Blog

>> EgyébLevi // Alfa 146 1.6 boxer // 2011-02-24

Volt olyan időszak a vásárlása után nem sokkal, amikor legszívesebben megszabadultam volna tőle. Sajnos a vételkor naiv voltam (nagyon jó lecke volt), s egy félig-meddig ismerős szerelőtől vettem. Így kapcsolatunk kezdete után nem sokkal halaszthatatlanul el kellett végezni a motorjavítást (hidrotőkék, vezérműtengely, stb.), illetve egy pár másik apróságot (amiket szintén sikerrel titkolt, pl. kibelezett katalizátor), így 250.000 Ft hátránnyal folytattuk együttlétünket. Viszont való igaz, hogy gyilkolva valszeg sosem volt, így ezeken kívül csak nem meglepő dolgokat költöttem rá a két év alatt: hűtő, gyertyák, vezérlés csere, fék alkatrészek, olajcserék(olajfogyi: 0lit./10.000km). Ezért végül kapcsolatunk helyreállt, s kellemes 40 ezer km-t töltöttünk együtt, azzal a tudattal, hogy egy megkímélt, jó állapotú autóm van. Így is volt. Neki volt a legsportosabb futóműve az Alfáim közül. A várost utálta, nem mertem mérni, de tuti 13 liter volt alaphangon. A legtöbbet viszont városon kívül mentünk, így a város arányától függően 8-10 liter között jártunk. Csak országút: 7,5-8 liter, csak autópálya: 140-ig 8 lit., fölötte nincs határ, érzésre tartós 160-170-nél a városi fogyival vetekszik, nem szereti, gyilkos neki a nagyon rövid 5. miatt, nem szabad erőltetni! Szóval az országút a kedvence, főleg ha szerpentines. Az utat nagyon fogja, a kormány megfelelő visszajelzést ad, a boxer gyönyörűen dorombol, a rövid fokozatok miatt a 103 ló ellenére nyugodt szívvel lehet előzgetni, említésre méltó gyorsulásokat elérni. Egy nagy élménnyel lettem volna szegényebb, ha nem töltjük együtt ezt az időszakot. Kellett egyszer egy boxer. Viszont nem tudtam megbékélni a méretével. Bár nem lehetett panaszom sem a beltér méretére, sem a csomagtartóéra, sőt, kategóriájához képest szerintem nagyon is átlag feletti, magamban éreztem, hogy nagyobbat szeretnék, ráadásul volt egy eladó 164-es, ami nagyon szimpatikus állapotban volt...

>> SzervizBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-22

Hétfő este átvittem Large Auto szervizbe a verdát, hogy másnap elvigyék műszaki vizsgára, természetesen meg is kapta, 2 évig erről le ment a gond.

A xenont kiszereltettem, vissza állítva a gyári állapotú világítás.

Vizsga után átnézték a verdát, hogy mit sikerült vennem és megbeszéltük a javítandó dolgokat melyre igazán baráti árat adtak, a javítást március első hetében végzik:-)

 
>> Tuning és extraJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-02

Lefóliáztattam Alfredot, ugyanis nincs benne klíma (nem is kéne) és nyáron nagyon jó tud lenni a gyerekeknek hátul a nem megsülés. Azt hogy jobban néz-e ki, nem tudom. Amikor leszedték a jobb hátsó kárpitot kiderült, hogy az ablakemelő szerkezet OFF. A bowden elszakadva és csupa rozsda. Szerencsére már másnapra megvolt az új emelő mechanika, és a fóliázó srác segített berakni, mert nem kell ugye mindenhez érteni. Most már csak annyi bibi van hogy a hátsó rendszámtáblavilágítás egyik izzója megadta magát úgyhogy az is csere. Egyébként a verda még mindig nagyon COOOOOOL! Csak jönne már a tavasz!

Ma végre megkaptam az új, chip-es forgalmim

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-02-23

Megvolt a rendes olajcsere, 10 ezer km után. Olajszűrő, légszűrő csere is.
Féltengelyeket megnézték, mindkettőt cserélni kell. Hamarosan...

