Blog
Németországba való visszajövetel előtt rendberakattam a klímát is. Tisztítás és feltöltés + szűrő együtt 20.000 Ft.
A visszafele vezető úton kellett szembesülnöm egy másik gonddal. A klíma tökéletesen működött. Kb. 20 °C volt bent, miközben kint 30 felett. Valószínűleg egy felpattanó kavicstól elkezdett megrepedni a szélvédő. Jobb oldalon az aljától kb 20 cm-re egy mintegy 30 cm-es repedés lett Győr környékén. Megpróbáltunk még Magyarországon szerelőt találni a cseréhez, de Győr és Mosonmagyaróváron mintegy 14-15 szerelő és műhely közül senkinél sem volt raktáron szélvédő. (Még Rieglernél sem! Ők arra hivatkoztak, hogy régi típus.)
Klíma nélkül jöttünk vissza. Itt kint egy bontóban kaptam 60 Euróért. Még 25 Euróba került a ragasztószett. Vasárnap két lakótársnak köszönhetően 3-4 óra alatt kicseréltük.
2013.06. 9-én kicsit hazamentünk. Ekkor vettem igénybe újra Csöri mester segítségét. Jobb első csapágycsere megszüntette a régóta meglevő és zavaró nyikorgást. Egy rugócsere a kuplungpedál visszajövésében segített. Ezenkívül a két hátsó kézifékbovdent valamint a hátsó tárcsákat és a fékbetéteket kellett kicserélni. Az első zárak beragadását valamilyen folyadékkal igyekezett megoldani. Ez utóbbi egyenlőre csak részleges megoldásnak bizonyult. Jobb a helyzet, de még nem tökéletes.
Sajnos ritka ronda állapotban voltak a visszapillantó tükrök tartókeretei, főként a bal oldalon, de már alakult a jobb oldali is. Ha már a hifi miatt széjjel kaptam az ajtókat és letörtem a belső tükörfedő műanyagok lábait (szerintem azt nem is lehet máshogy leszedni :), persze a pillanatragasztó csodákra képes - akkor helyrerántom a tükröket is. A cartársak javaslatára alapozva vásároltam csiszolópapírt, matt fekete fújós festéket és belevágtam a mókába. A tükrök leszedése és szétszerelése gyerekjáték, ez gyorsan ment. A csiszolást több fázisban csináltam először 80-as csiszolóval egy fúróba szerelt csiszolókoronggal, aztán adtam neki egy kis kromofágot, hogy a nehezen elérhető helyekről is levigye a cuccot, átcsiszoltam egy 180-as papírral és végül kézzel, egy nagyon finom 220-assal. A fújást vékony rétegekben, a rétegek között 10-15 perc száradási idővel csináltam egész addig, míg a várt hatást el nem értem. Szerintem egész jó lett. A tartósságot majd meglátjuk idővel...


Már néhány héttel ezelőtt, bedobtam az előző verdámból megmaradt DLD ládát és erősítőt, azonban a várt hatást nem érte el. Dübörgött mint az állat, de semmi középmagas nem érkezett a gyári hangszórókból, így megérettek a cserére.
Alapvetően olyan 16,5-es szettet kerestem, aminek az ára nem lépi túl a fájdalomküszöbömet, de mégis értelmes hangzást lehet belőle kicsikarni. Túlzásban nem akartam vinni, ráadásul amúgy is csak a fejegységről hajtom őket (Kenwood KDC-W8531Y). Böngésztem a netet néhány napig, ami tetszett rohadt nagy volt és kiemelővel sem fért volna be, vagy drága volt. Mondom adok egy esélyt a Média Markt-nak, mert hülye azért nem vagyok :). Rohadt egy szerencsém volt, utolsó darab Pioneer TS-A171CI szett volt jóárasítva 21k-ról, 13-ra. Na ezen felbuzdulva meg is vettem és másnap be is ugrott a helyére.
Bár a beépítési mélysége alapján befért volna a gyári helyre, de eltökélt szándékom volt, hogy nem a gyári ráccsal, hanem a sajátjával akarom feltenni, mert kegyetlen jól néz ki. Ezzel adtam magamnak és segítségemnek néhány óra többletmunkát. Sok agyalás és próbálkozás után arra jutottunk, hogy a legcélravezetőbb egy forgácslapból kivágott gyűrű lesz, amivel pont annyit emelünk ki a tányérból, hogy a saját rácsával tudjuk felszerelni. A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok és a hanghatás is kategóriákkal javult.





