Blog

>> Tuning és extraAdiArsenal // Alfa MiTo 1.4 T Distinctive 155LE // 2013-09-22

A csomagtér ablak és a két hátsó 'lőrés' skyfol fóliát kapott, így kicsit még sportosabb lett!

 
>> AutóápolásAdiArsenal // Alfa MiTo 1.4 T Distinctive 155LE // 2013-09-22

2013.09.22.
48000 km, no problem!
Télre készülve kapott egy wax réteget illetve a műanyag, gumi alkatrészek, csövek szilikonos ápolása is megtörtént, még a kipufogó rendszert kell újra fújni az kicsit rozsdás, egyébként a hasa teljesen rozsda és sérülés mentes!
Eddig 95-ös benzint tankoltam, de indítás után egyenetlen volt az alapjárat, ezért kipróbáltam az OMV Maxxmotion 100-as üzemanyagot és már a 2. indítás olyan volt, ahogy annak lenni kell, szerintem a befecskendezők kicsit elkoszolódtak az okozhatta az alapjárati egyenetlenséget, ezentúl csak ezt a benyát kapja a gép, literenként a 30 ft felárat ezek szerint megéri!
Fogyasztás továbbra is 6 liter körül alakul 'N' állásban használva, szerintem ez is bőven elég, mert így is húz rendesen! Olaj egy deci sem fogyott a 3000km-er óta cserélt kenőanyagból!

 
>> Tuning és extraszasza(SW) // Alfa 156 SW 1,9 JTD (110LE,euro3) // 2013-09-22

Ma felkerültek GT matricái.Még kicsit fura a színes után,de nem rossz:)

Köszi GT!

 
>> EgyébALFI156 // Alfa 159 1.9m-jet 16V // 2013-09-22

2013.09.09. 132.400km. eladva

>> EseményAzzurro // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-09-21

Úgy kezdeném a dolgot, nem 166-ba gondolkoztam, csak Alfa dízel-be. A szín viszont adott volt. Ragaszkodtam a bordó színhez. Keresgéltem több mint 1 éven át, mire rátaláltam erre a gyönyörű 166-ra. Mikor megláttam, azt mondtam IGEN ez az én autóm. :-))) Hazafele tartva az M5-ön, minden eddigi negatív véleményem elszállt a dízel autókról. Nem gondoltam volna hogy ennyire kényelmes, masszív, stabil, stb......., a 166-os. Egy szó mint 100, a 166 nagyon jó autó. Örülők neki, hogy nekem is van.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-09-21

Volt matrica, nincs matrica... a házunk előtti parkolóban valaki, valamilyen indíttatásból lekaparta a jobb oldalról az amore kígyó és a "Registered Alfa Driver" matricámat... nehéz erre bármit mondani... vagyis tudnék: @@@@@@@!!!!!!!!!!

 
>> Eseményimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-09-21

Idén a családi vakáció keretén belül sikerült eljutnunk Szardínia mesés szigetére.A repülővel való utazást eleve elvetettem így maradt az autó+komp kombó.A nyaralás szervezését már kora tavasszal elkezdtem.Szállás megfizethető áron,kompjegy vásárlás,útvonal tervezés,kirándulások,látnivalók,költség számítás,stb-stb.Végül össze állt a kép.
Szombat reggel indulás,a cél Pisa.Ott egy éjszaka,majd kora reggel indulás Livornóba,ahonnan reggel nyolckor indult a komp át a szigetre.Tíz éjszaka Palauban,Szardínia északi partján majd vissza Livornó,onnan "egy szusszal" haza.
Szerencsére semmi nem jött közbe,így sikerült mindezt a gyakorlatban is megvalósítani.Közel kétezer kilométert utaztunk autóval,meglepően jó fogyasztási átlagot produkálva.A komp. szerint 6,1 lett a fogyi négy felnőttel,egy gyerekkel,kb. száz kilónyi csomaggal,szinte végig klímával,a szigeten sok városi araszolással.Nagyon meg voltam elégedve a drágámmal.Kifogástalanul tette a dolgát mindvégig:-)!
A sziget szépségét,most itt nem annyira taglalnám,a fotók úgyis magukért beszélnek.Egyszerűen meseszép.Nagyon tudom ajánlani mindenkinek,aki szereti a csodálatos tengerpartokat és az igazi,hamisítatlan mediterrán környezetet.

 

Tegnap kicseréltem a tágulásit is. Mostmár tökéles a hűtéskör. A hőfok stabilan 88 fok,
hamar bemelegszik, tartja a nyomást. A unix-nál lett beszerezve az utángyártott tágulási, amire azt kell mondjam, jobb minőségű mint a gyári volt. Tökéletesen passzolt a helyére.

 
>> Tuning és extraStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2013-09-20

A múltkori hifibeépítésnél betett Becker fejegység sajnos nem tudja menüből a frekvencia sáv vágást, ezért sajnos "passzívosítani" kellett a mélynyomómat, hogy meg tudjuk hajtani az Audison SR4-el.
Mivel még így is elveszett a megszokott mélyhangok nagyrésze, ezért valami megoldást kellett találni.
Ennek eredményeként ma új lakó költözött a csomagtartómba. Sikerült kipróbálni több típust is, reflexest, zártat, kisebbet, nagyobbat, végül a legjobban az Alpine SBG-1244BP bandpass láda tetszett. Ez még passzol is a szintén Alpine G-Type első szettjeimhez. Nagggyon elégedett vagyok vele!!! :)

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2013-09-20

Szép lassan felerősödött néhány jelenség, ami a vezetési élményt már erősen rontotta (meg a vizsga is közeleg). Úgymint: nyüszögés, nyekergés, gödröknél koppanások, és ami bosszantott hogy 80 fölött kigyorsításkor remegett az egész kocsi. A kerekeket megnézettem, jók.
Szétromboltam az első futóművet. A diagnózis a következő:
Jobb alsó lengőkargömbfej kottyan, felsők szilentjei nyekeregnek, és a jobb belső féltengelycsukló kotyog, és oldalirányban is mozgatható 1-2 mm-t.
Kinyomkodtam a felső szilenteket, de látható kopás nincs rajtuk, még a kis rücskök a belső felén is szépek. Egyszerűen szar a konstrukció. Mivel kicsik, úgy találták ki hogy a gumi a fémen elmozduljon. Agyrém... Itt hempereg még pár használt Passat-lengőkar, hát az a szilent jóval nagyobb, és ott nem csúszkál a fém a gumiban, hanem a gumi kialakítása olyan hogy akár 60 fok elmozdulást is elbír. Taxis cimborámé volt, 300000 km-nél cseréltük a gyárikat, de csak a gömbfejek miatt!
Megzsíroztam egy spéci színtelen teflonzsírral, és összeraktam, de a csavarokat fordítva tettem be hogy egyszerűbb legyen szétkapni a zsírzáshoz (mert van egy olyan érzésem hogy ezt néha meg kell tenni). A gömbfejek még szorosak.
A féltengelyt is szétkaptam. Nemsok zsír volt benne, viszont víz kerülhetett bele mert az egyik ge-csapágyszerűség tiszta rozsda volt, és kotyogott a tengelyen 1 mm-t.
Keresgéltem felújítókat, de végül Albától rendeltem egy kpl. darabot 39 plusz 5 betétdíj áron. Merthogy felújított. Meg egy alsó lengőkart.
Ilyen csend rég volt az autóban. Most hallom hogy nyekereg a könyöklő, meg az asszony fülbevalója, balkanyarban :)