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-02-23

Na eljutottunk végre a Bélához, kész is van a gép - majdnem. Kerített olcsóér' két hátsó nyerget, így nem szorul semmi, és mostmár mindkét oldalon egyforma féknyereg van. Ugyanis a jobb oldalon a 147-esé volt... ABS hiba még van, majd egyszer visszaviszem nyomozásra. A lényeg, hogy fékileg minden OK. A kézi is.

 
>> SzervizDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2011-02-23

Szétszedtem a bal hátsó futóművet annyira veszélyesen nem is volt összerohadva,mint ahogy G-Burt megijesztett vele:D Nem volt mondjuk túl eredményes a sok csavarlazító ellenére,a 3 stabilizátor csavarból 2 beleszakadt,az ABS jeladó eltört,de nem jelez hibát úgyhogy a kontakt jó,mivel nem tudtam kivenni gondoltam szétszedem a kerékagyat és a fékkonzollal együtt lejön az ABS jeladó,mert ugye az ABS jeladó vezetékében nincs csatlakozó h oldható legyen,az acél konzolból nem jön a műanyag jeladó csak beletörik,a konzolt nem sikerült levenni mert 6-os fejű imbusz csavar tartja fennt amiben csodák csodájára megforgott az imbuszkulcs...:( Ma semmi nem ment könnyen...A kúpgörgős csapágyak széttörtek,helyettük dolomit lesz,nem csapágyazunk mert nincs értelme,megeszi a retek.Szétszedtem az első gólyalábakat,valamint kiszereltem a hátsó gátlókat,az egyiknek a csavarját frankón beejtettem a kasztniba...:( Elvittük őket Lindorékhoz,mindenkinek csak ajánlani tudom őket...Korrektek,holnapra elvileg készen lesznek,csak az elsőket csinálja meg mert a hátsók gyári gázosok,és nem bonthatóak...Holnap leveszem a másik lengőkart,kell rendelnem egy bal belső féltengely gumiharangot,hála istennek jó a toronyszilentem,nem az kopogott hanem a gátló,kell vennem dolomitot,beszélni az esztergályossal,hátra vannak még szűrők olaj,az előbb felsoroltak,kipufogó javítás,mert itt ott rohad,hátsó ablaktörlőmotor javítás,nagyjából ennyi,ha eszembe jut valami akkor írok:)

 

Még pénteken be voltam jelentve a dunauto-hoz ezekkel a problémákkal, a diagnoztika azért kellet ,mert már miota meg az auto azota rakoncátlankodik az alapjárat,vagyis csak üresben mikor kiveszem sebességbölfel-le mászkál a fordulat aztán beáll alapjáratra és szépen tartja...hát az examiner semilyen hibát nem irt szerencsére,de igy a hiba maradt ,egyépként a folytoszelep ház tixta volt, meg is dicsérték :-) szal ez még megoldásra vár...másik dolog a már 1 éve kb szivárgo olajam a teknőtől...le nem vették,csak kicserélték a leeresztőn a tömitést...ez sem javult meg..azota is ugyanugy szivárog mármint a pasztánál,talán a leeresztőnél már nem:-) egy dolog van azért ami ki lett pipálva ,a multkor felszerelt féknyereg tarto drotocskák:miota fent vannak megszünt erősebb fékelésnél a koppanás :-) még egy dolog ha valaki tud valami jo ötletet az alapjárattal,az tudassa velem :-)

 
>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2011-02-23

Ez a nap is elérkezett.
10 évvel ezelőtt, mikor átvettem az autót, csak reméltem hogy én fogom beletenni a 100.000. km-t. És igen! A mai nap belefordult a bűvös szám. A jövő? Hmmmmm. Azt hiszem még nagyon sokáig együtt maradunk. Megcélozzuk az "OT"-s rendszámot! :)


Mozgásban... :)

sikerült ma letolatnom a kicsikémet én barom nekitolattam a saját automentöm hátuljának és teljesen behorpasztottam a jobb hátsó sárvédöm meg a lámpakeret is eltörött : (

képeket holnap teszek fel ma nem volt eröm : ((