Blog

>> EgyébPityukoma // Alfa 159 TBi Berlina // 2015-12-16

A múlt héten vettem 4db használt Barum Polaris3 225/50 R17 98H XL gumit. A gyártási dátumuk 2014 31.hete, profil mélységük 7.5mm-es. Végre használhatom rettegés nélkül a vasat. Nem kell aggódnom a nullára kopott még gyári(!) nyári mintás Michelinek miatt. A jobb hátsón egy vadi új Pirelli volt amihez jövőre veszek 3 ugyanolyat.

 
>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-12-12

Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...

A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)

A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)

km óra: 254500

>> Szervizdumbass // Alfa 147 5 ajtó, 1.9 JTD 8v // 2015-12-15

Sikerült végre jobb oldalra ajtókat szerezni, ugye az össze volt törve lassan 1 éve. Elhoztam a 2 jobboldali ajtót ablakemelő motorral, üveggel, zárral, stb. Rég vadásztam már full fekete belső kárpitokat, szerencsére amit bontottak autót azon minden fekete volt. El is hoztam az összes ajtókárpitot, kormány alatti burkolatot, illetve a kesztyűtartót. Ezen kívül sikerült még egy tankajtót elhozni szerkezettel (enyém mindig kinyílt meg lötyögött), illetve elhoztam még a jobb első visszapillantót is mert az is el volt nekem törve. Cakk pakk az egészért fizettem 23000ft-ot, megérte ennyit várni a vásárlással :) A bontott autóba 125.000km volt, patikák a kárpitok ;) A napokban elviszem a kocsit karosszériáshoz, felakasztják rá az ajtókat, a hátsó sárvédőn lévő horpadást visszahúzzák. Ez után jön a teljes futómű felújítás, kuplungozás és végre lehet vinni az autót Mankyhoz megiratni. Hátra marad a fényezés, ha az is megvan akkor nagyjából kész a verda :)

 

Íme a szervízterv:

- váltó (vélhetőleg csapágyak cseréje)
- motorolaj+szűrő
futott km: 18 819 (1 év)
motorolaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1
szűrő: legutóbb HENGST lett beletéve
- váltóolaj
futott km: 38 047 (2 év)
váltóolaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06 FIAT 9.55550
- üzemanyagszűrő
futott km: 18 819 (1 év)
Típus: UFI
- szervóolaj
futott km: 31 777 (2,5 év)
szervóolaj: TUTELA GI/R Contractual Technical reference Nr. F428.H04 FIAT 9.55550-AG3
- fékolaj
futott km: 56 797 (3 év)
fékolaj: TUTELA TOP 4 Contractual Technical reference Nr. F001.A93 FIAT 9.55597
- hosszbordás szíj+vezetőgörgők
futott km: 65 258 km (4 év)
típus: legutóbb dayco szíjjat kapott ruville görgőkkel
- termosztát
futott km: 187 581 (7,5 év – még a gyári) csere oka: átereszt
típus: WAHLER vagy BEHR
- kézifék Bowden porvédő csere
ok: télen befagy
Shadin blogja alapján Wartburg alkatrésszel lesz javítva
- szelephézagok ellenőrzése és szükség szerinti beállítása
még nem volt, de a gépkönyv 35ezer kilométerenként előírja 8v esetén!!!
- amíg a szerelő barátom dolgozik a többin, én valamelyik este én kiszedem az ajtóhatárolókat és megpróbálom szétszedni és bezsírozni
- ha már a váltó ki lesz szedve nem tudom ellenőrizhető-e a kuplung tárcsa/kinyomócsapágy/kettőstömegű állapota
- ha a szelephézag állításhoz le kell venni a szívósort, akkor kitakarítom

Hát ennyi. Mindez január első hetében.

Egyébkén a váltóról annyit, hogy a nagyszerű germánok szuperül elcseszték a GM M32-es váltót. Ugyanis a rudazat hátsó két támasztó csapágyának gyárilag nincs olajozása.
Szóval, mindenkinek tönkre fog menni előbb utóbb - 1.9 jtdm esetén persze.

 

Dec. elején történt.
Indulok a kocsival, de valami nem oké. Nem húz, ahogy szokott. Ezután feltűnt, hogy nem mozdul a turbónyomás mutatója.
Kipattntam, felnyitottam a géptetőt....és elállt a lélegzetem. Az oka a fotókon.

Végül is 5-ös benzicső került a szétrágott cső helyére. Fél méter kellett, de vettem másfél métert. Legyen tartalék :)

Azóta ezzel a spray-vel fujkálom a motorteret.

Remélem beválik.

Költségeim:
benzincső: 1 000,- Ft
Tschüss Marder Spray: 2 600,- Ft

 
>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-12-14

Méretpontos gumiszőnyeg télre.
http://gumiszonyeg.eu/

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-12-14

Az utas oldali övfeszítőre panaszkodott a légzsák vezérlő. Az övfeszítőt már kicseréltem, de visszajött a hiba. Most akkusaru leszedés után széthúztam a csatlakozókat a vezérlőnél és kontakt spray-vel sikerült rendbe rakni. Most már remélem, hogy nem jön vissza a hiba...

új, izzók: GE-Tungsram Megalight Ultra +120% H7, jobb lett sokkal.

 
>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-14

A gombjaim nekem is gatyák voltak mindkét kulcson, gondoltam akkor az egyiket felújítom.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2015-12-14

Istenem...történt, hogy leb@...am az előlapot az anyós ülés elé, mert csörgött. Sose kapcsoltam be ezt a fejegységet, mert nem érdekelt, mi a hányásra cserélte ki a volt tulaj...tegnap ránéztem, hogy miért is nem akar mégis bekapcsolni ez a szerencsétlen sz...nem is tudom mi az oka. Anno amikor eladtam a kocsit a vevő mindig mondta nekem, hogy nincs RCA a kocsiban...nem értem, akkor hogy a rákba hajtottam meg az erősítőt? most komolyan, nem hiszem, hogy az én fejemmel van gond. Megnéztem és egy szar fekete RCA volt benne. Nem tudom miért kellett minden kib..%ott szart kiszedni a gépből. Rohadjon el az olyan, aki úgy ad...apropó, ajtóban a hangszóró is ki van szedve. Tudom el volt adva fél évig szavam nem lehet, de, de, de, akkor faszomér nem vitte el a "csipogót" is felülről. Mifaszomtörténik ebben a világban az emberekkel? Csak egy sztori még a volt JVC fejegységemhez, azt mondta az inas, hogy lefüstölt németben és kidobta a kukába...mondom he 30ezer forint mögötte csak a kábel...AZ LEHET MEGVAN! Háh...most nincs fej a kocsiban, inkább nézem a konzolt így. Beszerzés alatt...