Cserére került a főtengely szíjtárcsa valamint a két hozzá tartozó feszítő görgő, csillapítós feszítő ezelőtt 20.000.km-el cserélve-közvetlen megvétel után, az tartja magát hibátlanul. Szíjtárcsa Dayco, feszítők pedig SKF-ek kerültek bele. Egyúttal a váltóolajat is kicseréltem, hát ideje volt már, nálam még nem volt cserélve, előttem nem tudom mikor lehetett, mert rendesen fekete volt az olaj, pedig hajtómű olaj a váltóban nem szokott nagyon besötétedni. Castrol syntrax 75w-140 limited slip került bele, más lett rögtön a váltás érzése is.
Nem is tudom hol kezdjem..
..volt pár kiégett izzóm, aztán pár vásárlási próbálkozásom - sikertelenül. És hogy ez ne történjen meg többé, és ne a boltban kelljen visszaemlékezni az izzó típusára, mert az láthatóan nem ment.. ezért feljegyzem ide, hogy legyen hol keresni - bár mostanában nem szeretném ezeket újra cserélni.. :)
helyzetjelző izzó
típusa: H6W
sztori: kiégett a jobb oldali. cserélném, de nincs itthon.. próbálkozások: éppen amerre járok: benzinkút, auchan, tesco, és hogy legyen vmi autós is: norauto - sehol semmi. ill. vannak, de ez a 120 fokos pöckös sehol.. eBayre fel! találtam egy olcsó LED-eset. megrendel, várakozik (sokidő..) megérkezik, örül. jobban megnéz. mégse.. nem 120 fokos.. direkt olyat rendeltem.. azért egy próba.. természetesen nem jó. eBay-en ezt többet nem próbálom meg. marad így, izzó nélkül, üresen a foglalat. egy idő után mintha már a másik oldali sem égne. újabb nézelődések: benzinkút, auchan, tesco, ha már ott járok de továbbra sincs semmi, norauto közben megszűnt, de betévedtem a bauhausba:) persze ott se.. :) úgyhogy megint elmaradt egy jó időre. már letettem róla, hogy valaha is tudok szerezni egy megfelelőt. hetek teltek el, mikor megkértem HoZee-t hogy nézze meg a Homasitában, hátha.. talált, vett, pár hét és hozzám is eljutott:) és aztán egy hétre rá már ki is cseréltem.. volna.. ha az első, amit beletettem, nem robbant volna szét:) kifehéredett a búra, megrepedt, úgyhogy kuka. másikkal csak óvatosan.. inkább a régesrég onnan kivett kiégettel próba, hogy azzal micsi' , minden ok, de nem világít:) persze hogy nem, azért vettem ki anno:) biztonság kedvéért a működő bal oldalival próbálkoztam. az új párból a megmaradt pedig bekerült oda, balra. kisebb érintkezési problémák elhárítása után minden ok.. el sem hiszem!:)
index
típusa:
sztori: ez sem volt egyszerű eset, de ezt már nem bíztam a véletlenre. egyszer volt, hogy arra lettem figyelmes, hogy amikor beriasztom az autót, akkor a jobb oldali, oldalsó nem villogott.. biztos kiégett. :) mimás. nade biztos nincs otthon ilyenem. sárga búrás.. tutinincs. a készletben is biztos csak fehér van. ..csak azt nem értem miért nem villogott akkor gyorsabban az index, mikor jobbra kanyarodtam. lehet hogy a 156 nem csinál olyat?:) ezek szerint.. a hibajelzés meg ugye ott volt a helyzetjelző miatt még akkor, tehát fel sem tűnt.. én pedig nem vagyok jó autós, mert nem ellenőrzöm minden indulás előtt:) nade. kínomban természetesen ezt is megnéztem auchanban-teszkóban - mentségemre: nem ezért mentem oda:) - persze nem volt sárga, meg igazából nem is tudtam, hogy milyen típusú kell bele:) mert olyan rég cseréltem én már ezt.. : amikor a "króm" búra felkerült. az meg nem most volt.. úgy alakult, hogy egyik hétköznap épp ráértem, és elgurultam reggel (fél8-ra:) a Bárdi-ba, hogy beszerezzek egy ilyet is. neten azt írta fél 8-kor nyit, természetesen már előbb ott voltam egy negyed órával:) mikor odaérek, látom kiírva 8-17h. hurrá. pont jött a kulcsosember, azt mondta kinyit és jöhetek. 5p után már elém is tette a megfelelő típust, de átlátszó volt.. - sárga nem lenne esetleg?:) pár perc túrás után olyan is volt, úgyhogy kemény 360 Ft leszurkolása után már hozzá is kezdhettem a műtéthez. index búra levesz. a másik fülét is eltörtem szerencsésen'.. inkább el sem mondom milyen volt az izzó, amit kiszedtem, miután párszor beázott a búra annak előtte.. :S (beszéljenek a képek:) izzót kimos, megszárít, összetételnél beszilóz! mert nem tudják összerakni rendesen a kis kínaiak az utángyártottat.. :) vagykik. most már újra átlátszó a "króm" jellegű. végre. ugyanis kezdte megszégyeníteni a füstös hatásút:) és miután a szilikon megszáradt körben majd tömíti is a búrát a műanyag indexbúra és a kaszni között. remélem nem ázik be, nem párásodik többet. sikerült szép munkát végezni és még csak nem is látszik. amíg ezt nem sikerült visszapakolnom az autóra - mert száradt, addig egy fekete szig'szalag volt segítségemre:) (lásd fotók) és egy csavarhúzó, amivel sikerült rávennem a foglalatot, hogy újra érintkezzen az új izzóval. mindezek után már csak csodálni kellett a látványt, messziről is jól látszik, sárga izzó a lámpabúra mögött:) egy gonddal kevesebb. lámpahiba jelzés műszerfalról eltüntetve. nem is tudom mikor volt utoljára ilyen:) fél éve? 1?:) inkább fél. ..és azután, hogy kicseréltem mindkét oldalit az újakra, és a a működő bal oldalit eltettem tartalékba, ahová eltettem sikerült találnom a dobozban egy "tartalék sárgát" .. :) "biztos nincs otthon ilyenem. sárga búrás.. tutinincs." :)
rizsszemizzó
típusa:
sztori: ..ez a következő típusa azon izzóknak, melyek a "keresekedelmi forgalomban beszerezhetetlen" kategóriába tartoznak. néztem én ezt benzinkúton, nem egy helyen, és az előbb már említett helyeken. HoZee-val egy nem létező Homasitát is felkerestünk a Váci úton ráérő időnkben:) de mindhiába. Aztán végül a helyzetjelzőkkel együtt egy létező Homasitában sikerült vennie 1db rizsszemet is. Hetekkel később ugye hozzám került, hát.. a Watt biztos stimmelt, bár le volt kopva az izzóról a felirat, de a méret nem :) még jó hogy nem kockáztattam meg 2 db vásárlását:) ajánlottak nekem benzin kúton 5W-osat.. de kb akkora volt mint egy lufi. :) történt egyszer, hogy szombaton elgurultam egy épp nyitva tartó Unix előtt. megálljak-neálljak?! végül pár10m után amellett döntöttem, hogy megállok és üsse kő megkérdezem itt is. volt. el sem hiszem. és akkora amekkora kell. 2,3W-os. sőt! 3W-os is volt.. hihetetlen. maga volt a kánaán. vettem rögtön egy dobozzal, hátha még szükség lesz rá az életben. 725 Ft-ot kellett érte ott hagynom. az ár is baráti és a kedvem is mindjárt jobb lett. öröm és boldogság öntötte el a szívemet:) hihetetlen érzés volt - detényleg. eljött a nap, hogy kicseréljem. ment minden elsőre, nem volt közte rossz, nem robbant szét, érintkezett, világított egyből.. mint a nagykönyvben. a szivargyújtós rész kicsit megszívatott, de az egy másik sztori.. :)
Tanulság: húst a hentestől, izzót az autósboltból, kenyeretapéktől








