Blog

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2011-02-26

Mivel 2011.02.24.-én megérkezett Grandótól a ball hátsó zárszerkezet, ezért a hétvégén ez beszerelésre is került. Végre jó a kp.zár, nem kell mindíg nyúlkálni, és úgy nyitogatni az ajtót belülről. :)

 
>> Tuning és extraJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2011-02-26

A héten lefestettem a szárnyat, így mai nap sikeresen a helyére tettük, könnyebben ment mint gondoltam egy kis rajzolgatás, méricskélés, fúrás és már a helyén is van...:) Kellett ez már oda...:)
Bónuszként szétszedtük az LDA-t, valószínűleg a tüske fordítva volt benne, most már ez is rendben van.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-02-26

Megcsináltattam a jobb első és hátsó, kátyúban megsérült felniket. A jobb első kerék egyik csavarja is elnyíródott az ütéstől, azt kicserélték, a keréktárcsábólkiszedték a beleszakadt részt és átmentek rajta egy menetmetszővel.
A jövő héten majd a futóműves is megnézi, hogy ott nem történt-e valami sérülés.
A Közútkezelő biztosítója sajnos még mindig nem fizetett. Teljesen hülyének nézik az embert. A biztosító azt mondta, hogy a Közútkezelőt keressem, mert a továbbiakban ő intézkedik. A Közútkezelő azt mondta, hogy nem ő, hanem a biztosítási ügyeivel megbízott Reticulum Insurance Biztosítási Alkusz Kft. Naponta hívom őket, mindig azt mondják, hogy utána kell nézni, hogy áll az ügy és majd visszahívnak. Múlt kedd óta (02.15.) ez a válasz a hívásokra, mondanom sem kell, hogy azóta sem hívtak vissza.

 
>> Tuning és extraFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-02-20

Tolatóradar.
Kell, mert ez böszme
Kell, mert nem tudok tolatni...
A legtöbb parkolás ezzel a gyönyörűséggel úgy zajlott, hogy
megnéztem, ááá ide nem fér be, és mentem tovább... vagy
megnéztem, oké ide biztosan befér (2 hely...), betolatás, úúúristen mindjárt nekimegyek!
na még egy pici, de most már tényleg nekimegyek!
kiszállás megnézés
jaaa, hogy van még 1,5 méter?
...
...
...
Zé cartársnak (mint mindig) köszönhetően beszerzésre került egy (talán thunder?) 4 érzékelős, kijelzős tolatóradar.
4db festhető ultrahangos érzékelő, központi egység, kijelző, ez utóbbihoz annyi kábel, hogy Dekka cartárs kivonult a másik végével a kerületből :-)
és a nélkülözhetetlen körkivágó!
elméletben 2órás meló
elméletben...

elsőként a kijelzőt helyeztem el, ami a tükör tetején fekszik, szerncsére elég vastag a tükör, így szépen felfekszik rá.
kábel behúzás a tetőkárpitba, ez gyakorlatilag szerszámok nélkül ment
majd jött a c oszlop, na itt volt kisebb szenvedés, mert nem volt nálam behúzószál, de egy 1,5ös "ződsárga" mcu segített, elég sokat.
majd jött a mérés, fejvakarás, nem itt nem jó, feljebb kell stb gondolatok
és fúrás, fúrás, fúrás, fúrás
majd a fejek behelyezése, miután kikapartam a lökhárítóból k 1 köbméter szivacsot, vagy habot, vagy mi az...
kábelbehúzás szintén, természetesen sehol nem találni, hogy hol mehet be a rendszámtábla világítás kábele, pedig ott jó volna behúzni.
szerencsére van leszedhető vonóhorog, végül ennek kábelei mentén húztuk be.
tápkábel beszerelés, ilyenkor jól jön a DMM,
kb 10 perc alatt forrasztva, bandázsolva.
na próbáljuk ki -monda Dekka cartárs- mielőt itt rendet teszel
próba
sípol, de úgy, hogy a fájdalomküszöb szintjén
oké sípoló kikapcsol, hagyatkozzunk csak a kijelzőre egyenlőre
persze lehetetlen tolatni vele, mivel Zé, Dekka és még páran fel le rohangálnak az autó mögött, a radarnak meg lövése sincsen, hogy most éppen "mivan"
egyszer csak eltűnik a kép, a kijelző fátyolfekete...
na, mondom király, ez az én formám...
hátramegyek a központi egységhez
jéééé eltűnt belőle a biztosíték... eközben többen sunyi módon röhögnek és várják hogyan reagálom le, természetesen a szokásos módon, ezt inkább nem írom le :-)
végül rendtétel,borítások visszahelyezése, és irány haza.
azóta picit bátrabban parkolok, de azért óvatosan:-)

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-26

Reggel munkából hazafele nyüszített a szervoszivattyú. Megtekintettem a szervoolaj szintjét, és kevésnek, nagyon kevésnek találtam. Az utántöltés megtörtént, viszont valahol szökik az olaj, mivel szervoolajosak alul a klímacsövek az autó orrában.
Igyekszem nem sokat használni, míg el nem jutok szervizbe.

>> EseményBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-26

Ma megtörtént az átírás. Az új forgalmiba és nyilvántartásba most helyesen lett beírva a sebességváltó típusa valamint a környezetvédelmi osztályba sorolás.

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-24

Ma sikeresen visszahegesztették a dobot a kocsimra, egy picit halkabb lett, mint a csupasz csővel volt.

Hófehérnek sikerült egy új gazdát találnom. Jó helyre került, egy 159 SW 2.4 JTDm Ti kistestvére lett! :-) A család nálunk is lassan bővül és most sikerült egy racionális döntéssel igen gazdaságos cserét lebonyolítani. Egy piros GT 1.9 JTDm lett Hófehér utódja sokkal használhatóbb csomagtérrel és hátsó ülésekkel. :-)

És végül egy kis összefoglaló:
A 2008-as motorpalettából szerintem a legjobb választása volt. A 2.2 JTS nem igazán megy, de tankolni annál sűrűbben kell. A 3.2 V6 sajnos már nem a régi 147-ben, 156-ban GT-ben megszokott brutál motor, valami más, valami újabb, de valahogy nem az igazi. Morgós 5 hengeres, gurgulázó dízel ez, igazi élményautó! 2-4 ezres fordulat között, akár 4.800-ig már-már egy V6-os érzetét kelti! Imádnivaló! Kár, hogy nem pörög 8.000-ig. :-) Hátul a négy kipofogó nem csak szép, de a dobok jó hangolásával és a motor hangjával élményszámba megy. Feledteti a mindennapok gondjait, kikapcsol, ellazít.... csak trafipax ne legyen! :-)Reggel, a hidegben az alapjárat kissé kopogós hangja nem igazán illék az autó karakteréhez, de hát kit érdekel, én bent ülök és élvezem az olasz tervezés és belső tér összhangját és a bőr kellemes illatát. Ez a tér rólam szól, nekem tervezték, értem, a vezetőért készült. A vezető mögé nem fér el senki, talán csak láb nélkül. Az utas oldalon kényelmes és fejedelmi a hely, az ülések tartása kiváló. Hátul az anyós oldalon maximium egy 160cm-es csinos hölgy fér el, vagy egy gyerek, de gyerekülés nem! Kár volt ülést betenni. :-) De ez nem egy taxi, kit érdekelnek az utasok, vezetésre teremtett jószág! :-) A csomagtér kiváló, jól pakolható, öblös. Picit nehéz a brutális hátfalon átemelni a bőröndöt. A szép hátsónak ára van. A síalagút jól használható, két pár léc pont befér. Egy pohártartó néha jól jönne, de nincs, illetve a hűtött könyöktámasz rekeszébe egy üdítős doboz berakható. Gondolom a tervezők szerint a szerpentínek élvezetes kanyargása közben úgy is kirepült volna a kávés pohár. :-) Az autó picit nehéz (bár ez már a könnyített verzió: 1575 kg), így a városban 9,5-10,5 lilert fogyaszt, a számítógép szerint akár 11-et is, de csal kb fél litert felfelé (városi forgalmon nem az Agárdi főutat gondolom, hanem a Budapesti ácsorgó 1-es után 2-es és 1-es és...). Autópályán igen dinamikus tempóban 9 litert, autóúton "kellemesen" kocsikázva 6,5-7,5 literrel elmegy. Sajnos az én lábam igen nehéz... Brutális orra láttán a pályán mindenki a külső sávba húzódik. :-) Egy igazi Gran Turismo, csak élvezni lehet. Mért adatok szerint gyárilag a teljesítménye 205,9 LE és 445 NM a nyomaték. A fék szuper, a 330 mm-es féktárcsák a Brembo fékekkel a lassításnál nélkülözhetetlenek és igen hatásosak! :-) Én imádtam és csak ajánlani tudom a 2008-as facelift-es változatokat!
Hibalista
- Csomagtérnél a hátfalnál a zárat takaró műanyag elem letört, garanciában cserélték. Hátsó sárvédőkön az átlátszó kavicsvédő fólia besárgult, garanciában cserélték. Bőr ülésen apró hibák (repedések), garanciában cserélték.

 
>> Tuning és extraTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2011-02-25

Beszereztem egy utángyártott szőnyeg garnitúrát, szerintem abszolút nem drágán.
A célnak megfelel, és ráadásul méretpontos... :)
Alig várom már hogy kivágjam a gumi szőnyegeket és helyükre betehessem ezeket.... :)

 
>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-01-27

Elérkezett a lambda szonda cseréjének az ideje. Km: 189.500, ktg.: 30.000