Blog

>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-07-17

Teszi a dolgát, lényegében csak tankolni kell. Lenne mit csinálni rajta, de ha nekifognék, akkor egy teljes restaurálás lenne a vége, azt meg nem akarom, így jó ahogy van, némi patinával:) 1-2 dolog azért van ami bosszant, ezeknek majd kicsit jól utánajárok, illetve beszerzem őket. Méghogy az alfákkal gond van? NINCS!:D

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-07-17

Végre megcsináltam az anyósablakot, mostmár le lehet húzni:D Az utólagos ablakhúzó modult kellet kiiktatni:)

>> Szervizthealfa156 // Alfa 156 1.6 16V TS // 2013-07-17

mivel megkapta az új lengőkarokat...elmentem futóműveshez aki belőtte az összetartást aztán pedig Hankook gumikat kapott a KisAlfa 215/55/16-os méretben:)) de sajna a szerelőm mondta, hogy rövid időn belül fékcserét kéne ejteni...mertmár igencsak kevés...:( de azt még nyaralás előtt szeretném megcsináltatni:))

 
>> EseményKicsiStrigo // Alfa 156 1.9 JTD // 2013-07-17

Tegnap este 6 óra helyett fél 8 kor sikerült elindulni Kiskunfélegyházára. Forgalom alig alig egészen Pestig. Ott egy picit megtorpantunk, de gyorsan átvergődtük magunkat a tömegen és már mentünk is lefelé az 5- ös úton! Este 22:30 és 23:00 között értünk oda. Az eladó már várt ránk. Megkaptam minden papírt, és már tolattam is ki a kapujából. Elindultunk hazafelé de előtte meg kellett állni a kúton tankolni ott készítettem pát képet a kicsikéről :) Reménykedtem benne hogy mindent megtaláltam ami hiba volt az autón de ez a kis út bemutatta nekem az autót. Nagyon jól haladtunk egész végig tökéletes volt az autó leszámítva h 1x megpróbáltam ablakot törölni.... (kár volt) onnantól semmit nem láttam :) Sajnos egy két hiba felbukkant. Az egyik ilyen a termosztát rossz. Álló helyzetben felmelegszik a motor menetszélben azonnal lehűl 60 fokra :( A másik a futómű beállítása. egyenes úton picit mászkál az eleje. Nah de sebaj. Majd meg csinálom ezeket a hibákat. Hajnal kettőre értem haza a fogyasztásom pedig olyan 5,5 liter lehetett körülbelül. Úgyhogy eddig emg vagyok elégedve az autóval. Ma meló után picit bekukkoltam a motortérbe minden rendben van e vele. Hát sajna ott is találtam pár dolgot amit cserélni kell de nem ujjj autó, örülök ha csak ennyi a baja. Hibák : 1db izzító gyertya, motor előre-hátra mozgását csillapító gumibak szakadt, főtengely ékszíjtárcsája gumiba van ágyazva nah a gumi ki van picit kopva. És még hab a tortára hogy vezérműszíjat kell cserélnem mert eléggé öregnek tűnik . Nem szeretnék motort felújítani úgyhogy inkább csere. Kívül is van egy két horpi, mattulás, karcok, horzsolások stb de minden javítható. Én meg vagyok vele elégedve már most. Remélem később se fogok csalódni a MÁRKÁBAN!!!!

 
>> Tuning és extraBeczA // Alfa 166 // 2013-07-17

A jelenlegi gumi kicsit zajosabbak voltak és enyhe vibráció is volt magasabb sebességnél. Előlre új Kumhot hátra pedig 90% -os Michelin PS3-ok kerűltek fel.
Óra állás:273656

 
>> Tuning és extraCsaszi // Alfa 159 1.9 JTDm SportWagon // 2013-02-12

A 156-nál említettem, hogy minden személyautóba rakatok váltózárat. Abból a felindulásból, hogy a kocsi értékének a töredéke, amit elkérnek a beszerelésért és a zárért, és ha ezzel szűrni lehet a lopások számát, akkor megéri.
A lényeg, hogy kapott Hugó is egy váltózárat, ráadásul (automata lévén), elektronikus (Diffendmatic) zárat kapott a kicsike.

