Blog

>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2024-03-18

Mivel dobhatunk fel egy borús, unalmas szombatot......csináljuk meg végre a szervízt a GT-n :)

Olaj: Selenia WR 5W-40
Szűrők: Originali Ricambi :)

Az ablakállítás közben feltűnt hogy mozog a balos tükör borítása. Nem nagyon, de jól érezhetően. Ha már a szélzajjal küzdök ennek is utána kell járni.
Mivel egyértelmű hogy a tükörlap felől kell bontani nem vágtam neki egyszerre. Van egy jobbos bontott tükröm, először azt szedtem szét. Itt királyság van, mert a tükörlap egy pattintható műanyagon van. A tükörlapot kézzel elbillentve egy műanyag kárpit leszedővel be lehet nyúlni és lepattan. Igaz oda is van ragasztva, de az már szinte semmit sem tartott. (1-4. kép) Külön csoda hogy a 98-ban gyártott tükrön a pattintó kampók még működnek és nem törnek porrá. A 4. képen látni hogy még mind ép.
A sikeren felbuzdulva nekiálltam a saját tükrömnek.
A meglepi most jött mert a faceliftes tükör másképp néz ki.
Itt nincs pattintós rész, simán rá van ragasztva a tükörlap a motorra.
Szerencsére a kárpitleszedővel be lehet nyúlni és el lehet választani a az alaptól. A ragasztó még így 22 év után sem volt száraz, nyúlt és mindenhová odaragadt. Féktisztítóval sikerült kicsit feloldani és így le lehetett kapirgálni.
A lötyögés oka a tükröt összetartó 4 csavar volt, mindegyiken lehetett húzni és már nem is lötyögött.
Kétoldalassal visszaragasztottam a tükörlapot és kész a mű :-)

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 156 2,4 jtd sw // 2024-03-17

kopogott a stabrúd a szilenteknél, beszereztem egy új gyári gta stabrudat, az átmérőn kívül semmi különbség nincs a gta és nem gta közt (gta 24mm vastag a normál meg 22mm) semmi kedven nem volt csak a szilentek cseréjével szopni, mivel gyárilag össze van peremezve a "háza", igaz lehet kapni külön csak szilentet de ha a rúd is kopott akkor lófaszt nem ér és überszopás szétszedett állapotban visszatenni a helyére ezért cseréltem komplett rudat.
árban is jobban jött ki mivel a gyári gta rúd 37e volt(ha tovább keresgélek lehetett volna 30e is) a normál gyári meg 97e ft, plusz akkor már a stabpálcák is újra cserélve, illetve az alsó nyomatéktámasz mert még mindig mozgatta a motor gyorsításnál a váltókart.
Jó nagy szopás kicserélni, mivel nem csak a segédkeretet kell lejjebb engedni hanem a "kardáalagúl" felső lemezét is amin a kézifék és a váltókar is ül. Annak aki meg az alsó nyomatéktámasz egyik rögzítőcsavarját anno elszakította és nem kifúrta a beszakadt csavart majd rakott volna egy átmenő csavart a helyére(mivel elfér és hozzá is lehet férni) hanem a odahegesztette a segédkerethez a nyomatéktámaszt a kezét kéne eltörni szilánkosra, hogy ne tudjon autót szerelni többé.

 
>> SzervizVityaGoku // Alfa 156 Sedan // 2024-03-17

Március 9.-én végre megkapta tőlem az olaj cserét...Motul 10w40, minden sallangok is cserélve :) Közben le tüsszentettem az ablaktörlő keretet is, és az esőtálca szokásos műanyag ápolást megkapta.
147-es Alfa légszűrő házat kapott mivel régi kuka volt szokásos repedések.
Közben jobb oldalt valszeg talpas gömbfejem elkezdett nyikorogni izomból rettentően idegesítő de mindegy egyszer meg lesz csinálva..
Tegnap volt egy szuper független autós tali így esőben..persze előtte lett viaszolva 20 órával.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2024-03-16

Még nem volt itt az ideje az olajcserének, de 1-2 ezer kilométeren már nem múlik.

Költségeim:
- Motul 8100 X-cess 5W40 motorolaj: 14290 HUF/ 5L
- Filtron OP537/2 olajszűrő: 2490 HUF
- M18x1,5 olajleeresztő csavar: 1758 HUF

Az önindító sajnos megadta magát. Egyelőre nem sikerült kiszedni 😪

 
>> AutóápolásKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2024-03-14

Visszakerültek a 18-as felnik, és csináltam egy tavaszi nagytakarítást.

99.580 km

 

Korábban már írtam hogy merre tervezzük a nyári túrát.
Ma feltettük az i-re a pontot, lefoglaltuk a szállást a Stelvio hágón :-)
Igaz hogy ehhez regisztrálnom kellet a hotels.com-ra mert az eddig használt booking.com finoman szólva túlárazott (200€/éj) szállást kínált csak.

Most már tuti hogy lesz képem a hágó táblával, eddig sose fértem oda.
Remélem relikviákból is sikerül bevásárolni.
Még sose aludtunk ilyen magasan...

 
>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2024-03-13

Piros indítógomb!
A tudomány jelenlegi állása szerint youtube mint tudásbázis alapján megtanulmányoztam eme 5 percnek hazudott beavatkozás kulcs momentumait.

A videón nem én vagyok, a spanyolom sem elég jó de végül sikerült:D

Na hát a modifikáció úgy 2 órát tartott 3 nekifutásban, mire megfelelő toll kupakot találtam amit hegyesre nyesve betuszkoltam fogyselymet majd először sikertelenül később negy örömömre sikerült kipattintani a helyéről a gombot:)

És végül az új piros tuning alkatrész tökéletesen passzolt, + 20 le :)))

 
>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2024-03-13

Előre látó módon vettem öngyógyuló vastag átlátszó ömtapadó gyerekvédelmi fóliát.
Ennek applikálása nem volt egyértelmű történet. Ugye a felület maga eléggé 3d tehát az anyag megnyúlik, buborékos lesz. Vissza kell szedni, akkor para hogy leszedi a fényezést.
Vegül az jelentette a megoldást hogy vizzel bespriccolva a megtosztított celületet megpróbáltam applikálni az elöre formára vágott ragasztó csíkokat.

Végül egy év távolságaból azt mondom az elgondolás működik. A gyerekek
Nem tapossák le a fényezést a küszöbről, a bevonat tartósnak bizonyult de nem szól bele az autó formatervébe.

A végeredményrôl majd csatllok a fotót.