Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-21

ma sikerült befejezni a kábelezést, eléggé szétszedtem hozzá a kocsit, nem piskóta két 35-ös kábelt végigvezetni az autón. a motortérből a vezetőoldalon leltem egy lyukat, ahol átfért a két kábel, így azt tegnap végig is futtattam az autón, ma az RCA és REMOTE kábeleket vezettem végig, amihez felszedtem a szőnyeget, a középkonzolt kiszedtem, a visszapillantók és ködlápmák kapcsolóit, a középső boxot is felszedtem, szóval horror állapotok voltak a kocsiban :)
estére elkészültem a mai teendőkkel, így már csak a tartó konzol elkészítése és a biztosíték beszerzése szükséges.

 
>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-02-06

A lengőkarok iszonyú hangokat adtak ki...a stab. is, de azzal még várok, mert ugye érdemes összekötni a stab. cserét valami nagyobb beavatkozással...ilyen viszont most nincs kilátásban, mert minden jónak tűnik:)
Tehát:
1. felső lengőkarok cseréje, szilentek "beáztatásával"
....így reméljük, hogy legalább annyit elmegy majd mindenféle zörej, és nyekergés nélkül, mint a rosso (közel 120ezer km eddig hibamantesen)

2. Turbo csere:
és akkor essen szó az eddigi legnagyobb gányolásról, amit valaha láttam...sok összetákolt dolgot láttam már, de ez überel mindent.
Jut eszembe: el ne felejtsem felhívni majd az előző tulajt, hogy megkérdezzem, mégis kinél szereltette az autót?! Muszáj lesz beírnom ide a nevét, csupa nagy betűvel.
Itt lesz a név helye:..................

Íme a kép (2. kép), melyet alkotott eme nagy mester...és hozzá a "magyarázat": feltákolt valami germanoid ócskavasról egy turbot...az még hagyján, hogy az egész leömlőt át kellett hegesztenie, de az olajteknőbe is be kellett hegesztenie egy "befolyó" ágat, mivel a germán-turbo visszafolyó ága jóval lejjebb volt, mint a saját, gyári turbo ága...

Most kapott egy gyári turbot (3. kép), a gányolás megszüntetve, kivéve az olajteknőt, megy a következő olajcsere alkalmával fog jó messzire kerülni az autótól...
Hihetetlen, hogy alig több, mint 100e km alatt mennyi kárt tudnak okozni egyes mekkmesterek..:(

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Most már kellőképp elég idő eltelt ahhoz, hogy - főként magamnak - leírjam, mi is történt a vásárlás óta...merthogy annyi minden történt, hogy már-már követhetetlen..:)

Legelőször is ismét bazinagykupac köszönet Zééééé barátomnak!
Igen, máár megint Neki köszönhetem, hogy OLCSÓN, GYORSAN, TÖKÉLETES autóm lett...máár megint, igen...már megint kihúzott a csávából.:)
Mindezt újév első napján! Mégis ki az aki az év első napján a barátja autója alatt fetreng -15 fokban?!?:)))

2 ponton, párhuzamosan zajlott a beavatkozás:
1. Eleje rendberakás
cserélendők: géptető, lökös, jobb és bal sárvédő (ezek javíthatóak lettek volna, de ha már volt tartalékban hibátlan...), hűtő, zárhíd, alsó kereszttartó

2. Teljes átnézés+rendberakás a 4 év egy helyben állás okán
Eleje már rendben, nagyszerviz kész, indítás...jár a motor...de a generátor olyan túlfeszültséget okoz, hogy beleremegnek a műszerek.
Generátor le, szanaszét forrasztott és gányolt fesz,.szabályzó kukába, új fesz.szabályzóval + csapágyakkal felújít, generátor vissza...
Ha ez nem lett volna elég, furán jár a motor....egy nagynyomású szivattyú nyomáscsökkentő szelep csere, és máris jobb...de nem az igazi...agyalás.
Gépre nem lehet kötni, mert nem olvassa az obd...hajjaj.
Pár utcányira van egy computeres emberke...átvisszük, hátha át van írva az agya. computer kivesz, megnéz...kiderül, hogy le van égve...és ez már a második comp. volt, ami belekerült, valószínűleg az előző tulaj nem tudta, hogy a mókolt genrátor miatt köszönhetett el az előző comp. is, így belerakatott egy másikat, de az is leégett...másik comp. + immo + új kulcs, és hibátlan a gép:)

BUÉK Zoli!!!:)

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-02-24

A vásárolt csavarok hosszúak voltak. M8x40-es kellett. Ma lementem a pincébe. No nem vajat csipegetni, hanem átfúrni a szelepfedelet tartó csavarok menetét M7-ről M8-ra. Szerencsére a kifúrt menet az M8 magmérete. Több zsákfurattal találkoztam, amiket át kellett fúrni teljesen. 3 db-ot nem lehetett átlyukasztani, mert egy másik menet volt keresztben. Lefotóztam a szívószelepeket a kezdeti állapot rögzítésére.

