Blog
Sajnos ismét cserélni kellett, alapvetően a kinyomócsapágy miatt, mert a füle letört,és a szerkezet lamellái is sérültek. Viszont nagy öröm, hogy megismerhettem egy rendkívül szimpatikus, hozzáértő, gyors szerelő csapatot! Köszönöm!
Úgy nézett ki, hogy a munkám miatt sokat kell majd utaznom. Szükségem volt egy autópályás gőzgépre, ami az alábbiakat tudja:
- Alfa
- kényelmes hosszú távon
- tempomatos
- dízel
- halad ha kell
- a én 140-es utazótempómban max 2500 körül forogjon
Ezek mentén picit gondolkodtam a 166-on, de végül maradtam a 156-nál mivel ekkor már jópár éve volt egy 105 lovas JTD-m és nagyon boldog voltam vele. Abban is biztos voltam hogy kombi kell. Körbejártuk érte fél Csehországot, de a helyzet ott is hasonló mint általában Magyarországon: tekert-tákolt-szilikonozott autók mindenfelé. A legdurvább az volt, amikor az állítólag 149000-et futott autóban megtaláltam a 290000-es olajcsere papírt. Félreértés ne essék, nem új autót akartam ingyen... Egy 20V JTD kellett, az utolsó évjáratból vagy a közeléből. Jó, vagy mégjobb állapotban.
További paraméterek:
- tetőcsomagtartó kizáró ok
- a futás és az autó állapota legyen összhangban
- xenon jó ha van
- szín mindegy
- legyen minél inkább gyári
- belső jó ha bőrös
Mire összeállt az idő-pénz-elhatározás hármasa, már hetek óta túrtam a mobile-t és az autoscout-ot. Amelyik autók nem szóródtak kik azokat nagyon hamar elvitték. Egyetlen hirdetés maradt, Frankfurt közeléből, kép nélkül, 50560 futott km-rel. Brahiból felhívtam.
Kiderült, hogy autó van, kép van (ezek alapján biztató volt), az állapot "einwandfrei", a tulaj pedig egy álmos német kisváros polgármestere. Összességében bizalomgerjesztő volt, így hát indulás. Két nap múlva reggel 10-re megbeszéltem a találkozót a házuk elé.
A megbeszlélt időre ott voltunk, a polgármester késett 10 percet. Mint kiderült azért, mert elvitte az autót lemosatni, frissen jöttek onnan a feleségével. Körbenéz-alánéz-próbaút-FiatEcuScan. Minden OK, annyi és úgy ahogy mondták. Kis alku belefért, szerződés, megvendégeltek egy kis sütivel, és segítettek szállást is intézni a faluban, mivel a zulassungsselle csak másnap nyitott (hétvége volt). Meglepetésként még megdobtak egy szett GT felnivel, 1 éves Hankook V12 gumikkal, az RNS4-es navi gyári lemezeivel, stb...
Másnap reggel 11-kor már úton voltunk vissza Prágába az új vassal, délután hazaértünk és indulhatott a honosítás.
A cseh ügyintézés sem a gyorsaságáról híres, úgyhogy mindenestül beletellett vagy egy hétbe, de közben legalább belekerült egy váltózár is. Fő az elővigyázatosság. Végül minden jó véget ért, az autó a megfelelő helyre került a megfelelő időben. Egy apróságot azért sikerült elfelejteni, a levehető vonóhorog takaróját ott hagytam a polgi úrnál. Egy telefon és másnap küldte postán. Időnként még beszéltem velük mert nagyon megkdeveltem az idős párost. Igazi úriember/úrihölgy páros. Ritkán van, hogy az ember tartja a kapcsolatot egy autó adásvétel után, de valahogy itt helyénvaló volt.
Adminisztárció lerendezve, következő lépés: meg kell szabadulni a borzalmas Jürgen-stílusú Aluett felniktől amelyeken a téligumik voltak. Ezt sikerült elcsereberélni a 15-ös klasszik tojástartósra. Azóta is ők a téli kerekeim.
... folyt. köv....





Az elmúlt 1,5 hétben végre sikerült újra talpra állítanom a 2009 végén tönkre ment és azóta egyébb családi események láncolata miatt hanyagolt garázsban parkoló/porosodó hőn szeretett ALFÁMAT!
Kapott egy Jó állapotú 1.8 TS-ből származó 5 gangos váltót a saját tönkrementje helyett.
Teljes motor generált, hűtőcserét ami kiváltotta csöpögőset.
Friss olajakat a motor és hajtóműben, valamint a szervó és fékrendszerben is Castrol Edge szériásat. Egy újszerű 0,5 éves hibátlan 45 Ah-s akkut. kihegesztettük a kipufogórendszert is. Jobb elejében rossz volt az alsó szilent és a kormány gömbfej is ezért ezek is cserélve lettek.
Ami még hátra van 4 új vagy újszerű gumi 1 pár ablaktölőkar ill. a belsőajtó kárpitok és a hátsó el. ablakok kábelei kapcsolói.
De 2016.06.30-ig van műszaki és a végre ismét használhatom a járgányt.
Megvan a friss műszaki. 2016 július a következő dátum.
Kilyukadt a turbócsövem Budapest felé menet, ezért hosszas keresgélés után megkaptam az egyik legjobb szerelő telefonszámát, aki még aznap délelőtt fogadott és kicserélte egy újra. A cső 9.800 Ft volt, a munkadíj pedig 5.000 Ft.
XX.kerület Vágóhid 14. - Zé a szerelő

A vezető oldali ablakemelőm megadta magát, ezért elmentem vele egy dombóvári szerelőhöz. 24.000 Ft-ért szerzett hozzá ablakemelő motort és 14.000 Ft-ért elektronikát. A szerelési díjjal együtt 50.000 Ft-ba került a csere.


Ugye milyen csillogó lett az én szeretett Alfám? :) Köszönöm szépen, hogy ilyen szépen, gondosan kicsinosítottad a Babámat!



Kettőstömegű lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy csere.
Pollenszűrő csere.
Turbó nyomásszabályzó állítás.
Felső lengőkarok, szilentek (garis csere).
Első fékbetét csere.
Km.: 232023
2
558
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV