Blog

>> EseményFangio // Alfa 75 Limited Edition // 2014-06-07

Ma végre elkészültek a felnik. Elmondhatjuk, hogy szinte az egész autóval nem szívtunk annyit, mint ezekkel felnikkel :) Nagynehezen ki lettek polírozva, majd festőt kerestünk, nem akarta elvállalni senki a polírozott peremek lakkozását. A negyedik fényezővel úgy állapodtam meg, hogy egy másik polírozott felületet próbál meg lelakkozni. Políoztam egy másik felnit, amit le is fényezett, de a lakkot körömmel le lehetett róla kaparni. Ajánlotta, a színterezést, elvittük színtereztetni a peremeket és a csavarokat. A perem színterezése nem sikerült (2. kép), így újra kellett políroznunk a peremeket. A végeredmény kárpótol bennünket, megérte, a szépsége mellett azért is, mert ez áll legjobban a 75-nek :)

Munkaidő: 80 óra

 
>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2014-06-06

Ismét ki kellett cserélni a jobb féltengelyt az előző bontott volt, ez most teljesen új remélem sokáig bírja majd. Bal oldalra egy új porvédő harang került, a régi elszakadt.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2014-06-06

megrendelve

 
>> Tuning és extraMichael // Alfa 145 Csigás // 2014-06-06

Már egy ideje terveztem solenoid cserét mert elég lassunak és elavultnak tünt a gyári megoldás! AEM solenoid bizonyult a legjobb választásnak bár sokaltam a 30ezres árat érte ,így elkeztem írni pneumetikával foglalkozó cégeknek majd kiderült hogy az itthol is márkaképviselettel rendelkező MAC gyártja a solenoidot az AEM nek is csak a fedő matrica különbözik és persze az árcédula! MAC matricás MAC solenoid 9 000 FT AEM matricás MAC solenoid 30 000 ! Ilyen ez a tunig szakma ! Ha tuningra kell 30 000ezer ha eljárás teknikára használjuk csak 9 000! 3 hét várakozás után meg is jött kb 10 perc alatt be is pattintottam a jótékonyhatás nem maradt el ! Iszonyat gyoran felépül a nyomás ,fényévekkel jobb sőt 1,4 1,5 overboost jelenleg és 1,2 bar folyamatossal üzemelteti a turbot! Kép 1 :régi solenoid
Kép2: MAC solenoid 9 000
Kép3: AEM solenoid a tetején jól kivehető MAC nyomat 30 000
Kép4 solenoid a helyén
Kép5 működési elv
Kép6 bekötési rajz

>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2014-06-05

cseréltem a Vernet termosztátot garanciában 133474km-nél

 
>> EgyébKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-06-05

Ma sor került a nyári gumik cseréjére. Már eléggé megkoptak a Pirellik, meg volt egy pukli a jobb elsőn, ami egy kátyúnak köszönhető, ez sajna a felni belső felén is látszik. Ezt majd gorgoztetni kell.
Most linglong green max került fel, 205/50-és méretben. Egyenlore rövid tapasztalatom van, de sokkal komfortosabbnak érzem, és csondesebb is mint a Pirellik voltak.
A gumikat a supergumi.com-ról rendeltem (12000Ft/db) a szállítás (3000ft), a szerelést a DaróGumi műhely-ben (6000ft) végeztek.
Kilométer óra állás k.b.: 234000

 

A felújított féltengely eddig bírta érintetlenül. Aláfeküdtem, és láttam, hogy a porfogó szerencsésen el van csúszva a belső csuklótól, és az összes zsírt kinyomta már magából. Felkerestem Erhardot, mondta, hogy elég, ha megtömöm zsírral, teszek rá egy bilincset és kész. Ez meg is történt, remélem kibírja a bilincs.
Valami hetek óta vonyít a motortérben, s nem tudok rájönni mi az. Ki volt cserélve a vezető görgő, de sajnos nem az csinálta. Ha veszek majd szíjat, megnézzük az összes többi szíjtárcsát, generátort, stb.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-06-04

A kerékösszetartás az első és hátsó kerekeken is rossz volt., be lett állítva, most már féktávokon sincs gond az egyenesfutással. 171692km

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-06-03

A klíma már nem működött elég hatékonyan, 300g gáz volt benne, fel lett töltve 600g-ra. 171670km

 
>> Tuning és extraMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2014-06-04

Egy kis javítás.