 
>> EseményBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-14

2011-02-14 19:30 az átvétel ideje.
Futás teljesítmény 164428 km

 
>> Tuning és extraAvion // Alfa 147 1.6 TS Distinctive 120 LE // 2011-02-21

Leszedtem a kormányborítást, hogy megnézzem be van-e kábelezve a tempomat.
Találtam egy szabad csatit:

igaz nem ma...holnap lesz 1 kerek éve, hogy hozzám került "Piri" :)
Emlékszem, amikor 2009 decemberében hóban, fagyban hozattam/vitettem magamat melóba, gyalogoltam és egy autóra fájt a fogam. Ekkor döntöttem el, hogy belevágok és elekzdtem böngészni a netet (akkor még nem ismertem a 147-est, mint típust). Keresgéltem a 206-os Peugeot-ok között, de amikor 1x megláttam 1-et előben és észrevettem azt a kopogós müanyag belsőt, hát...elszállt a kedvem tőle :-/ Ekkor figyeltem fel a városban egy 147-esre...szürke volt, 2 ajtós és tetszett :) Elkezdtem érdeklődni a márka után, majd megtetszett, hogy kicsivel kell csak mélyebbre nyulnom és az enyém lehet. Kersgéltem tovább, de msotmár célzottan 147-eseket. Akkor még nem tudtam mi az a "TS", "GTA", stb... Annyit akartam, hogy benzines legyen, hogy utólag tudjak bele gázrendszert szereltetni. Majd egy szép januári napon megpillantottam egy gyönyörű piros 147-est, ami melett ezt írta: "+PLIN" (szlovén www.avto.net oldalon böngésztem). Rögtön telefont is ragadtam, hívtam unokatestvérem, aki hasnzált autók behozatalával foglalkozik slzovénbol. Egyből ezt mondta "ne vedd meg", de én kötöttem az ebet a karóhoz :D Szerencsémre másnap épp volt újta ki szlovénba és megígérte, hogy elmegy, megnézi és telefonon lemeséli mit lát rajta. Így is votl, este 8 körül jött a telefon, megpróbálom pontosan leírni a párbeszédünket.
én: "na? mien?"
ő: "szar, NE VEDD MEG!"
én: "de mért?"
ő: "mert alfa..."
én: "nade mégis mit látsz?"
ő: "itt-ott apróbb sérülések, nem vészes, klíma dolgozik, az első lökőst valahova odacsapták, javítani akarták és elég szarul rakták össze, lóg..."
én: "hmmmmm...."
ő: "kell?"
én: "meggondolom...."
ő: "ne gondolkodj, f*szomat eljöttem 200km-el arrébb, mert nem ott volt, ahol lebeszéltem vele...kell vagy nem?"
én: "hmmmm..."
ő: "várj, visszahívlak" és lerakta....wattafak??? pár perc csönd, majd csörög a telefon...
ő: "nah, lealkudtam még 300 eurót, kell?" :D
én: "HOZD!"
ő: "ok" és elrakta :D
ekkor elkapott egy furcsa érzés, hogy "basszus...kocsit vettem...és még nem is láttam" :D nagyon furcsa érzés ez, olyan, öröm és aggódás egyeb, de vártam, hogy lássam. Később jött egy sms, hogy hagyott rá 200 euró foglalót, 2 hét múlva lesz leszállítva. Soha ilyen lassan nem telt le 2 hét, mint akkor...örömmámorban úsztam és vártam :P egyszercsak jött egy telefon, hogy elbirok menni megnézni élőben a vámudvarra...jóhogy éltem a lehetőséggel. Elmentünk ,kikértük a kulcsot a portán és elindultunk megkeresni...nem volt nehéz kiszúrni a kis pirost a sok szürkeségből :P első benyomás: "GYÖNYÖRŰ!!!". Beültem, begyujtottam és, egyesbe raktam és...elakadtam :D fagy volt még és nagy hó na :D Picit megjárattuk, majd hazajöttünk. Otthon leírhatatlan az az érzés, ami elkapott, talán mint amikor szerelmes lesz az ember :)
Pár nap múlva vehettem át unokatestvéremnél és indíthattam a regisztrációs hercehurcát. Pár nap elteltével meg is kaptam a táblákat és indulhatott a közös élet :)

Az elmúlt 1 év tapasztalatai (hideg és meleg):
meleg - kurvaszép, imádom, kényelmes, kezes, jól húz, látványos
hideg - kopott lengőkarok által keltett zörgés, olajfogyi, katalizátor mint megtudtam hiányzik, ebből eredően többletfogyasztás, rakoncátlankodó elektronika :)

Az elmúlt 1 évben sok problémánk is volt, de sok kalandunk is. Valóban olyan, mint egy családtag, de abbol is a nyügős és hisztis női fajta :D
Javítgatom, szépítgetem és vigyázok rá :)
Isten éltessen Piri, ne hagyj sosem cserben :) :*

Ez az első fotó, ami készült róla nálam az udvaron:

 
>> AutóápolásKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-02-20

A heten megvolt a 190000. km is, a kep nemtul jo de tän läthato.
Elvittem a kocsit egy fullos mindent magaban foglalo mosasra (alvaz, viasz,etc...)

 
>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2011-02-20

Ma haverral felfúrtuk a Momo GrandPrix pedálokat. Egy biztos, nem Selespeed Alfara tervezte a Momo :). A gázpedál okozott némi nehézséget, a pedálhoz kapott csavarok használhatatlanok, azaz rövidek, és belül nem lehet anyával rögzíteni. Irány az Obi, 5 mm-es önmetsző csavarokat vettem, előtte 2 mm-es fúróval átfúrva. Mindig is vágytam Momo pedálokra, valahogy ízléses :-). Ezután majd Momo kézifékkar következik! :)).
A cucc 16 ezerről volt leértékelve 8600-ra, a budafoki úton vettem egy tuning műhelytől.