Blog

>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-06-02

Már nem lehetett ránézni a lámpákra, olyan rondák voltak.... Vettem egy gagyi olcsó vacak polírozókrémet, majd nekiálltam... Vizesen csiszoltam 800, 1000, 1200, 1500, 2000 szemcsesűrűségű papírokkal, majd Tempo pasztával políroztam. Miután már tetszett az eredmény, még GTechniq P2 finis pasztával átszaladtam a lámpákon. Van különbség. Már volt azelőtt is polírozva a lámpa, és fura, de a lámpabura meg van repedezve. Nem felületi karcok. Érdekes számomra.

 
>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2014-06-02

Elvittem az autómat leszervizeltetni.

Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.

Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689

>> Szervizhiggins16 // Alfa 146 1.8 TS // 2014-06-02

Sziasztok az autó elkezdte ledobálni magáról a vízcsöveket mindig máshol megnéztem a víztartályt erre tele van olajjal!!! Az ütő megállt bennem azt hittem hirtelen,hogy hengerfejes felhívtam az előző tulajt (mert az ő elmondása szerint 90e újították fel neki)gratulálok :P ekkor közölte,hogy lehet nem engedték le rendesen az olajat,és valahogy bekerült a rendszerbe "érdekes "most kíváncsi leszek hogy tudom olajmentesíteni a rendszert .

>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-05-31

Váltóház tisztítása (nem lehetett negyedikbe rakni).

99850km

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_4th_gear.shtml

>> SzervizBull88 // Alfa 156 giugiaro dedign // 2014-06-01

Bekezdés: Első diesel autómként vettem a kis cicavirágot , az autó kipróbálásánál -> Motorkontroll fehler :D super sebaj beindult bikázva mert az akksi az 0 volt de pöccc röfff kont a nagykönyvbe és szinte már már megérintett a halk , rázkódás mentes 5 henger , oly finoman duruzsolva ami szerelmül ejtett. Már akkor tudtam hogy mi össze illünk , legyen barmi más problémaja hisz szive rendben van és hát szí nélkül tudjuk csak gépek lennének .
Tárgyalás: Elhoztam a kicsikét ahogy tudtam már kezelésbe is vettem . Először is leinformáltam az autót , minden ok. , majd magamat is :) motor kontroll fehler hát akkor keressünk nem kellett sokat komplikáljam a dolgokat szerviz könyv már írta is h befecskendezés , hmmmm na ok akkor gondolkodjunk : semmi tiltás , az autó nagyon megy , alapjárat normál , hát pici megnyugvás majd kovette a további gondolkodás , mi az ami nem indit vész programot de hiba van hmmm Ausztria Wien ez volt a kulcs gondolat , belváros . Nem is volt más dolgom mint hogy utána járjak kicsit az EGR felépítésének , itt megjegyzem tapasztalatból hogy jobb ha ismeretlen vizeken előre tájékozódunk , nem is ért semmi meglepetés hozzá teszem nem is egy bonyolult feladat , sőt úgy gondolom hogy ez afféle éves rutin feladat kéne hogy legyen . Lásd a képeim :) Féktisztító , 10 baros levegő , rongy így nagyjából ennyi , jah meg 1 óra szabadidő.
Befejezése: sajnos idő közben akku probléma miatt áll most az autó tehát nem tudom hogy a hiba megszűnik-e vagy sem .

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2014-05-12

alapjárati motor, valamint fojtószelep ház csere történt. A beavatkozás Zé műhelyében történt. Újra stabil egyenletes az alapjárat. Sajnos ami Bosch elektronika az minden tönkremegy a kocsiban. Amióta megvan az autó lassan 5 éve, ez a 3. alapjárati motor csere lesz már. Km óra állás: 126300

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-06-01

A probléma akkor kezdődött mikor a TRW-betéteket házasitottam a Zimmermanne tárcsákkal, nemis volt semmi probléma addig amig a legközelebbi városba el nem jutottam aztán mikor elérsz a körforgalomba és finoman próbálsz megálni akkor mintha egy vonat érkezne ugy sipolt a fék, mindenki néz nekem meg ég a pofám..Bár ugy tudom hogy a 166-nál ez gyakori probléma, vettem bele egy pár brembo betétet próbaként hátha jó lesz...de nem...wááá már ott tartottam hogy visszateszem a kisfékeket a BREMBO-at meg leadom szinesfém gyűjtésbe :D aztán keresgéltem a neten rézpasztát ajánlottak még bár sokan mondták hogy volt aki agyon rezezte a betéteket és azóta is visit a fék...egyefene rendeltem a netről egy 100g-os LIQUI MOLY spéci kékszinű pasztát direkt sipoló fékehez: hőállóság -40+1200 fokig emellet vizálló stb.ugy döntöttem hogy a TRW-betétek mennek vissza mivel már be vannak kopva, a BREMB-ók meg mentek a dobozukba, a lényeg az hogy a betétek szélet és az érintkezési pontokat kell bekenni...ott ahol a dugattyú érintkezik a betéttel, a ferodol réteget nem szabad, mert akkor nem biztos hogy megállunk ...tehát a felső rész + szélek,összerakás utánn próba kör....gyerekek még soha nem volt ilyen csendes a fék..semmi sipolás csak a csendes megállás...ezt a pasztát ajánlani tudom csak mindenkinek :) Végül még annyit hogy van egy szett befuttatásra váró első brembo fékbetétem cikkszám: P 23 078 akit érdekel irjon mailt.

 

Már régóta halogatom, ma megcsináltam:
1. A csomagtartó fedélbe vezető vezetékeket még valaki az előző tulajoknál eléggé primitív módon toldotta meg. (Kérdés, hogy miért vágták el?) Sorkapoccsal volt összetoldva és Powertape szalaggal "leszigetelve". A ragasztót elég nehéz volt leszedni a vezetékekről, csak féktisztítóval jött le. Forrasztás után kapott zsugorcsövet és szigetelő szalagot.
2. Anno a motoros antenna beszerelésekor be kellett tennem az antennához adott teljes kábelt, mert csak így stimmeltek a csatlakozók. Ez kb. másfél méter plusz antennakábelt jelentett. Ma átszereltem a csatlakozót, így elvileg jobb lesz a vétel. Majd kiderül.

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-06-01

Minden ugy kezdődött hogy enyhe sipolást hallotam lehúzott ablaknál,aztán mikor megvizsgáltam a tárcsát akkor láttam hogy nagyon sötét...meg van égve picit és nagyon forró, a betét is a kopásjelzőig elkopva , felemelve megpörgettem a kereket érezhetően nehezen forog... picit fogta a fék, tettünk bele javitó készletet új dugatyúval de nem lett jó, aztán vettem egy vadi új TRW féknyerget beszerelés utánn teljesen jó lett, felszerelve a kereket könnyedén forog a kerék, hiba megoldva persze kapott új fékbetétet egyenlőre egy gyengébb minőségűt tesztelésnek, valamint cserélve lett a bal oldali stabrúd mert a felső csavarnál át volt szakadva a menet...anno lehet erősebb voltam a kelleténél...:)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-06-01

Sikerült felfedeznem a rejtett menüt, vagyis tartod a klimát és közben megnyomod a dark gombot, elég sok mindent lehet állitani benne, bár nemigen értem hogy mi-mit szolgál de majd rájövök... megjegyezném hogy ez egy régebbi ics 98-as modell,ugytudom hogy az újakon nem működik ez a menü, ezen keresztül lehet frissiteni a szoftwert bár kell hozzá cd és egy működő mechanika is.. ja és a kódokat is kiirja, röviden ennyi...pár képet lőttem róla.