Blog

Sajnos engem is utolért a hátsó ablakemelők átka. Egyik nap arra lettem figyelmes munkából hazafelé menet a parkolóban, hogy a bal hátsó ablakom le van engedve. Biztos nem én felejtettem úgy, mert a riasztó bekapcsolásával automatikusan felhúzza mind a négy ablakot.
Szét kellett szedni, hogy lássuk mi a probléma: az ablakot emelő fehér műanyagot megrágta az idő vas foga. Letörött róla mindkettő fülecske amivel a fém sínhez kapaszkodik.
Kiszerelés után láttuk, hogy annyira elöregedett a műanyag, hogy amelyik kiálló részhez értem hozzá, az maradt a kezemben.
Ablakemelők.hu-ról rendeltem külön csak csúszkát ami 2 nap alatt meg is érkezett.

Gondoltam pofon egyszerű lesz visszaszerelni, de nem. Végül hárman bírkóztunk vele, mire a bowdent vissza tudtuk fűzni a spirálra és beakasztottuk a csúszkába is. Annyira feszes lett, hogy a fém sín enyhén meg is hajlott, beszereléskor vissza kellett egyengetni, hogy fel lehessen csavarozni. A bowdennek kb 10 milliméterrel kellett volna hosszabbnak lennie a könnyű összeszereléshez. Valószínűleg az utángyártott csúszkában is volt pár milliméter.
A taktika a következő volt:
1., bowdenvégek beakasztása a spirálba, egyenlő mennyiségű (kb 1.5 fordulat) felcsévélése mindkét irányba. Ha kevesebbet tekertünk volna fel, akkor laza lett volna az egész, a két rugó nem tudta volna előfeszíteni
2., csúszka felhelyezése a sínre, középre beállítani
3., rugós bowdenvég átbújtatása a sínen lévő ovál lyuk egyikén
4., csúszka elfeszítése a befűzött lyuk alá
5., furaton keresztül a bowden beakasztása egy csavarhúzó és 2 másik ember segítségével

A 2 rugó most csaknem teljesen össze van nyomva a szerkezetben, remélem, hogy 1-2 megjáratás után enged egy keveset, és minden beáll szépen.

Összeszerelés után az ablakemelő végsősoron jól működik.
A szét és összeszerelés 4 kínkeserves órát vett igénybe.

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-06-14

Nálam is bemondta az unalmast a duda. Több külföldi fórumon olvastam, hogy erről a kormányban lévő nyáklap tehet. Nem volt nagy munka kivenni, 3 csavar tartja a légzsákot (5mm-es imbusz). Ezután 4 csatlakozót (2 abból a rádió távvezérlése) le kellett húzni, majd kipattintani a műanyag keretével együtt a nyákot. Ekkor hasonló látvány fogadott mint itt a képen látható: kép
Multiméter elő, kiderült hogy középen van egy 0 Ohm-os ellenállás (000 számokkal jelölve) mely csak áthidalás céljából van ott. Ez megdöglött, pótoltam egy darabka kis kábellel, és láss csodát, a duda újra él! :)

Az egész ügymenet pontos leírását innen el lehet érni.

 
>> Szervizdpetrenyi // Alfa 146 ts 16v // 2014-06-14

Fateromnak köszönhetően az elmúlt 3 hónapban alább dolgok lettek cserélve.
- Hibakódok kiütése
- Légtömegmérő csere
- Lambdaszonda csere
- 8db gyertya csere
- Olajcsere,olajszűrő
- Légszűrőcsere,
- Olaj leengedő csavar megjavítása
- Szervócső csere, (már nem csöpög belőle a szervóolaj)
- Generátor csere
- Gumik cseréje
- TI kormány
- Antenna beszerzése
- 2db törött ködlámpa kicserélése
- Kipufogó rendbetétele

Egyenlőre ennyi jutott eszembe, de ahogy fateromat ismerem még nincs vége...