Újabb probléma
.Feltöltettem a klimámat.Egy honapig kb jó is volt.Aztán már inkább a meleget nyomta mint a hideget.Természetesen a szervizben azt monták hogy nem szivárog.Szereztem egy uv lámpát és végig néztem az egész rengszert.Lökháritó le aztán mehet a kerezsgélés.Meg is találtam a hibát.A nyomáskapcsoló membránja szakatt át és a kapcsolón keresztül el szivárgott a gáz.Vida barátomtol szereztem egy nyomás kapcsolót.be épitettem és elmentem feltöltetni.Remélem most már jó lesz.
Tegnap sikerült rendesen haladni a kis autóval, de persze mindíg minden menet közben derül ki. A karosszériás szép munkát végzett, a bal oldala teljesen ki lett cserélve, ez többet nem rohad :) remélhetőleg :/ Sikerült kicsit barbárnak tűnő megoldással ugyan, de megoldanom a pajzs, és környezetének szebbé tételét. még egy kis üvegszálas kittért kiáltanak a vágott csiszolt műanyagok de az is meglesz egyszer. Ilyen ha valaki szinte egyedül újítja fel a vasat, egyszerűbbnek gondoltam de már látom hogy nem lesz az. A képek azért szerintem magukért beszélnek. Már csak a teljes alváz, és üregvédelem van hátra, valamint a komplett futóműcsere. Ha az égiek is és a szerelőm is úgy akarja augusztusra ezek is meglesznek.







Mivel csak egy kulcs volt meg, mikor vettem, és annak is rapszodikusan működött a távirányítója, így döntöttem egy új gyári kulcs mellett. Többen ajánlották, így elmentem Pápára. kb 20 perc volt kulcs másolás betanítás, plusz a régi kulcsot újraprogramozták, így most már nem csak a kocsi mellől, hanem akár 10m-röl is nyit zár a régi is :) És mellesleg van egy gyönyörű vadiúj kulcsom.
Azt azért nem értem miért nem gyártanak piros kulcsot az újabb típusokhoz?


0
545
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Zenebutik
- 155
- Forma-1
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV