Blog
Ma felkerültek az autóra a téli gumik - bár kicsit sokáig válogattam és nehezen találtuk meg a tökéleteset (használt, prémium min., újszerű, lehetőleg 2011es, keveset futott, min. 7-7,5 mm) -kicseréltük a szélvédőmosó folyadékot és a szőnyeget gumiszőnyegre, vettem jégoldó sprayt és ajándékba kaptam Zsoltitól egy szélvédőtakarót, hogy a munkahelyi parkolóban is védett legyen az autó és ne kelljen órákig kapargatnom a jeget/havat, ha lesz. :)
Egy hete elvittem egy téli átvizsgálásra a drágát, ahol egy apróságot állapítottak meg csupán: a fagyálló folyadék túl tömény -60 fok. Így ezt a problémát is javítottuk: hígítottuk 2 liter ioncserélt vízzel.
Múlt héten, egy szép napsütéses vasárnapon leszereltük az alsó burkolati elemet, illetve a kerékjárati műanyag dobbetéteket, mert sérült és hiányos. Ezek javítása folyamatban - az első karosszériás sikertelenül próbálkozott :) azt javasolta, dobjam ki és vegyek újat. :) Most egy (reméljük) szakember dolgozik rajta.
Zsolti kissé megküzdött az elemek leszerelésével, néhány rozsdás csavar feladta a leckét (nem jött ki, beszakadt...), így ha már levettük az autó alját, ma a rozsdásodó részeket csinosítottuk. Zsoltim kifúrta a beszakadt csavarokat, hegesztett újakat, lerozsdátlanította és szépen lefestette a részeket - én pedig kiválóan tudok szerszámokat adogatni és szendvicseket készíteni. :)










Az első Alfa találkozónk nagy élmény volt.
5.20kor indultunk Szarvasról, majd csatlakoztunk a 12 fős konvojhoz, aminek nagyon jó volt a részese lenni. Elképzeltem, milyen lenne egy felvonulás mind a 120 autóval. :)
Reggel "produkáltam" egy kis ébresztőt, amivel felráztam a társaságot, ezúton is még egyszer köszönöm a srácoknak a segítséget!
Az idő csodálatos volt, mindenki kedves és barátságos - várjuk a következő találkozót! :)
Hosszu ideje tervben volt es vegre megoldodott.A cápa teli felnistöl mindenestöl matol beköltözött az uj házába.


A kárfelmérést a belső alapos és megfontolt kiszerelése követte, ami kb. 6 hónap alatt ment le, mivel csak minden 4.-5. hétvégén volt időm és lehetőségem ezzel foglalkozni.
A belső kiszerelése egészen jól ment, a visszapillantón kívül semmit nem törtem el. A belső visszapillantó leszerelése egyszerű, de iránymutatás hiányában nem tudhattam, hogy a közepében tengelyirányban egy rugó nyomja szét a két pöcköt, ami a tetőben lévő foglalatba akad bele. Mivel sehogy nem akart lejönni, az ész csődöt mondott és egyszerűen letéptem a helyéről…engedett az öntvény, így viszont kell egy új felfogatás. A többi használható cuccot letároltam felcímkézve és képekkel dokumentálva, mert a visszakerülésük ideje még …khm…nincs eldöntve.
A kókány nagyobb részt elkerülte a Kockát, csak az ’audiofil’ egyik tulaj eszkábálta tele Magnat hangszórókkal a belteret, így lett kukás a két első ajtó kárpit és a kalaptartó nagygenerálra szorul.
A beltér mélyebben valószínűleg soha nem lett lebontva, gyári szigetelések és tömítőanyagok mindenhol, még egy üzenetet is kaptam egy cetli formájában Arese-ből, illetve a jobb első taposólemez szétrohadt maradványai fölött a zajcsillapításba ágyazva egy teljesen gyári taposólemez dugóra is bukkantam…a gyári munkás trehányságából lett egy pótalkatrészem 25 évvel később.
Az autó jobb alján, illetve a bal elején ki kell cserélni a taposólemezeket, illetve a bal oldali két ajtó is anyaghiányosságok miatt cserére szorul. Akinek lenne két fölös darabja szóljon…
DE, végre elindult Kocka a lakatoshoz és a fényezőkamra is le van foglalva mától két hónapra…addig is alkatrészek lelkes gyűjtögetése folyik.








Március végén kezdődött, most értem a végére..
Kis lakatolás volt a 2 hátsó sárvédő ívnél és a bal e küszöbnél majd kapott 1 telifényt,dupla UV álló lakkal, full polír és kész.
Most karcmentes szebb mint újkorában.
Rozsda sehol, bevédve az belsőküszöbök, ill.minden rés alul méhviaszos bevonattal, lerücsive a javítások.Tip-top állapot.
Nem hiszem, hogy van párja a közelben:-)






Első fékbetétet cseréltem. A Feredo már elég kopott volt.Most Delphi került be.Elsőre semmi különleges hang ezek szerint passzol a tárcsához.Felraktam GT által gyártott karbon kerékközép matricákat is.A nyergekről lepattogzott a festék ezeket jövő hónapban rendbe rakom.




Már egy ideje furán járt indításkor a motor, fulladozott, stb. Mostanában csatlakozott hozzá az a jelenség is, hogy tartósan 2000-2500 fordulaton használva a motort, rövid torpanásokat lehet érezni. Megnéztem a fojtószelepet, az relatíve tiszta, a légtömeg-mérő sem néz ki mocskosnak, jövő héten a diagnosztika talán ad valami iránymutatást, merre tapogatózzak. :) Addig igyekszem keveset használni.
3
506
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Zenebutik
- 155
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV