Blog
Before / After képek.
Pár dolgot pótolni is kell: ablakmosó tartály kupak, akkusaru borítás. Meg valamiért alámpamosó nem mos, csak a motor hanját hallani, de a víz nem jön belőle, valószínű valahol lyukas. 2.0 JTDM-2

Eladtam, jó helyre került. Majd veszek másik Alfát.:)
Az idén március 12-én kezdődött a szezon, ma lezártuk.
Mentünk még egy majd 50km-es kört, teletankoltuk a "jobbikból", lemostuk és bejártunk a téli szállásra. Ott felpumpáltam a kerekeket 0,5-el majd lekötöttem az akkut.
A szezon 246 napos volt és 6.842 km-t tettünk meg.
Km óra állás: 97.426 km
Együtt megtett út: 41.926 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.340,95 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,84 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,77 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,82 km/nap

A Spider talira készülve nekiálltam a totó kérdéseinek. Próbáltam a kérdéseket a napi használattal kapcsolatos dolgok felé terelni ezért a második kérdéshez bekerült egy a tanksapkával kapcsolatos pont. (1.kép)
Gyakorlatilag senki sem találta el :-)
Hogy miért is? Indulás előtt megpróbáltunk a végére járni.
Hamar rájöttünk hogy nem véletlenül nem olcsó gyártani az Alfákat.
Az 5 kocsiban kétféle tanksapkát és háromféle ajtót találtunk :-DD
Kétféle tanksapka:
- A kilátszó része egyenes, a belül lévő rész egy "fül"-ben végződik és egy gumiszállal van kikötve (2-3. kép) Itt vagy lógni hagyjuk a gumiszálon vagy mint a 2-es képen felakasztjuk a fülre. (A totókérdés erre vonatkozott.)
- A kilátszó rész egy pöcökben végződik, belül nincs "fül" és gumiszál sincs.(4-5-6-7. kép) Itt a "pöcökkel" lefelé bele lehet tenni a tanksapka tetején lévő tartóba.
Az ePER 4 cikkszámot hoz:
Az első generációhoz:
- 60810510
- 60575668
A facelifthez:
- 60816454 CF2
- 46746613 CF3, JTS
Tankajtó gyakorlatilag 3 féle létezett:
- sima ajtó felül tartóval (5-6-7. kép)
- az ajtó alsó részén vagy egy "dudor", de nincs rajta akasztó (4.kép)
- van tartó, van "dudor" és van akasztó (2-3.kép) - Ami még furcsább hogy a hozzá tartozó sapkán nincs is olyan rész amivel a felső tartóba azt bele lehetne tenni, tehát tök felesleges.
A cikkszámokat már meg se néztem...
A 8-as kép a CF2 motorok rajza az ePER-ben, a 9-es a CF3-é.
Egy ilyen egyszerű részletet nehéz lett volna jobban megbonyolítani...
...és akkor még nem beszéltünk az esetleges cserékről az évek során.
Erős a gyanúm hogy a többi akkor gyártott Alfában is ezek vannak.









Az első héten eljutottam a 145-össel Robi barátom műhelyébe, ahol megemeltük és átnéztük az alját.
Korához képest jó állapotban van. Nincs szétrohadva, de felületi rozsda azért van bőven.
Úgy tűnik, hogy azok a helyek, ahol tipikusan rohadni szokott, rendben vannak. Egyes helyeken van egy kis rozsda, de ezek inkább felületiek, és még kezelhetőek.
Télen, amikor téli álmot fog aludni felbakolom a garázsban, átmegyek az alján drótkoronggal, hogy eltávolítsam a leválló rozsda darabokat, majd lekenem foszforsavas rozsda átalakítóval, utána lezárom a Teroson VR 625 műgyantás rozsda átalakítójával és a legvégén lefújom az alját és kifújom az üregeket egy wax alapú üregvédővel.
Így remélhetőleg az elkövetkező 5-10 évben nem lesz gond a rozsdára.
Elég nagy meló lesz, de megérdemli.








A héten megcsinálták az autó bal első sárvédőjén és ajtaján lévő kőfelverőséseket, amit a nyáron okozott egy UPS futár. Szerencsére a biztosítója fizette mert elég húzós összeg lett volna.
Ma pedig a téligumikat cseréltem le. A nyárikat lemostam leápolóztam, a felnikről pedig lepucoltam a fékport. Valamivel több, mint 13ezer km-ert mentem velük, illetve ezzel vettem a kocsit, szóval egy 15ezer ezen kívül már biztos ment bele, és 6 éves lesz a gumi a nyári szezonban. Valószínűleg elfogom vinni gumishoz és ha úgy fogja vélni a szezonig beszerzek egy új garnitúrát.