 
>> SzervizCsaszi // Alfa 159 1.9 JTDm SportWagon // 2013-07-14

Téli gumikkal kaptam meg a "jószágot", 225/45R17 méretben, ráadásul 94-es súly indexes gumikkal. És, ha ez nem lenne elég, akkor a legfinomabb része a gumiknak, hogy idősebbek voltak, mint a kocsi maga. Most karcolták 9. évüket. Egyébként a mintázata makulátlan volt, de annyira felkeményedett már a gumi, hogy elkezdett szétfoszlani a felülete. 1 cm-es darabkák estek le róla, így keresztbe tett a terveimnek.
Az elképzelésem az volt, hogy lejárom ezeket a téli gumikat még a nyáron (Dunlop SP Wintersport M3), aztán az ősszel megkapja az új 16-os lemezfelniket és hozzá az új gumikat is a kicsike, és majd jövő tavasszal kap új nyári gumikat. Ugye, mint említettem, ez a ment füstbe.
Így most már szépséges új nyári gumikkal suhan a kis Hugóka:
225/50R17 98 W GoodyearEfficientgrip Perf.

 
>> SzervizCsaszi // Alfa 159 1.9 JTDm SportWagon // 2013-07-16

Mivel új gumikat kapott Hugó, ezért úgy gondoltam, itt az ideje egy kis futómű állításnak.
Azonban sajnos a kormányösszekötők lógtak, így csak a cseréjük után jött az állítás, ami jócskán ráfért a lelkemre is, na meg Hugóra is!

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-06-20

A nagy melegben lomha volt az autó. Arra gondoltam kitisztítom a levegőrendszert.
Cseréltem levegőszűrőt, elmostam a csöveket, kitisztítottam a légtömegmérőt és a pillangószelepet is.
A műveletek elvégzése után csináltunk egy Self-adaptation resetet MES-ből.
Eredmény: jobb gázreakció, alul nyomatékosabb.
Reset után párszáz km kell, míg az ECU beállítja a paramétereket, de jobb lett :)
167896 km

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-07-15

Végre sor került az első lengéscsillapítók cseréjére.
Mint minden általam cserélt futómű alkatrész, ez is még gyári volt. Mérés szerint a jobb oldali fáradt el (28%), de nem érződött a stabilitáson. A bal oldali 60%-os volt, ami kiváló egy lassan 10 éves 168 ekm-et futott alkatrésztől.
Persze a csere során derült ki, hogy a száruk már lötyögött, valószínűleg ez volt a kopogás eredete.
Érdekesség: a gyári lengéscsillapító szára 12 mm átmérőjű, az új Sachs 13 mm-es.
Porvédőt vettem, de kár volt, mert a gyári hibátlannak bizonyult. Azért ha már megvolt, lecseréltük. Birth márkájút vettem, ami igazából gyári, még a jel is benne volt. Azért csak volt, mert valaki lekaparta, de azért látszott a nyoma.
Ez már a sokadik gumialkatrész a Birth-től, ami gyári (stab szilent, motortartó szilent, porvédő) és mégis olcsóbb a gyárinál.
Toronyszilentet viszont nem vettem meg előre, de cserélni kellett és nem volt készleten (szintén Sachs). Emiatt sajnos délutánra csúszott a csere befejezése.

Közben legalább jutott idő a szivárgó szelepfedéltömítés cseréjére. Mint kiderült nem csak elöl szivárgott, hanem a 2. henger 2. gyertyájához is bejutott némi olaj.
Az új tömítés gyári, ezzel nem szabad szivárognia.

Megvolt az olajcsere is. Alaposan kifolyattuk, mert benyelt 5 litert. Selénia 10W40, és gyári szűrő.
168134 km