Blog
km állás:209133
Kormányszervócső csere ami a szivattyútól megy
olajcsere plussz légszűrő olajszűrő pollenszűrő
kézifékkötél csere
bal hátsó fékmunkahenger tisztítás

Ma elkezdődött a nyest elleni védelem.... A felbujtó ok az volt , kicseréltem a szétrágott antennát és a következő reggelre már meg is találta a nyest :(
Keresgéltem a neten vajon mi lenne a megoldás. Amit én (mint laikus) jónak találtam ez volna (alul a képen) K&K MARDERABWEHRGERÄT M7500,Ultraschall
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1405018696-3940-blog.jpg
beépítésről később lesz kép.

Hazafele jövet a városban enyhe kanyar és kis koppanás,nagyon nem figyeltem rá(kellett volna) mert az autó hátulja televolt szerszámokkal.A bal hátsó lengéscsillapítón a rugótartó tányér körberohadt és leszakadt, a rugó persze benyomta a gumi mellé, amit ki is vágott körbe.Lapos gumival(mert a mankókerék sem fért el a tányértól) haza indultam.Wiktory márkájú lengéscsillapító és suplex rugó került bele.Sérült részt egy ismerőssel megcsináltuk (reggel 8:30tól 12-13 óráig) nem kívánom senkinek sem ezt az élményt,a lengéscsillapító legalsó csavarja egy átmenő kb 25-30cm es csavar hihetetlen módon beletud rohadni.Jó pár ütés és elég nagy erőkar kellett hozzá de meglett,a másik oldalon meg sem tudtuk mozdítani.
Költségek
-Egy pár használt Michelin gumi
-Lengéscsillapító
-Rugók
-Porvédő
-Munkadíj(baloldal 5000 jobboldal 20000!)
Képeket később mellékelem.



Termosztátot cseréltem mert a víz nem ment 70 fok fölé,először Facet márkát raktam bele de avval sem lett jobb,végül visszavittem becseréltetni egy vernet-re ,valamivel feljebb ment aztán az is beállt 70 re,következő csere a vízhőfokjeladó lesz..



Mivel elkopott az első fékbetét még időben ki lett cserélve újra.
Szóval úgy alakult, hogy a 166-os eladó sorba kerul. Sajnos nekem nem elég sportos. Egy gyönyörű nagy hajó, de a 156 az én mértem. Ez viccesen hangzik, de ha valaki annyit autózik mint én, már közel sem elhanyagolható.
Lényeg a lényeg! A 156 szelleme nem hagyott. Egész egyszerűen nem tudtam elfelejteni. Semmi okom nem volt rá, de mindig néztem a hirdetéseket. Állandóan kombináltam. Egyszer csak ahogy elmentem egy kereskedés mellett este a fényszóró egy számomra oly kedves formát súrolt fényével. Hopp! Fék, hátramenet! Ott állt egy gyönyörű Sportwagon... másnap visszmentem. :-)
Szerelem első látásra. Egy csodálatos autó egy rendes gazdától, aki újonnan vette. Most azért adja el, mert van vele ez-az és 12 év után nem akar beleszállni. Ezeket úgy kell érteni mint, nagyszerviz, kupplung és klima.
Az autó nagyon jó állapotnak örvend. Soha nem volt összetörve, és nem rohad sehol. Ennyi időt futott autónál Bayern-ben ez csak nem csoda.
A futómű gyári ültetése rendkívül figyelemre méltó. Pont olyan kemény, amennyire kell. Az előző V6 is le volt ültetve. Az elég kemény volt. Ez gyári. Ahogy szoktam volt mondani, a gyári a gyári! :-)
Szóval, hogy stílusos legyek engedjetek meg egy idézetet:
Lui! I think, this is a begining of beautiful friendship! ;-)
Idén is eljött a nap. Mint tavaly az éven is többnaposra terveztük a "nyaralást" Már csütörtökön megérkeztünk a Balaton partjára. A szállásunk Balatonlellén volt. Szombaton komppal érkeztünk az északi partra, ahol már érezhető volt hogy valami készül. Minél közelebb érkeztünk Füredhez annál több cartárssal találkoztunk az úton. Megérkeztünk Alfacity-be: szép autók, sok fanatikus, stb...
Idén is egy gyönyörű napot töltöttünk el.
Gratula a szervezőknek!
Jövőre találkozunk :-)












Sok mindent nem lehet hozzáadni a 156-os gyönyörű formájához. Egy szép felni és egy szép kipufogóvég. A felni megvolt, de a kipufogó váratott magára. Eddig. :-)

Eredetileg úgy terveztem, hogy mind a 4 első lengőkar cserélve lesz. Felül gyári lengőkarok voltak (a márkát tekinve, tehát nem a 2001-ben beszereltek), alul OCAP márkájúak. (Utóbbi az a márka, ami nem véletlenül tűnt el a magyar boltokból...)
Az alsók közül az egyik határozottan megviseltebben nézett ki, mint a másik. Mind a felületét tekintve (a beszerelés előtti lefestés ellenére), mint pedig a szilenteket nézve.
Ezek gondolkodás nélkül cserélve lettek, ideje is volt.
A felsőknél viszont megingottam. Semmi okot nem találtunk a cserére, nincs semmi lógásuk. (Úgyhogy most van két felső TRW-m tartalékban.)
Kihasználtam a ritka lehetőséget, hogy amit a lecsupaszított tornyok jelntenek és az apró rozsdafoltokat lekezeltem. (Na segítségét vettem a 13mm-es szalagcsiszolómnak.)
A második lépcsőben, a lengéscsillapítókat is cseréljük. (Ekkor is lesz egy kis konzerválás.)
Továbbra is fenntartom, ha lengőkar, akkor:
- gyári
- TRW
- Lemförder
- esetleg Ruville
Lengéscsillapítóból én a Bilstein mellett döntöttem, de gondolom ugyanolyan jó a Sachs és a Kayaba is. (Gyári karakterisztikájú gátlókról beszélünk, sportfutóművek esetén más gyártók is képbe kerülnének.)
Hiába többlépcsős az akció, már a lengőkarcsere után is elvittem futóműbeállításra az autót, elvégre többezer km-t teszek meg a két művelet között.




0
708
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV