Blog

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2014-06-24

Ennek is eljött az ideje...

A tárcsák az autó megvételkor szinte újak voltak, azóta belekerült kb. 130-140ekm. A pályás használat miatt nem nagyon voltak igénybe véve.

Most Jurid tárcsák kerülnek be (562275JC). Fontos lemérni vásárlás előtt az átmérőt, mert létezik 251 és 276mm-es még az 1.9 esetén is. Nekem szerencsére a 276-os van benne. (Ezek ugyan egzotikusabbak, de kicsit nagyobb a hőkapacitásuk. A felületet azért nem írom, mert a betétek nem feltétlenül használják ki az egész szélességet.)
Tárcsának amúgy többen használnak Zimmermann-t is, biztos ezek sem rosszak.
A féktárcsákat - ha gyárilag nem kezeltek - le fogom fújni beszerelés előtt cink-spray-vel.

Szerettem volna "fogyós" Jurid (31097/4) betéteket betenni, de a Unix meg nem. Ui. csak a netes katalógusuk szerint van készleten, a valóságban nem.
Gondolkoztam még Textar-on is, de végül a Ferodo legújabb szériájából, a Thermo Quiet (TQ)-ből rendeltem egy garnitúrát. (FQT1349). (Ferke barátomnak ilyenek vannak elől, ez is jelent valamit. :) )
(Érdekesség amúgy - amit szintén német fórumokban olvastam -, hogy mennyire kevés valódi fékbetétgyártó van... Az Ate pl. nem gyárt fékbetétet, csak címkéznek. Az ő specialitásuk a hidraulikus alkatrészek gyártása. A Jurid ellenben valóban gyárt betéteket, így nem puszta szerencsén múlik, hogy mely gyártó feliratozott termékét kapjuk. A Ferodo-nál is így kell lennie, főleg egy olyan speciális termékcsaládnál mint a TQ.)

Az én autómban hátul Lucas-Girling-TRW nyergek vannak, erre is figyelni kell a betétek rendelésekor. Az autót szerelték ATE rendszerű hátsó fékkel is.

Rendeltem még két javítókészletet is, egy "kicsit" (238022) és egy "nagyot" (238901). Utóbbiban van dugattyú is, biztos, ami biztos. Van ui. egy enyhe gyanúm, hogy a baloldali nyereg enyhén szorul. (A kézifékköteleket is ellenőrizni fogom, de érzésre szépen járnak, köszönhetően annak, hogy beszereléskor telefújtam őket láncspray-vel. Most COFLE-k vannak bent.)
A javítókészletek Frenkit márkájúak.

 

Végre megtörtént a műtét és ezen részt is kipipálhatom

Sikerült szerezni elektromos ablakemelőket hátra és a hozzá tartozó kábeleket. Én úgy gondoltam, hogy talán előkészítették a gépet rá de sajnos a beszerelésnél rá kellett döbbennem, hogy nem olyan egyszerű ez, most cserélnem kell a teljes kábelköteget amiből majd lassan már csak a nagyon nagy meló része kell hogy szétbombázzam hozzá az egész autót mert a köteget már sikerült beszerezni.

Cserélve lett a vezérlés de még az után is nyekergő, kerregő hang jött arról a részről és a klímára gyanakodtunk. Kicseréltük és láss csodát újra csendes minden. Az új kompresszort egy ujjal meg lehetett pörgetni ami meg fent volt elég erőteljesen is csak szakaszokban lehetett megforgatni.
Most öröm és bódottcság :)

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2014-06-10

Újabb két év. Közel egy év állás után csak az akksit kellett feltölteni és csont nélkül vette a műszaki vizsgát.

 

Idén van nálam negyedik éve és a hátulján még sosem kellett izzót cserélnem :) Vicces, hogy a komplett lámpatestet ki kell bontani egy izzócsere miatt :)
Izzó típusa: P21/5W

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-06-20

Olajcsere, filtron olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő.

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-06-23

Kinyitottam ma délután az autó ajtaját, és mit látok? Egy ketté tört rugó fekszik a szőnyegen. Néztem a pedálokat, mindegyik működött. Hát, akkor honnan jött? Nem messze jártam Zé.-től, be is ugrottam hozzá, hogy tekintse meg. Megnézte, azt mondta nem kell aggódni, nagy baj nincs, csak drága. Ez a rugó a kuplung pedál valami visszahúzója, igazából sok funkciója nincs alapvetően. Én viszont úgy gondoltam, hogy nem baj az, ha a helyén van. Meg is kaptam az összeget, kb 17000 Ft az új. Ez nem hangzott túl jól. Viszont gyorsan kikaptak egyet egy bontás alatt lévő 166-osból, amit megkaptam 5000-ért. Rugó gond letudva.

Update:
Kiderült menet közben, hogy ez a rugótörés a tempomat működésére is hatással volt, méghozzá negatívan. Hiába kapcsoltam be, nem tartotta a sebességet. Visszatértem hát a műhelybe, ahol sikerült megoldani ezt a problémát is.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-06-23

Már régóta keresgélek valami rádiót a régi helyett. Nem mintha nem végezné jól a munkáját, de csak CD-t fogad. Arra meg nem fér elég zene egy nagyobb túrához. A keresés sokáig tartott, mert a mostani gyártók egyre mütyürebb gombokat raknak a készülékekre. Nekem valahogy ez nem jön be.
Aztán végül megtaláltam a megfelelőt: JVC KD-X210. Ma bekerült a Pókba.
A rádió sokkal jobb vételt produkál mint a régi, sok olyan adó is bejön, ami eddig nem. Az USB-n könnyű navigálni. A hangja szellősebb, mint a régié.
Szóval eddig minden rendben. Indul a tartósteszt.

update 2014.07.05.
Alfacity-be menet nagyon nem tetszett a hangja. Menet közben a "szellős" hang nagyon csinn-bummosnak tűnt. Kicsit játszva az EQ-val és a végfok beállításaival visszaállt a rend. (Igaz közben sikerült kihúznom az egyik RCA aljazot a végfokból.)

 
>> AutóápolásÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-06-23

Rávettem magam, hogy leszereljem a levélrácsot. Már nagyon látszott rajta az idő vasfoga ezért lefújtam matt fekete sprayvel, illetve az ablaktörlő karokat is.
Egész jók lettek.