 
>> Egyébmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-06-14

Annak idején előrelátóan nem 2 db Registered Alfa Driver matricát rendeltem GT cartárstól, hanem 6-ot. Így most az új autóra is felkerült kettő a B-oszlop tövéhez, az oldal üvegre.
Ugyanakkor felkerült a hátsó ablakra a 2014-es, jubileumi Alfacity levonó is, 3 darabban, vízszintesen elhelyezve. Szerintem vagány!

>> Egyébmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-06-13

Éjjel 11-kor jutott eszembe, hogy az első Alfám, aminek nem zöld a beltér világítása. Gyorsan leszaladtam és beültem megnézni, milyen lehet pirosban. Állat! :)
Biztos hülyének néztek a szomszédok, hogy mit fényképezek egy sötét autóban, de nem érdekel :)

 

Sajnos nincs velem a szerencse mostanság. Az olaj (Selenia 20k) és a szűrők már meg voltak rendelve, így mindenképp mentem volna szervizbe, persze néhány nappal előtte elszakadt a kézifék bowden, volt hibajelem is, meg egy kis olajfolydogálás, szóval szépen összejött minden.

Szervizlátogatás: (190500 km)
Olajcsere
Olajszűrő csere
Levegőszűrő csere
Kézifék bowden csere
P0420 hibajel megszüntetése
Motorból jövő olajszivárgás megszüntetése

Az alap dolgokkal nem is volt gond, azonban mint kiderült a kézifék bowdene azért szakadt el, mert beállt az egyik hátsó dugattyú. Persze akkor dugattyú csere is (szerencsére sikerült egy jó állapotú, bontott darabot kifogni). No meg ha már szét van kapva az egész hátulja, akkor cseréljünk fékbetétet is (az legalább volt itthon a polcon).
A szivárgás a múltkori vezérlésmódosÍtó csere után ki nem cserélt szelepfedél tömítésnek volt köszönhető, így gyakorlatilag easy win volt és arra is magyarázatot adott, hogy mitől tünt el a motorból közel 1 liter olaj (ennyit töltöttem utána) az elmúlt 2 hónapban, amikor előtte 4 hónap alatt nem evett meg két decit sem. :P
A hibajel miatt be voltam fosva, hogy a katalizátor adta meg magát, nem olcsó mulatság, de szerencsére úgy tűnik csak az egyik lambda szonda vezetéke rakoncátlankodott.

 
>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa 156 1.6 Twin Spark Progression // 2014-06-06

Az egyhatos blokk amúgy sem volt sosem egy erőgép, de azért szépen elviszi a vasat, ha nem állandó verseny az élet. Ennek ellenére mindig úgy éreztem, hogy néhány plusz lóerő és egy alacsonyabb fordulaton induló nyomaték és teljesítménygörbe elférne, az amúgy elég sportos motorba, hiszen 3-3,5k fordulat alatt igazából nem történt semmi említésre méltó.
Felkerestem néhány chiptuning céget, majd végül választottam. A cél az volt, hogy a fenti elvárásokat hozza, elfogadható fogyasztásnövekedéssel és hosszútávon is károsodás nélkül.
A végeredmény felettéb kielégítő lett. Sokkal nyomatékosabb a motor, szépen húz 2-2,2k fordulattól, érezhetően dinamikusabb minden tartományban, szóval jó lett na!

>> Tuning és extraArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-06-13

Mai napon körbe lett fóliázva a Kiscsikó, Skyfol fóliával, Tatabányán a Zámbó fóliánál. Az eredmény messzemenőkig kielégít, a kiszolgálás is kedves és gyors volt. Kevesebb mint másfél óra alatt megvolt, közben még egy kávét és vizet is kaptam :)

 
>> SzervizDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2014-06-13

A két éve cserélt jobb első lengőkaromban megadta magát az első szilent,és a hátsó is ki volt már szakadva,letudtuk egyszerre a kettőt. Első szilent Moog 2178Ft,hátsó szilent Moog 3475Ft. J-B belső féltengely csukló Metelli 8900Ft/db
Ami ma kimaradt és holnap érkezik az bal első komplett lengőkar 11eFt lesz.
Holnap a lengőkar cserét összekötjük egy olaj és összes szűrő cserével mert megvan benne a 315ezer km lassan

 
>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-06-12

Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.

Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)