyó sem látszik. Ez elgondolkodtató, mert alul viszont ott vannak. Akkor mit csináljon szegény kicsapódott pára? Jobb híján a szövetben fog lakni.
Tehát kiderült, hogy Giovanni egyrészről bőkezűen járt el a bitumenes pisztollyal, másrészről nem hatották meg a víz kifolyására elhelyezett nyílások...
Úgyhogy egy kés(nek látszó tárgy) segítségével lejjebb ástam. És a nyílásokat is megleltem. Némi rozsda társaságában persze. Környezetükben lekapartam a bitument (elég ragaszkodó típus), majd rámentem a Dremelemmel (ami nem is Dremel, hanem Kinzo) és fémtisztára csiszoltam a környezetüket. Szerencsére nem szükséges 100%-osan letisztítani, mert a használt festék egyben rozsdaátalakító is. Annál fontosabb azonban az alapos zsírtalanítás. Ezekután felkínáltam a nyílásoknak, hogy majd a Viktória Beken titeket. De nem hitték el, úgyhogy megtettem helyette. Ezt pedig Ti nem fogjátok elhinni, merthogy kép még nem készült erről. Majd a második réteg felvitelekor bepótolom.
Sajnos nincs siker áldozatok nélkül. A hangszigetelés és főleg annak bitumenbevonata, nem viselte túl jól a műveletet. Úgy döntött részlegesen feloszlatja a testületet magát. De sebaj, majd pótlom a hiányt. (Ha vkinek van ötlete, honnan szerezhetnék be ilyen zajcsillapító anyagot, akkor szóljon! Előre is köszönöm! Ha esetleg bontásból maradtak meg foszlányok, azok is jöhetnek.)
További áldozat lett a Ketteske. Sajnos esetében a rozsda nyert. Ezt a fület vmivel pótolni fogom.








Volt egy olajcserém, Selénia Racling 10W60 5 liter, Bosch olajszűrő, új csavar és alátét.
Sajnos úgy néz ki, hogy a következő cserénél le kell venni a teknőt és új menetet fúrni bele.
...187.000 km-nél megtörtént a vezérműszíj, hosszbordásszíj, és görgők cseréje. A görgő természetesen fém! ...most már nyugodt szívvel rójuk a kilométereket tovább!
...a műveletért köszönet Zé Cartársnak! :)
2010.05.23.A kocsiba 61.350km.van.Van magyar navi a kocsiba.És elég jól élvezhető,használható.Köszi Blade.












Ma délelőtt, kicseréltem a bal első ajtóhatárolót.
Nemrég tört el a benne lévő rugó, így az ajtó több esetben megpróbálta lecsapni a lábamat tőből.
Egész gyorsan végeztem, és legalább a kárpitot is sikerült precízebben visszatennem, mint legutóbb.
Mivel már hallatszottak kopogások, és a JH keréken is látszott nem igazán jó a dőlése, ezen kívül a féltg gumiharangok is repedezettek voltak, úgy gondoltam itt az ideje 1-2 műveletnek. Cartársak ajánlása alapján rábíztam Franke Róbert (Páty) kezeire. Jó munkát végeztek és főleg gyorsan. A változás érezhető :)) és persze volt egy futómű állítás is.
Csere:
- JE lengőkar
- JH lengőkar csapágy
- féltg gumiharangok
- stabrúd pálcák
- féltg szimeringek
Sikerült bele " kókányolnom az Mp4 lejátszómat a csocsiba. Elég sokáig keresgéltem a kapcsolási rajzot, hogy a gyári fejegységet miként tudnám átverni, hogy aktiválja az AUX bemenetet. Mostmár végre sikerült és CD tárként ismeri fel az MP4-et :)
Sziréna beszerelésre került.
Sajna nekem nincs szerencsém az alfákkal,május 17-én a Hősöktere és az Andrási kereszteződésben az utestről felkapott egy csavart ami a vezéműszily burkolaton lévő gyári lukján nemtudom ,hogy de beleesett és szanaszét vert és szagatott mindent.Enyire szerintem senki nem peches mint én.Ismét anyagárban 250ezer forint károm keletkezett.